[USA] Amerikaanse bewegwijzering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » wo 26 sep 2018, 12:24

In een zoektocht naar een portaalbord met de stad Harlingen bedacht ik me hoe extreem slecht de Amerikaanse bewegwijzering eigenlijk is op het gebied van routebevestiging voor doorgaand verkeer.

Er zijn dus vrijwel geen portaalborden met rechtdoorbestemmingen in de VS, behalve bij knooppunten. Bij afritten zijn geen vorkborden, geen portaalborden en geen mastborden waar bestemmingen voor doorgaand verkeer op staan. In stedelijk gebied ontbreken ook afstandsborden met bestemmingen voor doorgaand verkeer. Het enige wat wel aangegeven is zijn route markers (na de afrit) en portaalwegwijzers bij snelwegknooppunten.

Ik heb eens naar I-10 door Houston gekeken;

* ter hoogte van SH 99 knooppunt: helemaal geen rechtdoordoelen behalve de eerstvolgende afrit
* ter hoogte van Beltway 8 knooppunt: 1 bord met Houston rechtdoor
* ter hoogte van I-610: 1 bord met Downtown rechtdoor
* ter hoogte van I-45: 1 bord met Beaumont rechtdoor

Dus op een traject van 45 kilometer met 4 knooppunten en tientallen afritten staan dus maar 3 keer een rechtdoorbestemming aangegeven. Zelfs iets als "I-10 East" ontbreekt op de bewegwijzering.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Gaiajohan » do 27 sep 2018, 8:06

Amsterdam op de I-90
Afbeelding
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Robbert297 » do 27 sep 2018, 12:49

^^ Nog een andere Amsterdam op de I-90: https://www.google.com/maps/@42.9247432 ... 312!8i6656
Слава Україні

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door mhkamp » do 27 sep 2018, 20:23

Chris schreef: wo 26 sep 2018, 12:24 In een zoektocht naar een portaalbord met de stad Harlingen bedacht ik me hoe extreem slecht de Amerikaanse bewegwijzering eigenlijk is op het gebied van routebevestiging voor doorgaand verkeer.
Idem. Na een artikel over de I-95 ben ik eens in Miami begonnen 'te rijden' in SV. Ook daar extreem slecht voor het verkeer naar het noorden :nothanks:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » do 11 okt 2018, 14:44

Van Meter Road. 300 feet. ;)

Afbeelding
I-64 West - Exit 94 - KY1958 KY627 Truck - Half Mile by formulanone, on Flickr


Ongebruikelijke pijlen.

Afbeelding
I-64 West - Exit 81 - Interstate 75 Merge by formulanone, on Flickr

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door captain007 » do 11 okt 2018, 16:23

Heb de afgelopen drie weken ruim 6000 kilometer in de VS gereden en moet zeggen dat ik de bewegwijzering over het algemeen wel prima vind. De Exit-Only aanduiding werkt perfect, omdat je dan weet of het een afvallende rijstrook is of niet. Alleen de pijlen zijn soms wat vreemd geplaatst. Op het onderliggende wegennet (waar ik het meeste gereden heb) vind ik het heel handig dat men de straatnamen van kruisende wegen meestal met borden aangeeft op portalen van verkeerslichten. Dan hoef je minder te zoeken naar de juiste straatnaam. Langs highways staan ook zo nu en dan panelen met de afstanden tot de volgende plaatsen. Het verschilt alleen per wegtype of dit vaak gebeurd, want er zijn ook met name state highways waar je soms 30/40 kilometer lang helemaal geen bewegwijzering ziet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » vr 02 nov 2018, 13:26


Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Rene » vr 02 nov 2018, 16:58

Zo'n wegnummer op een witte achtergrond lijdt aan de Google ziekte. Maat dan vierkant in plaats van rond.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » ma 24 dec 2018, 16:56

I-70 eindigt in the middle of nowhere op I-15. Cove Fort wordt vaak genoemd als eindpunt, maar dat is een historical site, niet een echte plaats. De dichtstbijzijnde plaats is Beaver met 3.000 inwoners dat 35 kilometer ten zuiden van het knooppunt ligt. Ik vraag me ook af wat ze hier anders hadden kunnen aangeven. Las Vegas is wel erg ver weg en om de hoek (zeker voor Amerikaanse bewegwijzeringspraktijken) en er is ook geen logische verlenging naar het westen. Las Vegas ligt bijna 700 kilometer van dit punt vandaan.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » ma 24 dec 2018, 19:31

Dat I-70 daar eindigt en niet I-15 is bijna willekeur te noemen. Wanneer je althans kijkt naar het verdere verloop van I-15 richting Los Angeles, was het zeer goed te rechtvaardigen geweest om dit zuidwest-noordoost-stuk I-70 te noemen. Daarom: als er één stuk is waar een ruimhartige hoek-om-verwijzing op zijn plaats is, is het wel hier. Dat je ver weg zit van de eerstvolgende grote plaats "om de hoek", namelijk Vegas, is dit deel van de VS in bredere zin eigen.

Je hebt natuurlijk een punt wanneer je zegt dat dat niet enorm in lijn zou zijn met Amerikaanse bewegwijzeringstraditie: zowel het hoek-om verwijzen als het verwijzen op grote afstand. En misschien maakt dat van dit knooppunt dan wel het logische verste doel op de borden. Maar goede geleiding met afstandenborden levert het niet op. Zoals je trouwens in de hele VS nergens op echte geleiding met behulp van afstandenborden moet rekenen, zoals dat in delen van Europa wel het geval is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Vinny » ma 24 dec 2018, 19:45

Rene schreef: vr 02 nov 2018, 16:58 Zo'n wegnummer op een witte achtergrond lijdt aan de Google ziekte. Maat dan vierkant in plaats van rond.
Het valt in ieder geval op. Lijkt me niet standaard in de VS. Foutje?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » ma 24 dec 2018, 19:50

In de andere richting op het knooppunt I-15 / I-70 wordt Denver aangegeven met 507 mijl / 816 kilometer op het eerste afstandenbord. Dat is zelfs voor het westen van de VS een behoorlijk grote afstand.

De control city op I-80 eastbound in Reno is.... Elko (18.000 inwoners) op meer dan 450 kilometer afstand. Maar geen Salt Lake City.

Eigenlijk wel opmerkelijk dat je in het Amerikaanse systeem zo weinig geleiding krijgt voor doorgaand verkeer. In rurale gebieden moet je het doen met de afstandsborden, in stedelijk gebieden met portalen bij knooppunten, maar dat valt ook nog wel eens tegen zoals die test op I-10 in Houston aangeeft (zie een aantal posts hiervoor). Het idee is blijkbaar dat je altijd rechtdoor moet rijden tenzij je bestemming als afrit bewegwijzerd staat.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Coen Tunnel » ma 24 dec 2018, 20:36

^^ Bij het begin van de I-70 in Baltimore wordt Cove Fort eenmalig aangegeven:

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » ma 24 dec 2018, 21:18

Chris schreef: ma 24 dec 2018, 19:50Eigenlijk wel opmerkelijk dat je in het Amerikaanse systeem zo weinig geleiding krijgt voor doorgaand verkeer. In rurale gebieden moet je het doen met de afstandsborden, in stedelijk gebieden met portalen bij knooppunten, maar dat valt ook nog wel eens tegen zoals die test op I-10 in Houston aangeeft (zie een aantal posts hiervoor). Het idee is blijkbaar dat je altijd rechtdoor moet rijden tenzij je bestemming als afrit bewegwijzerd staat.
De gedachte lijkt toch ook heel sterk dat het wegnummer en de windrichting alles al zeggen, zeker op de wat langere afstand. Europa heeft als bekend een andere geschiedenis waar het om (prominent bewegwijzeren en bekendheid van) wegnummers gaat. Maar waar Europa op dat punt wellicht een achterstand had, de aloude focus op doelen heeft wel de basis neergelegd van de netwerkbenadering die nu in de meeste West-Europese landen wel gemeengoed is qua doelen op het hoofdwegennet. Als je dat gewend bent, stemmen met name Amerikaanse afstandenborden (borden waarmee je de weggebruiker in alle rust iets kunt vertellen over wat komen gaat) best wel treurig.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » ma 24 dec 2018, 21:26

Het gekke is echter dat op beslispunten (bij afritten en soms zelfs bij knooppunten) geen bewegwijzering voor rechtdoor is, maar ook vaak geen aanduiding van "I-80 East" ofzo. Je moet altijd maar aannemen dat als jouw bestemming of weg niet aangegeven staat, je rechtdoor moet rijden. De trailblazer I-80 East en een afstandenbord staan pas na de aansluiting. In stedelijk gebied zijn echter geen afstandenborden (vaak voor behoorlijk lange stukken niet).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » ma 24 dec 2018, 21:37

^^ Klopt. Maar die gedachte "ga ervan uit dat je rechtdoor moet rijden" kennen we toch ook wel uit Europa. Denk met name aan Franse tolvrije snelwegen en Spaanse autovia's en expreswegen waar bij heel veel afrittenbeen rechtdoorvermelding ontbreekt - zelfs geen wegnummer rechtdoor. Maar uiteindelijk ook aan systemen met de eerstvolgende afrit als enige rechtdoordoel. Alleen zul je in Europa veel meer routebevestiging krijgen met afstandenborden. En meer doelen op plaatsen die ertoe toen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » wo 26 dec 2018, 10:22

Effingham, Illinois.

Afbeelding

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door verfmeer95 » wo 26 dec 2018, 10:39

Dat linker bord is erg handig. Moet ik voor die interstates nu rechtdoor of linksaf?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » wo 26 dec 2018, 10:50

Beiden. Ik heb het bord even opgezocht, het staat op Henrietta Street in Effingham. Vanaf dat kruispunt kom je in beide richtingen binnen 1 mijl op I-57/I-70 uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » wo 26 dec 2018, 17:12

Ongebruikelijk bord op I-40 bij Raleigh, North Carolina. Volgens Street View is het bord in 2017 verdwenen. Voor 2010 stonden er ook nog wegnummerschilden op.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » do 27 dec 2018, 19:24

Ook een voorbeeld van curieuze control city-keuze. I-95 northbound in North Carolina. De control city is Rocky Mount, een stadje met 57.000 inwoners. Geen Richmond of Washington.

I-95 is wel lastig te bewegwijzeren, er is een heel lang stuk door de Carolina's dat geen echt grote bekende steden heeft. Savannah, Florence, Fayetteville, Rocky Mount. Dat zijn niet echt steden waarvan je zegt: indicatief voor de belangrijkste snelweg langs de Amerikaanse oostkust.

Richmond is op zich ook niet zo heel groot (227.000 inwoners), maar heeft wel een behoorlijk groot stedelijk gebied van 1,3 miljoen inwoners. Washington is dan weer een stuk groter maar ligt nog weer verder weg.

Afbeelding
I-95 North - Exit 81 - Interstate 40 by formulanone, on Flickr

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » do 27 dec 2018, 20:46

De control cities van I-95 zijn heel redelijk gekozen volgens het gangbare stramien dat in de VS gangbaar is: plaats bij eerstvolgende grotere knooppunt. In de spoiler het lijstje tussen Florida en Washington. Leg dat naast de kaart en je komt alleen maar steden tegen die knooppunten met andere Interstates symboliseren. Uitzonderingen zijn Rocky Mount, dat slechts het knooppunt met US-64 symboliseert (dit moet op termijn echter I-87 worden), en het ontbreken van een control city nabij het knooppunt I-95/I-26 (dat ook nogal in het niets ligt).

Er is dus weinig raars aan, en we moeten ook vooral niet vergeten dat in veel Europese landen de control cities niet anders tot stand kwamen: van Nederlandse hoofddoelen via Britse primary destinations tot het Spaanse model. Ook Australië en Zuid-Afrika lopen in de basis volgens dat stramien, maar daar hebben ze dan methodes om belangrijke doelen op grotere afstand een beetje toe te voegen (in sommige Australische staten door de staats-hoofdsteden als remote focal point mee te bewegwijzeren, in Zuid-Afrika door deze alleen te bewegwijzeren op knooppunten en minstens iedere 50km op een afstandenbord). En ook in Europa zijn de scherpe randjes voor verkeer dat langere afstanden rijdt er doorgaans wel vanaf gehaald: met de Britse regio's, de Nederlandse einddoelen en later netwerkdoelen, de Spaanse lange-afstandsverwijzingen die onlangs zijn ingevoerd, ja zelfs in de evolutie van de Belgische doelenkeuze kan ik dat ergens terugvinden. Maar in de VS is men strak bij de basis gebleven: waar je veel Europese gedachten wel terug kunt voeren op het idee dat alleen een plaats bij een eerstvolgend knooppunt met name lange-afstandsverkeer niet helpt, lijkt de VS juist daar op het idee te zitten "lange-afstandsverkeer kijkt maar naar het wegnummer." Terwijl bijvoorbeeld dat Spaanse systeem denk ik prima zou passen daar.
SPOILER: TOON

Savannah, Florence, Fayetteville, Benson, Rocky Mount, Petersburg, Richmond, Washington D.C

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » do 27 dec 2018, 21:16

De control city-keuze is dan blijkbaar ook vooral gebaseerd op lokale bekendheid, doorgaand verkeer kan vrij weinig met kleine stadjes als Florence, Benson of Rocky Mount als enige bestemmingen... Als secundaire bestemmingen in aanvulling op bijvoorbeeld Richmond of Washington zou het logischer zijn. Maarja, wegnummers worden meer geacht de richting te geven dan steden. Ik vind dat nog steeds wel onlogisch eigenlijk. De kans dat iemand een stad weet te liggen lijkt me groter dan een wegnummer, dat moet je eerst leren.

Dan vind ik het Europese systeem toch logischer en intuïtiever. Ook als je geen wegnummers uit je hoofd weet kan je nog op de control city's terugvallen. Volgens mij zijn er ook niet echt landen die het Amerikaanse systeem letterlijk zo hebben overgenomen. In Canada heeft het er wel wat van weg, maar daar zijn de control city's volgens mij logischer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » vr 28 dec 2018, 10:53

Chris schreef: do 27 dec 2018, 21:16 De control city-keuze is dan blijkbaar ook vooral gebaseerd op lokale bekendheid, doorgaand verkeer kan vrij weinig met kleine stadjes als Florence, Benson of Rocky Mount als enige bestemmingen... Als secundaire bestemmingen in aanvulling op bijvoorbeeld Richmond of Washington zou het logischer zijn.
Over primair en secundair kun je wel discussiëren, denk ik. Hoeveel verkeer op het Interstate-netwerk gaat meer dan een paarhonderd kilometer van huis? Op die afstand zijn de genoemde kleinere stadjes wel degelijk bekend en daarmee richtinggevend genoeg voor ter plaatse onbekenden. Pas wanneer je je ritten maakt op een afstand New York - Florida, volstaan dat soort plaatsen niet. Dan zou je willen dat plaatsen met een omvang van Richmond of Washington ook genoemd staan. En in het nog dunnerbevolkte westen zo af en toe ook wel grote plaatsen op meer dan 1000 kilometer. Maak je van dat soort grote steden echter de primaire control city, dan komt ook al snel de klacht op dat het grootste deel van het verkeer ter plaatse daar niets mee kan - jij hebt dat zelf bijvoorbeeld wel eens aangevoerd als iets dat het gebruik van plaatsen als Billings langs een I-90 verklaart.

Wat we in Europa gewend zijn, is feitelijk dat de doelen die je zoal tegenkomt langs grote doorgaande wegen een mix zijn gericht op verkeer met een eerder regionale focus en verkeer dat zich over lange afstanden verplaatst - je ziet dat nog het meest systematisch in de Franse categorieën 3, 4 en 5. Maar ook onze Nederlandse combinatie van hoofddoel en einddoel/netwerkdoel in lijn is bedoeld om beide groepen te helpen. De VS geeft voor de groep lange-afstandsverkeer simpelweg niet thuis.
Maarja, wegnummers worden meer geacht de richting te geven dan steden. Ik vind dat nog steeds wel onlogisch eigenlijk. De kans dat iemand een stad weet te liggen lijkt me groter dan een wegnummer, dat moet je eerst leren. Dan vind ik het Europese systeem toch logischer en intuïtiever. Ook als je geen wegnummers uit je hoofd weet kan je nog op de control city's terugvallen. Volgens mij zijn er ook niet echt landen die het Amerikaanse systeem letterlijk zo hebben overgenomen. In Canada heeft het er wel wat van weg, maar daar zijn de control city's volgens mij logischer.
Ik ken Canada onvoldoende, behalve dat ik weet dat veel bewegwijzeringskeuzes daar provincie-gebonden zijn. Een beetje Streetviewend zie je al snel dat aan de randen van Montréal wél staat verwezen naar Toronto, maar dat dat omgekeerd bepaald niet zo loopt en je van regionaal doel naar regionaal doel hopt. Los daarvan heeft Canada veel meer dan de VS een wegennet waar de wegen zich bewegen tussen de echt grote steden, wat doelenkeuze in ieder geval een stuk makkelijker kan maken dan op wegen die je helpen je over grote afstanden te verplaatsen zonder dat je echt grote steden tegenkomt, waarvan het Interstate-grid er best veel kent. Ik denk trouwens dat je in Latijns-Amerika ook wel de nodige landen hebt die het Amerikaanse systeem vrij integraal hebben overgenomen; kijk op snelwegen in bijvoorbeeld Chili en Argentinië. En zelfs op sommige van de grote routes door Australië krijg je niet meer dan een control city op maximaal een paarhonderd kilometer, en niet (ook) de grote hoofdstad op grote afstand.

Toch ben ik het zonder enige twijfel met je eens dat het Europese systeem je betere en gebalanceerdere doelenkeuze geeft dan het Amerikaanse. Tekenend is toch ergens dat best wel wat Europese landen zich heel sterk hebben laten inspireren door het Amerikaanse systeem, ook met het op veel manieren hanteren van één hoofddoel/control city (de belangrijke tegengestelde stroming binnen Europa bestaat natuurlijk uit de landen met een sterke einddoel-focus), maar men hier toch heeft gemeend dat dat hoofddoel op de een of andere manier aanvulling behoeft met enige vorm van verwijzing op langere afstand. Het enige dat je nog ter verdediging van het Amerikaanse systeem kunt aanvoeren, is de uitgestrektheid waardoor je in grote delen van het land vaak moeite zult hebben om een enigszins herkenbaar doel te vinden. Dat levert dan discussies van het slag "poeh poeh, je zit op de Franse A20 wel heel lang af te tellen naar Toulouse" op in het kwadraat, want én de afstanden worden groter én vaak zul je dan ook nog eens moeten terugvallen op onbekendere grote steden. De conclusie dat een windrichting dan nog het beste richting geeft, vind ik dan als uitgangspunt nog niet zo'n heel slechte keuze. Maar het is te gemakzuchtig uitgevoerd: er zijn genoeg plaatsen denkbaar waar je het lange-afstandsverkeer wel degelijk een herkenbaar doel achter de control city had kunnen bieden, en dat is structureel nagelaten. Het had niet eens op alle borden gehoeven: alleen op afstandenborden (misschien nog niet eens allemaal) en op knooppunten was genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » di 08 jan 2019, 9:19

Ohio:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Wouter N14 » di 08 jan 2019, 12:51

Dat zijn drie opeenvolgende aanwijzingen? Technisch zal het kloppen, maar het oogt wat cryptisch :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » di 08 jan 2019, 13:12

Op de kaart zal het dit dan zijn. Eerst US 127 North, dan US 36 West en dan US 35 South.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Pino » di 08 jan 2019, 13:26

^^ Dat lijkt me ook, behalve dat het bord wel niet heel dicht bij I-70 zal staan - anders ben je een wel heel grote omweg aan het bewegwijzeren (tussen de afritten van I-70 naar US-27 en US-127 zit 16 mijl, het blokje om is 45 mijl). Ik vermoed dat dit bord eerder wat korter ten zuiden van US-36 staat, op een weg die naar de US-127 leidt. Dan krijg je hier als het ware de keuze "je kunt naar het westen door zo snel mogelijk naar I-70 te gaan, via US-127 zuid, maar je kunt daar ook komen door nog enige tijd over US-36 west te rijden." Daar zou ik althans wel in kunnen komen, ook omdat de kaarsrechte niet-autosnelwegen in dit landsdeel wel hoge snelheden zullen toelaten. Tegen die achtergrond komt Google Maps echter met een suggestie om niet over US-27 terug naar het zuiden te rijden, maar over Indiana SR-227. Dat is korter en lijkt doorgaans sneller inderdaad ...

Overigens eens met Waldo over het bord. In ieder geval zou je hopen op een herhaalde instructie wanneer je US-36 nadert, en daarna nog een directe verwijzing TO I-70 bij US-27 dan wel IN-227. Vlug bladerend over Streetview lijkt dat te ontbreken. Waarbij het me maar weer eens opvalt hoe minimalistisch de bewegwijzering is. Een kruising tussen US-routes zou toch verreweg de belangrijkste kruising in de omgeving zijn, maar je zou hem zomaar kunnen missen omdat er in het wegbeeld vrijwel niets zit dat je wijst op het naderen van een belangrijke kruising.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door verfmeer95 » di 08 jan 2019, 14:30

^^ Ik vermoed toch echt dat dit de locatie is, op de US-40. Vanaf daar kan je op 3 manieren richting de afslag I-70 - US-27 rijden: US-127S > I-70W (16 min), US-40W > I-70W (17 min) of de voorgestelde route US-127N > US-36W > US-27S, die maar liefst 51 minuten kost. De logica ontgaat mij compleet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Amerikaanse bewegwijzering

Bericht door Chris » di 08 jan 2019, 14:46

Misschien waren er werkzaamheden met grote hinder ergens bij de state line?

Plaats reactie