De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » do 12 sep 2019, 16:47

Vissers Energy Group blijkt ook van alles te kunnen zijn. Zij exploiteren tankstations van allerlei grote en kleine oliebedrijven.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 12 sep 2019, 17:19

Pino schreef: do 12 sep 2019, 16:46 ^^ Dat laatste zeker. EG Group is trouwens niet alleen Esso. Zij hebben verschillende merken in franchise, bijvoorbeeld ook Texaco. Begrijp trouwens wel dat het accent min of meer op Esso ligt. In 2018 was het plan om "honderden Texaco-tankstations" om te bouwen tot Esso bijvoorbeeld.
EG Group wil de merken Texaco en Firezone inderdaad uitfaseren ten faveure van Esso en Esso Express. Daarnaast worden veel tankstations ook voorzien van een filiaal van Spar en/of Subway. Met dat soort initiatieven zijn ze wel één van de koplopers in Nederland.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » do 12 sep 2019, 17:23

Die kleine supermarketen op verzorgingsplaatsen zijn ook populair in Spanje. Best wel veel tankstations langs autosnelwegen hebben een Carrefour Express.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Willem » do 12 sep 2019, 20:29

Alleen zijn in Spanje de afstanden veel groter dan hier.

Als je vijf minuten verder rijdt en die maaltijd bij de supermarkt die tussen de afslag van de snelweg en je woning in ligt gaat halen bespaar je veel geld tegen relatief weinig extra tjjd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Rein » do 12 sep 2019, 21:02

Bij de Hackelaar zit nu toch al een Shell station. Of is dit een franchiser en gaat het nu over naar Shell NL of zo?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door boe! » do 12 sep 2019, 21:31

Klopt, De Wegman is een franchiser.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » do 12 sep 2019, 21:36

Willem schreef: do 12 sep 2019, 20:29 Alleen zijn in Spanje de afstanden veel groter dan hier.

Als je vijf minuten verder rijdt en die maaltijd bij de supermarkt die tussen de afslag van de snelweg en je woning in ligt gaat halen bespaar je veel geld tegen relatief weinig extra tjjd.
Toch gaat het bij dit soort shops om het gemak, ik denk dat zulke uitbaters bijna hun complete winst halen uit de shop en niet het verkopen van brandstof. Een kop koffie kost bijkans net zoveel als een heel pak koffie waar je weken mee kan uit de supermarkt... Broodjes en dergelijke zijn ook behoorlijk aan de prijs, al vind ik het prijsverschil van verse broodjes nog wel meevallen eigenlijk. 5 euro is veel voor een belegd broodje, maar dat is niet 2 keer zoveel als je in een Kwalitaria of bedrijfskantine zou betalen.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door brytje008 » do 12 sep 2019, 22:20

^^ Is het niet zo dat tankstations (langs de snelweg) het allemaal wel moeten hebben van de verkoop van broodjes,koffie , etensware etc. Want volgens mij verdienen ze daar meer op dan op Brandstof zelf.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 12 sep 2019, 22:52

^^ Op brandstof zit niet zoveel marge. Op die andere producten des te meer, zeker op eten en drinken.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Jeroen » vr 13 sep 2019, 20:41

Chris schreef: do 12 sep 2019, 21:36Een kop koffie kost bijkans net zoveel als een heel pak koffie waar je weken mee kan uit de supermarkt...
Probeer met dat pak koffie maar eens goede koffie te zetten als je onderweg bent. Ik denk dat bijzonder weinig mensen een goed koffiezetapparaat inclusief sterke omvormer in de kofferbak hebben staan...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Willem » za 14 sep 2019, 9:04

^^ Waarschijnlijk hebben alleen internationale vrachtwagens een koffiezetapparaat aan boord.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door waldo79 » za 14 sep 2019, 9:33

Het is vooral gericht op gemak en eventuele luiheid bij de consument. Van de week heb ik een dure salade gehaald bij de AH to Go, omdat ik geen zin had om te lopen naar de supermarkt, terwijl ik erg laat terug kwam na een borrel van het werk.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » za 14 sep 2019, 10:19

Steyn_E schreef: do 12 sep 2019, 15:06 ^^
Dat Hackelaar duur zou worden was te verwachten natuurlijk, maar de ~20Mln voor Haerst bij Zwolle is echt serieus veel geld. Het is geen wonder dat er nauwelijks nog onafhankelijke uitbaters langs de snelweg te vinden zijn. Total, Shell, BP en de EG Groep (Esso) zijn over niet al te lange tijd de resterende spelers. Je lokale olieboer kan hier niet tegenop bieden.
Die lokale olieboer zal de aankoop van een locatie meestal niet uit eigen zak betalen, maar is daarvoor ook (mede) afhankelijk van banken en investeerders.
Ik kan me voorstellen dat die met de aankomende transities en de opkomst van partijen als Fastned ook anders gaan kijken wanneer een kleine onderneming aanklopt met een potentiële business case. Voor grote oliemaatschappijen is het behoud en de uitbreiding van hun locaties een kwestie van consolidatie en behoud van hun positie op lange termijn in een veranderende markt. Voor kleinere partijen, waarvoor het essentieel is dat zo'n investering binnen de gestelde manier voldoende rendeert, worden de risico's (en daarmee ook de moeite om te kunnen financiering) steeds groter.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » za 14 sep 2019, 10:32

Steyn_E schreef: do 12 sep 2019, 15:06 ^^
Dat Hackelaar duur zou worden was te verwachten natuurlijk, maar de ~20Mln voor Haerst bij Zwolle is echt serieus veel geld.
Kennelijk is Haerst een winstgevende locatie, anders zou Shell niet zoveel geld willen neertellen om het te behouden.

Langs de A28 richting Utrecht zijn bijna alle verzorgingsplaatsen met tankstation kleinschalig. Haerst zelf is ook niet groot en heeft ook geen ruimte om makkelijk uit te breiden. De A28 is wel een route naar de Randstad. In Drenthe vertrekken, bij Zwolle even een koffie en broodje en dan door naar Amersfoort/Utrecht/Amsterdam.

De A2 Utrechtsebrug heeft ook € 14,5 miljoen opgebracht. Veel geld voor een snelweg met relatief weinig verkeer (dit is het pootje ten noorden van het knooppunt Amstel). De VZP daar heeft een groot tankstation met veel pompen, maar vrijwel geen parkeergelegenheid. Kennelijk ook veel passanten die daar hun makkelijke dingen scoren. Misschien wel veel taxichauffeurs of zo. Truckers zullen er wel niet komen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Jeroen » zo 15 sep 2019, 8:20

Willem schreef: za 14 sep 2019, 9:04 ^^ Waarschijnlijk hebben alleen internationale vrachtwagens een koffiezetapparaat aan boord.
Ik heb het iig niet. Filter- of senseokoffie vind ik niet lekker en om mijn nespresso-apparaat van thuis op een veilige manier op het 24 volt circuit aangesloten te krijgen heb ik een omvormer nodig die minimaal 4 keer zo duur is als het apparaat zelf. Dat is het mij niet waard.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » wo 18 sep 2019, 11:17

Rijkswaterstaat schreef:Rijkswaterstaat sluit toiletvoorzieningen verzorgingsplaatsen A58

Rijkswaterstaat sluit de toiletvoorzieningen op de verzorgingsplaatsen ‘t Scheld en Het Rak langs de A58. Mensen kunnen voor een sanitaire stop terecht bij de tankstations De Voetpomp, De Vliete, Selnisse, De Vliedberg en Arnemuiden.

De toiletten langs de snelweg A58 geven al jaren problemen. Zo hebben de vuilwaterfilters sinds de ingebruikname in 2008 nooit goed gefunctioneerd met vervuiling van het oppervlaktewater tot gevolg; technische oplossingen zijn duur en het resultaat is niet voorspelbaar. Bovendien liet de hygiëne van de toiletvoorziening te wensen over.

Tijdelijke toiletunits en vernielingen
Het plaatsen van een tijdelijke toiletunit en een intensief schoonmaakbeleid in de zomerperiode van 2019 losten de problemen niet op. Er is bovendien regelmatig sprake van vernielingen. De tijdelijke units worden deze week (38, 16 tot en met 22 semptember 2019) verwijderd. Voor het begin van het toeristenseizoen van 2020 worden ook de vaste toiletgebouwen, die al gesloten waren, weggehaald. Met het verwijderen van de toiletvoorzieningen op ’t Scheld en Het Rak blijft Rijkswaterstaat binnen de kaders van het beleid inzake voorzieningen op verzorgingsplaatsen.
Nederland: we kunnen een complex project van een miljard euro in een paar jaar bouwen, maar een toiletblok is te lastig. :hap:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » wo 18 sep 2019, 21:49

In Frankrijk en Duitsland kan men zoiets wel regelen, maar in Nederland is het blijkbaar lastig. Er zijn maar weinig VZP's zonder tankstation of restaurant die wel wc's hebben.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » wo 18 sep 2019, 23:16

^^ Sowieso hebben we steeds minder VZP's zonder tank of restaurant. Had altijd begrepen dat veel oude parkeerplaatsen zijn gesloten vanwege sociale veiligheid, het zijn geworden van homo-ontmoetingsplaats etc. Als in zo'n context een parkeerplaats nog uit kan, is een wc-huisje erbij een extra sociale veiligheids-uitdaging, en zal dus des te vaker achterwege blijven. Het zal wel te maken hebben met de combinatie van het zijn van een dichtbevolkt land met tolvrije autosnelwegen. In Frankrijk word ik ook nooit vrolijk van de wc's op aires de repos op niet-tolwegen (op tolwegen is gewoon meer investering mogelijk en liggen de gebruikersaantallen lager), maar Duitsland is nu net wel een land waar de onbemande verzorgingsplaatsen op wat drukkere snelwegen redelijk schoon en sociaal veilig lijken te zijn. Heb er nooit echt de vinger op kunnen liggen wat zij goed doen en wij niet kunnen. Misschien omdat zij zoveel wc-huisjes hebben dat ze daar makkelijker een rondrijdende schoonmaakbrigade kunnen inzetten die zich alleen richt op dat soort huisjes.

Desalniettemin hebben wij een wat grotere dichtheid aan bemande verzorgingsplaatsen dan de genoemde andere landen, dus dan moeten we het daar maar oplossen. Zelfs in de dunbevolkte gebieden heb je maximaal iedere dertig kilometer wel een tankstation. Die dichtheid is wat lager dan de afstand tussen wc's in Frankrijk of Duitsland, maar dat kan uit - ook omdat de gemiddelde rit over het Nederlandse snelwegennet nu eenmaal korter is. De eerste uitdaging daarbij zou echter moeten liggen in het toegankelijker maken van de wc's bij tankstations. Te vaak is dat nog bij de kassa een sleutel halen en dan achterom lopen. Eigenlijk zouden ze bij iedere veilingronde die vanaf nu komt, bieders op kavels moeten verplichten om een Sanifair-achtige installatie neer te zetten en daarvoor desnoods het winkeltje maar uit te bouwen (de staat als verpachter verplicht zich het vergunningstraject gemakkelijk te maken).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door harry » wo 18 sep 2019, 23:20

Pino schreef: wo 18 sep 2019, 23:16Te vaak is dat nog bij de kassa een sleutel halen en dan achterom lopen.
Dat kom ik bijna niet meer tegen. Het merendeel heeft een 2totheloo of iets dergelijks waar je 50 of 70 cent betaalt en een waardebon krijgt voor 50 cent.
En ik kom vrij vaak in een tankstation, overal in Nederland...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » wo 18 sep 2019, 23:39

^^ Ik duidelijk onvoldoende, want ik vermijd ze en heb ook niet zo vaak hoge nood langs de snelweg die niet in pakweg een McDo kan worden opgelost. Mijn laatste pogingen waren Knuvelkes (zo ziet dat eruit) en De Wâlden, maar daar zit ik vast te ver uit de bewoonde wereld en ik heb dus misschien iets teveel herinnering van vroeger. Hoe dan ook goed als dit verder verplicht wordt gemaakt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door harry » wo 18 sep 2019, 23:59

^^ Ik kom wel eens in Knuvelkes, maar ga er inderdaad niet graag naar het toilet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » do 19 sep 2019, 0:16

harry schreef: wo 18 sep 2019, 23:20
Pino schreef: wo 18 sep 2019, 23:16Te vaak is dat nog bij de kassa een sleutel halen en dan achterom lopen.
Dat kom ik bijna niet meer tegen. Het merendeel heeft een 2totheloo of iets dergelijks waar je 50 of 70 cent betaalt en een waardebon krijgt voor 50 cent.
En ik kom vrij vaak in een tankstation, overal in Nederland...
Mag je inmiddels wél meerdere binnen in één aankoop besteden eigenlijk? Typisch Nederlands om juist op dat punt af te wijken van Sanifair. Met als gevolg dat een groep mensen 2theloo mijdt of de bonnetjes weggooit (wat ook weer typisch Nederlands is).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 19 sep 2019, 0:28

^^ Eén bonnetje per product.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door mavas » do 19 sep 2019, 8:23

En ook maar slechts 3 maanden geldig :shutup:
Ik noem zoiets niet gebruiksvriendelijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » do 19 sep 2019, 9:13

De deal met Sanifair / 2theloo is ongetwijfeld dat de verkoopwaarde van 50 cent niet tegen 50 cent wordt afgerekend door de wc-boer. En er zit vast wat tijd tussen voordat je geld ziet voor de ingeleverde bonnetjes (nog los van de vraag hoe je inlevert). Genoeg redenen voor een winkelier om niet heel happig te zijn op die bonnetjes.

Maar met de marges op producten als snoep en koffie, wat toch al impulsaankopen zijn die mensen anders niet hadden gemaakt, moet je niet al te hard klagen. Het staat een winkelier vrij zijn business zo klant-onvriendelijk on te richten en bij snelweg-tankstations die minder op vaste klanten draaien is de keuze voor de snelle euro natuurlijk ook vlug gemaakt. Maar enige goodwill kweek je zo niet. Niet als tankstation, maar als je niet uitkijkt kleedt het ook de goodwill op het 20+50-systeem van de wc-boeren uit. En dan kan het snel bergaf gaan met dit model, wat me in niemands belang lijkt. Sanifair kan nu nog reclame maken met een "wir nennen das fair" en zich presenteren als iets dat een heel goede oplossing is geweest voor een aloud Raststätte-probleem. Dat zal op langere termijn alleen maar kunnen wanneer zij hun winkels opleggen het aantal beperkingen op het inleveren beperkt te houden.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door paolie » do 19 sep 2019, 9:28

Ach, ik betaal graag 50 cent voor een schoon toilet (wat is nu 50 cent op de totale kosten van autorijden?), dus heb er geen moeite mee dat die bonnetjes maar beperkt te gebruiken zijn. Als ik toevallig zin heb in koffie, lever ik 'm in, en als ik nergens zin in heb, laat ik het bonnetje gewoon liggen voor de liefhebber. Alles beter in ieder geval dan die vreselijk smerige toiletjes aan de achterkant van vroeger.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 19 sep 2019, 10:22

Pino schreef: do 19 sep 2019, 9:13Sanifair kan nu nog reclame maken met een "wir nennen das fair" en zich presenteren als iets dat een heel goede oplossing is geweest voor een aloud Raststätte-probleem. Dat zal op langere termijn alleen maar kunnen wanneer zij hun winkels opleggen het aantal beperkingen op het inleveren beperkt te houden.
Maar Sanifair in Duitsland doet het toch best goed? Daar valt het qua beperkingen best mee, in tegenstelling tot in Nederland. Bij de meeste Raststättes van Tank&Rast zijn die bonnetjes geldig, ongeacht welk merk tankstation of restaurant er zit, de bonnetjes zijn tevens een jaar lang geldig, en dikwijls kun je een onbeperkt aantal inleveren zonder minimumbesteding.

Ik heb ooit 22 bonnetjes in één keer ingeleverd toen we een keertje ontbijt namen in een Raststätte.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door sven_engelen » do 19 sep 2019, 10:23

22 bonnetjes? Dat noem ik pas een bonnetjesaffaire :mrgreen:
Svenlo

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » do 19 sep 2019, 10:29

paolie schreef: do 19 sep 2019, 9:28 Ach, ik betaal graag 50 cent voor een schoon toilet (wat is nu 50 cent op de totale kosten van autorijden?), dus heb er geen moeite mee dat die bonnetjes maar beperkt te gebruiken zijn. Als ik toevallig zin heb in koffie, lever ik 'm in, en als ik nergens zin in heb, laat ik het bonnetje gewoon liggen voor de liefhebber. Alles beter in ieder geval dan die vreselijk smerige toiletjes aan de achterkant van vroeger.
50 cent voor een schoon toilet leg ik zonder nadenken neer. Als ik er dan een waardeloos waardebonnetje bij krijg, is het inderdaad een kwestie van kijken of ik toevallig iets nodig heb en anders achterlaten voor een liefhebber. Gaat het naar 70 cent inclusief waardebonnetje, dan ervaar ik die prijs als idioot hoog wanneer het waardebonnetje in de categorie "gedwongen nu iets kopen dat meer kost dan het waardebonnetje" valt. Ik zal het uiteindelijk wel neerleggen, maar het voelt als afzetterij. Prima dat het op de totale kosten van een rit peanuts is en natuurlijk is het beter dan een smerig hokje aan de achterkant. Daarom leg ik die 70 cent ook wel neer, ook als we met de hele familie zijn. Maar het laat het gevoel achter dat je genaaid wordt door de combinatie wc-operator / tankstation, en daarmee hol je uiteindelijk het hele model uit.
Coen Tunnel schreef: do 19 sep 2019, 10:22Maar Sanifair in Duitsland doet het toch best goed?
Zeker - mijn post was ook niet bedoeld om kritiek te uiten op Sanifair of hun slogan over fairness. De opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat hun goodwill hangt op het feit dat je met dat 50 cent-bonnetje 'faire' dingen kunt doen. Lees: dat het inwisselen daarvan niet wordt onderworpen aan de beperkingen die je in Nederland ziet. Voorlopig waagt Sanifair zich daar inderdaad niet aan, in ieder geval niet langs de autosnelwegen. Maar dat hetzelfde model in Nederland veel minder geliefd lijkt te zijn, hangt wel sterk samen met dat soort beperkingen, en in die zin zou ik ook Sanifair de wijze raad willen geven om hun klanten op te leggen de beperkingen zo minimaal te houden als ze nu zijn.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 19 sep 2019, 10:59

sven_engelen schreef: do 19 sep 2019, 10:23 22 bonnetjes? Dat noem ik pas een bonnetjesaffaire :mrgreen:
Wie wat bewaart heeft wat. :)

Plaats reactie