Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » zo 21 okt 2018, 22:59

Rene schreef: zo 21 okt 2018, 20:19 Voor een knooppunt moet meerdere keren in beide richtingen alles vermeld worden. Het is geen afrit. Een contourpijl is geen optie. Een contourpijl als eerste aanduiding bij een knooppunt is alleen een optie als de rechtdoorgaande poot op onbeduidende wijze dood loopt in het OWN. Dat is hier allesbehalve het geval.
Aanvullend op Nick en Palance, ik ken genoeg knooppunten waar je "opeens" en dus zonder vooraankondiging onder de portaalborden doorrijdt en je je keuze moet maken. Dat vind ik niet goed, maar minder storend dan de foute informatie die hier gegeven wordt. Haal dit portaalbord weg en er blijven nog 3 sets portaalborden over over het weefvak dat een lengte heeft van liefst 1 km. Ook dat vind ik een betere invulling van suboptimaal.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » zo 21 okt 2018, 23:49

nickdh schreef: zo 21 okt 2018, 20:41 En waarom is er hier dan wèl een countourpijl? De rechtdoorgaande richting loopt niet op onbeduidende wijze dood op het OWN.
Hier heeft men bestaande bewegwijzering vervangen uitgaande van een oude uithouder die waarschijnlijk geen groter bord aankan. Noord breekt wet. Dat is anders dan een volledig nieuw geprojecteerde situatie zoals MaVa.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » zo 21 okt 2018, 23:54

Wouter N14 schreef: zo 21 okt 2018, 22:59Haal dit portaalbord weg en er blijven nog 3 sets portaalborden over over het weefvak dat een lengte heeft van liefst 1 km. Ook dat vind ik een betere invulling van suboptimaal.
Waarschijnlijk wilde men dat verkeer voor de A29 tijdig op de rechter strook zit om uit te voegen, een andere reden om het bord toch te plaatsen kan ik niet bedenken.

Sowieso is het wegontwerp van dit hele stuk tussen Benelux en Vaanplein een drama. Parallelbanen met enkelstrooks rollercoaster gedeelten, bijkomende en afvallende rijstroken bij de vleet, enkelstrooks verbindingsweggetjes nabij knooppunten. Je zal het maar verzonnen hebben... :facepalm:

Dat stuk had gewoon 2x5 moeten zijn - en dat had ook best gekund.
Dat had ook nog eens een nodeloos vlechtwerk en nodeloos enkelstrooks verbindingsweggetjes van de A15-Li naar de A4-Li gescheeld.
Plus dat het bewegwijzeringstechnisch dan ook niet zo'n gedoe was geweest.

ErwinFCG
polderweggetje
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 1:00

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door ErwinFCG » ma 22 okt 2018, 10:59

Dit is misschien al wel een keer besproken, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet. Op de A7 Winschoten-Groningen zag ik een paar borden waar ruimte lijkt opengehouden voor meer bestemmingen. Twee van die borden kon ik ook vinden op de website Harry's NBA (zie in de spoiler hieronder). Volgens mij was er nog een bord met een open regel, maar dat weet ik niet zeker. Weet iemand welke bestemmingen hier toegevoegd kunnen worden?

Gezien er bij dat eerste bord onderaan een plek open is zou dat een bestemming nog voor Hoogezand moeten zijn, dus Sappemeer? Of komt daar een streep met een andere bestemming verder weg (kan haast niet want bij het tweede bord is er geen ruimte voor iets onder de streep). Bij het tweede bord een bestemming ná Groningen. Gezien de bestemmingen die even verderop bij de ringweg van Groningen worden aangeduid, misschien Drachten, of netwerkdoel Amsterdam?
SPOILER: TOON

Afbeelding
A7 net na afrit Zuidbroek.

Afbeelding
A7 na afrit Foxhol.

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » ma 22 okt 2018, 11:35

Wouter N14 schreef: zo 21 okt 2018, 18:21
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het is geloof ik al eens eerder besproken, maar ik blijf het toch een beetje gek vinden dat Antwerpen als doel niet gegeven wordt (A15), maar Antwerpen-Havens (A29) wel.

Je bent gewend dat een dergelijke differentiatie (centrum, noord/oost/zuid/west, havens, etc.) alleen gemaakt wordt i.c.m. het hoofddoel zelf, of pas ná een tijdje het hoofddoel te hebben gevolgd. Want stel: ik wil wél naar Antwerpen, maar niet naar de havens. Welke route volg ik dan vanaf hier?

Het voelt voor mij nu toch een beetje als Europoort bewegwijzeren op de A77-A73 en redeneren dat andere doelen voldoende richtinggevend zijn om Rotterdam te dekken.

Verder valt mij op dat op de hoofdrijbaan RING-A15 i.c.m. A29 wordt genoemd, maar op de feitelijke RING-A15 zelf weer niet.

En in hoeverre is het logisch dat er 3 hier al 3 A29-A4 doelen in zuidelijke richting worden genoemd? Nu blijft er voor bepaalde lokale doelen buiten Barendrecht en R'dam-Zuidplein (Ridderkerk?), b.v. geen ruimte meer over.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » ma 22 okt 2018, 11:54

ErwinFCG schreef: ma 22 okt 2018, 10:59Gezien er bij dat eerste bord onderaan een plek open is zou dat een bestemming nog voor Hoogezand moeten zijn, dus Sappemeer? Of komt daar een streep met een andere bestemming verder weg (kan haast niet want bij het tweede bord is er geen ruimte voor iets onder de streep). Bij het tweede bord een bestemming ná Groningen. Gezien de bestemmingen die even verderop bij de ringweg van Groningen worden aangeduid, misschien Drachten, of netwerkdoel Amsterdam?
Waarschijnlijk komt daar Amsterdam.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 22 okt 2018, 12:58

Teetje schreef: ma 22 okt 2018, 11:35 Het is geloof ik al eens eerder besproken, maar ik blijf het toch een beetje gek vinden dat Antwerpen als doel niet gegeven wordt (A15), maar Antwerpen-Havens (A29) wel. [...] En in hoeverre is het logisch dat er 3 hier al 3 A29-A4 doelen in zuidelijke richting worden genoemd? Nu blijft er voor bepaalde lokale doelen buiten Barendrecht en R'dam-Zuidplein (Ridderkerk?), b.v. geen ruimte meer over.
Lokaal zou ik hier zo snel niet meer doelen bij kunnen verzinnen. Stad-in valt er niet veel te verzinnen; Rotterdam-Zuidplein is wat arbitrair maar voldoet. En wat er aan gebieden buiten de ring te bewegwijzeren valt, gaat wel goed. Ridderkerk(-Rijsoord) heeft daar nooit stroomopwaarts op de A15 bewegwijzerd gestaan en valt in zoverre wel onder de afslaande bestemmingen naar de parallelbaan.

Het Antwerpen-verhaal blijft wat apart, maar de redenering is er ergens eentje van het slag "als je doel niet afslaat, moet je dus rechtdoor". Bij de eerste splitsing daarna, :KP: Ridderkerk-Noord, staat Antwerpen vervolgens ook op de borden. Het kan allemaal net uit zo, al zou ik persoonlijk Dordrecht hebben weggehaald. Dat geldt trouwens eigenlijk voor de gehele ring van Rotterdam. Ze zijn zich nu in allemaal bochten aan het wringen geweest om Breda naast Dordrecht te zetten (behalve dan op de A20, waar vooruitlopend op de verlengde A16 helemaal geen kruisende doelen meer staan), terwijl het volledig vervangen van Dordrecht door Breda veel logischer was geweest. Zo'n move had op het Vaanplein ook meteen ruimte gemaakt voor Antwerpen als rechtdoordoel, wat toch net een beetje logischer voelt.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » ma 22 okt 2018, 13:05

BHJ schreef: ma 17 sep 2018, 13:10 De portaalborden bij Kapelle-Zuid gaan vermoedelijk grotendeels verdwijnen als ik zo in de NBD-database kijk. Alleen het bord in de spoiler blijft dan over, dat is trouwens ook geen pareltje.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dit bord is geplaatst. Toen ik er langs reed viel het me wederom op dat de ruimte boven het afritnummer vrij groot is.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 22 okt 2018, 13:08

ErwinFCG schreef: ma 22 okt 2018, 10:59Volgens mij was er nog een bord met een open regel, maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat mijn NBA-site nu compleet is. Dus als je iets niet op die site vindt, bestaat het niet óf het is de afgelopen maand geplaatst (zoals het bord in de vorige posting dat ik nu lees tijdens het typen van deze tekst. :) ).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Seat Ibiza » do 25 okt 2018, 14:38

Even een vraagje: op de A79 wordt afrit 1 (Bunde) verder bewegwijzerd met o.a. Meerssen. Dit geldt voor de nieuwe afrit in de rijrichting Heerlen, maar ook op de al langer bestaande afrit in de rijrichting Maastricht. Voorheen stond Meerssen daar niet aangegeven. Foto van de actuele situatie op de website van Harry: http://notab.outducks.org/nba/2018d/DSC04901a79wx1.jpg

Nu draagt afrit 2 de naam Meerssen en is dus ook daar als dusdanig bewegwijzerd. Klopt dit dan wel volgens de richtlijnen? Kan een plaatsnaam op dezelfde snelweg bij twee opeenvolgende afritten gebruikt worden, zonder toevoeging van een stadsdeel of windrichting? Concreet: zou afrit 2 niet hernoemd dienen te worden naar (bijvoorbeeld) Meerssen-Oost?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 25 okt 2018, 23:59

^^ Die zou inderdaad hernoemd moeten worden. Dat heeft men ook op de A6 gedaan waar :AS: Emmeloord twee keer voorkwam, eenmaal voor en eenmal na :KP: Emmeloord.

Ik vraag me eigenlijk af wat Meerssen op de borden doet bij afrit 1 komende vanuit Heerlen, maar ik kan me er wat bij voorstellen dat men niet teveel verkeer over de Beekstraat en Bunderstraat door het centrum van Meerssen wil hebben. Dan is het inderdaad voornamelijk verkeer naar de oostkant van Meerssen dat nog prima over afrit 2 kan, dus :AS: Meerssen-Oost zou inderdaad een goede naam zijn.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » vr 26 okt 2018, 0:09

Maar is dat wel helemaal vergelijkbaar? Er zijn toch geen twee :AS: Meerssen?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 okt 2018, 0:15

^^ Maar Meerssen staat wel op twee opeenvolgende afritten vermeld. Het is vreemd dat Meerssen afritdoel is van een afrit die direct volgt op een andere afrit die ook Meerssen als afritdoel heeft.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » vr 26 okt 2018, 20:50

Dat ben ik met je eens.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » zo 28 okt 2018, 12:09

Op de A28 bij 't Harde staat nog steeds een tijdelijke gele wegwijzer voor het 0-meter bord, terwijl dat project al 2 jaar geleden is afgerond. Is de ontwerp/levertijd zó lang geworden, of is deze vergeten?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Kaaiman » zo 28 okt 2018, 20:15

^^ Dat eerste is helaas het meest waarschijnlijk... Maar dan zou het bord nu onderhand wel binnen afzienbare tijd geplaatst moeten worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 31 okt 2018, 20:56

Afbeelding

Nieuw bord langs de A59. Volgens mij hoort die pijl daar niet thuis.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Robbert297 » do 01 nov 2018, 12:14

^^ Lijkt wel een beetje een mengeling tussen Old School en NBA.

Wellicht is dit geen fout?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robbert297 op do 01 nov 2018, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Слава Україні

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » do 01 nov 2018, 12:15

Als dat de bedoeling is hoort die pijl daar wel thuis. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Seat » do 01 nov 2018, 13:24

Een bedoelde inconsistentie dus? Nergens anders is de pijl toegevoegd. Vreemde keuze :dontknow:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » do 01 nov 2018, 13:30

Lijkt haast een fout. Het is nu een combinatie van een voorwegwijzer en een besliswegwijzer. Dat hoort niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » za 03 nov 2018, 12:47

Er is een automobilist tegen een splinter nieuw NBA-vorkbord aangereden bij de afslag Kapelle richting Goes-Zuid. :booooos:
Het bord is helemaal kapot en weggehaald. :geenlach:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » za 03 nov 2018, 13:57

Het kan snel gaan ;) Sommige borden mogen 30 jaar buiten staan, andere nog geen één jaar. Eén voordeel is: het ontwerp is nog kant en klaar, dus opnieuw naar de fabrikant en gaan. Nadeel is dat er waarschijnlijk een hoop (verzekerings)werk aan vooraf moet gaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 05 nov 2018, 13:18

In de spoilers een paar nieuwe foto's van oudere borden en foto's van nieuwe borden.

A67/A73:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Service-bord avant la lettre. Dit komt wel heel dicht bij NBA.
Afbeelding
Vervanging na schade.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Tja. De zon gaat alweer vroeg onder...)
Afbeelding
(... hoewel het soms nog even wil zomeren.)
A7/A8:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dit bord is een tijdje weggeweest. Zal wel schade geweest zijn. De andere borden moeten nog worden opgeknapt of vervangen, wegens N302 -> N307.
Afbeelding
Met veel moeite een foto die bijna leesbaar is.
Afbeelding
Op zondagmiddag de spitsstrook open...
Afbeelding
Scherper dan voorheen.
Afbeelding
Wanneer wordt dit vervangen of rechtgezet?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door EtienneM » ma 05 nov 2018, 13:24

harry schreef: ma 05 nov 2018, 13:18 A67/A73:
Afbeelding
Komen afkortingen op NBA-borden op meerdere plekken in Nederland voor? (Op dit bord dus M'gladbach). Ik kan me even niet herinneren dit zo eerder gezien te hebben.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » ma 05 nov 2018, 13:55

Bij voorkeur niet.
In het geval van de A67 is het omdat het moest passen binnen de ruimte waar tot dan toe een ander doel stond. Ik meen Köln of Koblenz.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » ma 05 nov 2018, 14:15

Ik vind de oplossing erg goed. Ik denk dat iedereen de afkorting in 1 keer begrijpt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » ma 05 nov 2018, 14:24

2008: https://www.google.de/maps/@51.3936105, ... 6656?hl=de

Ofwel, geen ander doel. Enkel toevoegen vanwege de situatie met de A74 die nog moest komen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 05 nov 2018, 15:15

Het was toch ooit de bedoeling om vanaf :KP: Leenderheide Köln te bewegwijzeren over de A67-A74-A61 (en dan maar gokken hoe dat dan verder moest aan Duitse kant), waarna Mönchengladbach er vanaf :KP: Zaarderheiken bij zou komen? Zie viewtopic.php?f=10&t=13026&start=90#p406193 René en ik hebben daar nog verhitte discussies over gevoerd.

De rechtvaardiging van RWS en Strassen.NRW om het wel te bewegwijzeren is me nooit helemaal duidelijk geworden. Ja, het ging om cross-border management dat zou worden versterkt door, na een dynamische verwijzing bij Eindhoven, Köln na het splitsingsmoment Leenderheide ook op de borden te houden. Tot daar logisch en positief, maar het werd lastiger zodra je je bedacht dat er niet één route over Venlo is maar drie (waarvan de meest logische afhangt van je bestemming in Köln en of je die stad eigenlijk alleen maar passeert op weg naar Zuid-Duitsland). Zodat vermelding vanaf Leenderheide er dus ook onvermijdelijk voor zou zorgen dat bij Zaarderheiken en bij Mönchengladbach vaste vermeldingen moesten komen die eerder verwarrend zouden werken voor weggebruikers op twee van die drie alternatieven. De rechtvaardiging voor die collateral damage heb ik nooit gezien (evenmin als uitleg dat die weggebruikers met verdere vaste of dynamische bewegwijzering bij Zaarderheiken en Mönchengladbach toch nog geholpen zouden worden). Maar je ziet aan de borden rond Venlo hoe dan ook dat men een andere kant uit bewogen is. Wat ik alleen maar kan toejuichen, want ik vind het idee om daar Köln ohne Weiteres alleen naar de A61 te verwijzen nog steeds even onzalig als enkele jaren terug.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 05 nov 2018, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Talisman
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:58

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Talisman » ma 05 nov 2018, 17:05

harry schreef: ma 05 nov 2018, 13:18 A67/A73:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Waarom staat Tegelen hier op beide borden mét spatiëring 'onder' Venlo (uitgelijnd), net als − Zuid en − Centrum?

Tegelen behoort weliswaar tot de gemeente Venlo, maar het is wel een 'los' dorp. In de rol van willekeurige burger begrijp ik niet waarom Tegelen op deze manier wordt uitgevoerd.

Als het onder Venlo zou vallen, zou ik een '' verwachten en als het niet onder Venlo valt, zou ik verwachten dat het wordt uitgevoerd zoals Roermond (dus zonder die spatiëring!).

Plaats reactie