Breda -> Brighton via de tunnel

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » di 14 mei 2019, 15:14

Ik ga donderdagochtend naar Brighton met de auto, maar de route naar de tunnel staat me niet echt aan, daarom een paar vraagjes.

We hebben tickets voor de Eurotunnel van 12:20, en volgens hun site moeten we ongeveer 45 minuten voor vertrek aanwezig zijn. Dit komt neer op 11:30 er zijn, en 3 uur rijden (zonder file).
3 uur filevrij lijkt me echter te optimistisch, zeker omdat we rond 9 uur langs Antwerpen zouden rijden. Loont het om de route via de Westerscheldetunnel en Brugge te nemen? Zijn er nog andere plekken waar ik rekening moet houden met file? De werken op de E40 zijn als het goed is al voorbij donderdag.

En als laatste: Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden in Engeland? Dit is mijn eerste keer dat ik aan de 'verkeerde' kant van de weg zal rijden.

Alvast bedankt! :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Palance » di 14 mei 2019, 16:08

Chrysa schreef: di 14 mei 2019, 15:14 En als laatste: Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden in Engeland? Dit is mijn eerste keer dat ik aan de 'verkeerde' kant van de weg zal rijden.
Behalve uiteraard het links rijden (stelt niks voor, je went echt heel snel) moet je er rekening mee houden dat de afstanden en snelheidslimieten in mijlen (per uur) staan. Dat klinkt logisch, maar ik betrap me er telkens toch weer op als er op een bord bv 5 achter een plaats staat, dus het wel heel lang duurt voordat die 5 'kilometer' voorbij zijn :) Ofwel, even terugrekenen dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Jeroen » di 14 mei 2019, 16:39

Links rijden stelt inderdaad an sich niet veel voor, maar je hoeft het maar één keer even te vergeten en het kan al rampzalige gevolgen hebben. Dat geldt niet alleen tijdens het rijden, maar bijvoorbeeld ook bij het oversteken van een weg. Een herinnering daar aan op wat voor manier dan ook kan zeker in het begin niet kwaad.

Verder wat andere standaard dingen zoals limieten en afstanden in mijlen ipv kms, voor parkeren onderweg volg je 'services' en het kan soms handig zijn als je de windrichting weet van de richting die je op wil.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Pino » di 14 mei 2019, 17:12

Palance schreef: di 14 mei 2019, 16:08 Behalve uiteraard het links rijden (stelt niks voor, je went echt heel snel) moet je er rekening mee houden dat de afstanden en snelheidslimieten in mijlen (per uur) staan. Dat klinkt logisch, maar ik betrap me er telkens toch weer op als er op een bord bv 5 achter een plaats staat, dus het wel heel lang duurt voordat die 5 'kilometer' voorbij zijn :) Ofwel, even terugrekenen dus.
Dat speelt vooral bij dat soort afstandenvermeldingen, in mijn ervaring. Bij voorwegwijzers naar afslagen e.d. weet je vrij instinctief hoe en wat. Tot op zekere hoogte is op snelwegen het net de volgorde zoals je hem uit België kent. 1 mijl - 1/2 mijl - uitsmijter komt heel redelijk overeen met klassieke Belgische stramien 1500m - 800m - uitsmijter. Maximumsnelheden rond je ook redelijk eenvoudig af als 20 mph -> 30 km/h, 30 mph -> 50 km/h, 50 mph -> 80 km/h, 60 mph -> 100 km/h, national speed limit -> 110 km/h. De enige waarde die je nog wel eens tegenkomt op snelheidsborden die niet lekker aansluit bij een maximumsnelheid die wij gewend zijn is 40 mph, wat overeenkomst met een 64 km/h.

Verder zal Brighton-Dover niet de moeilijkste route zijn om te rijden/vinden op de borden. Maar in algemene zin rijden Britten ietsje meer op wegnummer dan wij gewend zijn, en doorgaande routes wil je nog wel eens sneller vinden op basis van het wegnummer waar je naartoe wilt dan op basis van een of ander doel (vaak ook primary destinations die ook niet supergroot zijn). En in dit deel van Engeland, zo zonder snelwegen, zal het kleuronderscheid groen-wit wel handig voor je zijn. Realiseer jezelf dat je relatief weinig koopt voor het feit dat een weg als A-weg te boek staat; zelfs een vrij laag nummer betekent niet altijd dat deze weg de hoofdroute is (al valt dat laatste in dit landsdeel geloof ik wel mee). De groene weg c.q. indirecte verwijzingen naar een tegen een groene achtergrond bewegwijzerd A-nummer brengt je gegarandeerd naar een doorgaande route.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chris » di 14 mei 2019, 17:26

Palance schreef: di 14 mei 2019, 16:08Behalve uiteraard het links rijden (stelt niks voor, je went echt heel snel) moet je er rekening mee houden dat de afstanden en snelheidslimieten in mijlen (per uur) staan. Dat klinkt logisch, maar ik betrap me er telkens toch weer op als er op een bord bv 5 achter een plaats staat, dus het wel heel lang duurt voordat die 5 'kilometer' voorbij zijn :) Ofwel, even terugrekenen dus.
In de Verenigde Staten zijn ze trots op hun 'minute per mile' systeem, dat superieur zou zijn aan het metrische systeem omdat 1 mijl ongeveer 1 minuut rijden is op de snelweg. 60 mijl is dan 60 minuten rijden (100 km/h gemiddeld).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Coen Tunnel » di 14 mei 2019, 18:18

^^ Met de gemiddeld veel lagere maximumsnelheden dan in Europa klopt het in hun situatie.

In Europa is het vaak ongeveer 2 km in 1 minuut, dus het aantal kilometers delen door 2 en je weet hoe lang het nog duurt (bij 120 km/u).
Palance schreef: di 14 mei 2019, 16:08Behalve uiteraard het links rijden (stelt niks voor, je went echt heel snel)
De eerste paar keer dat je bij een rotonde komt is het wel tricky. Maar goed, daar wen je ook wel aan.

Gebruik van een navigatiesysteem kan helpen omdat je dan vooraf op het schermpje ziet hoe je over een rotonde moet rijden.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » di 14 mei 2019, 20:41

Het Engelse deel lijkt me qua route inderdaad weinig spannend, hoewel er nog een stop in Canterbury gepland staat wat een stukje van de route afligt is het verder gewoon snelweg en een stukje A23. Het deel voor de tunnel ben ik banger voor, gezien de vooraf vaststaande aankomsttijd, maar ik ben dan ook zo iemand die gaat stressen tot ik op de trein ben. Het plan was om 8:00 te vertrekken en voor 11:30 aan te komen, via de Westerscheldetunnel. Op die tijd richting Antwerpen vertrekken op weekdagen heb ik slechte ervaringen mee na de vorige vakantie. :emo:
De Westerscheldetunnelroute heb ik echter weinig ervaring mee op het Belgische stuk, moet ik hier congestie verwachten?

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door jelger » di 14 mei 2019, 22:54

Je rijdt dan weg van Antwerpen. Ik heb goede ervaringen met de N49 en N44 via Maldegem om zo Brugge te mijden. Maar niet specifiek rond die tijd, dus over congestie in de ochtend weet ik niets. Wel een flitskast route, maar voorspelbaar op de krusingen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Coen Tunnel » wo 15 mei 2019, 6:41

Chrysa schreef: di 14 mei 2019, 20:41Het plan was om 8:00 te vertrekken en voor 11:30 aan te komen, via de Westerscheldetunnel. Op die tijd richting Antwerpen vertrekken op weekdagen heb ik slechte ervaringen mee na de vorige vakantie. :emo:
Vertrek anders iets eerder. Mocht je weinig vertraging hebben en wat vroeg in Calais zijn, dan kun je je wat vermaken bij het winkelcentrum van de Kanaaltunnel (nadat je bent ingecheckt). Of je hebt geluk en je mag met een eerdere trein mee.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Jeff » wo 15 mei 2019, 8:08

In april nog met de ferry geweest, via Dover.

In a nutshell:

- R1 (Antwerpen) vermijden is zeker iets om te overwegen
- Rond Jabbeke richting Frankrijk zijn wegwerkzaamheden. Vermijden lijkt niet nodig, maar kost wel extra tijd
- M20 kent tussen Ashford en Maidstone een verlaagde snelheidslimit van 50 mph (~ 80km/h) MET trajectcontrole. De camera's zijn geel (en daardoor makkelijk te herkennen). Dit omdat er spitsstroken aangelegd worden
- M25 (London Orbital): Croydon <> Heathrow: altijd druk en zeer file gevoelig.

Good luck Mister ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Coen Tunnel » wo 15 mei 2019, 9:30

Via Bergen op Zoom en dan de Liefkenshoektunnel is uiteraard ook nog een optie. Dat is volledig snelweg en een behapbare omweg ten opzichte van de Kennedytunnel. Ik zou het laten afhangen van de verkeerssituatie. Ik ben wel eens in de ochtendspits zo gereden (A12-R2-E34-R1-E17, dus vanaf :KP: Beveren weer even richting het oosten) en dat kan soms filevrij. Maar het is wel de moeite waard om het vooraf te checken, er kan net zo goed file staan voor :KP: Antwerpen-West.

Als dat het geval is kun je vanaf de R2 uiteraard over de E34 richting Zelzate rijden.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » wo 15 mei 2019, 15:06

Jeff schreef: wo 15 mei 2019, 8:08 - M20 kent tussen Ashford en Maidstone een verlaagde snelheidslimit van 50 mph (~ 80km/h) MET trajectcontrole. De camera's zijn geel (en daardoor makkelijk te herkennen). Dit omdat er spitsstroken aangelegd worden
Dank je wel, die trajectcontrole had ik anders waarschijnlijk wel over het hoofd gezien ook al rij ik met Flitsmeister aan.
Jeff schreef: wo 15 mei 2019, 8:08 Good luck Mister ;)
Miss. :p

Is de route via de Liefkenshoektunnel niet langer dan via de Westerscheldetunnel? Ik ben wel zo iemand die op wegen als de N62 en N49 rustig 130 rij, terwijl dat op de E40 vanaf Antwerpen vaak nogal lastig gaat. Maar ach, als er geen grote werken zijn op de routes (Behalve Jabbeke, maar daar moet ik toch langs.) zal het wel gewoon vlak voor vertrek en bij Roosendaal even de files checken worden. E19 heb ik te slechte ervaringen mee met constant filerijden vanaf Sint-Job en irritant veel vrachtverkeer, dus die wil ik sowieso al niet nemen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door verfmeer95 » wo 15 mei 2019, 21:03

^^ Van Bergen op Zoom naar Zelzate is de route via de Westerscheldetunnel 20 km langer. Naar Maldegem is het 13km langer (en grotendeels over gemeentelijke wegen) en naar de A11 is het 5 km langer.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Jeff » wo 15 mei 2019, 22:01

@Chrysa
Dat kon ik niet opmaken van de username. Effin - excuus.

Ik zou geen 130 door de westerscheldetunnel doen, tenzij je de overheid goed wil spekken ;)
(Traject controle en 100 km/h vmax)

De A11 (BE) rijdt prima door, totdat het N49 wordt. De (hoeveelheid) VRI's wordt je snel zat: denk je net lekker te kunnen doorrijden - VRI + flitspaal.
De uitwisseling Zelzate (R4) of Maldegem (N44) naar de E40 is prima uitgebouwd, wat het bij file vermijding een mooie alternatief kan aanbieden.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door jelger » wo 15 mei 2019, 22:24

Ik vond het eigenlijk heel erg meevallen die route. Zowel heen als terug gedaan.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » wo 15 mei 2019, 22:37

verfmeer95 schreef: wo 15 mei 2019, 21:03 ^^ Van Bergen op Zoom naar Zelzate is de route via de Westerscheldetunnel 20 km langer.
Ik hoef dan ook niet naar Zelzate. :p
Jeff schreef: wo 15 mei 2019, 22:01 Ik zou geen 130 door de westerscheldetunnel doen, tenzij je de overheid goed wil spekken ;)
De A11 (BE) rijdt prima door, totdat het N49 wordt. De (hoeveelheid) VRI's wordt je snel zat: denk je net lekker te kunnen doorrijden - VRI + flitspaal.
De uitwisseling Zelzate (R4) of Maldegem (N44) naar de E40 is prima uitgebouwd, wat het bij file vermijding een mooie alternatief kan aanbieden.
Mijn ervaring is anders dan, even 100 in de TC, maar ervoor en erna kan je prima doorrijden. Op de N49 staan ten westen van Eeklo ook weinig flitsers. N44 kan je in principe tussen de stoplichten wel doorrijden, maar dat is ook niet op alle stukken even prettig.

We gaan het zien morgen, de route via de N253 die Google aangeeft lijkt me geen succes, met de TC en weinig tot geen inhaalmogelijkheden.

Dank jullie wel voor alle reacties! :)

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door captain007 » do 16 mei 2019, 8:18

Chrysa schreef: wo 15 mei 2019, 15:06 Dank je wel, die trajectcontrole had ik anders waarschijnlijk wel over het hoofd gezien ook al rij ik met Flitsmeister aan.
Bij werkzaamheden op motorways is er bijna altijd trajectcontrole in de praktijk, dus je moet goed uitkijken.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door verfmeer95 » do 16 mei 2019, 10:18

Chrysa schreef: wo 15 mei 2019, 22:37
verfmeer95 schreef: wo 15 mei 2019, 21:03 ^^ Van Bergen op Zoom naar Zelzate is de route via de Westerscheldetunnel 20 km langer.
Ik hoef dan ook niet naar Zelzate. :p
Het is wel een van de punten waar de routes via de Westerscheldetunnel en Liefkenshoektunnel weer samenkomen.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » zo 19 mei 2019, 23:49

Zo, ik ben weer thuis.
De uiteindelijk gereden routes:

Donderdag:
Afbeelding
Vrijdag:
Afbeelding
Er was een ongeluk gebeurd op de E17, en ik wist niet meer of dat nou voor of na Aalter was. Daarom maar via Brugge.


Door een bezoekje aan Canterbury en dat idiote knooppunt in de zuidoosthoek van de M25 ben ik niet op de M20 terechtgekomen, maar via de A/M2 naar de M25 en zo naar het zuiden, vanaf waar ik de hoofdweg af gegaan ben en binnendoor ben gereden richting Brighton. Terug hebben we de kust helemaal gevolgd tot aan de tunnel, waardoor je een nogal gevarieerd beeld krijgt. Ik heb nog nooit een triestere plek in mijn leven gezien dan Dungeness, en ik ben toch meerdere keren in Doel geweest. :emo:

Mijn indrukken:
De Eurotunnel heeft een erg fijn systeem, we waren een uur te vroeg in Calais, en kregen kostenloos de optie om de trein van een uur eerder te nemen. Op de terugweg hetzelfde, trein van een half uur eerder dan gepland. :top:
In Engeland wordt erg vlot gereden, op de M/A2 heb ik constant 90-95mph achter een trein auto's aangereden. Ook op de binnenwegen gaat het vrij vlot in de bochten.
Dual Carriageways hebben vaak rotondes, wat niet erg goed lijkt te zijn voor de doorstroming.
Het principe "weg" is redelijk vrijblijvend, de enige eis zijn twee ononderbroken strepen aan de rand en een streep in het midden. De daadwerkelijke breedte lijkt niet uit te maken, vaak was de rijstrook smaller dan onze auto, wat tot het nodige gegil leidde wanneer er weer eens een vrachtwagen de bocht om kwam vliegen. :emo: De A2690 had dan weer rijstroken van 5 meter breed, waardoor er gewoon ingehaald werd door iedereen, ook al kwamen er tegenliggers aan. Het pastte ruim, maar ik vind het toch maar eng.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Jeroen » ma 20 mei 2019, 12:53

30 tot 40 kmh te hard rijden in een land waar je nog totaal onbekend bent en vol staat met snelheidscamera's, chapeau. Een overschrijding van >20mph kan je al een weeksalaris en je rijbewijs kosten...

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » ma 20 mei 2019, 13:11

Mijn weeksalaris is 0 euro. :rofl2:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door jelger » ma 20 mei 2019, 13:41

Leuke reis. Mijn ervaring met de A2/M2 was in december echter totaal verschillend door werkzaamheden, afsluitingen en omleidingen. Sterker nog, de hele M2 niet op geweest: van Faversham tot Rochester de A2 gevolgd :ongeduldig: Alleen maar omdat ik een keer besloot naar de Google Maps te luisteren in plaats van mijn ervaring door via de M20 naar de London Orbital te rijden. Het zoveelste bewijs dat navigatie tools zwaar overschat worden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Pino » ma 20 mei 2019, 14:15

Jeroen schreef: ma 20 mei 2019, 12:53 30 tot 40 kmh te hard rijden in een land waar je nog totaal onbekend bent en vol staat met snelheidscamera's, chapeau. Een overschrijding van >20mph kan je al een weeksalaris en je rijbewijs kosten...
Achterin een trein rijden geeft je tenminste het voordeel dat je kunt 'mee-remmen' met de mensen voor je die ter plaatse hopelijk bekender zijn. Desalniettemin denk ik niet die snelheid vaak te hebben aangetikt in Groot-Brittannië. Ja, die ene keer in Schotland dat we al een sportievere auto hadden geboekt, nog een upgrade kregen ook, en we ergens in het niets toch even op een lang, recht en leeg stuk moesten testen hoe snel 0-100 (km/h) ging en soortgelijk ;)
Chrysa schreef: zo 19 mei 2019, 23:49Dual Carriageways hebben vaak rotondes, wat niet erg goed lijkt te zijn voor de doorstroming.
Is het niet, maar volledig ongelijkvloers aanleggen is flink duurder en aan die investeringswil ontbreekt het regelmatig. Hier zie je een zeker verschil tussen GB en het Continent. In GB zal men een weg relatief snel verdubbelen, maar gelijkvloerse aansluitingen weghalen is dan echt een ander verhaal dat ze alleen maar willen doorvoeren voor de dual carriageways die ze echt belangrijk vinden (vaak dan ook omschreven als expressways of high quality dual carriageways). Op het continent zal men doorgaans alleen maar een weg verdubbelen wanneer ze er een expresweg-achtig ding van willen maken (en dan wordt hij ook ongelijkvloers gemaakt), maar gaat men capaciteit verhogen door gelijkvloerse aansluitingen van een enkelbaans weg ongelijkvloers te maken. De capaciteit en gemiddelde snelheid op 2x2 met rotondes en 1x2 ongelijkvloers weg ligt maar heel weinig uit elkaar.

Dank voor je verslag, en succes met de boetes vastgesteld op basis van je weeksalaris ;)

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » ma 20 mei 2019, 14:28

Pino schreef: ma 20 mei 2019, 14:15 Achterin een trein rijden geeft je tenminste het voordeel dat je kunt 'mee-remmen' met de mensen voor je die ter plaatse hopelijk bekender zijn. Desalniettemin denk ik niet die snelheid vaak te hebben aangetikt in Groot-Brittannië.
Nee, ik ook niet. Eigenlijk alleen op de M2. De M25 stonden iets te veel flitspalen voor mijn idee, en op de andere wegen was het veel te druk. Op de B-wegen werd dan weer zo hard door de bochten gevlogen dat ik dat niet aandurfde met mijn stuur aan de verkeerde kant.
Pino schreef: ma 20 mei 2019, 14:15
Chrysa schreef: zo 19 mei 2019, 23:49Dual Carriageways hebben vaak rotondes, wat niet erg goed lijkt te zijn voor de doorstroming.
Is het niet, maar volledig ongelijkvloers aanleggen is flink duurder en aan die investeringswil ontbreekt het regelmatig.
Dank voor je verslag, en succes met de boetes vastgesteld op basis van je weeksalaris ;)
De A2 stroomde tussen Dover en Canterbury prima door, ondanks al die gelijkvloerse kruisingen, maar op de A27 rond Lewes werd het een gigantische puinhoop met flinke terugslag voor de rotondes. Ook opvallend: Ik heb best wel wat mensen die op de rotonde rijden voorrang zien verlenen aan oprijdend verkeer, ook al zeggen de borden het tegenovergestelde. Dat hoef je in Nederland niet te verwachten.

Die boetes komen wel goed, ik heb nergens harder gereden dan de locals, en voor de vaste flitsers is Flitsmeister ook een handige uitkomst.
Flitsmeister gaf mij in Frankrijk trouwens opeens ook de precieze locaties van de flitsers op de A16, ik dacht dat dit altijd met risicozones ging omdat de exacte locatie geven niet toegestaan was?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 mei 2019, 16:08

Chrysa schreef: ma 20 mei 2019, 14:28Flitsmeister gaf mij in Frankrijk trouwens opeens ook de precieze locaties van de flitsers op de A16, ik dacht dat dit altijd met risicozones ging omdat de exacte locatie geven niet toegestaan was?
Gebruik van apparatuur met exacte locaties is verboden, maar wellicht heeft Flitsmeister daar maling aan? De pakkans is natuurlijk heel laag.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Chrysa » ma 20 mei 2019, 16:42

Flitsmeister was altijd heel netjes met risicozones in Frankrijk (Ongeveer waar ook de waarschuwingsborden staan) en helemaal niet werken in Zwitserland. Kan er niets over vinden op internet dat het veranderd is.
In Duitsland heeft Flitsmeister dan weer altijd gewerkt, ook al schijnt het daar ook niet te mogen. :s

En tja, vraag me af hoe ze dat willen controleren, mijn telefoon ligt niet eens in zicht onderweg.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Basjuh1981 » ma 20 mei 2019, 16:51

Coen Tunnel schreef: ma 20 mei 2019, 16:08
Chrysa schreef: ma 20 mei 2019, 14:28Flitsmeister gaf mij in Frankrijk trouwens opeens ook de precieze locaties van de flitsers op de A16, ik dacht dat dit altijd met risicozones ging omdat de exacte locatie geven niet toegestaan was?
Gebruik van apparatuur met exacte locaties is verboden, maar wellicht heeft Flitsmeister daar maling aan? De pakkans is natuurlijk heel laag.
Was het niet zo dat het alleen om vaste apparatuur in de auto ging?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 mei 2019, 19:15

Nee, het gaat om alle apparatuur die je in de auto meeneemt. Een telefoon met daarop geïnstalleerd een app met flitsinformatie mag strikt genomen dus ook niet.

Handhaven is natuurlijk lastig, want er zullen ook wel websites zijn die die informatie aanbieden en dan zou elke smartphone met toegang tot internet niet aan de wet voldoen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Breda -> Brighton via de tunnel

Bericht door Pino » ma 20 mei 2019, 19:22

^^ Het was altijd zo dat aanbieders van kaarten-apps zich vrijwillig aan de regel hielden door niets anders aan te geven dan de zones waarin gecontroleerd wordt (onder het mom "dat zijn gevaarlijke stukken weg"). Maar mij staat ook wel ergens bij dat Waze mij in Frankrijk ook wel eens waarschuwt voor een heel specifieke flitser. Weet in die zin niet helemaal hoe en wat.

Plaats reactie