Moderator: Moderatoren
Het is hoog tijd dat de kilomterheffing en de wegenbelasting een doelbelasting worden, er mag zelfs een deel naar OV gaan, maar gebruik het niet om die 6 regeringen mee te financieren.verfmeer95 schreef:Het kan er wel voor zorgen dat transportbedrijven hun schepen van Antwerpen naar Rotterdam of Le Havre verplaatsen, zodat de wegtransportkosten lager worden.
Zo on-Europees dat ook Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, ... (en zo kan ik nog wel even doorgaan) tol heffen op hun wegen?Seat schreef: zo'n on-Europese maatregel te nemen. En ook slecht voor de concurrentiepositie van bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.
Als met zo weinig geld de bevolkingsgroei alsnog door het plafond gaat zouden we dus eigenlijk geld moeten ophalen uit Afrika
ad.nl, 26-12-2018.De Vlaamse regering onderzoekt of op alle wegen in Vlaanderen een kilometerheffing kan worden ingevoerd om drukte en files tegen te gaan. Wordt de heffing ingevoerd, dan moeten ook buitenlandse chauffeurs gaan betalen. Weyts zegt dat de beslissing over invoering van een kilometerheffing aan de volgende Vlaamse regering is. Dat zal op zijn vroegst in 2024 of 2025 gebeuren.
Dan kom je nog steeds door Vlaanderen, bij Moelingen.ronny forgeron schreef: ↑wo 26 dec 2018, 11:09 Ach niet in Wallonie, dus straks dan Maastricht Luik Luxemburg voor de doortocht naar het zuiden. Dat zullen Nederlanders dan massaal gaan doen.
Inderdaad, je zou het niet verwachten van populistisch rechts, maar de N-VA is echt een anti-autopartij. Ik ben benieuwd wat hun achterban van al deze onzin vindt.
In de periode 2010-2013 had België nog het laagste investeringsniveau in infrastructuur in Europa, gemiddeld 0,6% van het BBP: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160423_02253812
Het is misschien ook een vorm van idealisme dat in Nederland door de 'middenpartijen' (CDA, PvdA, VVD) niet meer gedragen wordt. Automobiliteit daadwerkelijk verminderen kost economische groei en stemmers. Transitie naar duurzamere vormen van automobiliteit, zoals elektrisch rijden, schonere en stillere motoren en minder milieubelastende brandstof is nu de beleidslijn in Nederland.Inderdaad, je zou het niet verwachten van populistisch rechts, maar de N-VA is echt een anti-autopartij. Ik ben benieuwd wat hun achterban van al deze onzin vindt.
Ik las dat minister Di Antonio sprak van zo’n €50 miljoen. Dus dan kan de A601 misschien weer open en kan er een nieuw laagje asfalt op de E42 en dan is het klaar.