Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Juerd » di 30 apr 2019, 15:36

Je zou eens moeite doen om iemand te bedanken ;-)

Technisch gezien zou wat je wil goed met "position: sticky;" kunnen worden gemaakt. Dan scrollt het knoppenbalkje mee, wat voor de bedankknop en ook voor de quoteknop best handig kan zijn.

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 598
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door MaartenE » zo 19 mei 2019, 20:15

Ik vraag mij af:

Als iemand met ^^ direct op jou reageert, zou het mogelijk kunnen zijn daar ook een notificatie van te krijgen?
Het valt mij op dat ik een topic lees waarin ik 2 dagen daarvoor heb gereageerd, en iemand heel netjes ^^ rechtstreeks antwoord geeft op mijn vraag.
Mooi, alleen krijg je daar geen notificatie van, omdat ik niet direct gequotet wordt.

Zou het mogelijk zijn dat bij het gebruik van ^^ , de voorlaatste poster (aan wie het meestal is gericht) een notificatie krijgt, vergelijkbaar met:

"Geciteerd door "xxxxxxx" in "xxxxxxxxxx"?
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » zo 19 mei 2019, 20:24

^^ mag ik mij daarbij aansluiten? :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 598
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door MaartenE » zo 19 mei 2019, 21:30

^^
Sorry, zie je reactie nu pas. ;)

Even serieus, zeker in het begin hier kreeg ik "commentaar" dat ik mensen onnodige quoot, aangezien zij de laatste poster zijn.
Vaak doe ik dat juist zodat die persoon een notificatie krijgt dat iemand direct op degene reageert, zodat de discussie verder kan. Valt mij soms op dat discussies verzanden door het gebruik van ^^ .

Moet zeggen dat ik geen andere forums ken die het quoten van de vorige poster ontmoedigen, al begrijp ik wel dat je geen quotekettingen wil.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » zo 19 mei 2019, 21:52

Er is natuurlijk nog wel een wereld van verschil tussen het quoten van hele lappen tekst en bv een woord of een zin.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door harry » zo 19 mei 2019, 22:54

Palance schreef: zo 19 mei 2019, 21:52een wereld van verschil
Ik kleed een quote meestal uit tot datgene waarop ik reageer. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » ma 20 mei 2019, 0:34

^^ uitkleden? :duck:


Sorry, dit was wel zo'n weggevertje
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 mei 2019, 0:36

MaartenE schreef: zo 19 mei 2019, 21:30Even serieus, zeker in het begin hier kreeg ik "commentaar" dat ik mensen onnodige quoot, aangezien zij de laatste poster zijn.
Vaak doe ik dat juist zodat die persoon een notificatie krijgt dat iemand direct op degene reageert, zodat de discussie verder kan. Valt mij soms op dat discussies verzanden door het gebruik van ^^ .

Moet zeggen dat ik geen andere forums ken die het quoten van de vorige poster ontmoedigen, al begrijp ik wel dat je geen quotekettingen wil.
Ik meldde voorheen wel eens 'onnodige' quotes middels de meldknop. Maar na wat communicatie met een moderator een tijdje terug heb ik begrepen dat het gebruiken van quotes uit een voorgaand bericht tegenwoordig geen probleem meer is, inderdaad juist omdat dat een notificatie triggert. Uiteraard wel zodanig dat het de leesbaarheid niet al te negatief beïnvloedt (niet een heel bericht quoten als je eigenlijk op één zin reageert).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Kaaiman » ma 20 mei 2019, 8:08

Goed dat ik dit weet, ik was me hier ook niet bewust van. Ik wist wel van de notificatiefunctionaliteit voor quotes, maar had eigenlijk niet zo in de gaten dat er kennelijk best wel wat forummers zijn die daadwerkelijk van die functionaliteit gebruik maken en hun berichtenfrequentie er in feite van laten afhangen.

Zelf heb ik vrijwel alle notificaties uit staan (behalve van een klein handjevol favoriete topics), omdat ik geen zin heb om dagelijks allerlei notificaties door te worstelen, vandaar. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rene » ma 10 jun 2019, 16:02

Is het mogelijk om je definitief af te melden voor een topic, zodat je die niet meer rood gemarkeerd ziet c.q. dat die topics niet meer in je overzicht van ongelezen berichten staat ? Genoeg topics waar anderen veel in posten maar die ik vrijwel nooit lees (bv. Waze), en dan is het gewoon fijn als je die niet meer elke keer hoeft te zien langs komen. Het zal ook zeker heel wat klikken op "Markeer alle forums als gelezen" schelen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door waldo79 » ma 10 jun 2019, 16:09

Dat zou toch mogelijk moeten zijn :dontknow:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso » ma 10 jun 2019, 17:03

Als je 5 jaar geleden iets gepost hebt in een topic, zul je altijd rode markeringen zien bij nieuwe berichten in dat topic. Ik denk niet dat daar iets aan valt te doen.

(Maar ik zou het wel prettig vinden als het wél kan ;) ).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » ma 10 jun 2019, 17:38

Volgens mij zie je dat altijd, ongeacht of je ooit gepost hebt of niet.

Het onzichtbaar kunnen maken van sommige topics zou ik ook wel prettig vinden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso » ma 10 jun 2019, 17:51

^^ Ik doelde op "Je berichten". Rode markeringen zie je inderdaad altijd bij het rondsurfen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Kaaiman » ma 10 jun 2019, 19:14

Rene schreef:Is het mogelijk om je definitief af te melden voor een topic, zodat je die niet meer rood gemarkeerd ziet c.q. dat die topics niet meer in je overzicht van ongelezen berichten staat ? Genoeg topics waar anderen veel in posten maar die ik vrijwel nooit lees (bv. Waze), en dan is het gewoon fijn als je die niet meer elke keer hoeft te zien langs komen. Het zal ook zeker heel wat klikken op "Markeer alle forums als gelezen" schelen.
Ik heb die vraag jaaaren geleden ook al eens gesteld. Toen kon het niet, maar inmiddels zijn we alweer wat versies van de forumsoftware verder volgens mij...

Hoe dan ook, het zou voor mij een welkome toevoeging zijn. En als negeren per topic niet kan, dan zou het negeren van hele subforums ook prima zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Hajo » wo 12 jun 2019, 12:41

Onder Nederland --> Algemeen staan volgens mij een aantal spamberichten, onder Grote Projecten inmiddels ook... :nahzeg:

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door EtienneM » wo 12 jun 2019, 12:55

^^ Ze zijn inmiddels verwijderd en de gebruiker is verbannen. Bedankt voor het melden!
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » wo 12 jun 2019, 14:11

Kaaiman schreef: ma 10 jun 2019, 19:14
Rene schreef:Is het mogelijk om je definitief af te melden voor een topic, zodat je die niet meer rood gemarkeerd ziet c.q. dat die topics niet meer in je overzicht van ongelezen berichten staat ? Genoeg topics waar anderen veel in posten maar die ik vrijwel nooit lees (bv. Waze), en dan is het gewoon fijn als je die niet meer elke keer hoeft te zien langs komen. Het zal ook zeker heel wat klikken op "Markeer alle forums als gelezen" schelen.
Ik heb die vraag jaaaren geleden ook al eens gesteld. Toen kon het niet, maar inmiddels zijn we alweer wat versies van de forumsoftware verder volgens mij...

Hoe dan ook, het zou voor mij een welkome toevoeging zijn. En als negeren per topic niet kan, dan zou het negeren van hele subforums ook prima zijn.
Voor zover ik weet zit dit er niet in. De ontwikkeling van phpBB gaat de laatste jaren echt heel traag wat dat betreft. Ze zijn meer bezig geweest met het opruimen van oude zooi en herschrijven van de back-end dan nieuwe features toevoegen. Dat staat zo goed als stil de laatste jaren. Misschien ook vanwege het feit dat het minder gebruikt wordt dan vroeger en de community kleiner is dan vroeger.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » wo 12 jun 2019, 19:28

^^ Kan dat alleen maar beamen. Zo'n functie zit er voor zover ik weet niet in.

Overigens is de focus nu wel weer wat meer aan het verschuiven naar nieuwe functies en ontwerpen is mijn indruk.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Juerd » vr 02 aug 2019, 17:44

Nu ik weer goed geslapen heb, kan ik wat toelichten over de serverproblemen waar Mark al een berichtje over had gepost.

In de nacht van woensdag op donderdag zijn met enkele uren ertussen twee harde schijven stuk gegaan. Eén kapotte harde schijf kan het systeem wel hebben (RAID 5), maar twee is te veel. De tweede disk crashte om 3:23. Ik ben direct naar het datacentrum gegaan en ben daar van ca. 4:00 tot 8:20 bezig geweest met het herstellen van het probleem. Uiteindelijk heb ik de virtuele servers allemaal gemigreerd naar andere hardware omdat de oude RAID5-array echt niet te redden was. Voor sommige virtuele servers moest ik helaas teruggrijpen op backups (de oudste backup was 6 uur oud dus dat viel wel mee), maar de data van Wegenforum en Wegenwiki was gelukkig onbeschadigd en kon wel worden gered zonder terug in de tijd te hoeven gaan. Het wegenforum was om 7:42 weer online op de nieuwe hardware.

Er worden momenteel nog geen nieuwe backups gemaakt. Daar ga ik vanavond aan werken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » vr 02 aug 2019, 22:03

^^ Dat ziet er voor mij uit een knappe prestatie Juerd, vond een like niet genoeg voor het feit dat je dit in het midden van de nacht voor ons hebt gedaan.
Heel hartelijk bedankt. :wow:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2019, 23:15

Klasse, Juerd! Niets dan lof voor deze inzet :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door waldo79 » za 03 aug 2019, 0:10

Bedankt :)<>:

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Juerd » za 03 aug 2019, 16:26

Er worden weer backups gemaakt, al is dat vooralsnog via een wat onhandig mechanisme (ze kunnen worden gewist door iemand die beheerstoegang tot de server weet te verkrijgen, dus iemand met al te kwade bedoelingen kan de server verpesten en meteen ook de backups). Om de backups weer via het oude mechanisme te kunnen maken, moet eerst de kapotte server opnieuw geinstalleerd worden en dat kan nu nog niet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » za 03 aug 2019, 17:10

Bedankt voor de update :top:

Ik had mijn bewerkingen op de Wegenwiki voor de zekerheid tijdelijk maar even in een txt bestandje opgeslagen op mijn computer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » wo 07 aug 2019, 14:48

@Juerd zou je ook nog kunnen kijken of de autocomplete op de Wegenwiki weer functioneel te krijgen is? Het is een handige functie die nu niet meer werkt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door mavas » vr 06 sep 2019, 8:28

Ik kan niet reageren in het onderwerp "serverproblemen", dus dan maar hier.

Zijn de serverproblemen inmiddels voorbij? Ik denk van niet. Want als ik op de knop "verstuur" klik, kost het vaak meer dan 15 seconden voordat de reactie is geplaatst. En dat is niet alleen rond 12 uur, maar op elk willekeurig tijdstip.
Meer mensen die dit ervaren?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » vr 06 sep 2019, 8:39

^^ Ik heb hetzelfde, het forum is de laatste tijd een stuk trager bij het versturen van berichten. Vooral bij het plaatsen van een nieuw bericht, een bestaand bericht aanpassen gaat iets sneller, maar naar mijn gevoel ook trager dan voorheen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » vr 06 sep 2019, 9:21

Dat ervaar ik ook, en het is al enkele weken zo. Maar ik stoor me er niet aan, dus heb ik het nog niet gemeld.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » vr 06 sep 2019, 9:35

Op een PC monitor is het forum heel breed. Op zich niks mis mee wat mij betreft, maar zou de hoofdpagina wellicht anders ingedeeld kunnen worden? Tussen de lijst met subforums en de rechterkant zit een grote lege ruimte, terwijl de titel van het laatste bericht rechts wel breder zou mogen.

Zou zoiets makkelijk aan te passen zijn?

Afbeelding

Plaats reactie