[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » wo 20 feb 2019, 16:42

Ik zou op zijn minst een directe boog verwachten van Valkenswaard naar Geldrop. Dat is maar een kleine ingreep en meteen 1 verkeerslicht minder en die ingreep is makkelijk te maken.
Svenlo

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » wo 20 feb 2019, 16:47

Een doorsteek vanuit Maastricht/Venlo naar de N2 tussen de afritten Waalre en High-Tech campus lijkt mij ook heel effectief.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » wo 20 feb 2019, 21:00

Pino schreef: wo 20 feb 2019, 9:24 Kunnen ze die verzorgingsplaats niet beter verplaatsen naar een punt verder oostelijk? En omdat het om een grote as gaat voor vrachtverkeer, die ook nog wel eens wordt geraakt door een Duits Fahrverbot, dan meteen voorzien van ruime voorzieningen voor vrachtwagenchauffeurs?
Ik kom niet zo vaak op de a67, maar op de A2 is de eerste stopplaats na de randweg een drama. Als er file staat op de randweg , en dat is vaak, dan staat die vaak harstikke vol en kan je amper parketen. Vaak al zo vol autos dat vrachtwagens niet eens een kans hebben. Rijen van tientallen mensen voor t toilet enzo. Als je vanaf Amsterdam/Utrecht ofzo komt dan is de stopplaats bij Liempde nog te vroeg, dan denk je " ik ga eindhoven nog wel even voorbij" maar dan kom je gaar van die randweg af en moet je soms ineens. De afstand vergroten zou ik niet of maar beperkt doen, het gat is blijkbaar al vrij groot, zeker gezien het rommelige en drukke verkeer rond Eindhoven.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Pino » wo 20 feb 2019, 22:03

Egbert schreef: wo 20 feb 2019, 11:43 "Een punt verder oostelijk" is er al: Nobis Asten. En nog verder naar het oosten op Trade Port West. Maar bij een duits rijverbod is dit nog altijd volstrekt onvoldoende.
Ik zou juist denken dat je Meelakkers ook moet uitbreiden.
Dat is met zoveel woorden ook mijn gedachte, alleen dan op een andere plek en feitelijk gecombineerd met de huidige VZP Het Gevlocht die vrachtwagenchauffeurs pas echt weinig te bieden heeft. Dat zit dan wellicht redelijk nabij de voorzieningen op afrit Asten, maar ik neem tegelijkertijd aan dat hier wel voldoende vraag te halen valt om pachters te vinden.

Je hoeft daarbij niet in de klem te komen met het principe dat Boerenkool hierboven omschrijft; je zou een nieuwe verzorgingsplaats niet al te ver achter Eindhoven hoeven aanleggen. Maar het hoeft niet helemaal binnen een zucht van Leenderheide te zijn. Het is daarbij natuurlijk wel zo dat je meteen na Geldrop de Strabrechtse Heide op rijdt, wat niet echt een plek lijkt waar men snel de handen op elkaar krijgt voor een grote nieuwe verzorgingsplaats.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » do 21 feb 2019, 7:12

Volgens mij veroorzaakt de rotonde van Leenderheide de grootste opstopping voor de zuidelijke rijbaan van de N2. Volgens mij is het ook geen enkel probleem om vanuit die richting naar de A2 ri Maastricht een stoplichtvrije route te maken. Misschien moet je dan de inprikker vanuit Leenderheide opsplitsen in een rijbaan van de N2 en een van de rotonde.
Ook lijkt me een invoeger van de N2 ri Maastricht naar de A67 ri Venlo wel te maken. Op die manier haal je veel verkeer van de rotonde weg.
Een invoeger van de A67 naar de N2 ri Veldhoven zou ook veel verkeer schelen, daarvoor moet je de N2 misschien wat hoger leggen. Van de A2 naar de N2 ri Veldhoven is denk ik niet haalbaar of je moet dat na afrit Waalre doen.

En net zoals je een N2->A2 via Leenderheide zonder verkeerslichten kunt maken kun je ook een A2-> A67 ri Venlo zonder verkeerslichten maken.
Met die maatregelen haal je veel verkeer van de rotonde weg waardoor die minder belangrijk wordt en daardoor beter doorstroomt.

En ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als je de rotonde ombouwt naar een klaverblad. De ruimte die je nodig hebt wordt alleen maar door natuur gebruikt en de A2 bypass ligt net ver genoeg om daarbinnen een klaverlus te maken.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » do 21 feb 2019, 8:43

Als je daarmee doelt op iets als Kreuz Nürnberg dan ben ik bang dat daar net geen ruimte voor is. Want waar wil je de parallelbanen uit laten komen?
Afbeelding
Svenlo

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Schelpenpaadje » do 21 feb 2019, 9:33

Het huidige ruimtebeslag van Leenderheide (rotonde en de A2-boog) is ongeveer 2x kleiner dan dat van Kreuz Nürnberg en dan moet je inderdaad ook nog de verbindingen met de N2 kwijt. Als het technisch en financieel al haalbaar is dan wordt het zeer krapjes allemaal.

Ook ik denk dat je het moet zoeken in het apart faciliteren van één of meerdere conflicte of meerdere relaties die nu nog via de rotonde gaan, middels bypasses danwel fly-overs/dive-unders. Met het weghalen van enkele conflicten gaat de capaciteit en veiligheid van het verkeersplein al flink omhoog.

Om apart genomen stromen vloeiend en veilig te laten samenvoegen zijn hier en daar extra rijstroken noodzakelijk op de afvloeiende wegen. Laten die op de A67 nu net op stapel staan...

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » do 21 feb 2019, 9:44

Als ik Zaarderheiken over Leenderheide leg, dan ligt de A2 bypass marginaal verder naar binnen dan de W->Z poot van Zaarderheiken. Niets wat je niet kunt oplossen met een iets andere alignment van de A67.
Inderdaad moet je dan kijken hoe het met de N2 is op te lossen, maar waarom zou dat niet lukken? In oostelijke richting krijg je een klaverlus die verder ligt dan waar de N2 nu op de rotonde aantakt (voor de route N2->Eindhoven, voor N2->A2 zuid kun je beter een verbinding ten zuiden van de bypass maken) en in westelijke richting moet je een klaverlus A2->N2 maken die een verbinding van de A67 ontvangt. Volgens mij is daar ook wel ruimte voor.

Ik zal eens kijken of ik vanavond wat in openstreetmap kan knutselen. Uiteraard kost het geld, maar de falende doorstroming van de N2 kost ook geld.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » do 21 feb 2019, 17:54

Ideetje. Past binnen de alignment van de A67. De klaverlussen heb ik 1:1 gekopieerd van Zaarderheiken, dus die zijn gewoon mogelijk.

Rijrichtingen:
A67 Venlo -> A2/A67: ongewijzigd
A67 Venlo -> A2 Maastricht: via klaverlus
A67 Venlo -> Eindhoven: via afslag
A67 Venlo -> N2: uitvoeger via weefvlak na het klaverblad

Eindhoven -> A2/A67: via de afslag en weefvlak
Eindhoven -> A2 Maastricht: rechtdoor
Eindhoven -> A67 Venlo: via klaverlus
Eindhoven -> N2: via de afslag

A2 Maastricht -> A2/A67: ongewijzigd
A2 Maastricht -> Eindhoven: rechtdoor
A2 Maastricht -> A67 Venlo: via afslag
A2 Maastricht -> N2: via klaverlus naar A67 en dan via weefvlak na het klaverblad

A2/A67 -> A2 Maastricht: ongewijzigd
A2/A67 -> Eindhoven: via klaverlus
A2/A67 -> A67 Venlo: ongewijzigd

N2 -> A2 Maastricht: via afslag
N2 -> Eindhoven: invoegen op A67 en via klaverlus
N2 -> A67 Venlo: invoegen

Heb ik dan alle routes? Het enige wat hier nog verstoringen kan geven is het weefvlak A67/N2 en de vraag of het klaverblad voldoende capaciteit voor de verbinding A2 Maastricht -> N2 heeft. Dat kun je oplossen door na Waalre nog een verbinding van de A2/A67 naar de N2 te leggen en alleen Waalre via de klaverlus te laten gaan.
Het beste is om dan de A67 op maaiveld te leggen en de verbinding Eindhoven - A2 er overheen. Dan kom je bij de N2 beter uit.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Coen Tunnel » do 21 feb 2019, 18:13

^^ Dat weefvak aan de westkant, daar ben ik niet zo weg van. Onnodige turbulentie. Maar naar mijn mening hoeft de Leendeweg ook niet gelijk op de A2/A67 hrb uit te komen. Dat verkeer kan best over de N2.

Komende vanaf Venlo kun je dan al het verkeer richting N2 over een noordelijke parallelbaan laten gaan, zonder een doorsteek terug naar de A2/A67 hrb. De boog vanaf de Leenderweg voegt dan op die parallelbaan in.

Ik vind het verder een mooi idee. :top:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Wouter N14 » do 21 feb 2019, 18:23

Gaan met die banaan :yes:
Coen Tunnel schreef: do 21 feb 2019, 18:13 ^^ Dat weefvak aan de westkant, daar ben ik niet zo weg van. Onnodige turbulentie. Maar naar mijn mening hoeft de Leendeweg ook niet gelijk op de A2/A67 hrb uit te komen. Dat verkeer kan best over de N2.
Of je neemt drie klaverlusjes :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » do 21 feb 2019, 18:43

Coen Tunnel schreef: do 21 feb 2019, 18:13 ^^ Dat weefvak aan de westkant, daar ben ik niet zo weg van. Onnodige turbulentie. Maar naar mijn mening hoeft de Leendeweg ook niet gelijk op de A2/A67 hrb uit te komen. Dat verkeer kan best over de N2.
Ik was even vergeten dat er nog een verbinding van de N2 naar de A67 -> België was. Dan hoeft de Leenderweg inderdaad niet op de A2/A67 uit te komen en dat zal behoorlijk wat potentieel oponthoud schelen.
Wouter N14 schreef: do 21 feb 2019, 18:23 Of je neemt drie klaverlusjes :)
Dat noemen we dan de brommerroute :woop:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Coen Tunnel » do 21 feb 2019, 19:02

Wouter N14 schreef: do 21 feb 2019, 18:23 Gaan met die banaan :yes:
Coen Tunnel schreef: do 21 feb 2019, 18:13 ^^ Dat weefvak aan de westkant, daar ben ik niet zo weg van. Onnodige turbulentie. Maar naar mijn mening hoeft de Leendeweg ook niet gelijk op de A2/A67 hrb uit te komen. Dat verkeer kan best over de N2.
Of je neemt drie klaverlusjes :)
Ik zou dan eigenlijk willen dat de klaverlus van de A2 naar de N2 (de noordoostelijke klaverlus) gelijk op de noordelijke parallelbaan van de A67 naar de N2 uitkomt. Dus zonder mogelijkheid weer terug te gaan naar de hoofdrijbaan.

Sowieso lijken parallelbanen bij het knooppunt een must, je wil met deze intensiteiten en hoeveelheden vrachtverkeer geen weefvak naast de hoofdrijbaan hebben.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » do 21 feb 2019, 21:33

^^ Ik zou inderdaad parallelbanen bouwen en daar de N2 op aansluiten. Verkeer dat de klaverlusjes gebruikt kan gemakkelijk de N2 blijven volgen. Die verbindingen verbreken voorkomt een hoop weefbewegingen tussen Leenderheide en Waalre. In oostelijke richting kan je dan ook het tunneltje onder de A2 blijven gebruiken.

Alleen denk ik dat je met parallelbanen niet meer op hetzelfde alignment van de A67 kan blijven.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » do 21 feb 2019, 23:05

Een doorsteek van de N2 vanaf Waalre naar de A67-Venlo is sowieso wel een interessante quick-win. Scheelt weer in de groentijd vanaf de A2-zuid de rotonde op. Verder zou je ook kunnen denken aan windmolen- of turbinebogen onder de bestaande viaducten door, samen met 2 klaverlusjes. Als je toch viaducten voor parallelbanen moet bouwen kun je die beter voor verbindingsbogen plaatsen. Scheelt weer weven.
Verder is het afkoppelen en apart aansluiten van de Leenderweg misschien een optie. Een mooi trompetje of een half-stack hoeft niet overdreven duur te zijn.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Naturist » do 21 feb 2019, 23:40

Over de twee "kleinere" viaducten, een daarvan is volgens mij nu al een ecoductje.
Zou het niet zo kunnen zijn dat in het kader van natuurcompensatie een ecoduct van fatsoenlijk formaat wordt aangelegd? De 67 snijdt al jaren dit natuurgebied doormidden en nu wordt er nog meer "afgekalft".
Het zou iig het hogere bedrag rechtvaardigen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 22 feb 2019, 8:34

Waar ik een beetje mee bots is die directe verbinding N2 ri. A2 Maastricht. Er zit toch een aardig hoogteverschil tussen de 2 wegvakken. Dat hoogteverschil is alleen te overbruggen dmv de boog een stuk eerder te laten beginnen maar dan zit je ook nog met het viaduct Leenderweg --> A2.
Svenlo

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » vr 22 feb 2019, 9:55

Dat hoogteverschil verdwijnt vanzelf omdat de A2 omlaag gaat en de invoeger vanuit de rotonde er overheen gaat. Het is dan wel de vraag of je voor het tunneltje een invoeger kunt realiseren. Maar als je ziet in wat voor korte afstand de A67 onder de A2 door gaat en dan over de rotonde gaat lijkt me dat niet zo'n punt.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » za 23 feb 2019, 20:45

Een andere uitwerking met wat van de opmerkingen meegenomen. De N2 verlengd tot oost van Leenderheide en onder de aanname dat de verbinding N2->Eindhoven niet druk zal zijn offer ik de klaverlus Leenderweg->Venlo op voor een kruispunt. Daardoor kan de verbinding N2->A2 dezelfde route als nu nemen waardoor je iig geen problemen met hoogteverschillen krijgt.
Qua alignment heb ik de N2->Venlo ligt op de plek van de zuidelijke baan van de A67 gelegd en de A67->Venlo ligt op de plek van de noordelijk baan van de A67, maar omdat de klaverlussen weg zijn kan dat ook zuidelijker liggen.
Ik ga nog altijd uit van een Leenderweg die met een brug over de A67 gaat. Zijn de parallelbanen daar dan ook N67? :D

A67 Venlo -> A2/A67: ongewijzigd
A67 Venlo -> A2 Maastricht: via N2 en klaverlus (was via klaverlus)
A67 Venlo -> Eindhoven: via N2 en afslag (was via afslag)
A67 Venlo -> N2: uitvoegen voor Leenderheide (was uitvoeger via weefvlak na het klaverblad)

Eindhoven -> A2/A67: via de N2 (was via de afslag en weefvlak)
Eindhoven -> A2 Maastricht: rechtdoor
Eindhoven -> A67 Venlo: via kruispunt (was via klaverlus)
Eindhoven -> N2: via de afslag

A2 Maastricht -> A2/A67: ongewijzigd
A2 Maastricht -> Eindhoven: rechtdoor
A2 Maastricht -> A67 Venlo: via afslag
A2 Maastricht -> N2: via klaverlus (was via klaverlus naar A67 en dan via weefvlak na het klaverblad)

A2/A67 -> A2 Maastricht: ongewijzigd
A2 -> Eindhoven: niet mogelijk, misschien via een uitvoeger A2/A67->N2 ergens tussen High Tech Campus en Waalre (was via klaverlus)
A2/A67 -> A67 Venlo: ongewijzigd
A67 -> Eindhoven: via N2 (was via klaverlus)

N2 -> A2 Maastricht: via afslag (verlegd naar waar de rotonde lag)
N2 -> Eindhoven: via kruispunt (was invoegen op A67 en via klaverlus)
N2 -> A67 Venlo: invoegen na Leenderheide

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Egbert op za 23 feb 2019, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » za 23 feb 2019, 21:01

Ach, en als we toch bezig zijn: een turbinelus van Maastricht naar de N2. Past ook, boogstraal 450 meter.
Als laatste optie kun je zelfs nog de klaverlus N67 Venlo -> Maastricht schrappen. Ik denk ook niet dat daar veel verkeer overheen gaat, dan krijg je gewoon een Haarlemmermeeraansluiting van de N67 op de Leenderweg, waarbij de verbinding zuid->west niet genomen hoeft te worden. Maar goed, dat wordt dan wel veel verkeer dat via verkeerslichten gaat, lijkt me niet zo geweldig endan kun je misschien net zo goed de rotonde laten liggen en alleen die turbinelus aanleggen.

Afbeelding

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » zo 24 feb 2019, 10:23

Waarom heb je de verbinding N2>A2 naar binnen gehaald? Kon die niet gewoon buitenlangs blijven lopen? Je zult het splitsingspunt iets moeten vervroegen, naar ergens rond het splistingspunt A2/A67, maar het zorgt er wel voor dat je een volledig klaverblad kan aanleggen.

Die turbineboog ben ik wel fan van, omdat je dan het weefvak waar verkeer A2>N2 en verkeer A67>A2 elkaar kruisen opheft. Dat weefvak zou het drukste worden van allemaal, dus dat je dat hebt kunnen elimineren is positief.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » zo 24 feb 2019, 12:16

verfmeer95 schreef: zo 24 feb 2019, 10:23 Waarom heb je de verbinding N2>A2 naar binnen gehaald? Kon die niet gewoon buitenlangs blijven lopen?
Vanwege hoogteverschillen. Ik denk ook dat het wel kan, maar op deze manier kan het zeker.

Nog een fijnslijping die ik zie: omdat ik de A67 op maaiveld leg en de turbineboog over de A67 en onder de Leenderweg door gaat kan de afslag van de A67 Venlo -> Eindhoven ook binnen de boog liggen. Op hetzelfde tracé als nu de afslag naar de rotonde ligt.
Minder ruimtebeslag.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » zo 24 feb 2019, 13:28

^^ Je zorgt er zo wel voor dat A67>A2 geen ongelijkvloerse verbinding meer is.

Myquandro
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 21:41

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Myquandro » zo 24 feb 2019, 13:41

Egbert schreef: zo 24 feb 2019, 12:16
verfmeer95 schreef: zo 24 feb 2019, 10:23 Waarom heb je de verbinding N2>A2 naar binnen gehaald? Kon die niet gewoon buitenlangs blijven lopen?
Vanwege hoogteverschillen. Ik denk ook dat het wel kan, maar op deze manier kan het zeker.
Zou je die verbinding dan niet kunnen laten aansluiten op de verbinding Leenderweg>A2, door deze boog parallel te laten lopen aan de A2? Dan moet je de boog doortrekken tot net onder het punt waar het kaartje eindigt. Op die manier heb je geen hoogteverschil meer te overbruggen.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Victor » zo 24 feb 2019, 14:55

Myquandro schreef: zo 24 feb 2019, 13:41 Op die manier heb je geen hoogteverschil meer te overbruggen.
Natuurlijk wel... omhoog, precies tegengesteld aan de A2 boog :)

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » zo 24 feb 2019, 14:58

verfmeer95 schreef: zo 24 feb 2019, 13:28 ^^ Je zorgt er zo wel voor dat A67>A2 geen ongelijkvloerse verbinding meer is.
Ja, dat is een keuze die je maakt als je voor die optie met verkeerslichten gaat. De gedachte erachter is dat dat toch maar een kleine verkeersstroom zal zijn. Vanuit Helmond en Asten naar Weert en verder zal via de N266 gaan, volgens mij bedient die verbinding alleen verkeer vanaf Geldrop en Nuenen naar Weert en verder.
Victor schreef: zo 24 feb 2019, 14:55
Myquandro schreef: zo 24 feb 2019, 13:41 Op die manier heb je geen hoogteverschil meer te overbruggen.
Natuurlijk wel... omhoog, precies tegengesteld aan de A2 boog :)
Inderdaad. En er staat een hoogspanningsmast een beetje vervelend dicht bij de A2-boog.
Laatst gewijzigd door Egbert op zo 24 feb 2019, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » zo 24 feb 2019, 15:15

^^ Verkeer van Helmond naar de N69 maakt er ook gebruik van. En de N69 is de belangrijkste route naar Belgisch Limburg.

En wat betreft die hoogspanningsleiding. Die is bij de bouw van de A2-bypass al verlegd. Dat kan je dus bij verdere verbouwingen makkelijk nog een keer doen.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Victor » zo 24 feb 2019, 15:33

verfmeer95 schreef: zo 24 feb 2019, 15:15 Dat kan je dus bij verdere verbouwingen makkelijk nog een keer doen.
Niet oneindig veel, omdat de leiding bij deze mast een hoek maakt. De leiding moet aan beide kanten wel recht naar de volgende masten blijven lopen.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » zo 24 feb 2019, 17:43

verfmeer95 schreef: zo 24 feb 2019, 15:15 ^^ Verkeer van Helmond naar de N69 maakt er ook gebruik van. En de N69 is de belangrijkste route naar Belgisch Limburg.
Maar wat er ook bij gedacht is is dat de verbinding N2->Eindhoven niet druk zal zijn, je kunt namelijk ook via de Aalsterweg Eindhoven in. Sterker nog: waarom zou je vanuit het westen liever via de Leenderweg dan via de Aalsterweg Eindhoven inrijden?
Dus was spreekt er tegen om de verbinding N2->Eindhoven gewoon niet te realiseren? Verkeerslicht voor de route Venlo->Maastricht en Eindhoven->Maastricht weg, alleen nog een voor Maastricht->Eindhoven en Eindhoven->Venlo. En misschien is dat met een kleine lus als afslag naar rechts ook te realiseren. Wat is daar de minimale boogstraal voor? 100 meter is te maken binnen waar nu de verbinding N2->Maastricht ligt.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » ma 25 feb 2019, 11:34

^^ De Leenderweg is een hoogwaardigere ontsluiting dan de Aalsterweg. En voor mensen die in Putten, de wijk ten oosten van de Leenderweg, wonen is de Aalsterweg ook gewoon nog om. Dus de aansluiting N2>Leenderweg moet gehandhaaft blijven.

En ik zie nog steeds niet wat er mis is met een verbinding buitenom. Ten hoogte van de Roostenlaan liggen de A2 en N2 op gelijke hoogte. Als je de hoogspanningslijn achter het gebouw van de veiligheidsregio langs lijdt kan de verbindingsweg daar aftakken. Je kan dan als je wil exact hetzelfde verticale alignment volgen als de A2, waardoor je gemakkelijk voor het tunneltje van de verbindingsweg naar de rotonde kan invoegen. Omdat je hier geen andere wegen hoeft te kruisen kan je het alignment zelfs nog beter krijgen dan dat van de A2.

Plaats reactie