Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Via » ma 12 nov 2018, 6:50

jelger schreef: di 30 okt 2018, 22:17
Vinny schreef: di 30 okt 2018, 20:12 Volgens mij is het achterliggende probleem dat werkgelegenheid steeds verder centraliseert en betaalbare huisvesting rondom deze werkgelegenheidsconglomeraten steeds minder te vinden is. Daar hoor je de overheid nauwelijks tot niet over... :facepalm:
De oplossing is ook niet nog meer satellietsteden bouwen zoals Zoetermeer of Almere e.c. De oplossing is ook niet alleen maar meer asfalt.

Probleem is te complex om in een paar "simpele" (hetzij kostbare) ingrepen te vatten. Zolang teveel mensen tegelijkertijd naar dezelfde plek(ken) reizen en die groei in aantal reizigers ook niet een halt toe is te roepen is het vechten tegen de bierkaai. Er zal hoe dan ook meer gespreid moeten worden qua tijd maar ook qua bestemmingen. En er zal wat gedaan moeten worden aan (het verlagen van) de noodzaak om te reizen met de auto (of OV).

Dit kan echt niet alleen een overheidsding zijn. We dienen allemaal eigenaar van het probleem en dus oplossing moeten worden, als het ons tenminste genoeg kan schelen.

En aan dat laatste twijfel ik serieus nog wel eens.
Zoveel waarheid in deze post. Waarom moeten we nog steeds met zijn allen rond 8 à 9 uur beginnen?

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door mvalkenburg » ma 12 nov 2018, 8:33

Omdat alle werkgevers en scholen waar ik mee te maken heb (gehad) inflexibel zijn bijvoorbeeld? Ik hoef zelf echt niet zo nodig om die tijd te beginnen, maar mijn baas wil graag dat ik er tussen half 9 en 9 ben zodat ik gebruik kan maken van zijn internet en telefoon :(

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door DjIdee » ma 12 nov 2018, 8:39

Ik begin meestal om 7.30... Veelal omdat het kinderdagverblijf/bso hier in het dorp om 7u los gaat (schijnt al uitzonderlijk vroeg te zijn als ik andere ouders soms hoor) en ik dan de jongens kwijt kan. Mijn ega start ook om 7.30.. Als ik verder moet rijden, heeft ze de jongens alleen ochtends en ben ik meestal om 7u in Zwolle / Baarn / Nieuwegein of Den Haag. Files is gewoon zonde van je tijd, rij ik wel eerder, en smiddags voor de spits weer naar huis.

Fysiek overleg is wel nogal een gegeven in onze branche, de werkzaamheden daaromheen kunnen prima remote, maakt het wel makkelijker planbaar (niet perse 7 tot 9 uur aanwezigheid op een dag nodig). Maar soms heb je die keuze niet, in sommige branches helemaal niet.

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door de_Aristocraat » ma 12 nov 2018, 10:32

mvalkenburg schreef: ma 12 nov 2018, 8:33 Omdat alle werkgevers en scholen waar ik mee te maken heb (gehad) inflexibel zijn bijvoorbeeld? Ik hoef zelf echt niet zo nodig om die tijd te beginnen, maar mijn baas wil graag dat ik er tussen half 9 en 9 ben zodat ik gebruik kan maken van zijn internet en telefoon :(
Dat ligt meestal aan de werkgever, hoewel vroeger starten ook nog wel vaak tot de mogelijkheden behoort (alleen niet iedereen kan om 07u00 op kantoor zijn i.v.m. kinderen etc.).

Als consultant werk ik uitsluitend voor opdrachtgevers, welke alle paar maanden wisselen. Elke opdrachtgever gaat ook anders met mijn aanwezigheid om.

Een paar jaar geleden zat ik op een opdracht in Amsterdam, en reed elke ochtend vanuit de regio Deventer naar Amsterdam en 's avonds weer terug. Snel kwamen we erachter dat het niet werkte, maar het vertrouwen tussen mijn opdrachtgever en mij was zo groot gegroeid dat mijn voorstel om in de ochtend vanuit huis te werken werd gehonoreerd.

Dus i.p.v. om half 7 weg en tussen half 9 en 9 uur aankomen, 's ochtends om 8 uur vanuit huis inloggen en de individuele taken tot 10u00 wegwerken. Dan in de auto naar Amsterdam, meestal rond 11u15 bij de opdrachtgever op kantoor. Helaas hielp mij dat in de middag niet, want ik vertrok in de spits rond 17u30. Maar op deze wijze kon ik de ochtend rustig (en stressvrij!) beginnen en de spits vermijden, maar toch die dag ook op locatie beschikbaar zijn voor vragen / vergadering / collegiaal contact.

Dat was voor mij een heerlijk ideale situatie, heerlijke reistijden in de ochtend (geen tijdsverlies), maar toch ook de voordelen van op locatie werken. Denk er nog met warme gevoelens aan terug, maar weet ook dat A. je baan er geschikt voor moet zijn, en B. werkgevers ook vertrouwen in hun mensen moeten hebben. Ben mij er echter van bewust dat veel organisaties nog niet zo ver zijn, en zolang dat niet zo is, er geen merkbare ontspanning op de wegen zal zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » ma 12 nov 2018, 10:55

Via schreef: ma 12 nov 2018, 6:50Waarom moeten we nog steeds met zijn allen rond 8 à 9 uur beginnen?
Omdat veel mensen om goed te verantwoorden redenen graag een enigszins normaal dagritme aan willen houden. 's Avonds en 's nachts werken/studeren is een aanslag op je gezondheid en je sociale leven.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 11:04

Volgens mij suggereert niemand dat 1/3 van de beroepsbevolking in de nacht moet gaan werken om de files te bestrijden.

Op het moment dat (meer) mensen op lokale (fiets) afstand van werk wonen is het ook helemaal geen ramp om 7:30 te beginnen, sec. Organisatorische zaken thuis daargelaten, waar we de maatschappij ook mede (meer) op in dienen te richten. Ook zou het geen ramp moeten zijn om om 10:30 te beginnen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Rein » ma 12 nov 2018, 13:41

^^ Inderdaad, kan je nog net je kleine een kus in bed geven als je op 19:30 weer thuis aan komt sjezen. :top:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 14:01

Als je een kleintje hebt kun je andere tijdsvensters hanteren dan wanneer je aan de tieners bent. ;)

Waar een wil is is een weg, maar zolang het massaal njet is komen we nergens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » ma 12 nov 2018, 14:40

Tussen 7 en 9 zal toch de hoofdmoot naar het werk willen gaan. Als je een deel naar 9-10 uur prijst zullen de vroege reizigers weer later gaan.

Men stelt onrealistische verwachtingen van een kilometerheffing. De zware spitsen zoals die van deze maand zullen juist niet voorkomen kunnen worden door een kilometerheffing, want dat zijn vaak een combinatie van ongevallen en slecht weer. Als je nu een half uur of een uur in de file staat zul je met een kilometerheffing echt niet met 130 door kunnen "vroemen".

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » ma 12 nov 2018, 14:45

jelger schreef: ma 12 nov 2018, 14:01 Waar een wil is is een weg, maar zolang het massaal njet is komen we nergens.
Op een gegeven moment zul je moeten accepteren dat de rek er gewoon uit is. Mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits hoeven te rijden doen dat nu ook al niet.

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door RikB » ma 12 nov 2018, 14:53

Een electrische fiets (<25km/u) bevalt mij prima op 20 km woon-werkverkeer. Het kost 10 minuutjes extra, maar levert 1,5 uur bewegen op.
Daar valt nog wel te winnen. Stimmuleer die leasefiets maar ;) .
Maar dat is geen oplossing voor de regendagen. Spitsen zoals vandaag hebben een reden :dyn_hyp:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 14:58

Jeroen schreef: ma 12 nov 2018, 14:45 Op een gegeven moment zul je moeten accepteren dat de rek er gewoon uit is. Mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits hoeven te rijden doen dat nu ook al niet.
Welke rek? Kijk, als mensen het fijn vinden om hun dag in de file te verdoen moeten ze dat vooral doen. Ik vind dat we maar eens wat meer heilige huisjes omver moeten kegelen als het gaat om vrijwillig gekozen woon-werk afstand. Zeker als er een maatschappelijk en politiek klimaat is geschapen waarin werklozen wél op de verhuisschopstoel worden gezet.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 15:00

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » ma 12 nov 2018, 15:07

Elektrische fietsen hebben potentie en zijn al behoorlijk mainstream, maar hebben eigenlijk nog geen macro-effect. Als je kijkt naar het aantal afgelegde kilometers per fiets dan is hier nog geen duidelijke trend in te onderscheiden, het fluctueert op en neer. Studies wijzen ook uit dat de e-bike gemiddeld genomen nauwelijks sneller is dan de gewone fiets. Het is ook moeilijk veel tijd te winnen als de meeste verplaatsingen per fiets minder dan 15-20 minuten zijn. Op micro niveau zijn er uiteraard wel mogelijkheden om langere stukken snel per e-bike af te leggen, maar op macro niveau heeft dit eigenlijk geen effect.

Hetzelfde geldt ook voor het openbaar vervoer. De afgelopen 20 jaar is daar pak 'm beet € 50 miljard in gepompt en dat heeft geen modal shift teweeg gebracht, sterker nog, het aandeel auto is zelfs wat gestegen. Ik vraag me altijd af hoe de voorstanders van meer OV om de files op te lossen dit zich voorstellen. Als € 50 miljard al geen effect heeft, hoeveel moet er dan in gestoken worden? € 100 miljard, 200 miljard?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » ma 12 nov 2018, 16:04

jelger schreef: ma 12 nov 2018, 14:58
Jeroen schreef: ma 12 nov 2018, 14:45 Op een gegeven moment zul je moeten accepteren dat de rek er gewoon uit is. Mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits hoeven te rijden doen dat nu ook al niet.
Welke rek? Kijk, als mensen het fijn vinden om hun dag in de file te verdoen moeten ze dat vooral doen. Ik vind dat we maar eens wat meer heilige huisjes omver moeten kegelen als het gaat om vrijwillig gekozen woon-werk afstand. Zeker als er een maatschappelijk en politiek klimaat is geschapen waarin werklozen wél op de verhuisschopstoel worden gezet.
Een keuze van een woon- of werklocatie hangt van zoveel factoren dat dat 'vrijwillig gekozen' erg relatief is, zeker met de huidige idiote woningmarkt in ogenschouw genomen. Nee, ik zou zelf ook niet aan lange woon-werkafstanden van 50 - 100 km+ moeten denken, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor veel mensen in bepaalde omstandigheden de meest verstandige keuze is om een fatsoenlijk leven mee op te kunnen bouwen. Daar hoeven mensen niet nodeloos nog eens extra voor gestraft te worden.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 16:16

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Piles » ma 12 nov 2018, 16:33

^^ met de huidige economische voorspoed zie ik ook het omgekeerde gebeuren als oplossing: mensen zoeken ander werk, dichtbij huis.
Ik heb dat zelf gedaan, en zie afgelopen jaar vele collega's vertrekken om dezelfde reden. Er is nu overal zoveel werk, dat je de keus hebt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 nov 2018, 16:38

Chris schreef: ma 12 nov 2018, 15:07Ik vraag me altijd af hoe de voorstanders van meer OV om de files op te lossen dit zich voorstellen. Als € 50 miljard al geen effect heeft, hoeveel moet er dan in gestoken worden? € 100 miljard, 200 miljard?
Diezelfde groep mensen klaagt nu al dat de treinen in de spits overvol zitten. En op het spoor is ook niet veel restcapaciteit.

Stel dat we maar 5% van de automobilisten het OV in willen krijgen: waar moeten we die in godsnaam laten? Waar halen we überhaupt de capaciteit vandaan?
Jeroen schreef: ma 12 nov 2018, 10:55
Via schreef: ma 12 nov 2018, 6:50Waarom moeten we nog steeds met zijn allen rond 8 à 9 uur beginnen?
Omdat veel mensen om goed te verantwoorden redenen graag een enigszins normaal dagritme aan willen houden. 's Avonds en 's nachts werken/studeren is een aanslag op je gezondheid en je sociale leven.
Er kan wel wat geschoven worden. In bv. Spanje is het gangbaar dat men pas vanaf een uur of negen überhaupt begint met werken, en al dan niet een siësta houdt, en dan tot een uur of zeven doorwerkt. Maar de maatschappij in Nederland is daar (nog) niet helemaal op ingesteld.

Het hangt ook van je thuissituatie af en de mogelijkheden die je werkgever je biedt. Ik begin regelmatig tussen 09:00 en 10:00 uur, en dan rij ik achter de drukte aan. En dan stop ik ook wat later met werken, en heb ik van de avondspits ook geen last. Maar zonder kinderen en met een vriendin die aan woon-werkverkeer met het OV meer tijd kwijt is en rond 18:00 uur ook nog niet thuis is kan dat ook best.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door ACT-F » ma 12 nov 2018, 16:48

Jeroen schreef: ma 12 nov 2018, 10:55
Via schreef: ma 12 nov 2018, 6:50Waarom moeten we nog steeds met zijn allen rond 8 à 9 uur beginnen?
Omdat veel mensen om goed te verantwoorden redenen graag een enigszins normaal dagritme aan willen houden. 's Avonds en 's nachts werken/studeren is een aanslag op je gezondheid en je sociale leven.
Een aanslag voor jou misschien. Leer- en uitzoekwerk doe ik bij voorkeur in de avond tot soms wel diep in de nacht. Zo'n 20% van de bevolking is een uitgesproken avondmens als ik. In de ochtend ben ik juist niet vooruit te branden en neem ik nauwelijks informatie op. Dan moet ik gewoon routine- c.q. doewerk doen. Als werkgevers rekening houden met dit gegeven dan kunnen ze zowel de productiviteit verhogen en als bijgevolg de filedruk verminderen door deze 20% later te laten beginnen.
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » ma 12 nov 2018, 18:36

Ik zeg dit juist uit eigen ervaring. Ik zie het voor mezelf als de prijs die ik betaal om mijn vak te kunnen blijven uitoefenen. Ik begin momenteel regelmatig rond 2:00 - 3:00, bij mijn vorige werkgever werkte ik regelmatig de hele nacht door, bijvoorbeeld van 15:00 tot 5.00. Bij daglicht presteren de meeste mensen een stuk beter, volgens mij zijn er al aardig wat onderzoeken die dat hebben aangetoond.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Palance » ma 12 nov 2018, 20:23

Coen Tunnel schreef: ma 12 nov 2018, 16:38 Stel dat we maar 5% van de automobilisten het OV in willen krijgen: waar moeten we die in godsnaam laten? Waar halen we überhaupt de capaciteit vandaan?
Het is natuurlijk niet zo dat elke autmobilist per definitie met het OV kan gaan. Op korte afstand kan het soms ook makkelijk op een andere manier, zoals de fiets of meerijden met een collega.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door verfmeer95 » ma 12 nov 2018, 21:39

Aanpassing van de ruimtelijke ordening zou ook al kunnen helpen. Als iedereen 5% dichter bij z'n werk woont is er ook 5% minder verkeer onderweg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » ma 12 nov 2018, 21:42

Met de huidige ontwikkeling van de huizenprijzen worden de reisafstanden alleen maar langer. Men wil niet in het groen rond de grote steden bouwen, dus zoeken mensen hun heil niet in een Vinexwijk aan de rand van de stad, maar een plaats 20-40 kilometer verderop. Mensen die dus wellicht met de fiets hadden kunnen gaan, gaan dan met de trein of auto. Gevolg: nog drukker in trein en op de weg. De huizenprijzen zullen denk ik een grote aanjager van de congestie zijn de komende jaren, zeker ook met alle studenten die straks op de arbeidsmarkt komen maar veel minder kunnen lenen vanwege de studieschuld.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 21:49

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Rene » ma 12 nov 2018, 23:32

jelger schreef: ma 12 nov 2018, 14:58Ik vind dat we maar eens wat meer heilige huisjes omver moeten kegelen als het gaat om vrijwillig gekozen woon-werk afstand.
Vrijwillige keuze ? In een land dat alle werklocaties persé bundelt in grote steden en waar geen huis meer normaal verkrijgbaar is omdat alle huurhuizen aan immigranten worden vergeven en daardoor de druk op de weinige koophuizen gigantisch is ? De ruimtelijke ordening creëert het belangrijkste probleem: discrepantie in ruimtelijke spreiding van wonen en werken. En de bevolkingstoename doet de rest.

Als we echt eens heilige huisjes zouden moeten omkegelen, dan is het om werkgevers uit de grote steden te verdrijven naar voorsteden en de regio, en om een absolute stop op de bevolkingstoename te zetten. En als "we" dat politiek niet willen, prima, dan extra asfalt om die politieke keuze te accommoderen. De weggebruiker betaalt meer dan genoeg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Pino » ma 12 nov 2018, 23:45

Rene schreef: ma 12 nov 2018, 23:32 De ruimtelijke ordening creëert het belangrijkste probleem: discrepantie in ruimtelijke spreiding van wonen en werken. En de bevolkingstoename doet de rest.
Precies. Steden compact laten groeien, iedereen in hoogbouw en eens ophouden met dat geneuzel van gezinnen die de stad uit willen omdat ze de ruimte willen, weg uit die "stinkstad" om dan te roepen dat hetzij het werk maar uit de stad naar hen moet komen hetzij de gemeenschap hun godgegeven recht op asfalt moet leveren. Op naar het Hong Kong-model!
(of bedoelde je dat niet?) :duck:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Palance » di 13 nov 2018, 6:44

Rene schreef: ma 12 nov 2018, 23:32omdat alle huurhuizen aan immigranten worden vergeven
Het populisme viert weer eens hoogtij :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » di 13 nov 2018, 8:33

.. foetsie! ... .
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Pino » di 13 nov 2018, 8:47

Dat laatste lijkt me zonder meer waar. Maar dat betekent ook de vier grote steden laten groeien, want daar zit het werk. Dit in plaats van grote nieuwbouwlokaties bij pak 'm beet Sliedrecht of Almere en Lelystad verder laten groeien. Plaatsen als Zoetermeer en Purmerend alleen nog maar laten groeien met als doel ze met Den Haag cq Amsterdam te laten vergroeien en na zestig jaar eindelijk erkennen dat zij als New Town nooit de zelfstandigheid zullen realiseren die hen was toebedacht.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Piles » di 13 nov 2018, 8:54

Rene schreef: ma 12 nov 2018, 23:32 omdat alle huurhuizen aan immigranten worden vergeven en daardoor de druk op de weinige koophuizen gigantisch is ?
:rofl2:

Zonde van zo'n inhoudelijke post :facepalm:

Plaats reactie