[B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

[B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » wo 31 dec 2008, 12:48

Enkele dagen geleden is men begonnen aan de verbindingsweg die de Adolph Pégoudlaan/R4 met het Sint-Pietersstation moet verbinden. Onder de sporen zal een nieuwe tunnel gebouwd worden (de Timichegtunnel). De verderop gelegen, bijna 100 jaar oude Voskenslaantunnel zal verdwijnen. Dit alles staat in kader van het Project Gent-Sint-Pieters, een ambitieus stationsvernieuwingsproject. De bedoeling is het station en de stationsomgeving beter bereikbaar te maken. Het verbindingsstuk zal Valentin Vaerwyckweg gedoopt worden, naar een Gents architect.

Zie deze pdf voor meer informatie.

Tracé:
Afbeelding

Render ingang Timichegtunnel:
Afbeelding

Foto werken aan de Timichegtunnel, de contouren van de tunnel zijn al duidelijk zichtbaar: (foto komt van skyscrapercity.com)
Afbeelding

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door Mikhail » vr 02 jan 2009, 13:40

Nice, ik wist niet dat daar ook werken aan gebeurden aan die ondertunneling. Ik wist zelfs niets van dit hele project...

Ik vind wel dat de ontsluitingsweg te nipt aangelegd gaat worden, om dan echt pal aan het station aan te komen, is de tunnel wel geschikt voor 3,5ton plus?? Waarom niet verderop links aansluiten, ipv een tunnel te graven onder het station?

Ik heb even wat verder gelezen, is dit een ontsluitingsweg uit de stationsbuurt, of is dit gewoon enkel een rechtstreekse weg naar de ondergrondse parking, en dient de weg dus niet als extra 'exit' uit Gent?
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door vynkce » vr 02 jan 2009, 16:35

Jammer van de rotonde op de aansluiting van de B402 met de R4, maar ja, de B402 heeft geen snelwegstatus zoals de B401 en B403. Verder wel een zeer nuttig project dat al langer bekend was. Ik wist wel niet dat de werken al bezig waren.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door Alfa » za 03 jan 2009, 12:29

Mikhail schreef: Ik heb even wat verder gelezen, is dit een ontsluitingsweg uit de stationsbuurt, of is dit gewoon enkel een rechtstreekse weg naar de ondergrondse parking, en dient de weg dus niet als extra 'exit' uit Gent?
De huidige tunnel onder de sporen, de Voskenslaantunnel (zie foto), verdwijnt en in de plaats komt de iets verder van het station gelegen Timichegtunnel. Je moet weten dat er een hoogbouwwijk gepland is aan de andere kant van de sporen. Bovendien zal het nieuwe station inderdaad over een grote ondergrondse parking beschikken. Een goede ontsluiting is dus noodzakelijk.
Afbeelding

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door Mikhail » ma 05 jan 2009, 12:26

Dus nu vertel je mij, dat binnekort al het uitgaande verkeer via die nieuwe tunnel, door de parkeergarage Gent moet verlaten? Of is de parkeergarage een 'afrit' van die weg?
****

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door Alfa » ma 05 jan 2009, 13:07

Zoals je ziet op de foto's ligt de spoorweg op een talud. Die tunnel is niet meer dan een opening in die talud. De nieuwe weg blijft dus op het gelijkvloersniveau, de parking ligt onder de grond (-1, -2 en -3). Waar de ingang van die parking zal zitten weet ik niet echt. Ik vermoed dicht bij de verbindingsweg want daar is ze tenslotte (mede) voor aangelegd. Al bij al verwacht ik dat die nieuwe verbindingsweg inderdaad best veel verkeer zal aantrekken. Ik hoop dat er goed over nagedacht is zodat zich binnen de 3 maanden geen capaciteitsproblemen voordoen.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: GENT: Doortrekking B402 tot Sint-Pietersstation

Bericht door Mikhail » ma 05 jan 2009, 14:29

Alfa schreef:Al bij al verwacht ik dat die nieuwe verbindingsweg inderdaad best veel verkeer zal aantrekken. Ik hoop dat er goed over nagedacht is zodat zich binnen de 3 maanden geen capaciteitsproblemen voordoen.
Dat is waar ik ook mee in mijn hood zit... Het ziet er mij volgens de eerste tekeningen maar een 'gewone' stadsweg uit, ipv een echte ontsluitingsweg. En het gaat zo krap daardoor, alhoewel er wel genoeg plek zal zijn, het is precies of je de Konijnenpijp in Antwerpen binnenrijdt, eerst heel breed aan de ingang en dan zo smal...
****

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Peter » ma 05 jan 2009, 15:43

Goed dit te weten. Ik was hier rond oud en nieuw (kennis woont om de hoek) en het is een vreselijk bende (bouwput) rond het station met onduidelijke omleidingen en afzettingen. De toegang tot de R4 wordt een hele verbetering, maar ik vraag mij wel af of het verkeer dat niet naar het station (maar naar de wijk hierachter) wil hier niet opnieuw gaat vastlopen. Jammer dat de folder hier niet over rept, hoe ze denken dit op te lossen.

De oude spooronderdoorgang is overigens al enige jaren voor de helft als fietsenstalling in gebruik, waardoor de overgebleven helft krap en gevaarlijk is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door R4 » zo 11 jan 2009, 15:43

Die weg zal enkel dienen als toegangsweg tot de parkeergarage en als ontsluitingsweg voor de woonwijk aan de noordkant van het station. Het is geen nieuwe toegangsweg tot de stad zelf. De weginrichting zal dan ook zodanig zijn dat vlot verkeer mogelijk is, maar geen grote hoeveelheden verkeer aangemoedigd worden.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » ma 12 jan 2009, 1:00

Zulke zaken zijn erg moeilijk te reguleren. Eens de doorgang in het volkse een beetje gekend is kan het heel wat sluipverkeer aantrekken.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Mikhail » ma 12 jan 2009, 15:43

Alfa schreef:Zulke zaken zijn erg moeilijk te reguleren. Eens de doorgang in het volkse een beetje gekend is kan het heel wat sluipverkeer aantrekken.
INderdaad, daar dacht ik ook al aan... met als gevolg dat die weg dan ook binnen de kortste keren vast zit... Waarom niet werken met nummerbordherkening? Of is dat een beetje te ver achterhaald? Zodanig dat enkel mensen die daar wonen toegang hebben tot die weg... en eventueel leveranciers en dienstverkeer
****

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Peter » ma 12 jan 2009, 17:47

Dat is een beetje onhandig hè? De toegangsweg naar het hoofdstation voorbehouden aan omwonenden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » ma 12 jan 2009, 21:47

Mikhail schreef: Inderdaad, daar dacht ik ook al aan... met als gevolg dat die weg dan ook binnen de kortste keren vast zit... Waarom niet werken met nummerbordherkening? Of is dat een beetje te ver achterhaald? Zodanig dat enkel mensen die daar wonen toegang hebben tot die weg... en eventueel leveranciers en dienstverkeer
Zoals R4 aangeeft is de weg ook geschikt voor mensen die in de parking moeten zijn. Nummerplaaterkenning kan dus in deze niet toegepast worden (nog maar de vraag of dit i.v.m. de privacywetgeving wel mogelijk is, je moet dan immers eerst een database maken met de nummerplaten van alle omwonenden én up-to-date houden).

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door vynkce » wo 14 jan 2009, 19:39

Ik heb het onderwerp verplaatst omdat ik het hier beter op zijn plaats vond. De B403 komt tenslotte ook in dit forumonderdeel aan bod.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » vr 16 jan 2009, 13:12

Op Skyscrapercity.com heeft forumlid Puinkabouter meer informatie gegeven over de plannen aan het nieuwe Sint-Pietersstation. Het uittreksel over de verbindingsweg naar de R4 is heel relevant voor deze draad.

Achter het station komt er een verbindingsweg tussen de R4 en het station, waarover later meer. Op die verbindingsweg komt ook een fietspad, waardoor het station ook voor de zwakke weggebruiker goed bereikbaar wordt vanuit Sint-Denijs en het naburige ontwikkelingsgebied, The Loop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Auto

Omdat het niet meer mogelijk zal zijn om door de Voskenslaantunnel de sporen over te steken naar/uit de stad, wordt er een nieuwe, kleinere tunnel gegraven onder de sporen, een heel eind westelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Tommy » wo 16 jun 2010, 13:58

Werkzaamheden aan afrit R4 naar Flanders Expo

di 15/06/2010 - 08:52 Vanaf vandaag wordt op de afrit van de R4 naar de site Flanders Expo/E40 een nieuwe rotonde aangelegd. Die is nodig om de R4 aan te sluiten met de nieuwe weg naar het Sint-Pietersstation.


De werkzaamheden zullen duren tot eind september en in die periode zal de afrit aan de binnenring van de R4 dicht zijn. Dus als u op de R4 van Zwijnaarde/Merelbeke richting Drongen rijdt, moet u een afrit later nemen.

Rijdt u op de R4 vanuit Drongen richting Zwijnaarde/Merelbeke, dan kunt u de verkeerswisselaar E40/Flanders Expo dus wel oprijden. Wegen en Verkeer verwacht geen grote verkeershinder, al kan het op de Drongensesteenweg wel drukker zijn dan normaal.
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... Rotonde_R4
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Tommy » vr 02 jul 2010, 16:03

Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Tommy » vr 17 sep 2010, 14:38

Timichegtunnel doodlopend voor auto's tot 2015
GENT - Om sluipverkeer door de Rijsenbergwijk te voorkomen, heeft de Stad Gent vandaag beslist om tot 2015 geen doorgaand verkeer toe te laten tussen de Sint-Denijslaan en de Fabiolalaan via de Timichegtunnel en dit zolang de Boentweg niet is afgewerkt. Die beslissing is genomen na beraad met de projectpartners en na overleg met buurtbewoners en handelaars, meldt het Project Gent Sint-Pieters in een persbericht.

Het station Gent-Sint-Pieters moet vlot bereikbaar zijn voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer. Ook pendelaars die met de wagen zijn, dienen hun wagen te kunnen parkeren zonder overlast voor de omliggende buurt.

Daarom komt er een pendelparking die zal te bereiken zijn via een nieuwe gewestweg, de Valentin Vaerwyckweg en een nieuwe tunnel onder de treinsporen, de Timichegtunnel. De Valentin Vaerwyckweg sluit rechtstreeks aan op het verkeersknooppunt van de R4 aan Flanders Expo.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9000 & http://www.gentblogt.be/2010/09/16/timi ... s-tot-2015

Ahjah, nog beetje wachten dus.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Tommy » vr 16 dec 2011, 11:34

Adolphe Pégoudlaan afgesloten voor alle verkeer

De Adolphe Pégoudlaan wordt vanaf woensdag 14 december 2011 ’s nachts afgesloten voor al het verkeer. Op zaterdag 17 december zal er de hele dag geen verkeer in beide richtingen mogelijk zijn. Dit is nodig in kader van de bouw van de brug Noord op de site The Loop. De werken zijn wel ten gevolge van het goede weer veel vlotter verlopen, waardoor de rijstrookvermindering in beide richtingen van de Adolphe Pégoudlaan veel vroeger dan verwacht zal worden opgeheven. Vanaf dinsdag 20 december zou het verkeer terug op twee rijstroken kunnen rijden.

Tijdens de werken is de site The Loop bereikbaar via de E40.

Op de site The Loop – de voormalige Flanders Expo-site – wil de stad Gent een nieuw stadsdeel ontwikkelen met kantoren (155.000 m²), kennisbedrijvigheid (kantoorachtigen – 150.000 m²), retail en leisure (109.000 m²), ontspanning (40.000 m²) en wonen (98.500 m²).

Alvorens de site verder te ontwikkelen, moeten volgens de MOBER-studie de nodige infrastructuurwerken en overbruggingen zijn aangelegd. Die zijn nodig om de site te ontsluiten en om de Kortrijksesteenweg en de autosnelweg E40 te ontlasten. Op het terrein komen 2 bruggen: één ten zuiden en één ten noorden.

De brug Zuid is al gerealiseerd en opengesteld voor het verkeer. Sinds 2008 heeft de NV Grondbank The Loop een tijdelijke brug gehuurd om met de ontwikkeling van de site te kunnen starten. Het was de eerste keer dat er op Gents grondgebied een gehuurde brug in gebruik werd genomen.

Sinds februari 2011 werd gestart met de vervanging van de metalen constructie door een definitieve betonnen brug. Brug Noord bestaat uit zes overspanningen waarvan één zich situeert boven de Adolphe Pégoudlaan. Voor de bouw van het eigenlijke brugdek boven de Adolphe Pégoudlaan is het noodzakelijk om een tijdelijke rijstrookvermindering te voorzien in beide richtingen.

De Adolphe Pégoudlaan wordt volledig afgesloten voor alle verkeer:

- op woensdag 14 en donderdag 15 december van 20 tot 6 uur
- van vrijdagavond 16 december 20 uur tot en met zondag 18 december 6 uur (op zaterdag 17 december zal er dus de hele dag totaal geen verkeer mogelijk zijn in de beide rijrichtingen).

Vanaf dinsdag 20 december 2011 zou weer normaal gereden kunnen worden op de Adolphe Pégoudlaan. Dan wordt de tijdelijke rijstrookvermindering opgeheven. Dit is ruim voor de aanvankelijk vooropgestelde timing van eind februari 2012. Dankzij de zachte weersomstandigheden verliepen de werken veel sneller dan aanvankelijk gepland. Dit betekent dus ook dat de verkeershinder veel vroeger dan verwacht zal zijn opgelost.

De volledige site The Loop blijft gedurende de werken normaal bereikbaar via de E40. Ook de P&R blijft bereikbaar vanaf de E40.
Gedurende de werken zullen de nodige signalisatie en omleidingen worden voorzien: wanneer een volledige rijrichting wordt afgesloten, zal doorgaand verkeer tussen de R4 en de E40 in beide rijrichtingen worden omgeleid via de N466 (Deinse steenweg).
Bron: http://www.gentblogt.be/2011/12/14/adol ... le-verkeer
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Naturist » ma 28 jan 2019, 22:27

kick
Op het risico dat deze bijdrage toch ergens anders thuishoort wil ik graag enkele foto's uit de omgeving van "The Loop" en Expo Flanders plaatsen.

Op een stuk braakliggend terrein tussen het Holiday Inn en de Ikea lag deze bijzondere bordencombinatie.
Had de neiging om dit tot afval bestempeld materiaal achter in onze bus te schuiven, maar Ega hield mij daarin tegen. Het ligt daar in het Gentse voor eenieder voor het oprapen en hoop dat de liefhebber het voor de eeuwigheid wil bewaren voordat het binnenkort op de schroothoop beland.

Afbeelding

Daarnaast stond er een mooi uitgevoerde plattegrond die in dit toch wel enigszins ingewikkelde stukje infrastructuur, waar je als je van veel, en dan nog veel meer omrijden houdt, je hart kunt ophalen.

Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Jump » ma 28 jan 2019, 23:07

De laatste keer dat ik op de parking van Flanders Expo stond, lag er daar nog veel meer voor het grijpen. Verlichtingsarmaturen, borden en nog een hoop meer.Allemaal open en bloot vlak naast de parkeerplaatsen.

TomTorquay
dorpsstraat
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 23:51

Re: B402 Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door TomTorquay » ma 28 jan 2019, 23:47

Tommy schreef: vr 17 sep 2010, 14:38 http://www.gentblogt.be/2010/09/16/timi ... s-tot-2015

Ahjah, nog beetje wachten dus.
Wordt deze tunnel überhaupt ooit nog wel opengesteld voor 'doorgaand' verkeer? Met het huidige politieke klimaat in Gent lijkt me dat onwaarschijnlijk...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » do 31 jan 2019, 1:19

^^Het was nooit de bedoeling de tunnel voor doorgaand verkeer open te stellen, net om de omliggende wijken te vrijwaren. De tunnel is dus altijd bedoeld als toegangsweg naar de grote ondergrondse parking.

TomTorquay
dorpsstraat
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 23:51

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door TomTorquay » za 02 feb 2019, 1:33

Als het nooit de bedoeling was, waarom ligt dit - ondertussen gebarricadeerde - stukje verlenging van de 'parkinginrit' er dan? https://www.google.be/maps/@51.0374999, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Km357 » za 02 feb 2019, 8:22

De werken aan het station zullen in 2015 afgewerkt zijn, tegen dan weten we dus wel waarvoor dat weggetje dient. /s

Ondertussen wordt het op z'n minst 2030 (!), maar zelfs dat is budgetmatig onverzekerd.

Mij lijkt dat weggetje eerder nog een werfoverblijfsel van in de tijd dat de Post daar z'n grote parking had. Want ik kan me niet herinner dat dat wegje ooit bereikbaar was, herinner me het altijd gebarricadeerd of afgeschermd met verbodsborden.

Anderszijds is de Loop nog altijd niet volledig netjes afgewerkt maar rondrijden kan je er wel :)

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Naturist » za 02 feb 2019, 13:27

^^ Das nou net het hele probleem van the Loop, dat ge er blijft rondrijden. :hamertjetik:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Km357 » za 02 feb 2019, 17:08

Het geheel en hoe het ook zo prominent wordt aangegeven als zijnde van meer dan plaatselijk belang is nogal grappig ja. :lol:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B402] Doortrekking tot Gent-Sint-Pieters

Bericht door Alfa » do 07 feb 2019, 1:12

TomTorquay schreef: za 02 feb 2019, 1:33 Als het nooit de bedoeling was, waarom ligt dit - ondertussen gebarricadeerde - stukje verlenging van de 'parkinginrit' er dan? https://www.google.be/maps/@51.0374999, ... 312!8i6656
Dat is bedoeld voor lokaal verkeer en hulpdiensten.

Plaats reactie