[F][A048] Bourgoin - Grenoble

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Chris » zo 13 sep 2015, 18:19

Wat foto's van de A48 in noordelijke richting, tussen Grenoble en het knooppunt met de A49 bij Voreppe.

Ik vond het enigszins verbazend (en overdreven) dat hier Strasbourg al op 560 kilometer afstand staat aangegeven.

1. Er liggen 2x3 rijstroken op dit deel van de A48.
Afbeelding
A48-1 by European Roads, on Flickr

2.
Afbeelding
A48-2 by European Roads, on Flickr

3. Strasbourg 560 km is denk ik wel één van de grootste afstanden die in Frankrijk aangegeven is? Misschien dat Paris nog ergens verder weg staat.
Afbeelding
A48-3 by European Roads, on Flickr

4.
Afbeelding
A48-4 by European Roads, on Flickr

5.
Afbeelding
A48-5 by European Roads, on Flickr

6. Twee afritten vlak na elkaar.
Afbeelding
A48-6 by European Roads, on Flickr

7.
Afbeelding
A48-7 by European Roads, on Flickr

8. De aire kan alleen bereikt worden als je verder de tolweg op wilt.
Afbeelding
A48-8 by European Roads, on Flickr

9. De bergen worden richting het noordwesten al snel lager.
Afbeelding
A48-9 by European Roads, on Flickr

10. Na het tolstation volgt het knooppunt met de A49.
Afbeelding
A48-10 by European Roads, on Flickr

11. Het tolstation.
Afbeelding
A48-11 by European Roads, on Flickr

12. De rechterrijstrook valt dan af naar de A49.
Afbeelding
A48-12 by European Roads, on Flickr

13.
Afbeelding
A48-13 by European Roads, on Flickr

14.
Afbeelding
A48-14 by European Roads, on Flickr

hoompey
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 13:13

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door hoompey » zo 13 sep 2015, 19:28

Mooie foto's van een bekend stuk. 560km is niet de hoogste afstand in Frankrijk, volgens mij is dat Toulouse met +/- 675 voor Orleans. Andere waarden boven de 600 zijn Lille bij Bourg-en-Bresse en Lyon op de A26 bij Arras.
Strasbourg is net als Lyon, Bordeaux, Lille, Marseille en Parijs een netwerkdoel, wat de hoge afstanden verklaart.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Pino » zo 13 sep 2015, 19:48

^^ Strasbourg staat inderdaad voor het volledige noord-oosten. De hoofdrichting Lyon omschrijft die niet echt lekker, ook al moet je de A48 bijna tot Lyon volgen om uiteindelijk op de bewegwijzerde route naar Strasbourg terecht te komen. Ik vind het zelf nogal overdreven, maar het is vrij Frans om die Categorie 5-doelen zeer ruimhartig aan te geven.

Het feit dat ook Grenoble Categorie 5-doel is zal wel aanleiding hebben gegeven voor het idee dat de route tussen beide moet zijn bewegwijzerd. Krijg je het "verbinding tussen landsdelen"-argument dat we uit de NBA-netwerkbenadering ook kennen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Coen Tunnel » zo 13 sep 2015, 20:49

hoompey schreef:Mooie foto's van een bekend stuk. 560km is niet de hoogste afstand in Frankrijk, volgens mij is dat Toulouse met +/- 675 voor Orleans.
Parijs staat in ieder geval op de A62 bij Toulouse met 676 km vermeld:

Afbeelding

Omgekeerd is vanaf Parijs de eerste vermelding met een afstand naar Toulouse ook 676 km, op de A10 vlak na het knooppunt met de A11 bij Saint-Arnoult-en-Yvelines: https://www.google.nl/maps/@48.5291389, ... 56!6m1!1e1

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Km357 » zo 13 sep 2015, 20:53

^^ 676 is inderdaad de grootste afstand op het autosnelwegennet...op de gewone routes is dit het grootste nummer op de Bis Paris ten noorden van Orange.

Afbeelding

Dat op de A48 Strasbourg staat aangegeven ipv gewonere zaken zoals Genève en zo is me ook wat vreemd.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Ds79m » zo 13 sep 2015, 21:06

Het was ooit de bedoeling dat de A48 zou worden doorgetrokken vanaf Bourgoin-Jallieu naar de A42 ten zuiden van Bourg-en-Bresse bij Ambérieu. Op die route kom je niet zo heel veel grote steden tegen tussen Grenoble en Strasbourg.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door RSK » zo 13 sep 2015, 21:57

Op de A40 staat Parijs net ten westen van de A41 met 529km op het bord, een van de hogere waarden die ik ben tegengekomen. Op de D117 tussen Saint-Martin-de-Belleville en Moûtiers staan volgens mij Paris, Lyon en Marseille op een soort DRIP. Daar heb ik helaas geen beeld van op dit moment, maar het zou ergens tussen de 630 en 650 km moeten zijn. Even verderop heeft overigens jarenlang op de vangrail '>>> Lochem 999km >>>' gestaan. :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Chris » ma 08 okt 2018, 20:47

Ik heb afgelopen augustus foto's gemaakt van de hele A48 richting zuiden, vanaf Bourgoin-Jallieu tot aan Grenoble. De laatste keer dat ik hier reed was als bijrijder in de jaren '90, toen we op vakantie gingen in de Alpen. Dus eigenlijk gewoon een nieuw stuk snelweg voor mij. 8-) En het is mooi, richting zuiden heb je de hele tijd zicht op de Alpen terwijl je richting noorden snel de Alpen uit rijdt.

1. Knooppunt A43-A48.
Afbeelding
A48-3 by European Roads, on Flickr

2. Ik vond het wel verrassend om Marseille hier aangegeven te zien staan, want dat wordt niet via Grenoble richting de A51 geleid, maar via Valence naar de A7. Volgens mij heeft het vooral te maken om verkeer vanaf Chambéry niet via Lyon naar Marseille te leiden.
Afbeelding
A48-4 by European Roads, on Flickr

3. Trouee de Colombe. Geen idee wat dat is...?
Afbeelding
A48-5 by European Roads, on Flickr

4. En dan heb je ineens zicht op de Alpen (en de Vercors).
Afbeelding
A48-7 by European Roads, on Flickr

5. Coublevie. Het is mij onduidelijk waarom dit hier aangegeven staat. Het is een dorp van 4.000 inwoners dat tegen Voiron aan ligt.
Afbeelding
A48-8 by European Roads, on Flickr

6. Massif de la Chartreuse.
Afbeelding
A48-9 by European Roads, on Flickr

7. Voiron.
Afbeelding
A48-11 by European Roads, on Flickr

8.
Afbeelding
A48-13 by European Roads, on Flickr

9. Coublevie.
Afbeelding
A48-14 by European Roads, on Flickr

10. Volgens mij was dit een ecoduct in aanbouw.
Afbeelding
A48-15 by European Roads, on Flickr

11. Het knooppunt met de A49 richting Valence.
Afbeelding
A48-18 by European Roads, on Flickr

12. Voreppe. Vanaf hier weer bekend terrein, de route Valence > Grenoble had ik vorig jaar ook gereden. En in 2015 andersom.
Afbeelding
A48-20 by European Roads, on Flickr

13. Milan/Turin staan ook wel prominent bewegwijzerd door de Franse Alpen.
Afbeelding
A48-21 by European Roads, on Flickr

14. Autres directions op een rechtdoorbord, dat is ook wel zeldzaam.
Afbeelding
A48-24 by European Roads, on Flickr

15. Hier gaat de A48 over in de A480 langs Grenoble. De N481 was vroeger onderdeel van de A48.
Afbeelding
A48-25 by European Roads, on Flickr

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Basjuh1981 » di 09 okt 2018, 8:27

Chris schreef: ma 08 okt 2018, 20:47 2. Ik vond het wel verrassend om Marseille hier aangegeven te zien staan, want dat wordt niet via Grenoble richting de A51 geleid, maar via Valence naar de A7. Volgens mij heeft het vooral te maken om verkeer vanaf Chambéry niet via
Naar de A7 via Lyon is wat langer, maar dat scheelt ook maar een kilometer of 15 of 15 minuten. Dan heb ik een willekeurig punt gepakt bij Chambéry en bij Valence. Je hebt in ieder geval een volledige snelwegroute, wat nutuurlijk via de A51 niet het geval is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Chris » wo 09 okt 2019, 14:11

In 2020 komt er een carpoolstrook op de A48 richting Grenoble, over 8 kilometer vanaf het tolstation Voreppe naar de splitsing met de N481. Dit wegvak telt momenteel 2x3 rijstroken en een busstrook.

Het klinkt mij als een slecht idee, hiermee wordt de capaciteit van het reguliere verkeer gereduceerd van 3 naar 2 rijstroken. Op dit stuk rijden bijna 100.000 voertuigen per dag. Waarom geen carpoolers toelaten op de busstrook die daar nu op de vluchtstrook ligt? Dit is alleen maar een verslechtering van de doorstroming, het zal mij ook niet verbazen als deze maatregel weer teruggedraaid wordt. Carpoolen is amper een ding in Europa, afgezien van familieleden die sowieso samen zouden reizen.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door sanderl » wo 09 okt 2019, 14:16

Maar de bedoeling is natuurlijk dat het een ding wordt. Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom we dat in Nederland niet weer eens proberen. En dan niet zo'n moeilijk ding met aparte rijbanen en fly-overs. Maar gewoon een strookje met een ruit er op. Mogelijk ook als HOT.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 okt 2019, 14:20

sanderl schreef: wo 09 okt 2019, 14:16 Maar de bedoeling is natuurlijk dat het een ding wordt.
Waarom?
Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom we dat in Nederland niet weer eens proberen.
Omdat het al vaker is geprobeerd, ook met een speciale carpoolstrook. Als je iets nieuws wil proberen, dan begin je met een proef/pilot. En als dat niet werkt, dan moet je daar je conclusies uit trekken. Dat hebben we in Nederland gedaan.

Een groot deel van de wegcapaciteit opofferen om carpoolen te stimuleren en daarmee langere files te creëren voor de rest van het verkeer lijkt mij geen oplossing.
En dan niet zo'n moeilijk ding met aparte rijbanen en fly-overs. Maar gewoon een strookje met een ruit er op. Mogelijk ook als HOT.
Daar is de ruimte voor in de ruim opgezette Amerikaanse steden, met wegen in gridpatronen, maar ik denk dat zoiets in Europa lastig wordt. In Groot-Brittanië waren een paar van dat soort stroken, maar daar zijn de meeste volgens mij ook al weer weg, misschien allemaal wel.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door sanderl » wo 09 okt 2019, 14:30

Omdat het idee is dat daardoor meer mensen samen gaan reizen. Een carpoolstrook wordt niet aangelegd omdat veel mensen samen reizen, nee omdat de bedenkers willen dat veel mensen samen gaan reizen. Vandaar 'wordt'.

Overigens doel ik natuurlijk op dat nodeloos ingewikkelde ding toen bij Muiden. Ja, daar heb je ruimte voor nodig. Niet doen dus. Wat ik bijvoorbeeld bedoel is: Tover de linkervluchtstrook op de A2 van Utrecht naar Amsterdam eens om tot een HOV of HOT strook. En kijk eens wat er gebeurt. Gaan er meer mensen samen reizen? Zijn mensen bereid tol te betalen om van de strook gebruik te mogen maken? Het gaat in dit geval niet ten koste van de huidige capaciteit en het kost een paar likjes verf en het aanbrengen van de sytemen. Ik zie daar veel liever wat euro's heen gaan dan beloningsprojecten ofzo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Chris » wo 09 okt 2019, 14:37

Zelfs in de Verenigde Staten - waar carpoolen traditioneel groter is door het ontbreken van openbaar vervoer - wordt geraamd dat 50% van de carpoolers familieleden zijn die sowieso samen zouden reizen. Het idee is natuurlijk dat mensen de auto laten staan en dan samen reizen. Het probleem is dat het lastig is om dat te onderscheiden. In de VS gebruikt men ook wel HOV 3+ restrictie om alleen echte carpoolers toe te laten, je ziet dan dat het gebruik meteen flink daalt ten opzichte van HOV 2+.

Carpoolstroken komen her en der wel voor in Europa. Frankrijk heeft er ook een paar bij Parijs, Spanje heeft er een paar bij Madrid en Barcelona en in Noorwegen zijn er een paar. Echte systemen van carpoolstroken zoals in Los Angeles zijn er niet bij mijn weten. In Los Angeles zijn die carpoolstroken destijds ook als nieuwe rijstroken aangelegd (van 2x4 naar 2x5 door de linker vluchtstrook te benutten en de rijstroken op te schuiven), niet zoals in Frankrijk waar een bestaande rijstrook uit het algemene verkeer onttrokken wordt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 okt 2019, 15:05

sanderl schreef: wo 09 okt 2019, 14:30 Omdat het idee is dat daardoor meer mensen samen gaan reizen. Een carpoolstrook wordt niet aangelegd omdat veel mensen samen reizen, nee omdat de bedenkers willen dat veel mensen samen gaan reizen. Vandaar 'wordt'.
Wat heb je aan dit soort dogma's? Zo maakbaar is de samenleving ook niet. Waarom moet iets per se een succes worden? Waarom kan er niet geconcludeerd worden: dit werkt eigenlijk niet zo goed en biedt weinig toegevoegde waarde?
Wat ik bijvoorbeeld bedoel is: Tover de linkervluchtstrook op de A2 van Utrecht naar Amsterdam eens om tot een HOV of HOT strook. En kijk eens wat er gebeurt. Gaan er meer mensen samen reizen? Zijn mensen bereid tol te betalen om van de strook gebruik te mogen maken? Het gaat in dit geval niet ten koste van de huidige capaciteit en het kost een paar likjes verf en het aanbrengen van de sytemen. Ik zie daar veel liever wat euro's heen gaan dan beloningsprojecten ofzo.
Dit is niet echt een stuk weg waar capaciteitsproblemen of veel files zijn. Dus wie verleid je dan met die privéstrook?
Chris schreef: wo 09 okt 2019, 14:37 Zelfs in de Verenigde Staten - waar carpoolen traditioneel groter is door het ontbreken van openbaar vervoer - wordt geraamd dat 50% van de carpoolers familieleden zijn die sowieso samen zouden reizen. Het idee is natuurlijk dat mensen de auto laten staan en dan samen reizen. Het probleem is dat het lastig is om dat te onderscheiden. In de VS gebruikt men ook wel HOV 3+ restrictie om alleen echte carpoolers toe te laten, je ziet dan dat het gebruik meteen flink daalt ten opzichte van HOV 2+.
Ik was in Canada op vakantie met mijn vriendin. Leuk natuurlijk dat we in Toronto in onze huurauto over die HOV 2+-lanes konden rijden, maar dat heeft natuurlijk weinig met carpoolen te maken.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door sanderl » wo 09 okt 2019, 15:12

Coen Tunnel schreef: wo 09 okt 2019, 15:05Wat heb je aan dit soort dogma's? Zo maakbaar is de samenleving ook niet. Waarom moet iets per se een succes worden? Waarom kan er niet geconcludeerd worden: dit werkt eigenlijk niet zo goed en biedt weinig toegevoegde waarde?
Omdat naar mijn beleving dit niet tot nauwelijks geprobeerd is in Nederland en Europa.
Dit is niet echt een stuk weg waar capaciteitsproblemen of veel files zijn. Dus wie verleid je dan met die privéstrook?
Pardon? Het staat er elke dag vast.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Km357 » wo 09 okt 2019, 17:27

^^ De capaciteit verlagen om een soort van elite-strook te maken voor mensen die bij elkaar hokken gaat het probleem niet doen oplossen. Het is waar dat dit kunstmatig pushen van een bepaald idee getuigt van een bepaalde politiek die zijn visie wil opdringen koste wat het kost.

Ik wil niet bij iemand anders in de auto zitten, moest ik dat willen nam ik het OV wel. Moesten ze nu gewoon een rijstrook bijleggen ipv er 1 weg te nemen...maar ja dat is constructief denken en niet repressief en dat mag niet vandaag de dag lijkt het.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 okt 2019, 17:35

sanderl schreef: wo 09 okt 2019, 15:12Omdat naar mijn beleving dit niet tot nauwelijks geprobeerd is in Nederland en Europa.
Met de carpoolstrook bij Muiden werd het toch groots aangepakt.
Pardon? Het staat er elke dag vast.
Voor KP Holendrecht vanuit Utrecht, of voor de splitsing HRB/PRB vanaf Amsterdam. Precies de plekken waar geen 5 doorgaande rijstroken zijn. Op het deel met 5 rijstroken rijdt het normaliter gewoon door. Als het idee is dat men links die files voorbij kan rijden maak je het alleen maar lastiger als verkeer uiteindelijk toch nog naar rechts moet uitvoegen. En voor de tussenliggende afritten zal dat geen probleem zijn, maar juist als er naar KP Holendrecht resp. de A2-PRB bij Utrecht uitgevoegd moet worden maak je het daar alleen maar lastiger mee. Uiteindelijk zal dat carpoolverkeer dan ook weer moeten invoegen en in het ergste geval 5 rijstroken naar rechts moeten opschuiven om uit te kunnen voegen.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door sanderl » wo 09 okt 2019, 18:59

Ja 25 (?) jaar geleden alweer. En dat was niet met een tol component.

Dat zijn inderdaad de koppen van de files (of bij Utrecht vaak de tunnels), maar het staat op het vijfstrooks deel al kilometers lang vast. Mijn idee was inderdaad dat de carpoolers dan langs de file kunnen, maar wel met zo’n strook slechts gescheiden door onderbroken markering. Dus niet iedereen hoeft aan het begin of einde per se op te schuiven. En als dat wel een probleem wordt kun je de strook alleen toegankelijk maken voor doorgaand verkeer.

Het is maar een ideetje om eens te proberen. Je kan het direct afschieten of gewoon eens proberen hoe ‘het volk’ hier op reageert (nu dus, en niet 25 jaar geleden).

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Km357 » wo 09 okt 2019, 19:04

^^ Zulke stroken dienen quasi onmiddellijk en constant tegen full capacity te lopen om nog maar nut te hebben. Anders kon je ze evengoed openhouden voor iedereen.

De bus/taxi/carpoolstroken in België zie je af en toe eens iemand op rijden. En met wat geluk is het dan nog eens een voertuig dat er mag rijden.

Wat is er mis met gewoon een extra rijstrook voor - hold that thought - iedereen? Mag zo'n - voor iedereen - interessant en goed idee niet meer gebruikt worden in deze tijd?

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door sanderl » wo 09 okt 2019, 19:11

Natuurlijk mag dat. Maar dan motiveer je niemand om met meer mensen in een auto te gaan zitten. En daar gaat het de carpoolbelievers om. Ik twijfel ook of het zo werkt, maar ik denk ‘hee laten we het gewoon weer eens proberen’. En mocht het een beetje werken, dan denk ik dat zo’n strook aanleggen het politiek beter doet dan een normale. En in die politieke realiteit zit je ook.

Dus dan denk ik, pak eens wat geld uit het beter benutten budget en probeer wat. Er worden nu zat veel onzinnigere dingen mee gedaan.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Km357 » wo 09 okt 2019, 19:25

Waarom er constant "believers" van dit, deze of hetgeen moeten bepampert worden met geld of projecten om ze toch maar niet te moeten zeggen dat hun idee niet werkt snap ik écht niet.

Carpoolen is er al, en de mensen die willen zullen het wel doen. Hoef je geen specifieke infrastructuur voor te voorzien. De parking in Destelbergen (België) bijvoorbeeld heeft een capaciteit van pakweg 300-400 plaatsen. Doorheen de week staat er misschien een auto of 30. :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Chris » di 04 aug 2020, 12:56

In september gaat die carpoolstrook op de A48 bij Grenoble live, om dat te handhaven is er een flitspaal geplaatst die het aantal inzittenden kan tellen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Allan C
stadsweg
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
Locatie: France
Contacteer:

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Allan C » zo 10 dec 2023, 23:11

Last October, I drove the first time on A48 from Bourgoin-Jallieu to Grenoble. A48 provides access to the great Alps 'Grandes Alpes' and particullary to southern France bypassing A7. So, you have a panoramically Vercors & Alps view, it's impressive drive if you arrived at Rives interchange since Bourgoin.

1/ A43xA48
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (4) by FreewayAllan, sur Flickr

2/ Marseille is signed here.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (6) by FreewayAllan, sur Flickr

3/ I wonder how people can tag at the ecoduc..??
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (8) by FreewayAllan, sur Flickr

4/ Col de Rossatière 573 m, the highest point of A48 (ndlr)
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (10) by FreewayAllan, sur Flickr

5/ Alps & Vercors mountains view.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (13) by FreewayAllan, sur Flickr

6/
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (15) by FreewayAllan, sur Flickr

7/ Massif de la Chartreuse
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (17) by FreewayAllan, sur Flickr

8/ Voiron
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (21) by FreewayAllan, sur Flickr

9/ Grenoble is very litlle bit visible from the viaduc at Voiron.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (23) by FreewayAllan, sur Flickr

10/
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (25) by FreewayAllan, sur Flickr

11/ Coublevie.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (28) by FreewayAllan, sur Flickr

12/
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (32) by FreewayAllan, sur Flickr

13/ Toll plaza.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (35) by FreewayAllan, sur Flickr

14/ Voreppe, access to the ex-N532 from Grenoble to Valence.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (36) by FreewayAllan, sur Flickr

15/ I think that 'Renault' logo not turned on. I'm still not sure if I can go the left lane. Idk if it worked when I was in a relationship with a girl as the carpooling..??
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (39) by FreewayAllan, sur Flickr

16/ Bus lane on A48. So, it's technicalled called to VSP the Voie Spéciale Partagée.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (42) by FreewayAllan, sur Flickr

17/ Cable car, maybe it probably to the quarry?
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (43) by FreewayAllan, sur Flickr

18/ A48 ends here, and it becomes A480 at N481 interchange. A48 was N481 before.
AfbeeldingA48 Bourgoin - Grenoble (46) by FreewayAllan, sur Flickr

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A048] Bourgoin - Grenoble

Bericht door Vinny » di 12 dec 2023, 22:50

15/ I think that 'Renault' logo not turned on. I'm still not sure if I can go the left lane. Idk if it worked when I was in a relationship with a girl as the carpooling..??
Why would it?
More info:
https://bergwijzer.nl/nieuws/nieuwe-ver ... poolstrook (Dutch)
https://voyage.aprr.fr/articles/un-disp ... ge-de-la48 (French)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie