[A010] Zuidasdok / Ondertunneling Ring Zuid

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

jelger
autoweg
Contacteer:

Re: [A010] Zuidasdok / Ondertunneling Ring Zuid

Bericht door jelger » vr 06 sep 2019, 17:49

En vrijdag is dan de beste dag.

Ik zie het probleem niet zo.

Rein
2x2 autosnelweg

Bericht door Rein » vr 06 sep 2019, 19:11

Een vrijdag is een betere dag dan maandag tot en met donderdag. Maar dan nog lijkt mij één van de drukkere wegen in Nederland op een vrijdag afsluiten nou niet echt wenselijk. Als er niet tijdig grootschalig gewaarschuwd wordt dat men moet thuiswerken etc. wordt het een enorme verkeerschaos. De weekendafsluitingen die in mei/juni plaatsvonden zorgden al voor lange files, op doordeweekse dagen is het verkeersaanbod nog flink wat groter. Maar goed, rond de NSS top werd ook voor enorme verkeerschaos gevreesd, maar doordat de helft van de mensen thuis bleef werken viel het uiteindelijk reuze mee. Een beetje bangmakerij scheelt gelijk een boel verkeer.

jelger
autoweg
Contacteer:

Bericht door jelger » vr 06 sep 2019, 19:15

Misschien maar gewoon helemaal ophouden met werkzaamheden in dienst van de burger.

Dan is het snel afgelopen met zulke nonsense. Sorry, maar ik ben wat allergisch voor zulke sentimenten. ;)

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » vr 06 sep 2019, 23:53

Ik vind het juist goed dat er voor zulke sentimenten een plaats is op het forum. Er wordt door de nodige relevante mensen meegelezen en zo blijft de druk op de ketel om de overlast zoveel mogelijk binnen de perken te houden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
autoweg
Contacteer:

Bericht door jelger » za 07 sep 2019, 7:39

Uiteraard, en mee eens, noch bestrijd ik dat. Ik geef slechts mijn persoonlijke gevoel. Niemand sluit een dergelijke weg voor de lol af om forensje 'te pesten'. Om het even plat te slaan. En op elke dag is wel wat op of aan te merken, zo blijkt ook uit de discussie.

jordi
zandpaadje

Bericht door jordi » za 07 sep 2019, 11:30

Een spotje van 20 seconden op tv en radio zal in ieder geval wel het nodige uithalen om genoeg burgers te informeren. Daarnaast zou je denken dat een werkgever het beste voor heeft met z'n werknemers en dit in ieder geval zal communiceren.

waldo79
Secretaris

Bericht door waldo79 » zo 08 sep 2019, 14:57

Rein schreef:
do 05 sep 2019, 14:03
^^ En op dat traject worden (ook) per dag ca 200.000 reizigers vervoerd per dag?
Het is best druk anders zouden er geen zes Intercitytreinen per uur per richting rijden. Voor mij was het te doen omdat ik eventueel kon uitwijken naar de auto of een alternatieve route kon nemen.
Contactgegevens vereniging: secretaris at (@) wegenforum.nl.

ibodejoode
dorpsstraat
Contacteer:

Bericht door ibodejoode » di 10 sep 2019, 22:00

Op Amsterdam Zuid stoppen op werkdagen geen 6 intercitys, maar 10 intercitys en 4 sprinters per uur per richting. Verder had Zuid in 2018 gemiddeld 61.000 in/uitstappers. Aantal doorgaande reizigers die niet in Zuid uitstappen is mij niet bekend maar loopt zeker in de 10-duizenden, vooral van/naar Schiphol.

PeterSchoeber
dorpsstraat

Bericht door PeterSchoeber » vr 18 okt 2019, 16:18

Binnenkort is het zover dat het eerste tunneldek wordt ingeschoven. https://www.prorail.nl/nieuws/zuidasdok ... -het-spoor voor meer informatie. De werkzaamheden zijn per webcam te volgen volgens het verhaal.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Rein
2x2 autosnelweg

Bericht door Rein » ma 21 okt 2019, 14:02

Rein schreef:
do 05 sep 2019, 11:15
Begin november zal onder de A10 Zuid de voetgangerstunnel bij station Amsterdam Zuid ingeschoven worden welke eigenlijk in juni 2019 ingeschoven had moeten worden. Opmerkelijk is dat de buitenring (en de A4 vanaf KP Badhoevedorp) ook de gehele vrijdag, een gewone werkdag, afgesloten zal zijn. Dat kan nog wel eens vrij problematisch kunnen worden vrees ik.

Meer info.
Bij de projectorganisatie realiseert men inmiddels ook dat het volledig afsluiten van de A10 zuid op een doordeweekse dag tot 'drukte' kan leiden. Inmiddels spreekt men zelf over 'zwarte vrijdag' en adviseert men (nog) nadrukkelijker om dat weekend van 1 november de A10 zuid te mijden.
Website Zuid-as schreef:Om de waarheid te zeggen: de alternatieven zijn beperkt. Zeker op vrijdag 1 november, een werkdag, voorzien we ernstige verkeershinder. We raden forenzen aan om thuis of elders te werken, voor zover dat mogelijk is. We weten namelijk nu al dat de omleidingsroutes het vrijdagverkeer dat normaal op de A10 Zuid rijdt niet kunnen verwerken. Treinverkeer van, naar en via de stations Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI is op vrijdag 1 november en zaterdag 2 november ook niet mogelijk.

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » ma 21 okt 2019, 14:43

Het voorspellen van een zwarte vrijdag is natuurlijk onderdeel van de strategie om mensen zoveel mogelijk te laten omzien naar alternatieven als vrije dagen, thuis werken etc. Op zich zou ik verwachten dat het A10-zuid vrijdag-verkeer nog redelijk zal kunnen worden opgevangen door met name de A9. Die zal een groot deel van de dag overvol zijn, maar een volkomen gridlock daar lijkt me niet heel erg voor de hand te liggen. Maar ja, jaag wat meer mensen van de weg af met armageddon-verhalen en het valt gegarandeerd nog een beetje meer mee...

Ik ben alvast een lang weekend weg (gepland zonder me te realiseren dat dat in dit bouw-weekend zou zijn).

Plaats reactie