Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
borglevens
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 jul 2015, 20:51

Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door borglevens » di 18 jun 2019, 15:38

Hallo iedereen,

op zondag 7 juli rijden we vanuit Mechelen naar Denemarken. Het is mij echter niet duidelijk wat de beste weg is met al die baustelles. ook ben ik niet echt vertrouwd met rijden door Duitsland. het eerste stuk tot aan de Duitse grens via Venlo lijkt me duidelijk, het laatste stuk vanaf Hamburg ook, maar daartussen niet. A2? A7? ik had graag jullie mening gehoord.
bedankt alvast.
mvg,
Kristof

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Jeff » di 18 jun 2019, 16:04

Afhankelijk van de verkeerssituatie kan een ritje door NL eventueel iets relaxter zijn (en dan via de A37/NL-> B402/D of A7/NL-> A280/D)

Bremen en Hamburg gaan sowieso iets aan vertraging opleveren.
Als laatste om rekening mee te houden: 7 Juli is een zondag, Duitsland is dan voor 90% dicht (qua winkels en sommige tankstelle )

Gute Fahrt!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Coen Tunnel » di 18 jun 2019, 16:30

Ook al is op een zondag door Duitsland niet per se een ramp, door Nederland rijdt het wel wat relaxter. Vanaf Mechelen ligt de E19 voor de hand, en vervolgens de A16, A27, A28 en de A37. Je kunt daarna over de B402, B213 en B72 naar de A1 rijden (via Haselünne en Cloppenburg), dat is een redelijk stuk over enkelbaans wegen maar je mag daar 100 en op zondag is er toch een vrachtwagenverbod in Duitsland, dus dan rijdt het best prettig. Op andere dagen is het een route die ik niet gauw zou aanraden. In vergelijking met de route via Venlo is de afstand vrijwel even lang (zelfs iets korter) en de reistijd is in filevrije omstandigheden iets langer. Maar velen vinden het rijden door Nederland wel prettiger dan door Duitsland.

Andere optie is om via Leer en Oldenburg over de A31 en A28 naar de A1 te rijden, maar door werkzaamheden bij Leer en Oldenburg is dat momenteel niet per se de betere route.

Hamburg moet je hoe dan ook passeren, er is geen logisch alternatief.

Bremen is momenteel in oostelijke richting filevrij te passeren, het lijkt er op dat daar het ergste qua wegwerkzaamheden achter de rug is.

Rij je toch via Venlo, dan is A40-A3-A2-B224-A52-A43-A1 de logische route naar Hamburg. Die lijkt redelijk vrij te zijn van grote problemen. Let op, er zijn werkzaamheden bij het knooppunt tussen de A43 en A1 waarbij de verbindingsweg van de A43 naar de A1 is afgesloten tot augustus, vandaar dat je er al wat eerder af moet en bij Gladbeck via de B224 en A52 naar de A43 moet.

De route A2-A352-A7 via Hannover naar Hamburg is langer en lijkt me alleen een optie als er op de A1 echt wat aan de hand is. Het kan wel lonen om Google Maps in de gaten te houden voor de meest actuele verkeerssituatie.

borglevens
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 jul 2015, 20:51

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door borglevens » di 18 jun 2019, 22:12

bedankt al voor jullie licht over de zaak te schijnen. Ik overweeg in ieder geval al via Breda te rijden, ipv via Venlo. ik merk dat twee keer de B402 als route wordt gegeven. Waarom niet parallel gewoon over de Nederlandse A1 via Apeldoorn, BAB30 en dan bij Osnabruck de BAB1 richting Bremen oprijden. teveel verkeer -zelfs op zondag-? overvloed aan caravans? of zijn er werken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Chris » di 18 jun 2019, 22:30

7 juli is een zondag, in een weekend dat meerdere staten in Noord/Oost-Duitsland vakantie krijgen. Het is niet het allerdrukste weekend van het jaar, maar omdat Noord-Duitsland dat weekend gedeeltelijk vakantie krijgt zal er wel veel reisverkeer zijn.

Je passeert Bremen en Hamburg. Dit jaar lijkt Bremen wel mee te vallen (de afgelopen jaren was het daar een drama met wegwerkzaamheden en ongevallen), maar Hamburg is toch wel vaste prik, grootschalige werkzaamheden op de A7 en weinig alternatieve routes beschikbaar. Je hebt wel het voordeel dat de verbreding van de A7 ten noorden van Hamburg nu klaar is, tot afgelopen jaar was dat nog 60 kilometer aan wegwerkzaamheden waar je doorheen moest. In dat opzicht is de situatie dit jaar wel een stuk beter dan de afgelopen jaren.

Voor wat betreft de route tot aan Bremen, zoals gezegd zijn er meerdere routes te bedenken, variërend van vroeg tot laat Duitsland inrijden. Ik denk dat er op zich geen reden is om op voorhand al voor de 80 kilometer lange binnendoorroute te kiezen via de B402 en B213 van Emmen naar Cloppenburg. Die route is inderdaad alleen op zondag aan te bevelen (anders rijdt er teveel vrachtverkeer dat niet sneller dan 60 mag), maar de A30-A1 is geen erg problematische route om per se te vermijden.

Is Middelfart je eindbestemming? Hou er rekening mee dat de oude brug over de Kleine Belt (Lillebæltsbro) bijna dit hele jaar afgesloten is vanwege renovatie. Verkeer wordt omgeleid over de E20 (via de hangbrug). Op zich is dat niet heel ver om en levert dat ook geen problemen op.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Chris » di 02 jul 2019, 19:33

:!:

Straßen NRW heeft aangekondigd dat de A1 ter hoogte van het Kreuz Lotte/Osnabrück (A1/A30) van 5-8 juli in beide richtingen dicht is vanwege wegwerkzaamheden (de laatste fase van de renovatie van het knooppunt). Het verkeer wordt omgeleid via nabijgelegen aansluitingen op de A30, waar je moet keren. Dit geldt zowel voor de A1 vanuit Dortmund als de A30 vanuit Nederland. Er is met stevige hinder te rekenen, omdat al het snelwegverkeer er via een simpele afrit wordt geleid.

Bron: https://www.strassen.nrw.de/de/presse/m ... rueck.html

Het beste kun je dus niet via Osnabrück rijden.

Alternatieven:
* via de A2 en A7 via Hannover. Dat zou ik afraden omdat de A7 ten noorden van Hannover één van de grootste knelpunten van Noord-Duitsland is vanwege eeuwig durende wegwerkzaamheden daar.
* via Emmen en Cloppenburg. Dit is de B402/B213, de 'binnendoorroute'.
* via Leer en Oldenburg, de noordelijke snelwegroute (A31 + A28).

De binnendoorroute is 45 kilometer korter, maar is dan wel weer 80 kilometer Bundesstraße. Ik weet niet of je daar op zit te wachten. Via Leer en Oldenburg is het dus langer, maar qua reistijd vergelijkbaar. Een ander voordeel is dat je er de wegwerkzaamheden op de A1 bij Wildeshausen ook mee vermijdt. Daar zijn ze deze week begonnen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Coen Tunnel » di 02 jul 2019, 21:07

Chris schreef: di 02 jul 2019, 19:33De binnendoorroute is 45 kilometer korter, maar is dan wel weer 80 kilometer Bundesstraße. Ik weet niet of je daar op zit te wachten.
Alleen op de zondag te overwegen. Op andere dagen is de kans te groot dat je achter een vrachtwagen terechtkomt en die niet kan inhalen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door Kaaiman » di 02 jul 2019, 21:12

De E233 is op gewone zondagen nog best te doen vanwege het weinige vrachtverkeer. Wel is men bezig met de aansluiting B402/A31 waarbij (een deel van?) het viaduct over de A31 afgesloten was. Ik moest laatst in de richting Emmen omrijden via de A31 en keren bij de eerstvolgende afrit.

Mijn ervaring is trouwens dat je vanwege de vele wegafsluitingen in het weekend soms beter een gewone doordeweekse dag buiten de spits kunt rijden in Duitsland. Je hebt daardoor ook wat meer uitwijkmogelijkheden, mocht zich ergens een flinke file voordoen.
Chris schreef:Je hebt wel het voordeel dat de verbreding van de A7 ten noorden van Hamburg nu klaar is, tot afgelopen jaar was dat nog 60 kilometer aan wegwerkzaamheden waar je doorheen moest. In dat opzicht is de situatie dit jaar wel een stuk beter dan de afgelopen jaren.
Heen wel, ja. Terug reed ik een dubbele fuik in: van 3 naar 2 bij Schnellsen en van 4 naar 3 voor de Elbtunnel, omdat er een rijstrook in de linker tunnelbuis was afgesloten. Die afkruising van de linkerrijstrook leek te zijn om file in de tunnel zelf te voorkomen, aangezien de linkerrijstrook ná de tunnel wegviel, volgens mij vanwege... juist ja, werkzaamheden... :x
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Mechelen (BE) - Middelfart (DK) 7 juli

Bericht door keokiracer » di 02 jul 2019, 21:17

Chris schreef: di 02 jul 2019, 19:33 Alternatieven:
* via de A2 en A7 via Hannover. Dat zou ik afraden omdat de A7 ten noorden van Hannover één van de grootste knelpunten van Noord-Duitsland is vanwege eeuwig durende wegwerkzaamheden daar
Richting noorden is wel minder erg dan richting zuiden, richting noorden zijn er 3 versmalde rijstroken, richting zuiden zijn het 2 versmalde rijstroken.

https://youtu.be/g7MQXgR3Wr8?t=206

[Embedden mag niet van uploader :feestjenee: ]
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie