[N003] N3 in Dordrecht

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Driver
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 12:03
Locatie: N3/A16

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Driver » do 29 aug 2019, 12:59

Als er maar 1 rijstrook beschikbaar is zullen er wel flinke files ontstaan in de spits, tijdens brugopeningen enz. Dan kan er in geval van een calamiteit helemaal geen hulpdienst meer door.

Op 10 augustus was het stuk N3 tussen Wantijbrug en afslag Stadspolders ri A16 afgesloten. Stad in vanuit Papendrecht moest via afrit Staart en Merwedestraat, was één grote chaos daar.

De veerpont Kop van het Land - Werkendam zal er wel bij varen, is een mooie route om naar de A27 te komen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Rein » wo 06 nov 2019, 15:25

De werkzaamheden aan de Wantijbrug gaan begin 2020 van start. Vanaf 20 januari 2020 is de brug volledig afgesloten gedurende 2,5 maand. Daarna zijn er nog restwerkzaamheden waardoor de brug (pas) in het najaar van 2020 helemaal gerenoveerd is. Voor scheepvaart wordt de brug de hele periode niet bediend.
Nieuwsbericht RWS schreef:
Renovatie Wantijbrug (N3) in Dordrecht van start op 20 januari 2020

Gepubliceerd op: 06 november 2019- Laatste update: 06 november 2019 14:28 uur

De Wantijbrug (N3) wordt gerenoveerd en om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren is de brug vanaf maandag 20 januari tot en met vrijdag 3 april 2020 volledig afgesloten voor auto’s, motorfietsen en vrachtwagens.

Hulpdiensten, (brom)fietsers, voetgangers en het openbaar vervoer kunnen wel over de brug. Voor het overige verkeer worden er omleidingsroutes ingesteld. Later in 2020 zijn er nog weekend- en nachtafsluitingen nodig om de beweegbare brugdelen te vervangen en de brug te testen. Bovendien start in juni 2020 het groot onderhoud voor de N3. Naar verwachting is de renovatie van de brug in september 2020 klaar.

In de periode van maandag 20 januari tot en met 3 april 2019:

- rijdt het doorgaande auto- en vrachtverkeer om via de A15 en A16. Het verkeer moet rekening houden met een extra reistijd van ongeveer 10 minuten (buiten de spits).
- loopt de omleiding voor gevaarlijke stoffenvervoer via de A59, A27 en A15. Zij moeten rekening houden met een extra reistijd van ongeveer 40 minuten (buiten de spits).
- wordt de brug voor de scheepvaart niet bediend vanaf 6 januari 2020 tot oktober 2020. Scheepvaart wordt via scheepvaartberichten op de hoogte gebracht.
- moet het lokale en bestemmingsverkeer rekening houden met extra drukte en vertragingen tijdens de afsluiting.

Samen met de regio doen we er alles aan om de hinder zo veel mogelijk te beperken. Denk naast omleidingen en communicatie onder andere aan anders afstellen van verkeerslichten om de doorstroming te bevorderen. Ook zijn er acties om anders reizen te stimuleren zoals een alternatief voor de auto, samen reizen of buiten de spitsen reizen.

Werkzaamheden Wantijbrug

De 2 beweegbare delen van de Wantijbrug (de vallen) vertonen slijtage door de toegenomen belasting door het vrachtverkeer. Rijkswaterstaat vervangt de beweegbare brugdelen voor zwaardere brugdekken. Daarvoor moet de constructie van de kelder daaronder worden versterkt. Daarnaast worden de systemen voor de bediening, besturing en bewaking vervangen omdat zij aan het einde van hun technische levensduur zitten. Om de werkzaamheden uit te voeren, moet een zijwand van de kelder gedeeltelijk worden verwijderd. Daardoor is de brug aan het begin van de renovatiewerkzaamheden onvoldoende sterk voor het (zware) vrachtverkeer. Verder voeren we reparaties uit aan het beton.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Chris » wo 06 nov 2019, 17:36

Nog wat meer achtergrondinformatie:
In de afgelopen periode zijn er alternatieven uitgewerkt in samenwerking met de bestuurlijke partners en de veiligheidsregio. Hierbij is uiteindelijk toch gekozen voor volledige afsluiting van de brug gedurende de eerste fase van het project (tweeëneenhalve maand). Dit is besloten na overleg met de veiligheidsregio en betrokken gemeenten. Dit geeft extra hinder tijdens de eerste fase van het project.

Om de hinder tijdens de tweede fase van het project te beperken, worden gedurende deze eerste fase de liggers van de vallen versterkt. Tijdens het uitwerken van de alternatieven is dit als haalbare en doelmatige optie naar voren gekomen. Hierdoor is het afsluiten van de linker rijstrook gedurende de tweede fase van het project (vier maanden) niet langer noodzakelijk. Na de eerste fase is de brug daarmee weer volledig beschikbaar. In lijn met de wens van de omgeving wordt de totale hinderperiode hiermee met vier maanden teruggebracht naar tweeëneenhalve maand.
Kamerbrief: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... wantijbrug

De totale hinderperiode is dan dus wel korter dan zoals het eerst gepland was.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door mavas » wo 06 nov 2019, 17:53

Deze uitwerking lijkt mij voor alle partijen het beste. Dat wordt in ieder geval dus 2,5 maand doorbijten, maar daarna is er eigenlijk niets meer aan de hand.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Ds79m » vr 08 nov 2019, 10:19

Er blijft dan 1 brug over het Wantij over in Dordrecht, dat is in de Merwedestraat. In alle wijsheid heeft men die onlangs versmald van 2x2 naar 2x1 met busbanen, dus dat gaat geen best omleidingsalternatief worden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Hajo » vr 08 nov 2019, 20:18

^^ Tenzij ze zo slim zijn die busbaan tijdens de renovatie van de Wantijbrug op te heffen. Zal wel niet gebeuren, denk ik.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door nederland24 » vr 08 nov 2019, 22:48

Gewoon even mijn nummer geven. Dan zou ik wel eventjes goed monitoren voor de gemeente. ;)

Driver
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 12:03
Locatie: N3/A16

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Driver » vr 13 dec 2019, 12:47

Hajo schreef: vr 08 nov 2019, 20:18 ^^ Tenzij ze zo slim zijn die busbaan tijdens de renovatie van de Wantijbrug op te heffen. Zal wel niet gebeuren, denk ik.
Dat gaat inderdaad niet gebeuren, busbaan blijft busbaan.
Deze afsluiting gaat in heel Dordrecht problemen opleveren.

Al het verkeer uit Sterrenburg en Stadspolders wat dagelijks via N3 naar A15 rijdt moet nu via N3 naar de A16 toe en bij Ridderkerk de A15 op of via de Laan der Verenigde naties naar de A16 en dan naar de A15.

Het wordt dus erg druk op het wegennet in Dordrecht.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door nickdh » vr 13 dec 2019, 18:58

Ik ben benieuwd. Ik ben sinds kort dagelijks gebruiker van de gehele N3. Nu heb ik dan wel het geluk dat ik op Dordtse Kil 2 moet zijn dus kan ik gewoon de A15-A16 pakken, maar dat zal ongetwijfeld wel een stuk drukker worden tegen de tijd dat de Wantijbrug is afgesloten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door boe! » wo 15 jan 2020, 11:43

Informatievideo over de werkzaamheden en de gevolgen voor het verkeer.
Er is ook een website: https://n3werkzaamheden.nl
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door nickdh » ma 20 jan 2020, 16:30

De afsluiting van de Wantijbrug zorgt voor behoorlijke files.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Driver
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 12:03
Locatie: N3/A16

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Driver » di 21 jan 2020, 12:40

Ik reis nu vanuit Dordrecht naar Gorinchem met het OV, geen last van files gehad tot nu toe. Reistijd is maar 25 min langer :(

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Chris » vr 31 jan 2020, 13:05

Op Tenderned valt te zien dat op 17 januari 2020 een overeenkomst is gesloten om de renovatie van de N3 voor € 41,2 miljoen ex btw te gunnen aan Boskalis.

Dit betreft de reconstructie van de fundering en rijbanen en niet de Wantijbrug. Het is denk ik één van de duurdere onderhoudsprojecten van Nederland.

Eind jaren negentig zijn er, als gevolg van een toegenomen verkeersbelasting, problemen ontstaan met de ZOAB-deklaag in de rechterrijstrook van de N3. Er zijn sterke deformaties opgetreden en zijn er naast het reguliere onderhoud regelmatig (spoed-) reparaties noodzakelijk. Uit onderzoek is gebleken dat de fundering onvoldoende draagkracht heeft en de wegconstructie sterker moet worden uitgevoerd om de (toekomstige) verkeersbelasting te kunnen dragen. Bovendien bestaat een groot deel van de fundering uit gebonden hoogovenslakken en veroorzaken ‘spatten’ die zich tot aan het wegdek manifesteren in gaten. Omdat de weg in een zettingsgevoelig gebied ligt wijkt het verticale alignement van de weg sterk af van de oorspronkelijke toestand. De golfpatronen in de weg, met de kunstwerken als toppen en de dalen in de aarden baan, zijn de oorzaak van de scherpe onacceptabele overgangen nabij de kunstwerken. Zonder structureel ingrijpen neemt de kans op falen van het wegsysteem op de aarden baan (bijvoorbeeld een spontaan optredende ernstige deformatie van de wegverharding) toe. De N3 is een belangrijke route voor het vervoer van gevaarlijke stoffen en de gevolgen van blokkades door falende infrastructuur uiten zich in een forse toename van reistijden voor het wegverkeer.

Voornoemde omstandigheden maken ingrijpen in het functioneren van de weg noodzakelijk. Het beheersen van de slechte toestand van de weg kost bovendien vanwege de jaarlijkse noodzakelijke (spoed-)reparaties veel geld. De beheerder vindt dit onaanvaardbaar en wil de N3 weer in een stabiele en betrouwbare toestand brengen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door mavas » vr 31 jan 2020, 13:42

Interessant stukje. Dat wordt dus een vernieuwing tot op de fundatie lijkt me.
Ben benieuwd of er ook nog andere versterkingen plaatsvinden, bijvoorbeeld aan de buitenkant van de aardenbaan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Rogier » vr 31 jan 2020, 17:04

mavas schreef: vr 31 jan 2020, 13:42 Interessant stukje. Dat wordt dus een vernieuwing tot op de fundatie lijkt me.
Ben benieuwd of er ook nog andere versterkingen plaatsvinden, bijvoorbeeld aan de buitenkant van de aardenbaan.
Ik verwacht dat men de verharding gaat uitbreken en de verzakkingen met tempex gaat opvullen om nieuwe verzakkingen te voorkomen. De hoogoverslakken zijn volgens mij de hoofdreden waarom de verhardingen vernieuwd moet worden. De hoge kosten worden volgens mij grotendeels veroorzaakt, omdat men ook de geluidsschermen, etc gaat vervangen en tempex gaat gebruiken (is duur).

playertwo
dorpsstraat
Berichten: 222
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door playertwo » zo 02 feb 2020, 13:19

^^ hopelijk dan ook de bebording, want die is in al te beste staat toen ik er afgelopen najaar langs kwam
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door harry » zo 02 feb 2020, 17:32

^^ Wegwijzers worden inderdaad vervangen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Driver
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 12:03
Locatie: N3/A16

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Driver » do 06 feb 2020, 12:30

Werkzaamheden zouden minder lang kunnen duren, 7 weken i.p.v. 10 weken. RWS heeft in de huidige planning gerekend met alleen werkdagen. In de weekeinden wordt er niet gewerkt. RWS wil deze tijd in reserve houden voor het geval er iets uitloopt.

https://www.ad.nl/dordrecht/werk-aan-wa ... ~a462838a/

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door boe! » vr 03 apr 2020, 11:27

De Wantijbrug is sinds vanmorgen weer open voor het wegverkeer.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2 ... -2020.aspx

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Jackbauer1350 » ma 27 apr 2020, 22:21

Twee plaatjes van de Merwedebrug Papendrecht:

Afbeelding

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door boe! » vr 05 jun 2020, 17:06

Het groot onderhoud van de N3 start op 6 augustus as. Er zijn vier weekendafsluitingen (donderdagavond-maandagnacht) voorzien in augustus en twee weekendafsluitingen in de herfstvakantie. Ook in juni/juli 2021 zijn nog een viertal weekendafsluitingen nodig. Tussen de afsluitingen door zijn minimaal drie rijstroken beschikbaar: twee richting het noorden, een richting het zuiden. Eind 2021 is het werk afgerond.

Naast het groot onderhoud zijn er t/m 10 november ook nog werkzaamheden aan de Wantijbrug. Dit gaat gepaard met een weekendafsluiting in september en enkele nachtafsluitingen die nog ingepland moeten worden.

Meer informatie in het nieuwsbericht: https://www.n3werkzaamheden.nl/1677823. ... van-start-
De voorlopige planning: https://www.n3werkzaamheden.nl/planning/default.aspx

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door MotelMioveni » vr 17 jul 2020, 2:10

De N3 is mij wel bekend. Voordat de doortrekking naar de A15 werd opengesteld, kreeg ik daar als jongen van 16 mijn eerste illegale autorijles, in dezelfde auto die ik 9 jaar later kocht als eerste auto, namelijk een Renault 11. Fijne auto was dat, maar veel te krap om in te slapen... :roll:

Even een omweggetje: Nieuws komt meestal via de radio tot mij. Lekker wat opruimen in de keuken, of een stukje autorijden, met de radio aan, dat vind ik fijn. Radio Rijnmond vond ik lange tijd een vreselijke zender om naar te luisteren. Te veel geneuzel, geschreeuw en verschrikkelijk irritante reclames van lokale ondernemers die erg hard om hun eigen grappen lachen. Is er 's avonds laat een grote brand in Rotterdam, dan hoor je Rijnmond ook niet, want zij doen om 19u de studio op slot en zetten de muziekcomputer aan, wegens bezuinigingen. De enige muziek die ik van Rijnmond echt heel erg kan waarderen is het programma wat die omstreden figuur Johan Derksen presenteert, maar op zaterdagochtend ga ik meestal net boodschappen doen. Dus Rijnmond luisterde ik nooit, tot ik laatst ontdekte dat ze tussen 22u en 23u een samenvatting van het belangrijkste regionieuws uitzenden, waar al dat geneuzel en die reclames niet in zitten. Zo kwam het dat ik de afgelopen avond onderstaande reportage hoorde, die me weer terugbrengt bij het onderwerp van deze discussie:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/197298/R ... p-de-schop#

André Groninger van Rijkswaterstaat gaf als tip mee dat echte wegenfans via de webcam mee kunnen kijken. Met name het hijswerk van komende zaterdag zou er volgens hem wel spectaculair uit kunnen zien. Zo, heb ik eindelijk ook een nieuwtje ter tafel weten te brengen... :D
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door MotelMioveni » za 18 jul 2020, 15:47

Zit er iemand van Wegenforum op dit moment naar de beelden van de Wantijbrug in de N3 in Dordrecht te kijken?

https://stream.inmoves.nl/186/embedimage

Ik zie wel mannen in oranje pakken werken en de helft van de brug is weg, maar ik zie (nog) geen hijswerkzaamheden...
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door boe! » ma 20 jul 2020, 19:39

^^ Je was te vroeg. Het brugdek werd pas om 19 uur op zijn plek gehesen.

Nieuwsbericht: https://www.n3werkzaamheden.nl/1717085. ... -ingehesen

Een drietal foto's die Rijkswaterstaat op Facebook heeft geplaatst:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Chris » za 01 aug 2020, 15:05

Rijkswaterstaat schreef:Groot onderhoud N3 start op 6 augustus 2020

Rijkswaterstaat start op 6 augustus 2020 met het groot onderhoud autoweg N3. Aannemer Boskalis voert het werk in fases uit. Eind 2021 is het werk gereed. Er komt een nieuwe fundering en stil asfalt.

We vervangen ook andere onderdelen van de weg zoals de verlichting en voegovergangen. Waar nodig voeren we onderhoud uit aan viaducten, bruggen en geluidschermen. Houd rekening met extra reistijd van een half uur of meer.

Wat merkt de weggebruiker ervan

Om de hinder te beperken worden volledige afsluitingen tijdens (lange) weekenden gepland en deels tijdens vakantieperiodes uitgevoerd. Op overige dagen blijft de autoweg N3 in beide richtingen open. Wel met minder rijstroken en versmald.

De werkzaamheden voor het vervangen van de beweegbare brugdelen van de Wantijbrug duren nog tot begin november en vallen dus deels samen met het groot onderhoud aan de N3. Vooral in augustus en september 2020 staat er nog een reeks nachtafsluitingen gepland voor het balanceren en testen van de nieuwe brugdelen.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2 ... -2020.aspx

Er lijkt te gaan gewerkt te worden met een 3+0 systeem (2 richting A15 en 1 richting A16). Dit gaat lang duren (tot eind 2021).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door mavas » za 01 aug 2020, 18:02

Doordat die fundering vervangen moet worden duurt het natuurlijk zo lang. Dat is ook wel nodig. Als je er overheen rijdt merk je dat duidelijk dat de weg behoorlijk golft.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Durashift » za 01 aug 2020, 23:16

Ja, dat is visueel al vast te stellen als je de brug op moet en er af komt. (toen dat nog kon ;) ).

Goede zaak, hopelijk wordt het een degelijke klus en zit de fundering geramd voor de komende 50 jaar.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door kees » za 19 dec 2020, 20:26

Ik reis al sinds begin september bijna dagelijks op werkdagen over de N3 vanaf de A16.
Elders op het forum heeft al een berichtje gestaan over de trieste tijdelijke belijning vanuit zuidelijke richting en dat een rechter daar in mee is gegaan na een ongeluk. Die belijning is toen niet of nauwelijks aangepast.
De werkzaamheden zijn sinds een week naar het zuiden opgeschoven, direct bij het kruispunt vanaf de A16.
En het is overduidelijk dat dit keer rigoureus te werk zijn gegaan. De nieuwe tijdelijke belijning is in wit uitgevoerd en van de oude belijning is werkelijk niets meer te zien, zodat er ook geen reflectiewerking bij nat weer kan zijn.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door harry » za 19 dec 2020, 20:48

kees schreef: za 19 dec 2020, 20:26 De nieuwe tijdelijke belijning is in wit uitgevoerd en van de oude belijning is werkelijk niets meer te zien, zodat er ook geen reflectiewerking bij nat weer kan zijn.
Dat viel mij vanmiddag ook op.

Ik heb een aantal foto's gemaakt van de nieuwe wegwijzers. Die staan in het NBA-topic.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N003] N3 in Dordrecht

Bericht door Jackbauer1350 » za 06 mar 2021, 21:43

Kale stavaza-video van de N3 in beide richtingen en de parallelbaan langs de A16. Richting de A16 met tegenlicht, waar het dan mooi opvalt dat een deel van de markering dan niet goed te zien is.
De afgebladderde wegwijzers in de richting van de A15 houden nog steeds stand. De nieuwe bww rond de kruispunten van de aansluiting met de A16 zijn eigenlijk wel priegelig voor een stroomweg.
Link

Plaats reactie