Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » ma 12 aug 2019, 18:44

^^ tip: gebruik de zoekfunctie in het topic, bijvoorbeeld 'schiedam' of 'kethel' levert al meerdere berichten over deze SNUP :idea:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » ma 12 aug 2019, 19:00

Toch zou een SNUP-register op (bijvoorbeeld) de Wegenwiki nog overzichtelijker zijn. Of een website die helemaal gewijd is aan SNUPs, inclusief wat achtergronden per SNUP.

Voor Drenthe weet ik er wel een aantal, in de toekomst wil ik die allemaal nog eens op een rijtje zetten. Drenthe heeft vooral kadastrale SNUPs trouwens, de meeste daarvan zie je niet (meer) in het landschap.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door HollandandJasper » ma 12 aug 2019, 20:48

Kaaiman schreef: ma 12 aug 2019, 19:00 Toch zou een SNUP-register op (bijvoorbeeld) de Wegenwiki nog overzichtelijker zijn. Of een website die helemaal gewijd is aan SNUPs, inclusief wat achtergronden per SNUP.

Voor Drenthe weet ik er wel een aantal, in de toekomst wil ik die allemaal nog eens op een rijtje zetten. Drenthe heeft vooral kadastrale SNUPs trouwens, de meeste daarvan zie je niet (meer) in het landschap.
Ik ben benieuwd naar de Drentse SNUPs, kan je al eentje met ons delen? :worship:

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Victor » ma 12 aug 2019, 21:42

Lekkere Kwal schreef: ma 12 aug 2019, 18:44 ^^ tip: gebruik de zoekfunctie in het topic, bijvoorbeeld 'schiedam' of 'kethel' levert al meerdere berichten over deze SNUP :idea:
Ik verbaas me al jaren dat dit topic maar door blijft gaan... op een gegeven moment hebben we alles toch wel gehad, denk ik dan ;)

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door PeterSchoeber » ma 12 aug 2019, 21:59

^^ Zolang er nieuwe leden bijkomen op het wegenforum zullen er ook SNUP's worden toegevoegd omdat de meeste mensen wel een of twee SNUP's weten/kennen.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » ma 12 aug 2019, 22:19

HollandandJasper schreef: ma 12 aug 2019, 20:48Ik ben benieuwd naar de Drentse SNUPs, kan je al eentje met ons delen? :worship:
Nou vooruit, hier heb je een paar op een rij die redelijk goed te herkennen zijn. ;)

Rijksweg 6 met aansluiting op de N353 in de ruilverkaveling Vledder
Knooppunt Assen-West, rijksweg 33 zou volgens het in 1963 vastgestelde tracé van Oosterwolde via Assen naar Gieten lopen, waarbij de weg een stukje samen zou lopen met de rijksweg 36, nu de A28. Er waren 2 knooppunten bij Assen gepland, waarvan er één is uitgevoerd (en aanvankelijk veel meer oost-west georiënteerd was vanwege de doortrekking naar Oosterwolde). Van het andere knooppunt en het weefvak tussen beide knooppunten zijn alleen de aanzetjes gemaakt.
Overbreed viaduct in de N381, hier had de rondweg Aalden/Zweeloo (N854) op moeten aantakken.
Sloot (schuin) waarlangs de omlegging Donderen (N858) gepland was in de ruilverkavleing Peize-Bunne, tot een jaar of 10 geleden was de sloot nog langer.
Sloot (licht gebogen oost-west) waarlangs de omlegging Dieverbrug - Frederiksoord (N855) gepland was in de ruilverkaveling Diever.
Opmerkelijke bocht met abrupt einde in de ruilverkaveling Spier-Wijster, dit was het in 1959 geplande tracé voor de autoweg Stadskanaal - Borger - Schoonloo - Spier (N374), later werd het geplande tracé gewijzigd en ingekort tot de N381, maar uiteindelijk nooit aangelegd.
Schuine (voormalige) dorpsrand bij Peize, de N372 rondweg Peize incl. verlegging trambaan was oorspronkelijk dichter bij het dorp voorzien dan de in de jaren '90 aangelegde rondweg.

Er zijn echter nog veel meer sporen te vinden die vooral kadastraal (nog) zichtbaar zijn, zoals:
Kadastrale voorbereiding in de herinrichting Drents-Groningse Veenkoloniën voor de geplande aansluiting N391 Pottendijk. Het is de vraag of die aansluiting er nog gaat komen, ongelijkvloers wordt het in ieder geval wel.
Autowegtracé voor de N374 bij Schoonoord in de ruilverkaveling Grolloo-Schoonloo, de oude weg zou op den duur vervangen worden door een autoweg met een vloeiender tracé.
Autowegtracé voor de N373 bij Langeloo in de ruilverkaveling Peizermade, alleen herkenbaar door de kadastrale grenzen.

Overigens beschik ik over een kadastraal bestand met allerlei perceelsgrenzen uit de periode 1950-2010, waarin ook inmiddels weer wegverkavelde tracés zijn te herkennen. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat de aansluiting A28 De Wijk oorspronkelijk als Haarlemmermeeraansluiting was gepland en de brug in de N851 over de verlegde Hoogeveensche Vaart schuiner had moeten liggen en de boogstralen ruimer hadden moeten worden omdat men toen nog uitging van de N851 als autosnelweg van Hoogeveen naar de A32 in Meppel, over de te dempen oude Hoogeveensche Vaart.

Hier heb ik een kaart met een groot aantal van de mij bekende niet gerealiseerde tracés in Drenthe, al is 'ie niet compleet want een heel aantal korte tracés staan er (nog) niet op, net als het snelwegtracé door Meppel-Oost: https://qgiscloud.com/DeurDrenthe/Gepla ... ces/mobile
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door harry » di 13 aug 2019, 14:44

Kaaiman schreef: ma 12 aug 2019, 19:00een website die helemaal gewijd is aan SNUPs, inclusief wat achtergronden per SNUP.
Daar ben ik ooit aan begonnen, maar ik heb het opgegeven wegens de grote hoeveelheid informatie.
En ik had ook niet echt een goede manier om de SNUPs overzichtelijk in te delen.
Kaaiman schreef: ma 12 aug 2019, 22:19Nou vooruit, hier heb je een paar op een rij die redelijk goed te herkennen zijn.
Verbazend dat er na zoveel jaar nog (voor mij) nieuwe dingen bij zitten! :top:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » di 13 aug 2019, 15:44

Zou zoiets niet gewoon op de wegenwiki erbij kunnen? Een aparte website lijkt altijd leuk maar als na een paar jaar de klad erin komt dan sterft het ook weer snel uit of raakt achterhaald. Het goede aan een wiki is dat je de structuur makkelijker werkbaar houdt en ook toegankelijk blijft houden voor inbreng uit verschillende hoeken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » di 13 aug 2019, 20:24

harry schreef: di 13 aug 2019, 14:44Verbazend dat er na zoveel jaar nog (voor mij) nieuwe dingen bij zitten! :top:
Dit was slechts een bloemlezing. :dyn_hyp:

Qua resten van voormalige tracés kan ik ook wel het een en ander aanwijzen, al zijn ook die vaak vrij subtiel.

Voor de langere termijn ben ik van plan om op mijn website een overzicht te maken van zulke sporen in Drenthe, voor zover het (voormalige) provinciale (plan)wegen betreft. Misschien met klikbare kaart. Maar ik heb in mijn huidige drukke burgerlijke bestaan nu helaas niet meer zoveel tijd om ergens echt in te duiken... :|
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Breyten
stadsweg
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 8:22
Locatie: Voorschoten

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Breyten » do 15 aug 2019, 14:01

Dat vraagt natuurlijk om nader onderzoek in andere provincies met de kadastrale kaart erbij.
Noord-Brabant om maar ergens mee te beginnen.
En het was prijsschieten... veel nieuwe snupjes, die ik niet kende of die bij nader inzien meer info opleverden:

- Bij Overlangel zie je hoe het kruispunt met de reeds bekende SNUP langs Grave moest lopen. Er lijkt een kruispunt pal boven deze rotonde gepland.
- Knooppunt 's-Hertogenbosch-west / Vlijmenseweg lijkt voorbereid op een 4e richting ipv 3 in een trompetaansluiting. Pas op de kadastrale kaart valt het te zien.
- Er is een noordelijke rondweg boven Oost- en Middelbeers te zien met een T-spliting rechtsboven Oostelbeers. Daar was een weg gepland vanuit Hoogeind. Rechts van de straat met de naam Rozemarijn.
- Ten noorden van Hulsel in het verlengde van de Hulselseweg naar Vloeieind.
- Zuidelijke rondweg Reusel. Hadden we deze niet eerder gespot?
- Knooppunt - afslag John F Kennedylaan is voorbereid op een volwaardig knooppunt met vier richtingen.
- In Land van Altena is het alternatief verloop van de N267 onder Giessen duidelijk te zien. Zoom hier uit.
- Bij Tilburg noord (kruising N260 - N261) lijkt er een weg te zijn gepland via Dongen Onkelsloot naar Oosterhout. Kan ook een fantoomsnup zijn. Het is ook meer dat ik strepen zag op Google Maps.
- Nog een bonus later gevonden bij de Binnenmoerdijksebaan.

Verder veel interessante info naar het verloop van afslagen of knooppunten van weleer, maar die zijn al bekend op dit forum.

Edit: Ik heb later links ingepast.
Laatst gewijzigd door Breyten op do 15 aug 2019, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door HollandandJasper » do 15 aug 2019, 19:56

Je kan een Google Maps link gewoon plaatsen. Ben wel benieuwd waar die snups uit je lijstje liggen, het is lastig om ze te vinden op deze manier.

Breyten
stadsweg
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 8:22
Locatie: Voorschoten

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Breyten » do 15 aug 2019, 21:01

Ik heb de links in mijn eerdere post aangepast. Eindelijk heb ik de links op Kadastrale kaart uitgevonden...
Je moet wel even uitzoomen om het geheel te overzien.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door harry » do 15 aug 2019, 22:07

Breyten schreef: do 15 aug 2019, 14:01Kan ook een fantoomsnup zijn. Het is ook meer dat ik strepen zag op Google Maps.
Het ziet er uit als een leidingstraat.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Breyten
stadsweg
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 8:22
Locatie: Voorschoten

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Breyten » do 15 aug 2019, 22:55

^^ Zou inderdaad goed kunnen. Ik twijfelde er al aan.

Het spannendste wat ik in Limburg heb kunnen vinden, is dat de kruising N280 - Napoleonseweg daadwerkelijk ooit als knooppunt was gepland; althans er was rekening mee gehouden. Volgens mij was dit al bekend.
Verder meer wat al bekend is op dit forum (knooppunt Spekholzerheide etc.).
Leuk blijven wel de oude spoorlijnen en de rivierlopen, maar dat is iets voor een ander forum.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Jackbauer1350 » do 15 aug 2019, 23:21

N280 x N273 is oude bekende. Dat moest inderdaad knooppunt A68xA73 worden omdat de A73 aan de westzijde van de Maas gepland is geweest.

A58 x John F Kennedylaan was waar de A2 via het alternatieve tracé zou uitkomen op de A58. De A58 had oostelijker moeten doorlopen naar de A75.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Mark » vr 16 aug 2019, 7:15

harry schreef: do 15 aug 2019, 22:07
Breyten schreef: do 15 aug 2019, 14:01Kan ook een fantoomsnup zijn. Het is ook meer dat ik strepen zag op Google Maps.
Het ziet er uit als een leidingstraat.
Dat klopt. Her en der zie je langs het tracé pompinstallaties.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » vr 16 aug 2019, 11:17

Het handigste is natuurlijk om de oude provinciale wegenplannen ter hand te nemen om sporen te vinden, bijvoorbeeld die van Noord-Brabant 1968. Het feit dat veel sporen opeens ophouden hangt overigens vaak samen met het feit dat de daar de blokgrens van een ruilverkaveling loopt.

Waar geen ruilverkaveling is geweest, zijn in landelijk gebied doorgaans ook geen (kadastrale) sporen te vinden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door JB81 » vr 16 aug 2019, 12:03

Breyten schreef: do 15 aug 2019, 14:01
- Knooppunt 's-Hertogenbosch-west / Vlijmenseweg lijkt voorbereid op een 4e richting ipv 3 in een trompetaansluiting. Pas op de kadastrale kaart valt het te zien.
Deze vierde tak gaat er (zij het nog onder voorbehoud van een RvS-uitspraak) ook daadwerkelijk komen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » vr 16 aug 2019, 14:28

Misschien is het wel een heel nieuwe perceelsgrens. Je kunt de leeftijd niet zonder meer afleiden van die kaart.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Breyten
stadsweg
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 8:22
Locatie: Voorschoten

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Breyten » ma 19 aug 2019, 22:57

Ik had wat tijd gevonden om Zeeland en omstreken wat nader te onderzoeken.
Uiteraard zie je goed de waterlopen en sporen van recente wijzigingen van het wegennet (N57 bij Middelburg, N61, N62 etc), maar die zijn bekend.
Bij de linkjes graag even uitzoomen voor het grotere geheel.

De Provinciale weg boven Luntershoek vanaf Terhole lijkt een snup te zijn.
De lijnen lijken door te lopen tot Spui.
De weg had vermoedelijk moeten leiden tot een aansluiting op de Tractaatweg (N62).

Een duidelijk geplande halve haarlemmermeeraansluiting bij Serooskerke bij de kruising N57 - N59, die je niet in het landschap terugvindt.
En bij Nieuwerkerk is rekening gehouden met een afslag.

Weliswaar geen weg, maar een ander gepland verloop van het kanaal door Walcheren.

Dan nog een paar opmerkelijke snups vlakbij Zeeland.
Bij Oude Tonge (N59 - N215) lijkt hier en hier ruimte te zijn voor een ongelijkvloerse kruising.
Op GM is deze snup overigens ook aan 3 kanten te zien, maar je ziet op de kadasterkaart de vierde kant.

In Melissant zijn verder de werkzaamheden voor de omlegging (N215) goed te zien.

Tenslotte nog op de A59 bij Nieuwemolen.

PS. Voel je vooral vrij om andere provincies eens na te lopen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Willem » di 20 aug 2019, 7:24

Bij de viaducten van de N59 rond Oude-Tonge kun je nog goed zien dat er ruimte is vrijgehouden om die weg tot snelweg (of 2x2 autoweg) uit te bouwen.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Piles » di 20 aug 2019, 8:51

Breyten schreef: ma 19 aug 2019, 22:57 En bij Nieuwerkerk is rekening gehouden met een afslag.
Leuk, die kende ik nog niet :top:

De bekendste van de N57 is inmiddels opgeruimd. Maar in 2009 zag het er nog zo uit: https://goo.gl/maps/o4ivEWjkPb4M5bwp9

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Teetje » di 20 aug 2019, 10:52

Ik vond deze ook wel heel leuk: de A4 tussen de A29 en Oud-Beijerland. Een bekende SNUP natuurlijk (want ruime bocht in A29 met ruimte voor aftakking voor A4), maar de kadastrale kaart laat zien wat het landschap niet laat zien.

https://kadastralekaart.com/kaart/4.417 ... 8455135/18

Bobbje
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 20:01

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Bobbje » di 20 aug 2019, 12:55

Weet niemand of hier vroeg ook een weg gepland was?

https://kadastralekaart.com/kaart/7.022 ... 7248562/15

Vanaf de N342, ten zuid westen van Denekamp, waar nu hotel Dinkeloord zit, langs Denekamp in een noord-oostelijke richting tot de grens met Duitsland. Gedeeltelijk via het trace van de huidige rondweg van Denekamp. Dan door over de klootschietbaan richting Duitsland. Waar die best wel goed zou kunnen aansluiten op de Südtange van Nordhorn.

Is dit een SNUP van de ooit geplande A15?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » di 20 aug 2019, 13:10

^^ Ja.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Stender
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 15:12

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Stender » di 20 aug 2019, 13:23

Leuke tip van de kadastralekaart.com! Zo zie je inderdaad veel zaken die je op basis van luchtfoto's of satellietbeelden nooit had kunnen vernemen.

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Teetje » di 20 aug 2019, 14:19

Kijkend naar het geplande tracé van de nooit doorgetrokken A8, zie ik halverwege ineens deze kavel (https://kadastralekaart.com/kaart/4.722 ... 8723936/18 / Perceel: ASD01 N 0838).

Was daar een knooppunt gepland?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » di 20 aug 2019, 14:44

^^ Daar lijkt het wel heel erg sterk op. In het A8-topic werd jaren geleden al eens gerefereerd aan het slootje dat de ruimte voor het knooppunt lijkt te markeren. Zie ook dit kaartje.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Rein » di 20 aug 2019, 15:07

Dat is inderdaad de plek waarvan bedacht was dat Rijksweg 16 / Stamweg de A8 zou moeten kruizen.

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Teetje » di 20 aug 2019, 15:13

Rein schreef: di 20 aug 2019, 15:07Dat is inderdaad de plek waarvan bedacht was dat Rijksweg 16 / Stamweg de A8 zou moeten kruizen.
Dus toch! Dat dacht ik al.

Plaats reactie