Maastricht - Kapfenberg (A)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1189
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Maastricht - Kapfenberg (A)

Bericht door EtienneM » wo 10 jul 2019, 14:44

Beste medeforummers,

In de eerste week van september zal ik met de auto richting het plaatsje Kapfenberg in Oostenrijk vertrekken. Wat betreft de dag heb ik nog geen voorkeur, maar ik laat mij graag adviseren of dit verschil zou maken.

Wat zouden jullie mij aan kunnen raden wat betreft de route Maastricht - Kapfenberg en zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maastricht - Kapfenberg (A)

Bericht door Coen Tunnel » wo 10 jul 2019, 15:20

Voor de hand ligt om de A4 en A3 door Duitsland te nemen, en dan A8-A9-S6 door Oostenrijk heen. De A3 kent geen grote probleemzones.

Tipje is om de tol voor de Bosrucktunnel vooraf online te regelen, of je kenteken te registreren voor achteraf betalen via creditcard (Digitale Streckenmaut Flex). Scheelt weer eventueel wachten bij het kleine tolstation bij de tunnel, en het kost niks extra's.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1189
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Maastricht - Kapfenberg (A)

Bericht door EtienneM » zo 18 aug 2019, 20:47

^^ Inderdaad een goede tip, die Digitale Streckenmaut Flex. Geen gedoe met kastjes, maar gewoon met kentekenherkenning en automatische afschrijving van de creditcard. Ik heb het meteen geactiveerd met het kopen van het vignet.

Het zal inderdaad de BAB4 en dan de BAB3 worden. Het is mijn eerste keer dat ik zo'n lange reis alleen ga rijden, dus plan ik hem in twee etappes. De overnachting zal waarschijnlijk ergens tussen Regensburg en Deggendorf zijn (±6 uur rijden), maar dat moet ik nog even uitzoeken :)
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Maastricht - Kapfenberg (A)

Bericht door Chris » zo 18 aug 2019, 20:57

Wat ik zelf fijn vindt aan een reis in twee dagen is om de eerste dag de meeste kilometers af te leggen en de tweede dag een stuk minder, dan kom je mooi op tijd op de bestemming aan in plaats van pas aan het einde van de dag. Dit ligt aan hoe ver weg het is natuurlijk, als het 1600 of 2000 kilometer is dan zal de tweede dag ook nog wel een flinke rit zijn.

Bijvoorbeeld van Zuid-Frankrijk rij ik meestal in één dag terug, maar in twee dagen heen, met een overnachting niet ver voor Lyon, zodat ik de tweede dag nog maar 4-5 uurtjes hoef te rijden. Dan splits ik het op in 900 + 300/400 km.

Plaats reactie