https://nos.nl/artikel/2295492-nederlan ... sland.html
Makkelijk om te speculeren, ongeluk vroeg in de ochtend dus hele nacht doorgereden? Hoewel je wel bandensporen rechtsaf ziet gaan, dat past daar weer minder bij.
Moderator: Moderatoren
De bestuurder van het VW-busje was bezig met een inhaalmanoeuvre, ging te vroeg naar rechts en raakte de Mercedes op de naastliggende rijstrook. Hierdoor veranderde het busje plots van richting en ging rechtsaf de berm in.Wouter N14 schreef: ↑zo 28 jul 2019, 19:01Hoewel je wel bandensporen rechtsaf ziet gaan, dat past daar weer minder bij.
Het blijkt te gaan om een gezin uit Scherpenzeel (Gld), niet heel ver bij mijn woonplaats vandaan. Het ongeluk wordt daarom ook in de regionale media behandeld. Er zijn buren geïnterviewd en die zeggen dat de familie zaterdagavond is vertrokken.Chris schreef: ↑zo 28 jul 2019, 19:15 De hele nacht doorrijden zou qua tijden wel kunnen. Aan de andere kant, ze zouden ook bij München overnacht kunnen hebben, als je met een jong gezin rijdt is zo'n reis naar het zuiden in twee etappes ook wel logisch en de omgeving München is een logische overnachtingsplek.
Intussen is ook duidelijk geworden waarom de bestuurder (onbewust) naar rechts stuurde. Ze werd tijdens het rijden getroffen door een hersenbloeding.
Ik wist dat ze in Duitsland dimensioneringen hebben die ver over de datum zijn, maar de werkwijze bij werkzaamheden lijkt dus op die van de jaren '50 en '60 in Nederland?Willem schreef: ↑ma 09 sep 2019, 20:36 Vandaag reed ik door een Baustelle van 2x3 smalle rijstroken. Halverwege was opeens de rechterrijstrook afgesloten en gold een Vmax van 40 ipv 80. Bleek dat iemand de tijdelijke markeringen gewoon met zijn vingers van de weg af aan het halen was terwijl op de andere, smalle rijstrook (en tijdelijk de meest rechtse rijstrook) het verkeer gewoon door reed.
![]()
Ben toch even in de ankers gegaan: vond het niet zo fijn idee om al te snel pal langs de man zijn vingers te gaan rijden....