[N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Peter » do 20 jun 2019, 8:48

Opvallend plaatje. Een dubbele lijn lijkt te duiden op een rijksweg (wegeigenaar) en verder niets te zeggen over de wegstatus, aantal rijstroken of Vmax. De N35 in Zwolle is geen rijksweg (net zomin als de N48 ten zuiden van de N36 of de N34) en dus een enkele lijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Schelpenpaadje » do 20 jun 2019, 9:49

Er is wel meer vreemd aan het kaartje. De A28 loopt naar Heerenveen?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Kaaiman » do 20 jun 2019, 9:53

Zucht... al sinds mensheugenis deugen die RWS-kaartjes niet. En al zo lang dit forum bestaat is het een terugkerend fenomeen om zo veel mogelijk fouten op die kaartjes te spotten. Maar daar hebben we gelukkig een topic 'verkeersmisformatie' voor. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Lekkere Kwal » do 20 jun 2019, 10:52

^^ het kostte mij 3x heen-en-weer mailen om ze uit te leggen dat de A4 bij Steenbergen een bocht naar het westen maakt en niet over het originele tracé van de N259 loopt (men had simpelweg het 'N259' schildje vervangen met 'A4'). Ik heb niet het idee dat er een zeer begaafde werkgroep zich met het kaartje bezighoudt, maar eerder dat wie dan ook zo'n omleidingsdiagram maakt even ook slechts vluchtig het kaartje bijwerkt.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Peter » do 20 jun 2019, 15:54

De A28 gaat hier (ook) Heerenveen. In die zin is de bestemming niet fout (ook al had men wellicht Hoogeveen bedoeld en had Leeuwarden duidelijker geweest dan Heerenveen). De dubbele lijnen zijn ook niet fout, maar een rare keuze (daar de lezer denk verwacht dat dubbele lijnen snelwegen zijn (of 2+2 wegen) en geen boodschap aan de wegbeheerder heeft).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » do 20 jun 2019, 18:59

Lekkere Kwal schreef: do 20 jun 2019, 10:52Ik heb niet het idee dat er een zeer begaafde werkgroep zich met het kaartje bezighoudt, maar eerder dat wie dan ook zo'n omleidingsdiagram maakt even ook slechts vluchtig het kaartje bijwerkt.
Volgens mij worden dit soort kaartjes aangeleverd door de GIS afdeling. Die zijn capabel in hun werk maar hebben wellicht minder affiniteit met dingen als correcte wegnummers. Net zoals een monteur geen affiniteit heeft met de bestemmingen van borden die hij installeert, en je dus wegwijzers met verkeerd gespelde bestemmingen tegenkomt.

In het persbericht wordt ook gesproken over de 'autoweg N35'. Geen enkel deel van het betreffende stuk N35 is een autoweg.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Jeff » do 20 jun 2019, 19:04

^^ Wat niet is, kan nog komen ;) .
ik heb alleen nog nergens een bron kunnen vinden dat na deze werkzaamheden er een :G3: komt te staan

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Kaaiman » do 20 jun 2019, 20:12

Chris schreef:
Lekkere Kwal schreef: do 20 jun 2019, 10:52Ik heb niet het idee dat er een zeer begaafde werkgroep zich met het kaartje bezighoudt, maar eerder dat wie dan ook zo'n omleidingsdiagram maakt even ook slechts vluchtig het kaartje bijwerkt.
Volgens mij worden dit soort kaartjes aangeleverd door de GIS afdeling. Die zijn capabel in hun werk maar hebben wellicht minder affiniteit met dingen als correcte wegnummers. Net zoals een monteur geen affiniteit heeft met de bestemmingen van borden die hij installeert, en je dus wegwijzers met verkeerd gespelde bestemmingen tegenkomt.

In het persbericht wordt ook gesproken over de 'autoweg N35'. Geen enkel deel van het betreffende stuk N35 is een autoweg.
GIS-afdeling? Laat me niet lachen! Dit lijkt meer op gepruts met Illustrator of soortgelijk programma. Meer iets van de communicatie-afdeling. Een GIS'er zoals ondergetekende had gewoon het Nationaal Wegenbestand of de Top10NL of een afgeleide daarvan gebruikt en niet dit soort kleutertekeningen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » do 20 jun 2019, 20:18

Dit zijn de standaard kaartjes die Rijkswaterstaat gebruikt. Die zouden best in opdracht van de afdeling communicatie door een GIS'er zijn gemaakt. Niet elke GIS'er en communicatieadviseur is ook een expert op wegnummering he. ;) Dingen die ons opvallen zullen velen niet zien.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Kaaiman » do 20 jun 2019, 20:26

Wegnummering is met GIS een kwestie van labels aan/uitzetten. Als de dataset gewoon klopt (NWB, Top10NL), kán zo'n verkeerd wegnummer niet eens verschijnen, tenzij je de data of labeling handmatig aanpast. Iemand zonder enige inhoudelijke affiniteit gaat dat echt niet doen.

Geloof me, het detailniveau van de kaartjes en de domme fouten die gemaakt worden verraden dat dit gewoon het gevolg van handmatig gepruts door iemand die zich misschien wel cartograaf noemt, maar met GIS niets en met de communicatieafdeling alles te maken heeft. En als een fout of verouderde situatie eenmaal in de basiskaart zit die eenmaal gemaakt en vervolgens telkens gehanteerd wordt, dan blijft dat tot in lengte van jaren staan door hergebruik.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » vr 19 jul 2019, 19:15

Ter hoogte van het kruispunt Heino-Zuid is een groene golf voor vrachtwagens geïnstalleerd. Bij Heino-Noord niet (althans, niet richting Zwolle voor zover ik zag). Vergelijkbaar met die oversteek tussen Wierden en Nijverdal.

Momenteel is de N35 dicht tussen Mariënheem en Nijverdal vanwege de reconstructie van de rijbaan, dit is vrij ingrijpend want de weg is meerdere weken achter elkaar dicht.

Dit plaatje komt van de Rijkswaterstaat Twitter. Volgens mij is dit bij het tankstation ter hoogte van Haarle.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » di 23 jul 2019, 22:41

Naar aanleiding van het stikstofverhaal en de mogelijke maatregelen bedacht ik mij dat bij de bouw van de N35 bij Wijthmen ook een heel stuk weiland is afgegraven in dat gebied. Ik dacht nu dat dat misschien een stikstofmaatregel was, maar dat staat niet in het tracébesluit. Ook lijkt het geen compenserende maatregel te zijn (nieuw natuurgebied). Elders lees ik dan dat het afgegraven is om de grond voor de taluds van de aansluiting Wijthmen te maken. Op die manier zijn er veel minder transportkilometers nodig. De oude verkaveling van het gebied is ook in stand gebleven.

Afbeelding

Gronau1993
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 12:40

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Gronau1993 » wo 24 jul 2019, 3:01

Chris schreef: vr 19 jul 2019, 19:15 Ter hoogte van het kruispunt Heino-Zuid is een groene golf voor vrachtwagens geïnstalleerd. Bij Heino-Noord niet (althans, niet richting Zwolle voor zover ik zag). Vergelijkbaar met die oversteek tussen Wierden en Nijverdal.

Momenteel is de N35 dicht tussen Mariënheem en Nijverdal vanwege de reconstructie van de rijbaan, dit is vrij ingrijpend want de weg is meerdere weken achter elkaar dicht.

Dit plaatje komt van de Rijkswaterstaat Twitter. Volgens mij is dit bij het tankstation ter hoogte van Haarle.
Komen er ook meer rijstroken bij ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » vr 02 aug 2019, 16:46

De N35 opent vandaag rond 18:00 uur weer voor het verkeer tussen Raalte en Nijverdal.

Je merkt wel dat door de afsluiting er veel minder vrachtverkeer op de N35 rijdt. Ik fietste van de week van Heino naar Zwolle en normaal is dat een komen en gaan van vrachtauto's, maar op dat moment kwam ik er geen één tegen.

Dit is op de Sallandse Heuvelrug:

Afbeelding
Foto RWS

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door CasablancaMarocco » vr 02 aug 2019, 18:37

Fijn dat inhalen hier nog legaal mogelijk blijft.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door boe! » vr 02 aug 2019, 19:00

^^ Dat weet je niet. Er kan ook een :F1: met een onderbord dat (alleen) het inhalen van tractoren en brommobielen is toegestaan.

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Demassel » vr 02 aug 2019, 19:12

Vooral jammer dat het niet verbreed is naar 2x2

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Demassel » vr 02 aug 2019, 19:13

boe! schreef:^^ Dat weet je niet. Er kan ook een :F1: met een onderbord dat (alleen) het inhalen van tractoren en brommobielen is toegestaan.
Een voertuig die daar niet 80 rijdt is toch een landbouwvoertuig [emoji1787][emoji23][emoji28]

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » zo 04 aug 2019, 9:23

Meteen een ernstig ongeluk op de gerenoveerde N35: een auto knalde achterop een kleine tractor. Er vielen 2 gewonden. Volgens mij is dit kort na het punt waar de parallelweg overgaat in het fietspad. (hier, dat stuk wat hierboven besproken wordt.)

RTV Oost: https://www.rtvoost.nl/nieuws/316552/Tw ... veerde-N35

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Demassel » zo 04 aug 2019, 9:36

Oud tractortje in het donker, dus de kans is groot op slechte/zacht brandende verlichting, snelheid ligt dan laag.
Zie ook geen zwaailicht terug op de foto's/filmpje.
Dus ik heb zo mijn vooroordelen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » zo 11 aug 2019, 19:44

Een paar foto's bij Haarle.

1. Men heeft de N35 én parallelweg vanaf de gemeentegrens aangepakt.
Afbeelding
N35 Haarle-1 by European Roads, on Flickr

2. Deze borden staan er her en der nog in de gemeente Hellendoorn.
Afbeelding
N35 Haarle-2 by European Roads, on Flickr

3. De N35 heeft een semi-bermverharding gekregen en nieuw asfalt. De hectometerpaaltjes zijn niet vervangen, de bewegwijzering ook niet voor zover ik kon zien.
Afbeelding
N35 Haarle-4 by European Roads, on Flickr

4. Deze wegwijzer is volgens een sticker op de achtergrond in november 2018 geplaatst / geproduceerd.
Afbeelding
N35 Haarle-5 by European Roads, on Flickr

5. Er hangen ook spandoeken langs de N35 waarin men meer verkeersveiligheid eist.
Afbeelding
N35 Haarle-7 by European Roads, on Flickr

6. Luttenberg. Ik ben hier zo vaak rechtdoor gereden, maar nog nooit linksaf geslagen naar Luttenberg. Vandaag dus voor het eerst, en dat viel niet tegen, Luttenberg heet niet voor niks zo, vrij verrassend gaat het daar zo'n 30 meter omhoog, wat je via de oost-westroute door Luttenberg niet zo mee krijgt.
Afbeelding
N35 Haarle-9 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » wo 11 sep 2019, 15:52

Het verpauperde voormalig wegrestaurant 'Peter Pan' langs de N35 nabij Heino is weer in gebruik genomen. Het is geen wegrestaurant meer, maar een vergader/trainingslocatie, maar de lunchroom is nog wel beschikbaar voor passanten. Het heet nu 'Bij de Buurvrouw'. Het pand langs de N35 heeft 3 jaar lang leeggestaan. Vroeger zat er ook nog een Schnitzelrestaurant in.

RTV Oost: Van pannenkoeken naar vergaderlocatie: Peter Pan Heino is nu Bij de Buurvrouw

Langs de N35 zitten nog meerdere van dit soort wegrestaurants. Aan de zuidkant van Heino opent in september na een verbouwing 'Het Buitenhuys'. Bij Mariënheem zit de Bagatelle en bij Haarle een sushirestaurant. En bij Wijthmen zit nog De Mol.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Basjuh1981 » wo 11 sep 2019, 17:53

Chris schreef: wo 11 sep 2019, 15:52 Het verpauperde voormalig wegrestaurant 'Peter Pan' langs de N35 nabij Heino is weer in gebruik genomen. Het is geen wegrestaurant meer, maar een vergader/trainingslocatie, maar de lunchroom is nog wel beschikbaar voor passanten. Het heet nu 'Bij de Buurvrouw'.
Nee, leuk. Word je gebeld door je vrouw "Waar zit je?"
- "Bij de Buurvrouw"

Dan heb je nog wat uit te leggen :lol:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » wo 11 sep 2019, 19:18

Het tracébesluit van de N35 tussen Nijverdal en Wierden heeft ook gebruik gemaakt van het PAS.
  • Uit de berekening die is uitgevoerd op rekenpunten in de (stikstofgevoelige delen) van het NNN blijkt dat de depositie nagenoeg gelijk blijft op de rand van de Sallandse Heuvelrug ten noorden van Hellendoorn en in het zuiden van het Notterveld. Lokaal is sprake van een beperkte toename met maximaal 18,86 mol N/ha/jr. Deze maximale waarde is berekend voor de zuidelijke grens van het Wierdense Veld. Bij de overige rekenpunten is de maximale depositie 7,37 mol N/ha/jr.
De N35 loopt direct naast het Wierdense Veld (dat ligt aan de andere kant van de spoorlijn). Daar is de maximale depositie dus ongeveer 19 mol per hectare per jaar. Om dat in perspectief te plaatsen, volgens het RIVM is de gemiddelde neerslag in Nederland 1600 mol per hectare per jaar. Daarmee is de bijdrage van de N35 dus zeer gering (circa maximaal 1%). Het rapport zegt ook: Deze toename is te kwalificeren als ‘geen relevante toename’ (<35 mol N/ha/jr).

Verder staat er nog te lezen:
  • De hoogste waarde voor stikstofdepositie in het Wierdense Veld dit gebied door het project betreft 18.98 mol/ha/jaar, en is voor een locatie direct lans de nieuwe N35 berekend. Er zijn verder geen locaties met een projectbijdrage van meer dan 10 mol/ha/jaar berekend. In het overige deel van dit plangebied vindt een lichte toename van stikstofdepositie plaats. De gemiddelde projectbijdrage op Natura 2000-gebied Wierdense Veld bedraagt 0,66 mol/ha/jaar.
Afbeelding

Echter omdat van het PAS gebruik is gemaakt zal dit nu anders ingevuld moeten worden.

Want:
  • Het project N35 Nijverdal-Wierden is in het kader van het PAS aangemeld als prioritair project. Dit houdt in dat voor het plan depositieruimte is gereserveerd. Het PAS zelf is daarbij reeds passend beoordeeld. Omdat het project past binnen de gereserveerde ruimte en dus binnen de uitgangspunten van de reeds uitgevoerde passende beoordeling op programmaniveau, is een aanvullende passende beoordeling op dit aspect is daarom niet nodig.
Dus het stikstofverhaal gaat voor wat betreft projecten zoals deze helemaal nergens over. Een gemiddelde toename van 0,66 mol/ha/jaar vanwege het project terwijl normaal van alle bronnen samen per jaar ongeveer 1600 mol/ha/jaar neerslag is (meer dan 2400 keer zoveel). Maar de methodiek van het PAS deugt niet zegt de Raad van State. Dus ook als dit nergens over gaat, moet het toch op een andere manier worden vastgelegd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door boe! » wo 11 sep 2019, 19:57

Chris schreef: wo 11 sep 2019, 19:18 Dus het stikstofverhaal gaat voor wat betreft projecten zoals deze helemaal nergens over. Een gemiddelde toename van 0,66 mol/ha/jaar vanwege het project terwijl normaal van alle bronnen samen per jaar ongeveer 1600 mol/ha/jaar neerslag is (meer dan 2400 keer zoveel).
Is het werkelijke probleem niet deze wijze van redeneren? Dat we steeds alle kleine toenames afdoen als 'het gaat helemaal nergens over' (in mijn woorden: je kop in het zand steken en het probleem ontkennen), en vervolgens geconfronteerd worden met een landelijke toename van de stikstofdepositie omdat al die kleine beetjes bij elkaar opgeteld toch wel een significante toename veroorzaken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » wo 11 sep 2019, 20:13

De stikstofdepositie in zijn totaal is inderdaad een cumulatie van bronnen. Maar de bijdrage van wegen(projecten) is dus zeer klein, het buitenland en de landbouw zijn met afstand de grootste bronnen van onze stikstofdepositie.

Maar er ligt dus nu van alles op zijn gat aan projecten en activiteiten die een bijdrage van afgerond nihil leveren. In het rapport wordt dus gesproken van een 'niet relevante bijdrage' als er sprake is van minder dan 35 mol/ha/jaar, terwijl de gemiddelde depositie op het dichtstbijzijnde natura-2000 gebied dus 0,66 mol/ha/jaar bedraagt.

De oplossing voor het verminderen van de stikstofneerslag moet dan ook gezocht worden in de grote bronnen en dat is toch vooral de landbouw.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Rogier » do 12 sep 2019, 6:49

Volgens mij kan het project doorgaan (en RvS proof) gemaakt worden door de verwijzing naar de PAS te verwijderen. Bij de aansluiting van de N69 is dezelfde methode toegepast en bij de verbreding van de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven werd ook hetzelfde gedaan. Het TB van de A2 was voor de invoering van de PAS al genomen en later is tijdens de procedure een aanvullend onderzoek gedaan waaruit naar voren kwam dat de A2 geen significante effecten heeft.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Chris » za 14 sep 2019, 8:49

Een frontale aanrijding op de N35 tussen Mariënheem en Haarle. Er vielen drie gewonden en een trauma-helikopter moest ter plaatse komen.

>> https://www.rtvoost.nl/nieuws/318331/Dr ... en-geweest

Dit gebeurde in die S-bocht rond de overweg ten oosten van Mariënheem. De maximumsnelheid is daar 80, maar mijn ervaring is dat als je de cruise control op 80 zet, je echt moeite moet doen om die bocht te houden. Dat maakt een groot verschil of je het gas ietsjes los laat zonder daarbij wezenlijk snelheid te verminderen. Het feit dat de auto blijft trekken maakt die bocht lastig met cruise control.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door boe! » za 14 sep 2019, 10:35

Ik heb mijn video van de N35 teruggekeken en daar neem ik deze bocht wel in cruise control-snelheid (ongeveer 84 km/u GPS). Het kan dus wel.
Maar als je verwacht dat deze bochten net zo flauw zijn als de andere bochten in de N35, dan kom je inderdaad bedrogen uit.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door Kaaiman » za 14 sep 2019, 13:08

De situatie rond die spoorwegovergang en door Mariënheem zijn bij uitstek het minst van deze tijd van deze weg die ook al niet meer van deze tijd is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie