Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Rein » wo 17 apr 2019, 9:19

Dus je hebt je oude badge bij de ANWB ingeleverd en een nieuwe rechtstreeks besteld bij AREA? Dat kan natuurlijk ook, maar je had dus ook via je account op de site van AREA kunnen vragen om de badge om te wisselen. Had je natuurlijk nog wel de oude badge via de post naar hun toe moeten sturen. In kosten zal het per saldo niet veel schelen denk ik.

janneman
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 12:56
Locatie: Purmerend

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door janneman » wo 17 apr 2019, 14:25

Inderdaad, het ene kon ik tegen het andere wegstrepen.
Ik vond dit een mooie oplossing, zonder aangetekende brief etc.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » vr 19 apr 2019, 9:11

Bestaat er via die badge misschien wél de mogelijkheid om er met een invalidenkenteken tegen het gereduceerde tarief gebruik van de wegen te kunnen maken?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door RSK » zo 05 mei 2019, 12:41

^^ Ja hoor. Staat gewoon in de algemene voorwaarden. ;)
CONDITIONS GÉNÉRALES Liber-t
Novembre 2013


VI.2. CONDITIONS APPLICABLES À L’UTILISATION DES TÉLÉBADGES POUR LES AUTOROUTES ET LES OUVRAGES À PÉAGE
a. Définition des classes autorisées
Sur le réseau des exploitants d’auto- routes et d’ouvrages à péage le télébadge permet au titulaire d’acquitter les péages pour les véhicules de classe de péage 1*, 2**, 5*** et ceux déclassables en classe de péage 1****.
* classe 1 : véhicules ou ensembles rou- lants de hauteur totale inférieure ou égale à 2 mètres et de poids total autorisé en charge (PTAC) inférieur ou égal à 3,5 tonnes.
** classe 2 : véhicules ou ensembles rou- lants de hauteur totale supérieure à 2 mètres et inférieure à 3 mètres et de poids total autorisé en charge (PTAC) inférieur ou égal à 3,5 tonnes.
*** classe 5 : motos, side-cars et trikes. **** véhicules déclassables en classe 1 : véhicules de classe 2 aménagés pour le transport de personnes handicapées (sur présentation, lors du passage en voie de péage, de la carte grise comportant la mention “handicap”).
Kort de relevante passages samengevat: de badge kan gebruikt worden door de klassen 1, 2 en 5, alsmede de voertuigen die kunnen worden gedeclasseerd naar 1. Zijnde voertuigen met de vermelding ‘gehandicapten’ op de autopapieren. En dat is de categorie die jij bedoelt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » zo 05 mei 2019, 15:30

Je bent geweldig, dan gaan we daar mee aan de slag, want ik ben ondertussen wel zon beetje klaar met dat geneuzel ieder jaar aan de tolpoorten.

Dankjewel ik laat weten hoe het verder verloopt met de papierwinkel, want dat zal ook wel weer een dingetje zijn.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » vr 05 jul 2019, 18:07

Ik heb een andere auto gekocht dus ik had ook een nieuwe badgehouder nodig. Die kan je bij AREA gratis bestellen, hij werd vandaag geleverd na 4 dagen. Direct verzonden vanaf het tolstation Chignin (A41/A43, zuidkant Chambéry).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » vr 05 jul 2019, 19:42

^^ Welke badge heb jij? Die voor alleen Frankrijk, of FR/ES/PT, of FR/ES/PT/IT?

Die laatste badge is trouwens behoorlijk groot. Die voor alleen Frankrijk (die de ANWB nu niet meer verkoopt) is nog aardig klein en licht.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » vr 05 jul 2019, 20:01

Ik heb nog alleen de badge voor Frankrijk. Ik heb wel gedacht om meteen eentje voor meerdere landen aan te vragen maar dat ding is lomp en ik kom lang niet zo veel op de tolweg in Spanje en Italië als in Frankrijk.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Rein » vr 05 jul 2019, 21:01

Die badge is inderdaad lomp. En zwaar ook. Het heeft mij veel moeite gekost om de plakstrip muurvast op het raam te krijgen. Achter de spiegel valt dat lompe ding trouwens helemaal niet op.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Pino » vr 05 jul 2019, 21:05

Ik ben alleen dit lompe model gewend. Plaats hem er in een paar seconden in kort voor vertrek, na terugkomst gaat hij er weer uit. De plakstrip blijft zitten. Punt niet groter maken dan het is. Heb het apparaatje op deze manier zelfs meegenomen op een vliegreis naar Spanje, waar hij nog contact maakte met het tolstation vanuit een handtas ergens achterin de huurauto.
Laatst gewijzigd door Pino op di 09 jul 2019, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door SnarfFlevoland » di 09 jul 2019, 10:47

Nog een korte update m.b.t. de topEurope badge in Italië: Nog steeds heb ik geen enkele rekening of incasso van m'n ritten over Italiaanse tolwegen sinds februari gezien. De tol voor Frankrijk wordt netjes aan het begin van de eropvolgende maand afgeboekt, maar de Italianen hebben de zaakjes schijnbaar niet op orde. Desalniettemin werkt de badge ook in Italië nog steeds, alle slagbomen zijn tot dusver nog omhoog gegaan, de vraag is voor hoe lang?!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Ds79m » di 09 jul 2019, 14:02

^^ Ik zou hier toch een beetje voorzichtig mee zijn. Italië heeft geen beste naam als het gaat om geld weghalen bij toeristen door middel van torenhoge boetes voor futiliteiten, al dan niet via verhoogde naheffingen door schimmige incassobureautjes.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door SnarfFlevoland » di 09 jul 2019, 14:12

^^
M'n tolbadge is officiëel aangemeld en loopt via het Franse AREA. Als ze niet factureren dan kan men me ook niet beschuldigen tolpoorten misbruikt te hebben. Een ander verhaal is de tol ter plekke niet te kunnen betalen en de naheffing niet betalen, dat kan inderdaad boos eindigen.

We zullen zien wat er gebeurd. Ik zal wel even met AREA contact opnemen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Pino » di 09 jul 2019, 16:06

In ieder geval heb ook ik van AREA nog geen factuur gezien voor mijn ritten door Italië van begin juni. En met een route Aosta-Veneto-Brenner heb ik ook wel de nodige concessionairs gezien ...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door mhkamp » di 09 jul 2019, 18:29

Ik heb mijn factuur van afgelopen juni vandaag binnen gekregen. En pas bij 24 maanden inactief zal er 'strafgeld' geïncasseerd worden.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Pino » di 09 jul 2019, 19:08

Same here. Alle Italiaanse trajecten keurig gefactureerd (wat me eraan herinnerde dat de A35 belachelijk duur is in vergelijking met de A4 - maar goed, wel een nieuwe snelweg bereden zo).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » di 09 jul 2019, 19:20

^^ Hmm, ik had met mijn nieuwe tolbadge eind vorige maand (29 juni) één kort ritje in Italië. Ik weet dat het duurder is dan met cash of creditcard betalen, maar toen ik er toch was wilde ik de badge wel graag even uitproberen, ook al was het maar een kort ritje van Sterzing naar Brixen. Nog geen factuur gezien.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Pino » di 09 jul 2019, 19:29

Kan me zo voorstellen dat die nog moeten worden verwerkt. Mijn laatste trip op de badge was vanaf 30 mei tot 8 juni, in Frankrijk en Italië. 30 mei in Frankrijk zat op mijn factuur van begin juni, maar 30 mei in Italië kwam dus vanmiddag binnen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » vr 12 jul 2019, 21:38

Naturist schreef: zo 05 mei 2019, 15:30 Je bent geweldig, dan gaan we daar mee aan de slag, want ik ben ondertussen wel zon beetje klaar met dat geneuzel ieder jaar aan de tolpoorten.

Dankjewel ik laat weten hoe het verder verloopt met de papierwinkel, want dat zal ook wel weer een dingetje zijn.
Eega ging er verder niets mee doen omdat het ons wel maandelijkse kosten oplevert terwijl het ons weinig of geen extra voordeel geeft.
Wel gaan we eens kijken of wij met het tonen, vorig jaar, van onze "Carte Grise" het gezeur over classe 1 nog steeds over is.
Ofwel ofdat we nog in het systeem staan.
Ik laat het weten of er weer een grijns- en grompartij aan de tolpoorten is geweest. :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » do 08 aug 2019, 0:06

^^ Hel en verdoemenis, dit jaar 3 incidenten!
Eerste bij Parijs op de heenweg waarvan ik deze recentie op Google achter heb gelaten:...
TOEVOEGING
Ieder jaar weer kost het mij moeite, boosheid, verdriet of een hele discussie om bij deze tolpoort tegen betaling van het juiste bedrag mijn weg te vervolgen.
Met onze bedrijfswagen met rolstoelplaats en lift en gehandicapte eigenaresse aan boord gaat het juist hier steeds mis.

2 jaar geleden kon ik nog volstaan met het tonen van haar Europese invalideparkeerkaart en de zin "Cest un grande utilitaire avec carte handicape" waarop de uiterst klantonvriendelijk manier van communiceren door een intercom wij nog voor classe 1 door mochten rijden met onze gewone betaalpas.

1 jaar geleden werd ik uiterst onvriendelijk, zeg maar bot te woord gestaan door de bediening met 8 keer "non" waarbij het scherm zelfs op classe 4 bleef staan.
Ik daarop de zijdeur opende en onze lift naar buiten klapte (voor zover dat ging) en nog schreeuwde de man "non".
Daarna vroeg hij om een "carte grise" waarop ik dacht dat het voldoende was om ons kentekenbewijs tegen de voorruit te houden.
Mis! Pas nadat hij in het Engels schreeuwde (ik was ondertussen ook witheet): PUT YOUR CARTE GRISE AGAINST THE WHITE WALL! en ik ontdekte dat het witte schermpje op de gele kast een scanner was, veranderde de prijs van classe 4 naar de voor gehandicapten bedoelde classe 1 en wij na betaling met onze gewone Nederlandse bankpas zonder nog een excuus voor de grote bek door mochten rijden.

Dit jaar stond er toevallig een medewerker in de buurt die aan haar collega doorgaf dat de door mij getoonde "carte grise" de correcte gegevens bevatte en ik dacht dit jaar voor het eerst dacht er redelijk makkelijk aan voorbij te kunnen zonder dat ik bijna vandalistische neigingen zou krijgen.
Maar nee, het mocht weer niet zo zijn.
Stond nu in ieder geval de prijsklasse netjes op 1, weigerde de automaat mijn Nederlandse bankpas en wees die dame erop dat het toch echt alleen maar onze creditcard mocht zijn. Nou, dat ding voor noodgevallen opgesnord en je raad het al: ook die slikte die niet.
Uiteindelijk heeft zij onze creditcard op haar handautomaat de betaling afgeboekt waarna die dame in ieder geval zo vriendelijk was om die pas aan onze dochter te geven die voor het eerst achter ons reed zodat die niet ook zou blijven staan vanwege een weigerende pinautomaat.

Het is echt een schande dat dit bedrijf zo met haar gehandicapte klanten omgaat en ben over alle keren nog net zo boos.

Dan zou je je nog af kunnen vragen of je dan niet voor die ongeveer 30 euro zou kunnen doorrijden, maar ik ben niet van plan om iets waar wij het volste recht op hebben te laten afpakken omdat ik geen Fransoos ben.
Laat staan dat wij onze enige auto, waar wij dagelijks ons brood mee verdienen, boodschappen doen en vakantie mee vieren niet meer zouden mogen gebruiken omdat de tolbedrijven anders niet genoeg geld verdienen.

O, en een laatste noot: bij alle, ik herhaal: ALLE andere tolpoorten door heel Frankrijk gaat het wel soepel en betaal ik met plezier classe 1 voor ons gehandicaptenvoertuig.
Nou, toen ik dat schreef was ik nog niet bij de andere poorten op de terugreis geweest want... Nummer 2 op de terugweg waarbij ik bij de voorlaatste zelfs fysiek de lift volledig heb moeten uitklappen en de rolstoel naar buiten heb moeten rollen voordat ik classe 1 kreeg.
Bij de laatste tolpoort moest de kerel aan de andere kant nog even melden, nadat ik betaald had, dat de korting alleen voor Fransen gold En ook pas na mdat ik uitvoerig de GAIK code en de Europese invalideparkeerkaart aan beide zijden had getoond. Echt, ik was in staat om naar het glazen kantoor te lopen om ze eve goed de waarheid te zeggen ware het niet dat onze dochter achter ons reed.
Pure discriminatie!

Maar goed, morgen gaat vanwege deze incidenten een klachtenbrief opgesteld worden en richting APRR en gaan we definitief met behulp van de info van RSK de juiste tolbadge bestellen.
De ANWB zei dat de tolbadge niet zou werken, maar dat zullen we dan wel zien, ik vertrouw RSK 10x meer dan een servicemedewerker van de ANWB als het hier over gaat.
We laten het weten, the story continues.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Peter » do 08 aug 2019, 8:25

Dat de bankpas en creditcard niet werden geaccepteerd is raar, en lijkt geen relatie te hebben met de voertuigklasse. Als andere voertuigen wel doorkonden is dit wellicht een storing bij je eigen bank. Als debit en creditcard beide van dezelfde bank zijn doen ze het dus allebei niet. Het verschil tussen de bankversie van credit- en debitkaart is eigenlijk nauwelijks meer van belang voor EU gebruik en voor beide wordt een check gedaan op kredietwaardigheid (tenzij er een storing is).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Pino » do 08 aug 2019, 8:47

^^ Als de creditcard een MasterCard is, bedoel je dan vermoedelijk? Want die kaart en een bankpas lopen via dezelfde systemen.

Verder een vreselijk ergerlijk verhaal, vooral wanneer het bij iedere trip weer terugkomt. Ik kan alleen maar hopen dat dit met telepeage een definitieve oplossing kan krijgen, al weet ik niet of dat nog een risico brengt dat je achteraf automatische naheffingen krijgt omdat je met de "verkeerde badge voor je soort auto" reed en je dan wéér de volledige correspondentie moet overleggen aan -dit maal- een servicecentrum dat er ook geen zin in heeft en er de ballen van begrijpt.

Ter vermaak: het verhaal doet denken aan dit BBC-artikel van enkele dagen terug. Het eeuwige Franse 'non' is vaak een uitnodiging om ze naar een 'oui' te sturen. Alles best, maar ik als incidentele bezoeker beheers die magie maar matig en in het algemeen vreet het zoveel energie dat al heel snel een verlangen opkomt naar vakantie in een land waar je zonder omhaal meer servicegerichtheid en een glimlach krijgt.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Km357 » do 08 aug 2019, 15:18

Naturist schreef: vr 12 jul 2019, 21:38
Naturist schreef: zo 05 mei 2019, 15:30 Je bent geweldig, dan gaan we daar mee aan de slag, want ik ben ondertussen wel zon beetje klaar met dat geneuzel ieder jaar aan de tolpoorten.

Dankjewel ik laat weten hoe het verder verloopt met de papierwinkel, want dat zal ook wel weer een dingetje zijn.
Eega ging er verder niets mee doen omdat het ons wel maandelijkse kosten oplevert terwijl het ons weinig of geen extra voordeel geeft.
Wel gaan we eens kijken of wij met het tonen, vorig jaar, van onze "Carte Grise" het gezeur over classe 1 nog steeds over is.
Ofwel ofdat we nog in het systeem staan.
Ik laat het weten of er weer een grijns- en grompartij aan de tolpoorten is geweest. :yes:
Al is het maar gewoon om je niet te moeten ergeren aan de zoveelste idioot die de symbolen niet kan lezen en staat te sukkelen (Fransen en toeristen gelijk) aan een tolpoort terwijl ik lekker aan 30 doorrij en de rekening pas de volgende maand dien te betalen.

Daar alleen voor is het een immens gemak.

Ajaxcied10
polderweggetje
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 26 nov 2018, 8:50

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Ajaxcied10 » do 08 aug 2019, 16:26

Naturist schreef: do 08 aug 2019, 0:06 ^^ Hel en verdoemenis, dit jaar 3 incidenten!
Wat in godsnaam rij je om in klasse 4 terecht te komen??? Dat zijn vrachtwagens.


Klasse 4: voertuigen of combinaties van voertuigen met meer dan twee assen, waarvan het gewicht hoger is dan 3,5 ton.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door keokiracer » do 08 aug 2019, 16:31

Ajaxcied10 schreef: do 08 aug 2019, 16:26 Wat in godsnaam rij je om in klasse 4 terecht te komen??? Dat zijn vrachtwagens.
Een Iveco Daily III.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Km357 » do 08 aug 2019, 17:05

^^ Dan nog zou het echt niet mogen om geklasseerd te worden als Cat 4.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » do 08 aug 2019, 17:16

Automatische classificatie werkt niet feilloos. Ik heb een keer gehad dat ik met een Hyundai i10 als een zware bestelbus werd geclassificeerd bij de Øresundbrug.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Km357 » do 08 aug 2019, 18:09

^^ Mja ik had ooit ook een vriendin die als 25jarige nog haar pas moest tonen aan de inkom, uitzonderingen heb je altijd.

Wat wel waar is dat het niet zou mogen gebeuren in deze anders zwaar uitgeruste Big Brother camera-maatschappij.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » vr 09 aug 2019, 0:10

Ajaxcied10 schreef: do 08 aug 2019, 16:26
Naturist schreef: do 08 aug 2019, 0:06 ^^ Hel en verdoemenis, dit jaar 3 incidenten!
Wat in godsnaam rij je om in klasse 4 terecht te komen??? Dat zijn vrachtwagens.


Klasse 4: voertuigen of combinaties van voertuigen met meer dan twee assen, waarvan het gewicht hoger is dan 3,5 ton.
Wat Keokiracer al zei, onze Iveco.
Iemand zei een keer dat het gewicht toen wellicht meegespeeld heeft. Met de kinderen erin, een volle tank water en alle vakantiespullen erin zou hij wel net iets boven de 3,5 ton uitgekomen kunnen zijn.
Maar misschien was het gewoon een poging om weer een Nederlandse toerist te belazeren, omdat ze de echte fraude met de invalideparkeerkaart beu zijn.
Ik weet het niet, maar wel dat het toen bij Parijs met die kerel waar ik zelfs tegen moest schreeuwen er echt stond: Classe 4
Maar ik heb geen twinasser of dubbelasser maar gewoon een extra lange iveco daily lengte 4 hoogte 3.
En die kan dus in de toekomst nog langer worden, een L5
Maar vandaag was het weer r*tedruk in de winkel dus nog niet aan schrijven toegekomen.
Het staat in de agenda dus komt het vast wel goed.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » vr 09 aug 2019, 0:16

Peter schreef: do 08 aug 2019, 8:25 Dat de bankpas en creditcard niet werden geaccepteerd is raar, en lijkt geen relatie te hebben met de voertuigklasse. Als andere voertuigen wel doorkonden is dit wellicht een storing bij je eigen bank. Als debit en creditcard beide van dezelfde bank zijn doen ze het dus allebei niet. Het verschil tussen de bankversie van credit- en debitkaart is eigenlijk nauwelijks meer van belang voor EU gebruik en voor beide wordt een check gedaan op kredietwaardigheid (tenzij er een storing is).
Beide kaarten deden het dezelfde dag op meerdere locaties en verschillende producten prima, maar ga nu uit van een defecte automaat bij Parijs, want op haar handheld pinautomaat deed onze creditcard het prima, en daarna ook nog bij onze dochter bij dezelfde poort.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie