keokiracer schreef: ↑wo 05 jun 2019, 23:10
(..)
Rein schreef: ↑wo 05 jun 2019, 22:40
Nou nee. De gangbare route is via de A7 en de N99. Via de N9 is een recept voor erg veel frustratie, irritatie en tijdverlies.
Zeker op een vrijdag ja, maandag was het te doen via de N9, wel een Duitser ingehaald die bij elk bordje 50 wegens rijdende afzetting zijn remmen ging testen (..) Ik had liever 95/100 op de teller gehad, maar ik ben al blij genoeg als ie daar überhaupt op de CC kan.
(..)
Mwah, de vrijdag na hemelvaart reed de A7 / N99 wel goed door.
Helaas, de zondag erna was het drama om half vijf.. Om 17 uur was ik net bij Hippolytushoef
Eerst al op de N250 in de ankers vanwege korte groen tijd bij Kooypunt naar de N99.. Vervolgens op de (voormalige) betonweg in de ankers tot stilstand..

Brug bij het Amstelmeer stond niet open.. was dus die rotonde wat opstroopte.. Dan afslaand verkeer naar Westerland.. en vervolgens direct daarna 'in de kuil' weer stilstaan.. Echt, bizar wat een ellende.. dan rijdt de N9 toch een stuk beter hoor..vind ik.
(het was dat de A10 zuid dicht was en de A9 bij Amstelveen dik een half uur vertraging had.. anders had ik over de N9 gereden, zoals ik meestal doe)
Geen rotondes en gewoon doorgaande kruisingen. Geen gedoe meer met VRI's tot aan Koedijk/Bergen.
Het wordt gewoon tijd om de Golfbaan (deels) uit te kopen zodat ook die kruising ongelijkvloers gemaakt kan worden.
Wat ik ook nog weleens doe is tot aan Schagen rijden en dan (tegenwoordig) richting Middenmeer rijden en na Kolhorn rechtsaf (na Marees) doorsteken richting de A7.. Is wel een beetje draaien en keren.. maar ja, achterlangs Schagen richting Opmeer is tegenwoordig ook geen pretje meer met al die rotondes op die vernieuwde weg.