Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door RSK » za 04 mei 2019, 9:35

De discussie over nut en noodzaak van een fietsbrug van 4,25 miljoen om de fietsafstand tussen Alphen aan den Rijn en twee dorpjes van 1.200 en 9.400 inwoners met een kilometer of anderhalf te verkorten kan beter ergens anders worden gevoerd, maar...

https://www.studioalphen.nl/nieuws/nieu ... klaar-zijn

... wat ook opvalt, is dat het tracé tussen de N231 en de Burgemeester Bruins Slotsingel er alle schijn van heeft ooit bedacht te zijn als één van de diverse 2x2-routes die door Alphen aan den Rijn lopen. Interessante vraag is dan wel hoe men die weg op de N207 aan had willen sluiten.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » za 04 mei 2019, 9:49

De Burgemeester Bruins Slotsingel dateert uit de jaren '70. Bij de brug over de Kromme Aar is te zien dat er duidelijk wat belangrijkers voorzien was dan dat er nu ligt, maar 2x2? Ik zie daar geen sporen voor:

https://www.google.com/maps/@52.1390544 ... 384!8i8192

En ik zie op de rest van de Burgemeester Bruins Slotsingel ten zuidoosten van de Saffierstraat ook niks dat duidt op een ruimtereservering voor 2x2. Zelfs het stukje tussen de Kennedylaan en de Saffierstraat lijkt bewust te zijn aangelegd met een brede middenberm met bomen, niet met het idee om daar ooit 2x2 van te maken.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » za 04 mei 2019, 9:54

^^ Een brede middenberm kan geen ruimtereservering zijn? Of een andere invulling van eerder gereserveerde ruimte?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » za 04 mei 2019, 15:06

^^ In dit geval lijkt het mij een typisch jaren '70-ontwerp, en wat aan de smalle kant als er daadwerkelijk 2x2 zou komen. Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar ik zie het er niet gelijk in. En ten zuidoosten van de Saffierstraat zie ik al helemaal niks dat op 2x2 wijst.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Vinny » za 04 mei 2019, 15:36

Kaaiman schreef: di 12 mar 2019, 10:07 Ameland is van de 5 Waddeneilanden natuurlijk wel de makkelijkste om een dam naartoe aan te leggen. Meteen maar de Centrale As 2x2 doortrekken naar Hollum. :twisted:

Maar wat de ecologische gevolgen voor het Waddengebied zouden zijn... geen idee. Het kan volgens mij zowel een verrijking van het kwelderlandschap opleveren door aanslibbing aan de dam, als een totale verpesting van de waterdynamiek. Misschien dat een dam-brug-oplossing nog de minste schade oplevert. Blijft het toch een eiland. ;)
Volgens mij is de ecologisch minst schadelijke oplossing een 'Waddenweg': https://de.wikipedia.org/wiki/Wattweg,
zo'n weg is dan alleen bij laag water toegankelijk voor auto- en busverkeer. Daar waar de vaargeulen gekruist worden heb je wel een probleem: daar moet eigenlijk een beweegbare brug worden gerealiseerd. Dat is in een getijdegebied tamelijk lastig.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Willem » za 04 mei 2019, 16:57

^^ Die dam naar Ameland is in de tweede helft van de 19e eeuw al eens aangelegd, maar toen weer weggespoeld.
De huidige veerdammen bij Holwerd en Nes zijn nog restanten van die dam.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » za 04 mei 2019, 22:23

^^ Die bij Holwerd wel, die bij Nes niet. De aanlanding was namelijk een stuk oostelijk van Nes.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » za 04 mei 2019, 23:00

^^ ter aanvulling: de loop van de dam is eenvoudig terug te zien op www.topotijdreis.nl, inclusief de komst van de veerdammen bij beide plaatsen waarbij die van Nes duidelijk niet op de plek van de 'verbindingsdam' ligt.

Nahoj
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 11 okt 2017, 20:12

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Nahoj » zo 05 mei 2019, 16:55

RSK schreef: za 04 mei 2019, 9:35 De discussie over nut en noodzaak van een fietsbrug van 4,25 miljoen om de fietsafstand tussen Alphen aan den Rijn en twee dorpjes van 1.200 en 9.400 inwoners met een kilometer of anderhalf te verkorten kan beter ergens anders worden gevoerd, maar...

https://www.studioalphen.nl/nieuws/nieu ... klaar-zijn

... wat ook opvalt, is dat het tracé tussen de N231 en de Burgemeester Bruins Slotsingel er alle schijn van heeft ooit bedacht te zijn als één van de diverse 2x2-routes die door Alphen aan den Rijn lopen. Interessante vraag is dan wel hoe men die weg op de N207 aan had willen sluiten.
Grootste SNUP in Alphen is niet op wegengebied maar op vaarwegengebied. Vroeger ging de brandstof per schip naar Schiphol, dwars door t centrum van Alphen aan den Rijn. Zijn toen ideeën geweest om dit om te leiden via Aarkanaal en de Zegerplas, ten zuiden van de Edelsteensingel en Planetensingel

https://www.google.nl/maps/@52.1375301,4.6805771,15.53z

Pas nadat het vervoer naar Schiphol niet meer per schip ging is deze strook volgebouwd. Het hoe en waarom van het niet uitvoeren is mij niet bekend.

Sleepoog
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:33

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Sleepoog » zo 05 mei 2019, 18:19

Coen Tunnel schreef: za 04 mei 2019, 9:49 Zelfs het stukje tussen de Kennedylaan en de Saffierstraat lijkt bewust te zijn aangelegd met een brede middenberm met bomen, niet met het idee om daar ooit 2x2 van te maken.
Dit was vroeger wel 2x2. Of in ieder geval had de zuidelijke rijbaan twee stroken. Ik probeer ander bewijs te vinden dan mijn geheugen, maar kan het zo snel niet vinden. Ik vermoed dat het eind jaren negentig is omgebouwd naar 2x1.

Nahoj
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 11 okt 2017, 20:12

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Nahoj » zo 05 mei 2019, 18:50

Sleepoog schreef: zo 05 mei 2019, 18:19
Coen Tunnel schreef: za 04 mei 2019, 9:49 Zelfs het stukje tussen de Kennedylaan en de Saffierstraat lijkt bewust te zijn aangelegd met een brede middenberm met bomen, niet met het idee om daar ooit 2x2 van te maken.
Dit was vroeger wel 2x2. Of in ieder geval had de zuidelijke rijbaan twee stroken. Ik probeer ander bewijs te vinden dan mijn geheugen, maar kan het zo snel niet vinden. Ik vermoed dat het eind jaren negentig is omgebouwd naar 2x1.
In mijn herinnering ligt de rotonde Saffierstraat - Burg. Bruinslotsingel er al best lang. Ook al mid jaren negentig toen ik daar met regelmaat fietste. (Maar het kan ook zijn dat mijn geheugen mij in de steek laat) Dan zou die 2x2 niet tot aan de rotonde zijn geweest of die ombouw was begin danwel mid negentiger jaren.

Sleepoog
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:33

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Sleepoog » zo 05 mei 2019, 20:08

Die rotonde ligt er zeker al lang. De 2x2 eindigde in oostelijke richting inderdaad net vóór de rotonde. Nu ik er langer over nadenk ben ik ervan overtuigd dat er ook twee stroken lagen op de noordelijke rijbaan. Volgens mij is het naar 2x1 gegaan toen ook de fietsoversteekplaats is gemaakt tussen de Kennedylaan en de Saffierstraat.

Ik zoek naar historische foto's, maar kan ze niet vinden. Een aanknopingspunt is de 20 van Alphen. Die eindigde vroeger op de Bruins Slotsingel. Maar ook daar kan ik geen foto's van vinden waarop de weg duidelijk te zien is.

En nu ben ik bang dat de rest van de avond bestaat uit eindeloos googelen :( :(

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Naturist » zo 05 mei 2019, 20:13

^^ Nou, dat is toch geen straf? :duck:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Sleepoog
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:33

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Sleepoog » zo 05 mei 2019, 21:16

Naturist schreef: zo 05 mei 2019, 20:13 ^^ Nou, dat is toch geen straf? :duck:
:lol: :lol:
Wel als je dat totaal niet had gepland :heygrr:

Maar goed... ik heb geen bewijs gevonden alleen hele sterke aanwijzingen. Eerst een overzichtsplaatje:
Afbeelding

Het gaat om de rijbanen van de rode stip: Kennedylaan richting Saffierstraat. De foto hieronder is genomen vanaf de flat in de Diamantstraat in de richting van de pijl. Redelijk duidelijk is rechtsonder te zien dat er twee stroken voor rechtdoor zijn.

Afbeelding

De video (op 1:29) is genomen vanaf de groene stip in de richting van de pijl. Daarop zijn de rijstroken niet te zien, maar wel is te zien dat het totaal aan opstelstroken zo breed is dat er twee stroken voor rechtdoor zijn.
[youtube]https://youtu.be/la7bLuU00dU[/youtube]

En oja, ik heb nog een veel meer obvious bewijs :wall: :wall:
https://goo.gl/maps/xbZwPxzw8zQgsz779

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door mhkamp » zo 05 mei 2019, 22:19

^^ Youtube : alleen het laatste gedeelte van de link tussen de youtube - /youtube gedeelten plakken. Dus in dit geval "la7bLuU00dU".
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Janv » za 11 mei 2019, 11:07

Misschien is het een SOAP is of een SNUP, of misschien is het wel niks, maar ik wilde het jullie toch graag even voorleggen. ;)

Ik fiets regelmatig op de "Rijksweg West" tussen aansluiting Blaricum (/Tergooi ziekenhuis) en afrit Hilversum-Noord van de A1. Niet schrikken, het gaat natuurlijk niet om de snelweg zelf :mrgreen: , maar om de straat die parallel loopt aan de A1 en deze ligt vanaf de snelweg gezien direct achter de geluidswal. Het is een vrij rustige, bosrijke straat met (grote) huizen.

Hier dus. (Streetview)

Het valt mij op dat de weg daar t.h.v. Pruisenbergen (straat) en het nieuw te bouwen Rosa spierhuis een stukje afbuigt van de snelweg en later weer dichter naar de snelweg teruggaat. Ik zit er misschien compleet naast, maar het doet mij vermoeden naar een ooit geplande of historische afrit/oprit van de snelweg. Wat mij altijd het meest intrigeert zijn de nog zichtbare restanten van (?) een verdrijvingsvlak. Dit valt te zien op de Streetview link hierboven.

Is/was dit iets dat mogelijk met de A1 te maken heeft/had?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door boe! » za 11 mei 2019, 11:19

^^ Op die plek zat in de jaren 70 een tankstation.

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Janv » za 11 mei 2019, 11:22

^^ Ah! Dank je :) Dat verklaart een hoop

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door HollandandJasper » zo 12 mei 2019, 20:24

Wat was het plan achter de Romeinbaan in Wijk bij Duurstede? Er is ruimte voor maar liefst 3 rijbanen.

https://www.google.com/maps/@51.9672106 ... 597,14.72z

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » zo 12 mei 2019, 20:34

boe! schreef: za 11 mei 2019, 11:19 ^^ Op die plek zat in de jaren 70 een tankstation.
Op Topotijdreis zie ik wel een aansluiting daar?

Er zijn in het gebied diverse wegen en straten met de namen als Rijksstraatweg, Rijksweg Oost en Rijksweg West die nu geïsoleerd van de bestaande A1 liggen. Waren er mogelijk meer verbindingen voor het een ongelijkvloerse snelweg ingeklemd door geluidsschermen werd?

Ook een stukje oostelijker zijn wat vreemde details in de berm te zien op de luchtfoto's. Toen je het over een tankstation had dacht ik even dat je wellicht deze plek bedoelde.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Jackbauer1350 » zo 12 mei 2019, 22:45

Aan topotijdreis te zien ligt de huidige snelweg tussen Bussum en Witte Bergen op dezelfde plek als voordat rijksweg 1 daar snelweg werd.
De weg met de naam Rijksweg Oost en West zal die naam meer hebben omdat deze parallel aan de A1 loopt.
Het deel door Naarden is dan wel daadwerkelijk rijksweg geweest.

Tussen de Muiderbrug en de Vecht liep langs de oude A1 een klinkerweg met de naam Rijksweg. Dacht ook omdat deze parallel er aan liep en niet omdat het in een verder verleden daadwerkelijk de rijksweg was.
Er ligt ter hoogte van de Maxis nog wel een doodlopende weg met de naam Muidertrekvaart die wel eens deel van de oude rijksweg 1 geweest kan zijn. Uit de tijd dat er nog een draaibrug lag over het kanaal voordat de kilometerbrug er kwam.
Die weg heeft nu een 60 km inrichting. Maar de rijbaan is nog steeds behoorlijk breed en de oude RONA-markering is nog steeds zichtbaar. De weg loopt tegenwoordig dood en ontsluit alleen de arken die in de vaart liggen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Rene » di 21 mei 2019, 23:52

Tot midden jaren '60 was rijksweg 1 daar een gelijkvloerse weg. In de jaren '60 is de huidige snelweg daar ontstaan; het is één van de weinige wegvakken in Nederland die feitelijk een ongelijkvloerse uitbouw van een oude weg is. De geluidschermen zijn van veel later datum.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Vinny » za 25 mei 2019, 22:00

Dat merk je volgens mij nog wel aan het tamelijk smalle profiel. Met de (overigens ook op zaterdag opengestelde) spitsstrook wel tamelijk efficiënt gebruik van de ruimte. Er past dus wel 2x3... 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bruine Uitlaat
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 jun 2019, 23:49

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Bruine Uitlaat » wo 12 jun 2019, 0:07

Ik zit nu al een tijdje met plezier deze thread te lezen en match zo'n beetje een hoop van deze sporen met de Topotijdreis tool. :D

Tot opeens mij nog iets opviel nadat iemand aangaf dat zowel de A9 en de A10 een verbinding hadden met de (toen nog veronderstelde) A3.
Ik zette de map op 1981 en zoomde in op Amstelveen. Daar zie je ook zo het geplande tracé om de A10 met de A9 te verbinden (wat een gekken waren het toen ook... waar ruimte was moesten snelwegen komen! :nuts: :lol: ). Maar dit was niet de vondst die ik bedoel, die ligt namelijk ten zuiden van het geplande vlinderdas knooppunt. Zo lijkt het namelijk wel dat het tracé door zou lopen richting het zuiden tot op zijn minst ter hoogte van Zwarte Kat (zet hiervoor de kaart op 2007 of later, dan wordt de tekst 'Zwarte Kat' pas zichtbaar). Daar is tot op de dag van vandaag zelfs nog een spoor te herkennen die west-waard leidt. Als je ziet wat ik bedoel, schuif dan de slider weer terug naar 1981. Volgens mij had men hier ook een kruising in gedachten met waar nu de Beneluxbaan een bocht maakt.

Overigens lijkt het ook alsof het A3 tracé vanaf het Zwarte Kat punt nog verder naar het zuiden had gegaan omdat het land er in Google Maps er ook verdacht bij ligt. Zie vanaf de rode pin tot ongeveer 200 meter naar beneden.

Wat denken jullie?


Edit: Hah! Wat een sufkop ben ik ook. Blijkbaar was het bekender dan ik dacht: https://www.wegenwiki.nl/A3_(Nederland)
:lol:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 7:32

Leuk dat je je zo hebt vermaakt in dit onderwerp.
Over de A3 zijn op dit forum ook nog genoeg draden te vinden ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door kees » wo 12 jun 2019, 12:50

Bruine Uitlaat schreef: wo 12 jun 2019, 0:07 Edit: Hah! Wat een sufkop ben ik ook. Blijkbaar was het bekender dan ik dacht: https://www.wegenwiki.nl/A3_(Nederland)
:lol:
Ken je de site www.autosnelwegen.nl, waar dit forum eigenlijk een uitvloeisel van is?
Daar vind je nog veel meer interessante informatie over de ontwikkeling van het wegennet.
Welkom trouwens op dit forum.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door nickdh » zo 07 jul 2019, 8:02

Toen ik afgelopen week in het hoge noorden moest zijn viel me op langs de A7 dat er een soort af-/toeritconstructie te zien was t.h.v. de onderliggende N509. Ook is het viaduct van de A7 flink breder dan de N509 zelf.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door mhkamp » zo 07 jul 2019, 8:30

nickdh schreef: zo 07 jul 2019, 8:02hoge noorden
Laat dat alsjeblieft achterwege zeg. Met hoge noorden wordt bedoeld Lappland of zo. Wij wonen gewoon in het noorden :top:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » zo 07 jul 2019, 8:44

Het is niet alleen in de Randstad dat “hoge noorden” gebruikt wordt, maar ook in het hoge noorden zelf ken ik mensen die die term wel eens gebruiken. Er zit dus niks beledigends of denigrerends achter.

Ik gebruik voor Twente en Achterhoek ook wel eens Verre Oosten :duck:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door mhkamp » zo 07 jul 2019, 9:24

^^ Oh, maar zo vat ik het niet op. Begrijp me niet verkeerd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Plaats reactie