Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 03 apr 2019, 15:45

Het verschil tussen jou en ik en snelkoeriers is dat een gewone vakantieganger dat 1 of 2 keer per jaar doet, en zo'n snelkoerier dag in, dag uit. Eén keer 12 uur rijden is nog niet zo'n probleem, maar als je dat het hele jaar door doet is de kans op een ernstig ongeval veel groter. Daardoor valt er veel meer voor te zeggen om die sector te reguleren dan vakantiegangers. In Duitsland is het toch wel een serieus probleem met busjes en kleine 3,5 ton wagentjes die dagelijks op files inrijden. Chauffeur is al een beroep met zo ongeveer de grootste 'mortaliteit' van alle sectoren, afgezien van echt gevaarlijk werk. Maar omdat het zo'n veelvoorkomend beroep is, is de impact op verkeer en samenleving veel groter. Een visser die overboord slaat is één ding, maar vrachtwagens en sprinters die op files inrijden een heel andere.

Alhoewel regelgeving in zichzelf niet voldoende is. Er moet ook gecontroleerd worden. Met het wegvallen met de grenscontroles in Europa is er niet iets adequaat alternatiefs op poten gezet om het internationaal transport te controleren. Landen als Zwitserland en Noorwegen die het transport intensiever controleren dan elders laten ook zien dat er veel mis is met het internationaal transport, met het overtreden van de rij- en rusttijden als nummer 1.

In de Verenigde Staten en Canada heb je de DOT/MOT die weigh stations heeft waar vrachtverkeer gecontroleerd kan worden. In Europa bestaat zoiets niet, het is omslachtig om zoiets uit te voeren doordat er ten eerste al geen adequate terreinen zijn waar dat uitgevoerd kan worden. Dan moet je een Raststätte in beslag nemen of zo.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 apr 2019, 17:13

Chris schreef: wo 03 apr 2019, 15:45 Het verschil tussen jou en ik en snelkoeriers is dat een gewone vakantieganger dat 1 of 2 keer per jaar doet, en zo'n snelkoerier dag in, dag uit. Eén keer 12 uur rijden is nog niet zo'n probleem, maar als je dat het hele jaar door doet is de kans op een ernstig ongeval veel groter. Daardoor valt er veel meer voor te zeggen om die sector te reguleren dan vakantiegangers.
Ik snap je punt. Vraag is wel of dat risico ook verhoudingsgewijs veel groter is. Raken ze vermoeider doordat ze achter elkaar lange dagen maken? Je zou zeggen dat er misschien ook een soort van gewenning optreedt, terwijl ikzelf bijvoorbeeld één of twee keer per jaar zo'n lange rit maak en ook de hele nacht doortrek. Maar goed, dat is nog te doen als je goed uitgerust bent, onderweg ook tijd neemt om te pauzeren en wat te eten, en met een beetje hulp van Red Bull als het moet. En de gewone vakantieganger zit natuurlijk ook niet tegen de klok te racen.
In Duitsland is het toch wel een serieus probleem met busjes en kleine 3,5 ton wagentjes die dagelijks op files inrijden. Chauffeur is al een beroep met zo ongeveer de grootste 'mortaliteit' van alle sectoren, afgezien van echt gevaarlijk werk. Maar omdat het zo'n veelvoorkomend beroep is, is de impact op verkeer en samenleving veel groter. Een visser die overboord slaat is één ding, maar vrachtwagens en sprinters die op files inrijden een heel andere.
Akkoord, maar Duitsland heeft net zo goed een probleem met vrachtwagens die op files inrijden, ook dat gebeurt daar heel veel. En bij vrachtwagenchauffeurs zijn de rij- en rusttijden wel gereguleerd. Maar zoals je verder ook al aangeeft, daar wordt ook massaal mee gesjoemeld, of de regels worden simpelweg overtreden omdat de pakkans te laag is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 03 apr 2019, 18:50

Op de A12 richting Berlijn zijn vanmiddag 4 vrachtauto's op elkaar geklapt, een enorme ravage was het gevolg.

Afbeelding

RBB24: https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... rrung.html

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door NWH » wo 03 apr 2019, 19:13

^^ Aardige ravage zeg.
Een ongeluk met een Girteka combinatie heb ik hier trouwens al eens vaker voorbij zien komen.
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 03 apr 2019, 19:32

Ze hebben dan ook 5600 vrachtauto's rijden :schrikreactie:

Volgens mij is Girteka het grootste transportbedrijf van Europa.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » wo 03 apr 2019, 20:22

Coen Tunnel schreef: wo 03 apr 2019, 17:13
Chris schreef: wo 03 apr 2019, 15:45 Het verschil tussen jou en ik en snelkoeriers is dat een gewone vakantieganger dat 1 of 2 keer per jaar doet, en zo'n snelkoerier dag in, dag uit. Eén keer 12 uur rijden is nog niet zo'n probleem, maar als je dat het hele jaar door doet is de kans op een ernstig ongeval veel groter. Daardoor valt er veel meer voor te zeggen om die sector te reguleren dan vakantiegangers.
Ik snap je punt. Vraag is wel of dat risico ook verhoudingsgewijs veel groter is. Raken ze vermoeider doordat ze achter elkaar lange dagen maken? Je zou zeggen dat er misschien ook een soort van gewenning optreedt, terwijl ikzelf bijvoorbeeld één of twee keer per jaar zo'n lange rit maak en ook de hele nacht doortrek. Maar goed, dat is nog te doen als je goed uitgerust bent, onderweg ook tijd neemt om te pauzeren en wat te eten, en met een beetje hulp van Red Bull als het moet. En de gewone vakantieganger zit natuurlijk ook niet tegen de klok te racen.
Ik denk dat vooral het rusten om het rijden heen het verschil maakt. Als vakantieganger leef je toch ergens naar zo'n rit toe. Je pakt wat extra rust vooraf, probeert ook zo goed mogelijk te slapen tussendoor. En waar dit laatste element er vaak wat wordt afgelopen door migranten op hun jaarlijkse ritten naar Balkan/Turkije, is dat meteen een soort rit dat veel meer bekend staat om zijn risico's. Zij, evenals chauffeurs in de ongereguleerde sector, slapen meestal op een manier die ervoor zorgt dat je niet (of veel minder) in het soort diepe slaap komt waarvan je echt uitrust. Gevolg is het bekende concentratieverlies en hazenslaapjes.

De 'eenmalige' vakantierijder bouwt in de aanloop naar de rit naar een bepaald soort 'zone' die tijdens de rit vaak een positieve adrenaline-kick zal geven. Ik kan tijdens zo'n lange vakantierit ook enorm naar allemaal kleine hoogtepuntjes toeleven - in mijn geval vaak wegengerelateerd, maar mensen die deze hobby niet delen zien buiten andere leuke dingen zoals de zoektocht naar de eerste cipres op weg naar het zuiden. Chauffeurs die hele weken door Europa crossen krijgen die prikkels niet. Die mogen misschien veel geroutineerder zijn in het rijden, maar zij vlakken tijdens hun lange en monotone dagen mede door het ontbreken van positieve prikkels (buiten koffie/cola/redbull) alleen maar af. En waar dat risico natuurlijk ook voor vrachtwagenchauffeurs geldt, moeten die nog verplicht rusten op grond van een rijtijdenbesluit dat erop is gericht dat je scherp(er) blijft. Temeer sinds het Europees Hof heeft bepaald dat dat rust buiten de cabine moet zijn, in een omgeving waar je beter tot echte rust komt.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » do 04 apr 2019, 8:00

Pino schreef: wo 03 apr 2019, 20:22 Ik denk dat vooral het rusten om het rijden heen het verschil maakt. Als vakantieganger leef je toch ergens naar zo'n rit toe. Je pakt wat extra rust vooraf, probeert ook zo goed mogelijk te slapen tussendoor.
Uiteraard heb je daarin ook weer de uitzonderingen, zoals de figuren die nog tot een uurtje of 3 in de middag werken. En dan 's nachts de lange rit maken naar Zuid-Frankrijk.

Gebruikersavatar
carman6
dorpsstraat
Berichten: 121
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 10:15

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door carman6 » wo 10 apr 2019, 21:59

Wat was er vandaag toch te doen op de snelwegen rond Gießen? Meerdere mobiele flitsers en zeer veel politieauto's en motoren gezien, helaas waarschijnlijk ook op de foto gezet :facepalm: Alhoewel ik maar 1 flits zag terwijl een ander misschien 10 meter voor mij reed met nog een hogere snelheid, dus heb nog hoop.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 10 apr 2019, 22:42

^^
Op welke snelweg reed je daar? Op de A45 wordt tamelijk veel mobiel geflitst, dat is normaal.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 11 apr 2019, 19:21

Flinke problemen vandaag in Baden-Württemberg. Op de A8 Stuttgart - Ulm reed een vrachtauto op een file in, er vielen 5 gewonden en er ontstond een wachtrij van 25 kilometer. Op de A5 bij Karlsruhe reed een lege bus op een file in, de chauffeur kwam daarbij om het leven.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
carman6
dorpsstraat
Berichten: 121
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 10:15

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door carman6 » do 11 apr 2019, 19:21

SnarfFlevoland schreef: wo 10 apr 2019, 22:42 ^^
Op welke snelweg reed je daar? Op de A45 wordt tamelijk veel mobiel geflitst, dat is normaal.
De A485 is waar ik waarschijnlijk een herinnering van kan verwachten, maar inderdaad ook de op de A45 stonden ze. Die rij ik toch wel regelmatig, maar normaal alleen noordelijk van kreuz Wetzlarer. Dacht deze keer volg ik de bordjes Dortmund eens vanaf de A5 (Kassel --> Gießen) en dan de A483. Normaal rij ik aan de andere kant langs Gießen, dat kan ik ook maar beter blijven doen kwam ik achter.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » do 11 apr 2019, 23:16

^^
Oh dan heb je echt pech gehad. De A485 heeft maar een klein stukje een limiet van 120, heb ze daar nog nooit zien staan. Ik rij zelf regelmatig langs Gießen, maar pak komend vanuit Marburg altijd de A480 en A5 richting Basel. Vroeger reed ik meer via de A485, maar sinds daar regelmatig wegwerkzaamheden zijn heb ik die variant wel vaak genoeg gezien.

Naja, voordeel is dat Duitsland niet zo duur met boetebedragen uitvalt. Alleen punten in Flensburg zijn minder leuk.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
carman6
dorpsstraat
Berichten: 121
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 10:15

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door carman6 » vr 12 apr 2019, 14:03

^^

Het was aan het begin van de wegwerkzaamheden. Lijkt een beetje op die karretjes die ze hier in Nederland tegenwoordig ook gebruiken. Ach ja pech kun je ook niet echt zeggen natuurlijk, eerder gegokt en verloren. Ben benieuwd of en wanneer ik hem binnen ga krijgen. Onder de 20 te hard zou mee moeten vallen heb ik begrepen.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » vr 12 apr 2019, 15:07

^^ De post kan toch bij het oud papier?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 12 apr 2019, 18:24

^^
Ligt eraan of er een Nederlandse vertaling bij zit of niet. Steeds meer regio's versturen die inmiddels, maar of Gießen al zo slim is?! Onder de 20 km/h blijft het op een snelweg bij een waarschuwing van max. 30 euro. De vraag is of je daarvoor je verlies neemt en betaald of het erop gokt in de hoop nooit meer wat van te horen (die kans is aanwezig), of als je pech hebt krijg je alsnog een officiele boete met punten etc. Moet ieder voor zich bepalen. Als het geen Nederlandstalige brief is en/of geen Nederlandse vertaling bij zit zou ik em negeren, is de brief wel vertaald betalen. Simpel als wat. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 20 apr 2019, 21:19

Vanmiddag een tripje gedaan naar Bad Oeynhausen. Een goede 500 kilometer heen en terug. Ik ben pas om 12:30 vertrokken om de zon niet te veel tegen te hebben. Het nadeel van richting oosten rijden in de ochtend.

Wat opvallendheden;
* heel veel bruggen op de A30 hebben een bordje met '50 meter afstand, ook bij file' voor vrachtauto's. Dat is een duidelijke indicatie dat een brug in slechte staat verkeert. Best zorgelijk, want dit stuk A30 is nog maar 30-40 jaar oud.
* hele passage van Osnabrück is 100 km/h. Er werd redelijk aan gehouden (meesten reden 110-120 maar vrijwel niemand sneller dan dat)
* veel middenplakkers op de A2 - er reed bijna geen vrachtverkeer.
* het stuk B68 tussen Halle en Borgholzhausen is volledig op 60 km/h begrensd, de L782 bij Halle zelfs op 50 met radar. Die weg is ontworpen als autoweg met een 9-10 meter brede rijbaan. Je ziet in Duitsland nog meer onverklaarbaar lage limieten dan in Nederland ondertussen...
* hinderlijke 80 km/h limieten bij tunnels. Ik snap dat dat niet onbegrensd kan zijn, maar 80 is het andere uiterste.
* de 3 brugvervangingen op de A1 ten zuiden van Osnabrück zijn bijna klaar. Emsumflutbrücke is zoals gemeld in het A1 topic helemaal gereed (en voorbereid op 2x3).
* op de B54 veel mensen die onder de limiet rijden op de 1-strooks delen maar ruim daarboven op de 2-strooks delen. Raar.
* alles lijkt hetzelfde door de monocultuur beplanting langs de snelweg. Van landscaping is geen sprake. Gewoon amper onderhouden jungle zonder zicht of connectie met het landschap waar je doorheen rijdt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 21 apr 2019, 18:24

Wat ik me ook nog bedacht in Duitsland zijn de conflicten bij invoegend verkeer. Op een Autobahn met 2 rijstroken heb je dan dat er links rond de 160 wordt gereden, maar er slechts een korte invoegstrook is kort na een scherpe bocht (typisch Duitse aansluitingen). Daardoor voegt verkeer relatief langzaam in, helemaal met vrachtauto's, maar ook wel met personenauto's. Zeker als er een aantal voertuigen tegelijk willen invoegen moet heel wat verkeer opschuiven naar links, maar omdat daar zo hard wordt gereden kan dit niet altijd, waardoor je onnodig hard moet remmen om verkeer te laten invoegen. Dat is dus best wel slecht voor de doorstroming en capaciteit, iemand die 160+ rijdt legt heel veel beslag op de ruimte voor zich op die manier.

Door het snelheidsverschil tussen beide rijstroken krijg je in Duitsland al snel dat het verkeersbeeld druk wordt terwijl de intensiteiten dat niet zijn.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door DjIdee » zo 21 apr 2019, 22:21

Chris schreef: za 20 apr 2019, 21:19 * het stuk B68 tussen Halle en Borgholzhausen is volledig op 60 km/h begrensd, de L782 bij Halle zelfs op 50 met radar. Die weg is ontworpen als autoweg met een 9-10 meter brede rijbaan. Je ziet in Duitsland nog meer onverklaarbaar lage limieten dan in Nederland ondertussen...
Was het vroeger niet zo, maar door de enorm toename van vooral vrachtverkeer, en de forse opstoppingen heeft men het hele stuk 60/50 gemaakt, en voorzien van een inhaalverbod (muv landbouwverkeer)

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Egbert » ma 22 apr 2019, 8:10

DjIdee schreef: zo 21 apr 2019, 22:21
Chris schreef: za 20 apr 2019, 21:19 * het stuk B68 tussen Halle en Borgholzhausen is volledig op 60 km/h begrensd, de L782 bij Halle zelfs op 50 met radar. Die weg is ontworpen als autoweg met een 9-10 meter brede rijbaan. Je ziet in Duitsland nog meer onverklaarbaar lage limieten dan in Nederland ondertussen...
Was het vroeger niet zo, maar door de enorm toename van vooral vrachtverkeer, en de forse opstoppingen heeft men het hele stuk 60/50 gemaakt, en voorzien van een inhaalverbod (muv landbouwverkeer)
Kunnen ze dan niet beter eindelijk eens die volstrekt verouderde :A1-60: voor vrachtwagens schrappen?

Laatst op mijn woon-werk traject ook twee duitse vrachtwagens meegemaakt die blijkbaar dachten dat dit ook in Nederland gold. Reden niet harder dan 60 op de provinciale weg. Het duurde 3 km voordat ik er voorbij kon.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 23 apr 2019, 11:21

Chris schreef: za 20 apr 2019, 21:19 Je ziet in Duitsland nog meer onverklaarbaar lage limieten dan in Nederland ondertussen...
De steeds lager wordende limieten nemen ook steeds minder mensen serieus. Nu kom ik zelden over de B68, maar heb sterk de indruk dat (onrealistisch) lage limieten graag met een korreltje zout genomen worden. Dat kan soms ook bijna niet anders, wanneer het wegbeeld compleet niet overeenkomt met de Vmax. Paradox is het feit dat smallere (lokale) wegen in Duitsland weinig beperkingen kennen en je daar Bubeko meestal gewoon met 100 km/h mag rijden, terwijl een goed uitgebouwde Bundesstraße dan weer allerlei limieten kent.

De Vmax voor vrachtwagens op Bubeko-wegen mag Duitsland ook graag eens naar 80 km/h verhogen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 26 apr 2019, 14:37

Een vrachtauto heeft gisteren een portaal geraakt op de A5 ten noorden van Frankfurt. De vrachtwagenchauffeur had de bak omhoog en werd door de aanrijding uit de cabine geslingerd en kwam om het leven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » vr 26 apr 2019, 14:44

:o Zo wat een klap moet dat geweest zijn. Of heg portaal had zwakke bouten
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Egbert » vr 26 apr 2019, 14:48

En nog altijd snap ik niet dat a) een chauffeur dat niet ziet en b) er geen snelheidsbegrenzer of überhaupt een waarschuwing op zit als de bak omhoog is.

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Bluemoon23 » zo 28 apr 2019, 16:11

^^ Inderdaad, technisch moet het simpel te realiseren zijn denk ik dat de vrachtwagen niet sneller kan dan 10/15 als de bak nog niet helemaal naar beneden is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 28 apr 2019, 16:18

Op de A71 tussen Suhl en Meiningen zijn meer dan 50 auto's op elkaar gebotst vanwege gladheid tijdens een hagelbui.

Dat moet dan wel heel erg glad zijn geweest, want de A71 is een rustige snelweg, niet het type snelweg waar met één aanrijding meteen tientallen auto's er op in zouden rijden.

Afbeelding

>> https://www.mdr.de/thueringen/sued-thue ... r-100.html

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Egbert » zo 28 apr 2019, 16:29

Rustig is in Duitsland ook wel een eufemisme voor "even lekker doorrijden". En ik zie ook wel een paar auto's die dat wel vaker doen. En als het dan echt wit is op de weg dan heb je ook niks meer te vertellen, zelfs al zouden je winterbanden er nog onder zitten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 28 apr 2019, 16:37

Het is ook net na het tunneltraject, waar je iets van 20 of 25 kilometer lang maar 80 km/h mag. Vol gas er op en daarna crashen?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 29 apr 2019, 12:08

^^
Lijkt me geen verkeerde diagnose. Zou zomaar kunnen...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 29 apr 2019, 15:23

De B1 bij Dortmund:
Afbeelding

De A33 bij Wünnenberg
Afbeelding

De Wesertunnel
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 apr 2019, 18:52

^^ Een vrij normale dag op de Duitse wegen dus. :mrgreen:

Plaats reactie