Huurauto en rijden op Madeira

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Piles » do 07 mar 2019, 20:13

Binnenkort voor het eerst naar Madeira, en voor het eerst een huurauto in het buitenland. Ik lees hier veel positieve verhalen over SunnyCars. Via ANWB kan ik daar een Fiat Panda huren (goedkoopste optie) met Representant Service (opgehaald in aankomsthal) voor 172 euro per week. Lijkt mij een prima deal, we zijn maar met z'n tweeën met 1 koffer.

Ik las in het bergpassen-topic wel dat de wegen op Madeira erg steil kunnen zijn, dus ik vroeg me af of ik hier nog rekening mee moet houden met de keuze voor een auto?
En als jullie verder nog tips hebben over autohuur, autoroutes, rijden op Madeira of iets anders over Madeira, dan graag! :top:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Palance » do 07 mar 2019, 20:24

Ik ben hier in 2014 geweest, dit zijn mijn bereden wegen:
Afbeelding

Er zijn eigenlijk geen vlakke delen op het eiland, alles is bochtig of klimt en daalt. Het is goed voor je ervaring qua bergen ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door harry » do 07 mar 2019, 20:31

Er zijn wel degelijk rechte en vlakke wegen op Madeira: de tunnels. :)
En dat worden er steeds meer.
Ik heb 2 jaar geleden een groot deel van het eiland met een touring car bereden. Dat moet met een huurauto dus nog makkelijker zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Palance » do 07 mar 2019, 20:51

Zelfs de meeste tunnels hebben een helling en bochten ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Piles » vr 08 mar 2019, 12:41

harry schreef: do 07 mar 2019, 20:31 Ik heb 2 jaar geleden een groot deel van het eiland met een touring car bereden. Dat moet met een huurauto dus nog makkelijker zijn.
Ja, daar heb je wel een punt :top:

Rijden in de bergen maak ik me niet zo'n zorgen om, het zal alleen de eerste kilometers even wennen zijn omdat ik zelf een automaat heb.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Robonus » vr 08 mar 2019, 14:34

Op vakanties in europa probeer ik ook altijd via Sunnycars te huren. Altijd erg tevreden over geweest. Vooral over de kleine lettertjes.

Heb op Zakynthos een punto'tje gereden. Sommige wegen moest ik even naar z'n 1 terugschakelen om met piepende bandjes het laatste stukje omhoog te komen bij steile kruisingen. Over het algemeen kom je met het kleinste segment goed weg daar. Lekker smal auto'tje parkeert ook prima.

Vaak zijn de steile B wegen meer de toeristenroutes waar niet zo hard wordt gereden. Meestal ga ik tegenwoordig voor 1 maatje groter zoals een Picanto of een Spark, die hebben vaak airco namelijk.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Jeroen » vr 08 mar 2019, 15:19

^^ Die auto's die je noemt zijn juist een maat kleiner. Airco hangt vaak ook af van waar je zit. In zuid-europa is dat op de meeste huurauto's toch wel standaard, in bijvoorbeeld Ijsland vrijwel nooit. Hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld voor de beschikbaarheid van een automatische versnellingsbak of een cabriolet, dat wisselt sterk per regio.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Lekkere Kwal » vr 08 mar 2019, 15:35

Piles schreef: vr 08 mar 2019, 12:41 het zal alleen de eerste kilometers even wennen zijn omdat ik zelf een automaat heb.
Je kan tegenwoordig meestal on-line wel filteren op wel/niet automaat (en dus airco), ook bij Sunnycars die Robonus noemt.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door Piles » vr 08 mar 2019, 15:48

^^ ja, dat zag ik. In de bergen rij ik echter liever handgeschakeld ;)

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Huurauto en rijden op Madeira

Bericht door jelger » vr 08 mar 2019, 16:04

Als je met veredelde koffiemolens rijdt snap ik dat wel. ;)
Veel plezier!

Plaats reactie