Vanuit het dal in Chamonix gaan kabelbanen de berg op, naar de overzijde van het dal. Vanaf die bergen aan de overkant heb je een mooi uitzicht op de Mont Blanc:

Moderator: Moderatoren
Vanuit het dal in Chamonix gaan kabelbanen de berg op, naar de overzijde van het dal. Vanaf die bergen aan de overkant heb je een mooi uitzicht op de Mont Blanc:
Wel eens Robert Gesink of Tom Dumoulin gesproken na de beklimming van deze col?Chris schreef: ↑za 26 jan 2019, 15:48Wat foto's van de Col de la Madeleine. Ik heb niet snel dat ik vermoeid raak van bergwegen rijden, maar de Col de la Madeleine vond ik wel pittig, ik heb hem vanaf het noorden bereden en dat is 25 kilometer lang alleen maar bochten. Sommige delen zijn ook erg smal, vooral de combinatie van smalle weg, weinig zicht en scherpe bochten maken het een wat oncomfortabele rit. Je kan niet zo makkelijk veilig de binnenbocht pakken als op andere bergwegen. Ik was eigenlijk ook wel blij er weer vanaf te zijn.
Ik heb vroeger met mijn ouders tijdens de zomervakantie vaak aan het einde enkele dagen op de camping in Sallanches gestaan. Het was vanaf het centrum de voorste nabij de autoweg. Als het weer meewerkte, had je vrij zicht op de Montblanc. Soms had je 's avonds een mooie samenhang met de zon en zag je overal mensen uit tenten/caravans komen om het vast te leggen. Geweldige tijd. Jammer genoeg is de camping achteruit gegaan. En de huisjes die ze nu hebben, zijn net zo duur als elders een appartement huren. Het is nu ook vaak erg rustig als we in de buurt zijn en even de camping opwandelen.
Klopt dat is hem. Hij is inderdaad behoorlijk verwaarloosd. Door de jaren heen werd het steeds stiller daar. Heel lang geleden (tot 10 jaar geleden) stond het goed vol tot bomvol. Daarna is de klad erin gekomen mede doordat het sanitair nog in de jaren 90 bleef steken.Chris schreef: ↑do 31 jan 2019, 15:04Dat is zeker Camping Mont Blanc Ecureuil. Ik had daar als eerste gekeken maar ik vond het verwaarloosd en wat unheimisch, de camping was ook vrijwel leeg. Ook wel dicht bij de snelweg. Ik heb toen maar een paar dagen op de luxere camping Les Iles gegaan. Het is wel opmerkelijk hoe snel het seizoen daar ten einde komt, in de eerste week van september was de camping en huisjes naar mijn schatting voor 80-90% al leeg.
T staat voor: Touristique. Hiermee geeft de wegbeheerder aan dat de weg niet noodzakelijkerwijs het hele jaar door geopend hoeft te zijn. Zie hier de uitleg op Wikisara: https://routes.fandom.com/wiki/Route_d% ... D205t_(05)