Oetztal 2019

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
robke1985
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 06 jul 2012, 15:20

Oetztal 2019

Bericht door robke1985 » di 02 jul 2019, 15:13

Gents,

We vertrekken op 27/07/2019 opnieuw naar Oetz.
Mijn vrouw wou zo snel mogelijk op vakantie dus het worden rijden op zaterdag... :wall:

Nu weet ik dat die dag als "zeer druk" in de agenda staat dus ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden.
Bedoeling is dat we vertrekken in het noorden van Belgisch Limburg rond 4u - 5u in de ochtend.

Enkele vragen:
- De werken op de A8 gaan een probleem zijn, maar ik heb gehoord dat de A6-A7 route naar Ulm ook geen optie is. Zijn er alternatieven?
- De moeilijke doorgang op de Fernpass: Iemand heeft me ooit verteld om "via Oberjoch en de Hahntennjoch richting Imst" te gaan, is deze route te rijden of te moeilijk/gevaarlijk en maakt het in tijd iets uit?
- Zijn er nog andere problemen waar ik geen weet van heb?

Thx voor de hulp :top: 8-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Oetztal 2019

Bericht door Coen Tunnel » di 02 jul 2019, 15:25

Naar het Ötztal zit je toch behoorlijk gebonden aan de route via Ulm en Memmingen. De A6-A7 is geen alternatief, met de A5-A8 kom je ook wel werkzaamheden tegen maar minder vertraging. A6-A81-A8 via Heilbronn naar Stuttgart kan ook nog. Andere alternatieven vergen grootschalig omrijden en zijn ook niet per definitie sneller, bijvoorbeeld A81-A98-B31-A96 en dan de Oostenrijkse A14-S16-A12. Al zul je dan wel vermoedelijk minder files tegenkomen.

Aannemende dat je wel gewoon via de A7 gaat: ja, de Oberjoch en Hahntennjoch is een alternatief en ook best een mooie route. Je verlaat dan de A7 bij Oy-Mittelberg en rijdt over de B310 en B308 naar de grens. Vervolgens de Oostenrijkse B199, B198 en bij Elmen de Hahntennjoch naar Imst. Andere optie om in Oberjoch te komen is om bij Kempten de A7 te verlaten en via de A980 en B19 over Sonthofen naar de B308 te rijden. Dat kost niet veel meer tijd en het uitzichtpunt 'Kanzel' in de serie haarspeldbochten ten oosten van Bad Hindelang is de moeite waard. Een heel mooi stukje weg.

Plaats reactie