Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 17 okt 2018, 13:51

Egbert schreef: wo 17 okt 2018, 7:05 Kom op man. Een actieve autosnelweg oversteken. Ik weet zeker dat je dat als hulpverlener is geleerd niet te doen. Zo niet, dan bij deze.
Eens. Heb ik ook zo bij de Duitse brandweer geleerd. Een actieve snelweg steek je never nooit zonder afzettingen en/of veiligheidsmaatregelen over. Punt. Daar is ook geen discussië over mogelijk, evenals je ook niet (alleen) een brandend huis zonder ademluchttoestel naar binnen rent.

Desalniettemin had het niet voorkomen kunnen worden dat de vrachtwagen op het brandweerbusje inreed. Had de beste man pech gehad en op de vluchtstrook geparkeerd, zou het ongeluk ook gebeurd kunnen zijn. Snelweg overgestroken of niet, de schuld van het ongeluk ligt wat mij betreft bij de betreffende (afgeleide) vrachtwagenchauffeur.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 17 okt 2018, 22:58

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Egbert » do 18 okt 2018, 7:24

"Teuere LKW-Navi" :facepalm:
OsmAnd, 5 euro in de playstore, aangepast routeprofiel (kleinere wegen grote penalty) en gaan met die banaan. Zit ook gewichts- en hoogtebeperking in.
Het probleem is er wel als je GPS dekking niet geweldig is, maar dat heeft elke navigatie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Kaaiman » do 18 okt 2018, 8:57

petervdveen schreef:Handig zo'n vangrail.
Degelijk Duits Design? Vergeet het maar. :nahzeg:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 18 okt 2018, 9:10

Drie vrachtauto's op elkaar op de A1 bij Oyten (nabij Bremen).
Nach Angaben der Polizei hatte der Lkw-Fahrer gegen 5.30 Uhr einen wegen einer Panne abgestellten Sattelauflieger übersehen und war nahezu ungebremst gegen diesen gefahren. Durch die Wucht des Aufpralls stellte sich der unfallverursachende Lkw samt Anhänger quer zur Fahrbahn. Ein nachfolgender Lkw konnte nicht mehr ausweichen und kollidierte mit dem Auflieger. Zwei der beteiligten Lastwagen verloren in der Folge Teile ihrer Ladung. Darunter ist ein 17 Tonnen schweres Getriebe, wie die Polizei mitteilte.
Wat een chaos weer... :schrikreactie: En weer een vrachtauto die een ander voertuig op de vluchtstrook aanrijdt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 18 okt 2018, 9:14

Zijn dat files i.v.m. de werkzaamheden bij Bremen die tot daar terugslaan?

Niet best.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 18 okt 2018, 14:22

^^ Op dat tijdstip zijn er nog geen files denk ik. Volgens de NDR stond er dus een vrachauto met pech op de vluchtstrook waar een andere vrachtwagen bovenop geknald is.

Vanochtend ook meerdere vrachtwagens op elkaar geknald op de A3 bij Würzburg:

Afbeelding

>> https://www.mainpost.de/mediathek/fotos ... 42,8471793

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 18 okt 2018, 17:01

Op de A3 bij Wesel zijn 5 Nederlanders het ziekenhuis ingereden door een vrachtwagenchauffeur: https://rp-online.de/nrw/staedte/wesel/ ... d-33830731

Een vrachtwagenchauffeur wilde een ander inhalen en zag daarbij een naast hem rijdende auto uit Nederland niet en drukte deze de middengeleider in. Een daarop volgende vrachtauto knalde bovenop de auto. :redangry:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » do 18 okt 2018, 21:24

^^
Verschrikkelijk! :( Op hetzelfde stuk snelweg richting Arnhem heeft me tussen Dinslaken en Wesel ooit eens een touringcar bijna de middenberm ingestuurd, terwijl de linkerrijstrook ook al vol was. Heb toen met man en macht getoeterd totdat de chauffeur een ruk aan het stuur naar rechts gaf, want ik kon geen kant op. Ik zat met m'n auto al bijna tegen de vangrail aan. Na die ervaring pakt me een dergelijk ongeluk wel wat. Het noodlot kan zomaar toeslaan, zonder dat je er zelf veel aan kunt doen.

De ongelukken met vrachtwagenchauffeurs stapelen zich de laatste tijd wel enorm op voor m'n gevoel. De eerder genoemde cijfers dat de daling van het aantal verkeersongelukken stagneert, mede vanwege het stijgende aantal ongelukken met vrachtwagens, doen me dit gevoel bevestigen. Het wordt tijd dat actieve rijassistenten verplicht worden ingebouwd, ook al zal dat ook niet het panacee zijn. In ieder geval moet er iets gebeuren.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Bluemoon23 » vr 19 okt 2018, 0:23

SnarfFlevoland schreef: wo 17 okt 2018, 13:51Desalniettemin had het niet voorkomen kunnen worden dat de vrachtwagen op het brandweerbusje inreed. Had de beste man pech gehad en op de vluchtstrook geparkeerd, zou het ongeluk ook gebeurd kunnen zijn. Snelweg overgestroken of niet, de schuld van het ongeluk ligt wat mij betreft bij de betreffende (afgeleide) vrachtwagenchauffeur.
Zeker, je zal er maar hebben met pech hebben gestaan met je bestelbus en je wacht keurig achter de vangrail op de ADAC en een vrachtwagen ramt je busje en rijd door de vangrail heen...... :shutup:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » vr 19 okt 2018, 9:03

^^ Dan kun je de ADAC ook wel afbellen.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » vr 19 okt 2018, 9:05

SnarfFlevoland schreef: do 18 okt 2018, 21:24 ^^
Verschrikkelijk! :( Op hetzelfde stuk snelweg richting Arnhem heeft me tussen Dinslaken en Wesel ooit eens een touringcar bijna de middenberm ingestuurd, terwijl de linkerrijstrook ook al vol was. Heb toen met man en macht getoeterd totdat de chauffeur een ruk aan het stuur naar rechts gaf, want ik kon geen kant op. Ik zat met m'n auto al bijna tegen de vangrail aan.
Je kan ook nog remmen. Dan maak je zelf ruimte die er op dat moment niet is.

Maar je bent er zonder kleerscheuren van afgekomen?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 19 okt 2018, 12:43

Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 9:05 Je kan ook nog remmen. Dan maak je zelf ruimte die er op dat moment niet is.
Had misschien gekund. Aan de andere kant: Ik was de bus 2/3 voorbij (de chauffeur kon ik bijna zien) en achter me reed dicht op elkaar een trein van auto's. Voor me ook. De linkerrijstrook was gewoon net zo vol als rechts. Als ik dan hard op de rem zou trappen, had ik mogelijk een kettingbotsing achter me kunnen veroorzaken. Maar inderdaad, mogelijk zou ik er een volgende keer anders op reageren. Is inmiddels ook weer zo'n 4 jaar geleden.
Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 9:05 Maar je bent er zonder kleerscheuren van afgekomen?
Ja gelukkig wel, ook al was het mogelijk tot de vangrail centimeter tot milimeter werk. Geluk gehad.

Overigens moet ik zeggen dat ik de laatste tijd steeds minder in NRW op de snelweg rij, behalve het stuk A46 bij me thuis. Voor de rest rij ik vooral veel A5 en daar kom ik beduidend minder fratsen tegen. Toeval? Naast minder vreemde caperiolen van vrachtwagens of bussen, zie ik in Hessen en BaWü ook veel minder pesterijen op de (snel)weg. Het gaat er allemaal vrediger aan toe als in NRW, ook al wordt rondom Frankfurt flink gas gegeven en houdt men zich daar ook niet zo strikt aan de Vmax, maar de harmonie tussen het verkeer is gevoelsmatig (aanzienlijk) beter.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » vr 19 okt 2018, 12:54

SnarfFlevoland schreef: vr 19 okt 2018, 12:43
Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 9:05 Je kan ook nog remmen. Dan maak je zelf ruimte die er op dat moment niet is.
Had misschien gekund. Aan de andere kant: Ik was de bus 2/3 voorbij (de chauffeur kon ik bijna zien) en achter me reed dicht op elkaar een trein van auto's. Voor me ook. De linkerrijstrook was gewoon net zo vol als rechts. Als ik dan hard op de rem zou trappen, had ik mogelijk een kettingbotsing achter me kunnen veroorzaken. Maar inderdaad, mogelijk zou ik er een volgende keer anders op reageren. Is inmiddels ook weer zo'n 4 jaar geleden.
Dan zou ik niet hard op de rem trappen, eerder wat geleidelijker zodat bestuurders achter ook nog kunnen reageren ;)

Maar als je al 2/3 voorbij bent weet ik niet of zacht remmen nou heel verstandig is. Dat zal van de situatie afhangen. Nu kom ik het zelf ook wel eens tegen de laatste dagen, maar dat zijn van die busjes met Polen. Dan is op de claxon hangen voldoende, als zij zonder richting aan te geven naar rechts komen.
SnarfFlevoland schreef: vr 19 okt 2018, 12:43
Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 9:05 Maar je bent er zonder kleerscheuren van afgekomen?
Ja gelukkig wel, ook al was het mogelijk tot de vangrail centimeter tot milimeter werk. Geluk gehad.

Overigens moet ik zeggen dat ik de laatste tijd steeds minder in NRW op de snelweg rij, behalve het stuk A46 bij me thuis. Voor de rest rij ik vooral veel A5 en daar kom ik beduidend minder fratsen tegen. Toeval? Naast minder vreemde caperiolen van vrachtwagens of bussen, zie ik in Hessen en BaWü ook veel minder pesterijen op de (snel)weg. Het gaat er allemaal vrediger aan toe als in NRW, ook al wordt rondom Frankfurt flink gas gegeven en houdt men zich daar ook niet zo strikt aan de Vmax, maar de harmonie tussen het verkeer is gevoelsmatig (aanzienlijk) beter.
Zou dat ook niet te maken hebben met de drukte op de wegen? Ik rijd in de regio Den Haag en daar gaat het er asocialer aan toe als ik dat vergelijk in het oosten van het land.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 19 okt 2018, 15:39

Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 12:54 Dan zou ik niet hard op de rem trappen, eerder wat geleidelijker zodat bestuurders achter ook nog kunnen reageren Maar als je al 2/3 voorbij bent weet ik niet of zacht remmen nou heel verstandig is. Dat zal van de situatie afhangen.
Ja daar heb je zonder meer gelijk. Het ligt net aan de situatie.
Basjuh1981 schreef: vr 19 okt 2018, 12:54 Zou dat ook niet te maken hebben met de drukte op de wegen? Ik rijd in de regio Den Haag en daar gaat het er asocialer aan toe als ik dat vergelijk in het oosten van het land.
Is een mogelijke verklaring, alhoewel je dat 'asociale' ook wel op rustigere (snel)wegen in NRW tegenkomt. De agglomeratie van Frankfurt is natuurlijk ook niet bepaald rustig te noemen, integendeel zelfs, maar toch gaat het er allemaal net wat hofelijker aan toe.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 19 okt 2018, 15:43

Toch wel typisch Duits hoe het afbouwen van een Baustelle zo lang moet duren: https://www.strassenbau.niedersachsen.d ... 70105.html

Op de A7 zijn de werkzaamheden van betonrenovatie afgerond. Het duurt echter nog tot midden december voordat alle beperkingen zijn opgeheven. Het duurt dus bijna 2 maand (!) om de tijdelijke verkeersvoering van een Baustelle op te ruimen. :nuts:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 22 okt 2018, 20:06

Op de A3 bij Siebengebirge is een Roemeense vrachtwagen op een file geklapt. 4 vrachtwagens reden daardoor tegen elkaar aan. De achterste chauffeur overleefde de aanrijding niet.

Afbeelding

>> http://www.general-anzeiger-bonn.de/reg ... 65232.html

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » ma 22 okt 2018, 23:45

Op de A9 bij Niemegk was het weer biertijd: https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... wagen.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » di 23 okt 2018, 18:29

Met de tractor over de A3 bij Regensburg: https://www.br.de/nachrichten/bayern/mi ... rt,R7J2KuX
Zonder gekheid, ik heb weleens een supertractor zien rijden die er volgens mij legaal reed. Dat was op de A3 Oberhausen -> Arnhem. Dat ding reed zeker 80.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 24 okt 2018, 14:24

Wat in Duitsland (maar waarschijnlijk ook wel elders) nog al eens gebeurd: diefstal van bouwmaterialen en/of voertuigen:

https://www.wp.de/staedte/meschede-und- ... 32977.html
https://www.haller-kreisblatt.de/lokal/ ... telle.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 24 okt 2018, 15:42

GuteFahrt schreef: wo 24 okt 2018, 14:24 https://www.wp.de/staedte/meschede-und- ... 32977.html
Dat klinkt eerder naar een kwajongensstreek, al dan niet onder (hevige) invloed van alcohol. Er worden echter elders inderdaad graag materialen van "Baustellen" gestolen. In Winterberg is men er erg alert op als er nieuwe liften worden gebouwd. Daar wachten de transporter-busjes uit Oost-Europa er bijna letterlijk op totdat staal, ijzer e.d. voor het oprapen ligt.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 24 okt 2018, 15:54

^^ Oké. Daar heb je een punt.

Ook hier heb je een punt:
SnarfFlevoland schreef: do 18 okt 2018, 21:24
De ongelukken met vrachtwagenchauffeurs stapelen zich de laatste tijd wel enorm op voor m'n gevoel. De eerder genoemde cijfers dat de daling van het aantal verkeersongelukken stagneert, mede vanwege het stijgende aantal ongelukken met vrachtwagens, doen me dit gevoel bevestigen. Het wordt tijd dat actieve rijassistenten verplicht worden ingebouwd, ook al zal dat ook niet het panacee zijn. In ieder geval moet er iets gebeuren.
https://www.mdr.de/brisant/immer-mehr-l ... g-100.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 25 okt 2018, 13:55

Nog meer vrachtwagens de weg op, vanwege de lage waterstanden: https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... e-100.html

Nog meer LKW Unfälle? :hap:

Je hebt transport, en je hebt groot transport: https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... l-100.html

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 25 okt 2018, 21:16

Het wordt waarschijnlijk druk op de Autobahn in het zuiden van Bayern dezer dagen. Morgen is het een nationale feestdag in Oostenrijk en mogen vrachtwagens boven 7,5 ton niet rijden. Daarna is Blockabfertigung aangekondigd vanaf zaterdagmorgen. Goed mogelijk dat de A93 files terug gaan slaan naar de A8, daar de herfstvakantie in Bayern en Baden-Württemberg morgen ook begint.

https://www.wochenblatt.de/polizei/chie ... w-in-tirol
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » za 27 okt 2018, 10:51

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 28 okt 2018, 1:03

De A4 zat gisteren tijdelijk dicht halverwege Aachen - Köln. Bruinkool barricadeerders zogezegd.

https://www.welt.de/politik/deutschland ... perrt.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 28 okt 2018, 14:39

Het was vanochtend nogal glad in het noordoosten van Duitsland. Vooral in de ruime regio Wismar. De A20 werd een tijdje afgesloten nadat er een aantal ongevallen hadden plaatsgevonden.

https://www.ndr.de/nachrichten/mecklenb ... 12512.html

Afbeelding

^Autobahnpolizei rijdt daar nu blijkbaar Volvo. :o

artikel daaromtrent: https://www.nordkurier.de/mecklenburg-v ... 92412.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 31 okt 2018, 11:10

Tweemaal mis gegaan op de A3 op de deelstaatgrens tussen NRW en Rheinland-Pfalz afgelopen nacht/vanmorgen vroeg.

https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... 5-100.html

Weer een aardige ravage met chaos tot gevolg, maar qua slachtoffers is het relatief glimpflich abgegangen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 31 okt 2018, 11:24

Op de A44 tussen Dortmund en Werl is een vrachtwagen door de middenberm gegaan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 31 okt 2018, 11:33

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie