Yoeri schreef: ↑do 17 mei 2018, 23:34
Mij viel een SNUP op bij het knooppunt waar de M35 van de M3 aftakt. Als je vanuit het oosten (Debrecen) komt ontbreekt de mogeijkheid de M3 noordwaarts (richting Nyiregyhaza) te gaan. Het dijklichaam voor die boog ligt er echter wel.
verfmeer95 schreef: ↑vr 18 mei 2018, 0:00 Als je verder kijkt zie je ten westen van het viaduct ook een voorbereiding op een afrit. En direct ten zuiden daarvan zie je op de rijbaan van de M35 een oprit. Kijkend naar de slootjes denk ik dat er hier een ontwerp á la Antwerpen-Noord gepland was. Misschien dat men het in de toekomst nog bouwt als de verkeersintensiteiten stijgen.
Sorry voor het late antwoord...
Die andere ontbrekende boog (met twee losse eindjes en een heel suggestieve sloot) viel me zojuist ook op. <kaartje> Nu kan ik me daarvan voorstellen dat die uitgave even uitgesteld wordt want het vereist sowieso nog een extra kunstwerk, ofwel een viaduct of een tunnel. En het gaat trouwens een heel krappe bocht worden. Dat had ontgetwijfeld handiger gekund (zij het dat dat waarschijnlijk nog meer kunstwerken zou vereisen).
Maar die boog van Debrecen richting Nyíregyháza die ligt er praktisch, op een paar kuub zand en een paar meter asfalt na o_O
verfmeer95 schreef: ↑vr 18 mei 2018, 0:00 Als je verder kijkt zie je ten westen van het viaduct ook een voorbereiding op een afrit. En direct ten zuiden daarvan zie je op de rijbaan van de M35 een oprit. Kijkend naar de slootjes denk ik dat er hier een ontwerp á la Antwerpen-Noord gepland was. Misschien dat men het in de toekomst nog bouwt als de verkeersintensiteiten stijgen.
Sorry voor het late antwoord...
Die andere ontbrekende boog (met twee losse eindjes en een heel suggestieve sloot) viel me zojuist ook op. <kaartje> Nu kan ik me daarvan voorstellen dat die uitgave even uitgesteld wordt want het vereist sowieso nog een extra kunstwerk, ofwel een viaduct of een tunnel. En het gaat trouwens een heel krappe bocht worden. Dat had ontgetwijfeld handiger gekund (zij het dat dat waarschijnlijk nog meer kunstwerken zou vereisen). Maar zulk uitstel kan wel eens even duren, en er komt vaak afstel van. Knooppunt Ranst, anyone?
Maar die boog van Debrecen richting Nyíregyháza die ligt er praktisch, op een paar kuub zand en een paar meter asfalt na o_O
Er is blijkbaar weer wat gewijzigd aan de Hongaarse snelwegplannen. Ik som op wat volgens mij nieuw is,
Hier te bekijken (beetje naar beneden scrollen, in tabelvorm) https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid= ... 000001.TXT
De sloop van de grensovergang Rajka van de M15 naar Bratislava is begonnen. Straks kan je hier met 130 km/h de grens oversteken. Het is onderdeel van het project om de M15 te verdubbelen tot autosnelweg.
SNUP: Op de M31 vielen mij aan weerszijden deze onvoltooide op- en afritten op. Ik dacht eerst aan een toekomstige kruising maar hoewel totaal onzichtbaar vanaf de weg is het op Google Maps direct duidelijk dat hier een ruimtereservering is voor twee tankstations. Of pihenöhely...
Vandaag zijn de laatste delen van de in totaal 53 kilometer lange upgrade van de weg nr. 21 vanaf de M3 bij Hatvan tot Salgótarján opgeleverd. Het is geen autosnelweg of expressweg, de route 21 heeft 2x2 rijstroken met rotondes, kruisingen en soms ongelijkvloerse aansluitingen. De Route 21 voert door sterk heuvelachtig gebied, dat toppen tussen 500 en 900 meter kent.
Vanmiddag is 20 kilometer van de M2 tussen Budapest en Vác opengesteld als autosnelweg. De M2 was een enkelbaans autoweg, die is in 2,5 jaar tijd verdubbeld naar 2x2 rijstroken.
Vandaag is 62 kilometer van de M44 opengesteld tussen Tiszakürt en Kondoros in Oost-Hongarije. Men noemt het de grootste wegopening sinds 2002, toen een vergelijkbare lengte van de M3 opende.
Dit was een groot PPS project dat in iets minder dan 3 jaar is gerealiseerd. De bouw begon in december 2016. Het is onderdeel van de geplande snelweg vanaf de toekomstige M8 naar Békéscaba. Het oostelijk deel tussen Kondoros en Békéscaba is momenteel in aanbouw.
Dit bord is in de zomer langs de M15 geplaatst. Zsolna is de Hongaarse naam voor Žilina, niet Zlín. Dat is dus fout, maar ook verwarrend aangezien het Tsjechische Zlín daar niet heel ver vandaan ligt en ook globaal in dezelfde richting.
De verdubbeling van de M70 is vandaag opgeleverd. In 2 jaar tijd is 10 kilometer tweede rijbaan en reconstructie van 21 kilometer bestaande rijbaan uitgevoerd.
De M70 is een aftakking van de M7 naar de grens met Slovenië. De verdubbeling is vooral vanuit verkeersveiligheid gedaan, er gebeurden regelmatig dodelijke ongevallen. De M70 is oorspronkelijk in 2004 geopend als enkelbaans weg, maar met 2x2 bij aansluitingen, waardoor effectief ruim de helft van de M70 al 2x2 rijstroken had.