Moderator: Moderatoren
"Afrit 5 slaat af na 300 meter. Voor de rest zoekt u het maar uit of gebruikt u uw navigatie maar."Robbert297 schreef: ↑vr 01 mar 2019, 9:01Een beslisbord met afstandsaanduiding in 1 zonder bestemmingen. Context?
Daarnaast nog de discussie wat er tijdelijk is. De bestemmingen, de lokatie van het bord, de pijl, de afstand ? Weken, maanden, jaren ? Als het definitieve (of vorige) bord met stickers is aan te passen tot de uiteindelijke situatie dan gebeurt dat ook vaak (terecht). Gele borden die jaren blijven hangen verliezen ook hun attentiewaarde. Waarom een aangereden bord in tijdelijke versie (maar met normale bestemmingen) geel moet zijn is mij ook een raadsel. Dat hij kleiner is of niet geflecterend: ala.
Met Old School zag je wel meer van zulke borden waarbij borden een afstandsaanduiding met een korte beslispijl hadden. Met NBA zie ik deze borden nooit meer, tot nu dus. zijn er meer van zulke NBA-borden te vinden?
Omdat die tijdelijke borden misschien op de eigen werf van een wegbeheerder gemaakt kunnen worden?
Ik denk dat bij dit bord, er weinig mensen uiteindelijk verkeerd zullen rijden. Bestemmingsverkeer richting Groningen neemt wellicht ten onrechte de afrit, terwijl het misschien beter de ring verder had kunnen vervolgen en bij een andere afrit de stad binnen komen. Doorgaand verkeer zal door het knooppuntsymbool en de neiging om sowieso rechtdoor te rijden wel gewoon op het Julianaplein afkoersen schat ik zo in. Informatie die op dit bord mist: rechtdoor kom je op de Ring Groningen uit (dus je hoeft niet voor alle Groningse bestemmingen er nu al af), en wat mij betreft ook wat informatie over de kruisende A 7 en/of bestemmingen 'over Groningen heen'.Pino schreef: ↑do 28 feb 2019, 19:57Nu staan straatnamen in dit land ook maar nauwelijks bewegwijzerd, dus dat is ook niet direct waar iemand die slecht bekend is met onze bewegwijzering snel aan zou denken. Bepaalde buitenlanders hoogstens, maar die zullen deze naam dan weer minder snel associëren met een straatnaam.
Voor het overige zijn die bewegwijzerings-analfabeten niet gewend aan vorkborden waarop de rechtdoor-richting geen echt doel heeft, zoals je in sommige andere landen wel ziet. Dus je instinctieve reactie (als tegengesteld aan een geconditioneerde reactie omdat je NBA kent) zou moeten zijn om Julianaplein als rechtdoordoel te duiden. Pas wie langer kijkt, gaat op enig moment zien dat je het ook best zou kunnen associëren met de afrit.
Wat mij betreft een terecht punt. Maar ook een al veel langer bekende NBA-makke. Door zo enorm eenkennig alleen de naam van de volgende aansluiting aan te geven, ga je de mist in met de boodschap dat lokaal verkeer nog rechtdoor kan wanneer de volgende aansluiting geen naam heeft die die boodschap overbrengt. Voornaamste kandidaat: volgende aansluiting is een knooppunt; rechtdoordoelen als
Hiervoor zit de afrit Groningen-Zuid (dat keuzepunt ben je bij dit bord al voorbij), dus verkeer dat niet in het zuiden van Groningen moet zijn zal wel doorrijden, en na dit bord begint al de bewegwijzering van het Julianaplein en komen onherroepelijk de ringvermeldingen.
Doorgaand (lange-afstands)verkeer is hier nauwelijks. Dan moet je denken aan verkeer richting Hoogezand (alles naar bestemmingen ten oosten van Hoogezand zal vanaf Assen al gauw over de N33 gaan, net als naar Eemshaven en Delfzijl). En voor Assen-Drachten of Assen-Leeuwarden kan de route via Groningen sneller zijn, zeker vanuit het noorden van Assen (maar een groot deel zal al over de N381 gaan).en wat mij betreft ook wat informatie over de kruisende A 7 en/of bestemmingen 'over Groningen heen'.
Mensen die vliegen vanaf EeldeDoorgaand (lange-afstands)verkeer is hier nauwelijks
Bizar! Een afritbord zonder bestemming! Dat kan toch niet de bedoeling zijn??
Duidelijk.Wouter N14 schreef: ↑vr 01 mar 2019, 18:26Uitgangspunt was toch dat geel max 1 jaar "mag" hangen? Dit naar aanleiding van al dat geel op de A2. Werkzaamheden die langer dan een jaar duren horen zodoende in blauw.
Afrit 4 was Amstelveen-Oost Afrit 5 was Amstelveen maar stond Stadshart al aangegeven op het OWN en Afrit 6 is ongewijzigd.
Afrit 5 heeft een nieuw NBA bord erbij. Ik vindt het raar dat de doelen voor Amstelveen nog moeten veranderen terwijl over een jaar de snelweg toch over de kop gaat.
Schijnen oude afspraken te zijn geweest met de gemeente. En ja, als zij ervoor willen betalen..?
Prorail heeft het concept overgenomen.