Parkeren Brussel - Europese wijk

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door jelger » za 06 apr 2019, 21:02

Ik heb dinsdag een aantal afspraken in Brussel af te werken, in de Europese Wijk en in de Koningswijk - wel op loopafstand van elkaar als het droog weer blijft. :jongleren:

Meestal parkeer ik in de kelder onder de Wetstraat t.h.v. Metrostation Maelbeek. Het tijdschema van de driehoek is wat krap, maar op zich te doen als ik in de Wetstraat parkeer.

Zijn er nog andere opties die publiek toegankelijk zijn en met goede ervaringen? Ik word niet helemaal wijs uit Google Maps in deze hoek van de stad. Ik zie Parking 2 Portes bij Porte de Namur. Is dat wat?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door Chris » za 06 apr 2019, 21:11

Over parkeren kan ik niks zeggen, maar vergeet niet je auto te registreren bij de lage emissiezone. Ook als je auto voldoet aan de toelatingseisen en ook als je al bij de LEZ van Antwerpen bent geregistreerd (die systemen zijn niet gekoppeld).

https://www.brussel.be/lez

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door jelger » za 06 apr 2019, 21:23

Ah dank je. Ga ik meteen naar kijken. Heb inmiddels nog parkeerkelder Industrie gevonden (Nijverheidsstraat). Ook van InterParking en in weekend gesloten, maar doordeweeks tot 22:00 voor bezoekers. Net iets gunstiger gelegen.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door jelger » za 06 apr 2019, 21:53

Chris schreef: za 06 apr 2019, 21:11 maar vergeet niet je auto te registreren bij de lage emissiezone.
Soms is het goed om een beetje dommig of overbodig overkomende vragen te stellen. Dank voor deze gouden tip, want dit was mij dus geheel ontgaan. Auto inmiddels geregistreerd en bevestiging is binnen. Jammer dat de bio-ethanol niet door de RDW correct op kenteken is meegenomen [is nu nog geen ramp, maar in toekomst kan het misschien wel nuttig worden]. Ga ik wel werk van maken.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door Jeff » za 06 apr 2019, 22:05

Vlak voor de invoering van de EZ nog in Brussel geweest en deze parking gebruikt:

Q-Park Pacheco, Pachecolaan, Brussel, België

Vanaf de ring was het redelijk snel te bereiken.
Poort gaat open door de NFC chip (tegen het zwarte/wit vlak van de paal te houden) van je bankkaart/Credit Card, uitrijden is weer dezelfde actie.

Riis
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 10:02

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door Riis » ma 15 apr 2019, 15:39

Misschien te laat, maar ik maak gebruik van BePark. Goedkoper dan Q-park en genoeg vestigingen in Brussel om uit te kiezen. Zelf zit ik dan iets ten noorden van de Europese wijk;

https://goo.gl/maps/WaoY3GpUw9M2

Prima aan te lopen naar de Europese Wijk en Manneke Pis, maar zoals gezegd heeft BePark ook andere garages direct in de Europese Wijk.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Parkeren Brussel - Europese wijk

Bericht door omNOMNOMNOM » za 20 apr 2019, 23:18

Inmiddels wat laat: maar je kunt bizar genoeg gratis parkeren bij het Jubelpark.

Plaats reactie