:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

[A] Rijverboden in Tirol

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door mavas » zo 11 aug 2019, 23:31

Het is mij afgelopen zomer ook opgevallen. Het lijkt er verdacht veel op dat de Oostenrijkse wegbeheerder afsluitingen zelf invoert en zo weggebruikers om de tuin leidt.
Als deze trend zich doorzet met "vervalsingen" en onbetrouwbare data, dan gaat dat wel een keertje verkeerd aflopen. Je kunt dan niet meer vertrouwen op je navigatie, en dan mensen een keer op het moment dat wel klopt toch proberen om langs afsluitingen te raken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 12 aug 2019, 8:49

Op de Gotthardpas heb ik deze zomer ook een paar keer zo'n afsluiting zien staan, met ook de wat cryptische aanduiding "afsluiting mogelijk". Die kon ik al moeilijk plaatsen, maar mogelijk was dat er dus ook een. Ik wil eigengereid gedrag van wegbeheerders die afsluitingen faken niet goedpraten, maar uiteindelijk ontstaat een eventuele lockdown ook door een bepaald soort inschatting van de navigatie-algoritmes waar ook de navigatiemakers wel eens iets zouden moeten.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » ma 12 aug 2019, 9:23

mavas schreef: zo 11 aug 2019, 23:31 Het is mij afgelopen zomer ook opgevallen. Het lijkt er verdacht veel op dat de Oostenrijkse wegbeheerder afsluitingen zelf invoert en zo weggebruikers om de tuin leidt.
Dat is inderdaad precies wat ze doen en ook wat ze een paar maanden geleden al aankondigden te gaan doen.
Als deze trend zich doorzet met "vervalsingen" en onbetrouwbare data, dan gaat dat wel een keertje verkeerd aflopen. Je kunt dan niet meer vertrouwen op je navigatie, en dan mensen een keer op het moment dat wel klopt toch proberen om langs afsluitingen te raken.
Dat is inderdaad een nieuwe dimensie in de wereld van live verkeersinformatie. Maar zolang er adequaat en stipt gecommuniceerd wordt, zie ik hier niet zo'n groot probleem. De navigatie zal geen alternatief over bepaalde trajecten op OWN aangeven in geval van file op de snelweg, maar wel over OWN sturen indien de eindbestemming langs dat OWN gelegen is. Moet technisch mogelijk zijn, maar vergt zeer nauwkeurige invoer van informatie.

Wil trouwens allemaal niet zeggen dat ik het eens ben met dergelijke kunstmatige beperkingen van het wegennet. Indien het OWN dusdanig vol komt te staan dat de bereikbaarheid van dorpen langs het OWN in de knel komt, moet het hoofdwegennet aangepakt worden.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » wo 04 sep 2019, 20:38

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022, 16:31

De hele zomerperiode gelden er weer rijverboden op drukke reisdagen. De eerste gaat het pinksterweekend in.

Rond Innsbruck en de Brenner Autobahn: veel rijverboden. Vanwege werkzaamheden bij Innsbruck-Süd gaan er mogelijk enorme files ontstaan op de A12 en A13.
Afbeelding

Rond Kufstein komen allerlei doseerlichten op B-wegen. Sommigen lijken mij ook een hindernis voor Tirolers.
Afbeelding

Ten noorden van Reutte rijverboden om alles de B179 op te dwingen.
Afbeelding

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 23 mei 2022, 18:51

Wauw, wat een strenge maatregelen.
Hoop dat het doel het middel niet voorbij schiet. En die maatregelen zijn ook niet gratis.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 23 mei 2022, 19:13

En wat als ik nu voor toeristisch bezoek in zo'n dorp wil zijn?
Echt, zeer onbegrijpelijk en het jaagt mensen weg.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 23 mei 2022, 19:17

mavas schreef: ma 23 mei 2022, 18:51 Hoop dat het doel het middel niet voorbij schiet.
Ik hoop ergens dat het doel zijn middel wél voorbij schiet, en dat eens wat politieke druk ontstaat. De deelstaat Tirol doet hier maar wat, met een politiek die zich onaantastbaar waant. De Europese Unie (en de Commissie in het bijzonder) zou hier degene moeten zijn die handhaaft, maar dat proces is naar zijn aard lang, en door iedere keer de bakens een klein beetje te verzetten, stelt Tirol ook de rechtsgang weer een beetje uit. Dus laat het nu maar eens een keer zo misgaat dat de plaatselijke of landelijke politiek zijn messen slijpt.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 23 mei 2022, 19:21

Ik hoop dat ondernemers gaan klagen dat hun omzetten dalen vanwege het verkeer wat geweerd wordt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 23 mei 2022, 20:28

Allemachtig. Dit zijn wel hele uitgebreide strenge maatregelen. :neenee:
Pino schreef: ma 23 mei 2022, 19:17 Ik hoop ergens dat het doel zijn middel wél voorbij schiet, en dat eens wat politieke druk ontstaat. De deelstaat Tirol doet hier maar wat, met een politiek die zich onaantastbaar waant. De Europese Unie (en de Commissie in het bijzonder) zou hier degene moeten zijn die handhaaft, maar dat proces is naar zijn aard lang, en door iedere keer de bakens een klein beetje te verzetten, stelt Tirol ook de rechtsgang weer een beetje uit. Dus laat het nu maar eens een keer zo misgaat dat de plaatselijke of landelijke politiek zijn messen slijpt.
Helemaal mee eens!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022, 20:30

Terugkijkend in dit topic leken die verboden in 2019 een paniekreactie te zijn op een éénmalig incident. De rest van de zomer viel het toen best mee.

Desondanks willen ze het nu dus wel weer gaan proberen.

Je mag dus overigens wel de tol vermijden door via de B182 te rijden. Nieuw is wel dat ze daar nu ook doseerlichten hebben geplaatst.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 23 mei 2022, 20:37

^^
Sommige wegafsluitingen gaan ook wel heel erg ver vind ik. Dat zelfs Rothenbrunn, Axamer Straße etc. een rijverbod krijgen voor doorgaand verkeer is toch wel ver gezocht. Mag je dan daar ook niet voor een rondje uit rondrijden? En bovendien: Wat moet je doen als je geen tolvignet hebt? Wordt je op diverse locaties gedwongen om de A12 te pakken?

Die doseringslichten rondom Kufstein (en Brenner) lijken inderdaad ook voor Tirolers zelf een hindernis te zijn. Heb er totaal geen waardering voor.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 23 mei 2022, 20:49

^^ Eigenlijk zou je op alle wegen van en naar Tirol ren vrachtwagen dwars op de weg moeten zetten als protest.

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » ma 23 mei 2022, 22:09

SnarfFlevoland schreef: ma 23 mei 2022, 20:37 Wat moet je doen als je geen tolvignet hebt? Wordt je op diverse locaties gedwongen om de A12 te pakken?

Flikten ze bij mij ook op de A14, doen ze gerust.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 11 jun 2022, 14:29

Situatie bij Innsbruck. De kop van de congestie ligt wel hoofdzakelijk bij de werkzaamheden bij Innsbruck-Süd.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 02 aug 2022, 15:18

https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... pfingsten/

Tirol meldt dat er tijdens pinksteren 56.000 bestuurders zijn teruggewezen om het negeren van het rijverbod. Meer dan de helft hiervan was bij Reutte (meer dan 30.000). Daarna het meeste was in Innsbruck Land (rond A12/A13) met 24.000. Daarna nog 2.000 in Kufstein en 450 in Innsbruck Stadt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 16 dec 2022, 11:48

https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... chverkehr/

Van 24 december tot en met 10 april gelden weer rijverboden voor doorgaand verkeer op de uitwijkroutes in de regio's Kufstein, Schwaz en Reutte.

Kennelijk geldt het niet voor de regio Innsbruck, vermoedelijk omdat het wintersportverkeer vooral op Tirol zelf is gericht en minder doorgaand naar Südtirol / Italië. In de winter zijn ook minder of geen werkzaamheden op de Brenner Autobahn die voor congestie en dus uitwijkverkeer zorgen.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 16 dec 2022, 13:00

^^ Dat laatste verbaast niet. Ik snap trouwens niet helemaal wat het idee is bij Schwaz/Wiesing, met het stukje B171. Het lijkt alsof ze de route parallel aan de Brettfall-tunnel willen afsluiten, en dus niet willen dat je een eventuele Blockabfertigung voor die tunnel ontwijkt door, komend vanaf de A12, naar de B171 af te slaan en over dat parallelstuk te gaan rijden. Maar ik heb de B171 ook wel eens gepakt vanaf de voorgaande A12-afrit richting Zillertal, puur met als doel een file op de afrit Wiesing te omzeilen. Je rijdt dan feitelijk om een flink deel van de file voor de tunnel heen. En mag dat nou nog wel of niet meer?