[VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

[VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 05 nov 2018, 16:31

Al sinds een jaar of 9 maak ik filmpjes van sommige (voor mij) interessante route’s als ik op pad ben. Waar ik eerst nog een (compacte) digitale camera op mijn stoel heb gezet, geklemd tussen mijn hoofdsteun en stoel, is dit later via een statief naar een GoPro-camera met zuignap.

Omdat ik vrij veel onderweg ben in binnen- en buitenland is daarbij e.e.a. samengekomen, het gaat dan om filmpjes uit met name Nederland, Duitsland en België, plus een aantal filmpjes uit de Verenigde Staten. Een deel van het materiaal staat al sinds jaren op youtube, en af en toe komt er weer wat bij. Hieronder een greep van mijn video’s, sommige versneld, sommige op “gewone” snelheid.
Link
Link
Link
Link
Link

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Robbert297 » di 06 nov 2018, 17:11

^^ Leuk! :top:
Ooit over nagedacht om je GoPro aan je hoofd te hangen, zoals in de video in onderstaande spoiler?
SPOILER: TOON

Link
Слава Україні

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » wo 07 nov 2018, 5:41

Heb het al eens eerder gezien en tot nu toe verworpen omdat ik het te onrustig vind qua blikveld, dan verkies ik toch de (hopelijk niet al te heftige) trillingen die de suction cup aan het dakraam naast mijn hoofd met zich meebrengen.

Maar wie weet. :top:

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door EtienneM » vr 09 nov 2018, 13:35

Leuk om eens een keer wegenfilmpjes vanuit een ander perspectief te zien! Ik zie ook veel verschillende automerken, of zijn dat de huurauto's? ;)
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 12 nov 2018, 11:03

Voor mijn werk rij ik vrij veel kilometers, en momenteel doe ik dat nog via een kilometervergoeding.

Daarvan financier ik shortleasevoertuigen, die inderdaad per 2 a 3 maanden wisselen. Daarnaast heb ik nog zelf een BMW 320i E90, maar dat is de reden waarom je diverse merken in de filmpjes kan zien. :top:

En op vakantie inderdaad een huurauto.

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » wo 14 nov 2018, 17:03

Bij deze twee filmpjes waarbij ik de haven en sluizen van IJmuiden heb aangedaan.
Link
Link
Overigens nog een vraag, ik heb een flink aantal video's uit diverse buitenlanden, word ik geacht volgens de hier heersende mores om hiervoor in elk desbetreffende subforum een nieuw topic te openen, of mag ik mijn verzameling buitenlandse filmpjes ook in dit draadje posten? :s

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door mavas » do 15 nov 2018, 13:02

Ik zou ze gewoon in dit topic plaatsen behalve als je een video hebt van een net geopende weg bijvoorbeeld. Dan is dat interessanter in het topic over dat land/weg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 30 sep 2019, 16:18

Link
Op zich is een filmpje van de A4 niet zoveel bijzonders. Totdat je via een Whatsappgroep op het werk een berichtje krijgt dat iemand je aan je overhemd / broek heeft herkend in een filmpje van LuckyTV (vanaf 0:21). En er is mij inderdaad nooit iets gevraagd m.b.t. het gebruiken van dit materiaal. :roll:

Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door waldo79 » ma 30 sep 2019, 17:21

Het ware sympathiek geweest je te informeren, maar ik zie verder geen problemen met het verspreiden van het filmpje van LuckyTV.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 okt 2019, 13:48

^^ Ik denk dat een beroep doen op auteursrecht hier niet werkt, omdat er dan sprake moet zijn van creatief werk. Dat is bij de beelden mijns inziens niet het geval; simpelweg een camera laten lopen tijdens het rijden is niet creatief. Dashcam- of drive-by-video's zijn daardoor, in mijn optiek, meestal niet auteursrechtelijk beschermd.

Wel zou het uiteraard netjes zijn geweest als men had laten weten dat men deze beelden had gebruikt.

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » di 15 aug 2023, 13:35

Goh, ik zie dat ik in deze draad nooit alle filmpjes heb gepost, maar ik heb inmiddels toch zeker de 200 filmpjes gepasseerd (vanaf 2010 met slechte kwaliteit tot 2023, met een betere kwaliteit). Een aantal keer in de Verenigde Staten geweest, maar met name filmpjes uit Nederland & Duitsland. Wat ik leuk vind is om ook weer eens 10 jaar terug te kijken, en naar het verkeersbeeld te kijken. Stiekem is er toch weer een boel sindsdien anders geworden (andere auto's, infrastructuur die is gewijzigd, etc.).

In de afgelopen 3 jaar ben ik minder actief geweest in het produceren van dit soort filmpjes (dat het interesseniveau laag is helpt ook niet mee, en Streetview geeft ook genoeg statische concurrentie), maar sinds een BMW tour door Duitsland ben ik weer begonnen. Dus vanaf 2023 komt er weer e.e.a. online.

Laat ik niet alles overspoelen met mijn archief, maar gewoon in latere posts nieuw materiaal neerzetten. Het archief kan je op de volgende manieren benaderen:

Playlist Europa: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... D101A26CEE
Playlist Verenigde Staten: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 6ejlJEfUT3

Om het allemaal wat netter te presenteren heb ik deze filmpjes ook gesorteerd en op een blog geplaatst, dat zoekt eventueel wat makkelijker. Dit loopt nog, dus het is niet helemaal volledig.

Europa: https://guitigefilmpjes.blogspot.com/20 ... -city.html
Verenigde Staten: http://guitigefilmpjes.blogspot.com/202 ... ornia.html

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » za 26 aug 2023, 15:00

Vrij regelmatig ben ik in Hamburg aan te treffen, zo ook in juni van dit jaar. Daarbij wil ik nog wel eens een rondje door de stad maken, zo ook op deze zondagochtend in de 1e video vanuit de HafenCity naar het centrum, en in de 2e video vanuit de HafenCity naar een havengebied in aan de andere kant van de Elbe.

Omdat ik regelmatig in Hamburg ben heb ik ook vaker filmpjes gemaakt, zeker omdat mijn favoriete route de stad in over de Köhlbrandbrücke, Veddel en naar de HafenCity voert. Daar zijn deels de ontwikkelingen van het gebied te zien, waar nu (relatief nieuwe) gebouwen staan stond toen nog niets. Helaas niet vastgehouden, maar ook als klein kind kwam ik daar al vaak met de vrachtwagen, derhalve heb ik ook nog veel herinneringen aan de omgeving (die weliswaar in niets meer op de oude omgeving lijkt) waar ik zoveel dagen ben geweest (kan mij de Freihafen ook nog goed heugen, een douanegebied in de haven).
Link
Link

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » vr 08 sep 2023, 15:31

In de zomer ben ik uitgenodigd door BMW voor een event in de Duitse Moezelstreek. Daarbij heb ik een aantal losse clips gemaakt en samengevoegd om een idee te geven van het rijden in deze streek. We beginnen in Bullay om vervolgens via lokale wegen naar Neef, Bremm en dan de L106 op te rijden.
Link


de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » zo 01 okt 2023, 17:56

Een aantal weken geleden ben ik door Sneek gereden en heb daar een filmpje van gemaakt.
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Attietattie » zo 01 okt 2023, 19:13

Rijkelijk laat, ik wet het.
Coen Tunnel schreef: zo 06 okt 2019, 13:48 ^^ Ik denk dat een beroep doen op auteursrecht hier niet werkt, omdat er dan sprake moet zijn van creatief werk. Dat is bij de beelden mijns inziens niet het geval; simpelweg een camera laten lopen tijdens het rijden is niet creatief. Dashcam- of drive-by-video's zijn daardoor, in mijn optiek, meestal niet auteursrechtelijk beschermd.
Ik heb er anders een flinke sloot geld voor ontvangen. Tot 3x toe.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Coen Tunnel » zo 01 okt 2023, 22:46

^^ Na tussenkomst van een rechter, of als geste om een rechtszaak te voorkomen?

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Attietattie » zo 01 okt 2023, 23:00

Dat laatste. Afkopen van gezeik, zullen we maar zeggen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door de_Aristocraat » vr 08 dec 2023, 14:19

Recentelijk heb ik mijn Dashcam maar weer eens leeggetrokken wat beelden achter elkaar gezet. Geen spectaculaire ongevallen of andere heftige zaken, enkel e.e.a. wat ik op de weg heb meegemaakt. Wat agressie, mensen die stilstaan op de snelweg, etc.
Link

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door PeterSchoeber » za 09 dec 2023, 22:47

^^ Leuk filmpje met soms gevaarlijke situaties.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op pad met de_Aristocraat

Bericht door Attietattie » za 09 dec 2023, 23:51

Assertieve rijstijl.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie