Investeringsplannen Schiphol

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Bert65 » zo 29 jul 2018, 12:46

jelger schreef:Niet terecht die kritiek.

Deze drukte doet zich tijdens 3 weken (weekenden?) vakantiegekte voor. De rest van het jaar is er - behoudens incidenten die niet aanbod gerelateerd zijn - nauwelijks een probleem soepel op Schiphol met de auto te komen voor afhalen of brengen (en te parkeren in bv P1 of elders).
Die 3 weken zijn extreem maar de drukte doet zich dagelijks voor maar dan op piekmomenten; ‘s morgens tussen 7 en 10, rond het middaguur en tussen 15 en 18 uur.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door jelger » zo 29 jul 2018, 15:20

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Palance » zo 29 jul 2018, 15:48

Gewoon BTW gaan heffen op kerosine, moet je zien hoe snel het aantal passagiers - met bijkomende problemen - daalt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » zo 29 jul 2018, 17:06

^^ Dat zou dan wereldwijd geregeld moeten worden. Ik zie dat niet zo gauw gebeuren.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Rein » zo 29 jul 2018, 22:38

Bert65 schreef: zo 29 jul 2018, 12:46
jelger schreef:Niet terecht die kritiek.

Deze drukte doet zich tijdens 3 weken (weekenden?) vakantiegekte voor. De rest van het jaar is er - behoudens incidenten die niet aanbod gerelateerd zijn - nauwelijks een probleem soepel op Schiphol met de auto te komen voor afhalen of brengen (en te parkeren in bv P1 of elders).
Die 3 weken zijn extreem maar de drukte doet zich dagelijks voor maar dan op piekmomenten; ‘s morgens tussen 7 en 10, rond het middaguur en tussen 15 en 18 uur.
Vorige week zag ik het op meerdere dagen in de ochtendspits (ca 7:45 en ca 8:15) inderdaad ook stilstaan op de parallelbaan van de A4 vanaf Amsterdam. In de avondspits niet trouwens.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Bert65 » ma 30 jul 2018, 0:49

Een heleboel intercontinentale vluchten komen in de ochtend rond 7 uur aan en vertrekken zo’n 2 uur later. Tussen 7:45 en 10:30 komen veel lijnkisten aan en vertrekken vaak al weer binnen een uur. Rond het middaguur komen de Arabische vluchten en vertrekken ruim een uur later en zo heb je tussen 15 en 18 uur weer een pluk lijnvluchten.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Hajo » di 31 jul 2018, 0:56

Ik ken eigenlijk alleen maar Schiphol.

Slechts één keer vanaf Eindhoven gevlogen en dat beviel niet echt. Parkeren was een eind weg, shuttle busje bellen en daarmee naar het vliegveld. Terug hetzelfde: bij aankomst shuttle busje bellen om daarmee naar het parkeerterrein vervoerd te worden. Lukte aardig, maar parkeerterrein was privégrond op een bedrijventerrein. Parkeren plus shuttle kostte ook een lieve duit. Vliegveld zelf was druk en wegens werkzaamheden rommelig.

Op Schiphol parkeer ik altijd op P1, bij voorkeur in de garage. Kost ook wat, maar met de bus (gratis, 24/7 en elke 5 minuten) ben je in 10 minuten bij de terminal.

Maak me echter zorgen om de drukte. Normaal kon ik dat altijd heel goed inschatten en wist ik hoe laat ik vanuit Zeist moest vertrekken om ruim op tijd te zijn, maar met de huidige drukte, ook op de weg, is dat onzeker. Het ov vertrouw ik niet. Heb niet eens een ov-chipkaart. :oops:

Nu vlieg ik op woensdag 29/8 naar New York, schema vertrektijd is 10.55 uur. Als ik het advies drie uur voor vertrek er zijn opvolg, betekent dat, dat ik er om uiterlijk 07.55 uur moet zijn. Dus, gezien de spits, uit Zeist weg om 6.30 uur of daaromtrent met aankomst om circa 07.30 uur. Hoop ik...

Ik heb het op andere intercontinentale vluchten, ook naar de USA, nooit eerder zo strak gepland. Meestal was ik er pas een uurtje of anderhalf of twee voor vertrek: thuis ingecheckt, bagage op Schiphol afgeven bij een drop-off point, priority boarding en hoppa. Nooit een probleem mee gehad. Dit keer maar voor de zekerheid geen risico nemen...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Attietattie » di 31 jul 2018, 2:03

Hajo schreef: di 31 jul 2018, 0:56Nu vlieg ik op woensdag 29/8 naar New York, schema vertrektijd is 10.55 uur. Als ik het advies drie uur voor vertrek er zijn opvolg, betekent dat, dat ik er om uiterlijk 07.55 uur moet zijn. Dus, gezien de spits, uit Zeist weg om 6.30 uur of daaromtrent met aankomst om circa 07.30 uur. Hoop ik...
Het is vakantietijd dus het verkeer is relatief rustig. Alleen grote incidenten kunnen roet in het eten gooien, maar daar kun je sowieso nauwelijks rekening mee houden. Bovendien zijn er relatief veel alternatieven op die route. En als je iets later dan 7:55 aanwezig bent, hoef je je ook niet direct zorgen te maken.

Volgens mij heb je meer dan voldoende speling ingecalculeerd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » di 31 jul 2018, 7:15

Hajo schreef: di 31 jul 2018, 0:56 Slechts één keer vanaf Eindhoven gevlogen en dat beviel niet echt. Parkeren was een eind weg, shuttle busje bellen en daarmee naar het vliegveld. Terug hetzelfde: bij aankomst shuttle busje bellen om daarmee naar het parkeerterrein vervoerd te worden. Lukte aardig, maar parkeerterrein was privégrond op een bedrijventerrein. Parkeren plus shuttle kostte ook een lieve duit. Vliegveld zelf was druk en wegens werkzaamheden rommelig.
Dan zal het er net aan liggen wanneer je er geweest bent. Eindhoven heeft meerdere parkeergarages vlakbij de terminal. Toen ik vanaf Eindhoven vloog heb ik de goedkoopste garage gebruikt, ongeveer 6 minuten lopen tot de terminal.
Op Schiphol parkeer ik altijd op P1, bij voorkeur in de garage. Kost ook wat, maar met de bus (gratis, 24/7 en elke 5 minuten) ben je in 10 minuten bij de terminal.
Dat klinkt eerder als P3, daar moet je met de bus naar de terminal. P1 is op loopafstand van de terminal, maar ontzettend duur als je er langer dan 48 uur staat - eigenlijk is het niet de bedoeling dat je daar langer dan 48 uur staat.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door jelger » di 31 jul 2018, 7:18

Ik zie de reden van stress niet. 29/8 is al einde zomervakantie, de grootste drukte is dan voorbij op Schiphol. 3:30 van te voren is echt niet nodig, tenzij je nog uitgebreid wil winkelen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » di 31 jul 2018, 7:27

^^ De vlucht van 10:55 naar New York is met Delta. Voor vluchten van Delta heb je nog die extra ESTA-/documentencheck, dat kan nog wat extra tijd kosten, maar normaal zou het op een woensdag aan het einde van de vakantie inderdaad geen probleem moeten zijn.

Maar je wil natuurlijk ook niet de vlucht missen door later dan geadviseerd aan te komen en te merken dat het toch druk is en alles tegenzit.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door mavas » do 03 okt 2019, 17:07

De Tweede Kamer heeft vandaag de haalbaarheid van Schiphol besproken. Ze vinden dat er eerst meer onderzoek moet komen, voordat er een beslissing kan worden genomen. Die beslissing valt over 2 jaar.
Zie de video's en de afbeelding van waar die luchthaven mogelijk zou komen:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/254032/b ... -twee-jaar
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door mavas » do 07 nov 2019, 12:23

Het station Schiphol wordt tussen 2022 en 2025 voor een half miljard euro verbouwd:
https://www.ad.nl/binnenland/schiphol-p ... ~a38b957b/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » do 07 nov 2019, 12:29

^^ Allemaal leuk en aardig, en zeker goede ontwikkelingen. Maar ik lees niks over uitbreiding van het station. Een vierde perron zou welkom zijn, lijkt mij.

En dan ook deze quote in het artikel: Momenteel is Schiphol nog het enige treinstation zonder poortjes. :hahaHAHA:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door jelger » do 07 nov 2019, 12:46

Een vierde perron (of extra vleugel perrons aan oost en west zijde) is bouwkundig waarschijnlijk een te complexe operatie. De perrons zijn wel lang, maar dubbel gebruik zal ook niet zomaar kunnen. De knelpunten zitten vooral in de afwikkeling van reizigers hoeveelheden. Niet de trein capaciteit naar mijn beleving. Vandaar ook de nadruk om de reizigerstreinen beter te distribueren en extra toegang (naar busstation, buiten Plaza om).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Vinny » do 07 nov 2019, 20:21

Er is wel degelijk een capaciteitstekort bij de sporen. Als Schiphol echt wil uitbreiden zoals het plan nu is, moeten er eigenlijk twee perronsporen bij. Dat is behoorlijk lastig te realiseren omdat er ook baggagekelders verplaatst moeten worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door mavas » do 07 nov 2019, 21:19

Ik denk dat de plannen voor 2025 best goed zijn. Maar ik hoop dat daarna een keer een uitbreiding van de sporen komt. Dat lijkt me het meest urgent. En daar zal de portemonnee voor getrokken moeten worden.

Wat ook nog kan is de Noord-Zuidlijn hierheen doortrekken als dat goedkoper is dan uitbreiding van de sporen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » do 07 nov 2019, 21:52

^^ Doortrekking van de Noord-Zuidlijn is iets dat ik zou toejuichen. Dat houdt de mogelijkheid open om die ook nog ooit door te trekken naar een eventuele nieuwe terminal naast de Zwanenburgbaan, net ten zuidwesten van Badhoevedorp, waar ook de extra beveiligde rechtbank zit. Dat plan duikt van tijd tot tijd weer op. Al vermoed ik dat het nog wel een tijd gaat duren voor die terminal er komt - als die er ooit al komt.

Met de nieuwe terminal die in de komende jaren gebouwd wordt tussen de C- en B-pier, en die dus eigenlijk aan de huidige terminal zit, en ook de nieuwe A-pier, zal een nieuwe terminal nu misschien nog niet nodig zijn. De nieuwe A-pier biedt ook meer ruimte voor Schengenvluchten. En als er dan alsnog een tekort aan ruimte is, dan kunnen de F- en G-pier ook net zoals de D-pier worden opgehoogd om zowel Schengen- als non-Schengenvluchten af te handelen.

De Noord-Zuidlijn zal wel ervoor kunnen zorgen dat er minder treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol nodig zijn, en zodoende verlichting kunnen brengen voor de Schipholtunnel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Vinny » do 07 nov 2019, 21:56

Het probleem is meer Amsterdam-Zuid. Door de gebiedsontwikkeling daar en de wens van de gemeente om alle potentiële bewoners en werkenden met het openbaar vervoer te laten reizen, gaat daar een behoorlijke bottleneck ontstaan als er niets gebeurt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Chris » di 12 nov 2019, 9:54

Vliegschaamte in Nederland:

Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door jelger » di 12 nov 2019, 20:53

En met 40 euro vliegtax rijdt Oost-Nederland naar Weeze, Düsseldorf etc.

Ik heb 12 dagen geleden weer eens een nachttrein genomen, en dat is toch best wel fijn reizen. Een volgende vakantie misschien met de trein op stap.

De vraag die denk ik boven de markt hangt is hoe ver willen we in Nederland het vliegverkeer laten groeien, en is elke groei perse nodig om tot een goed winst model te komen? Niet alleen omwille emissie en klimaat doelstellingen, maar bewoners overal in het land willen vooral niet geconfronteerd worden met de (over)last er van. De bekende NIMBY reflex. Lelystad is er gekomen omdat bewoners bij geen van de vliegvelden meer verkeer zien zitten (overloop overname van eigen vakantie vervoer). En vervolgens zijn andere mensen boos om de extra lasten die Lelystad met zich meebrengt - boven hun rustgebied (van eigen vakantie vervoer, dus niet van buitenlandse toeristen, die we ook collectief spuugzat zijn geworden blijkbaar).

Misschien is de echte schaamte wel voor ogen hebben waar de schoen wringt. Namelijk bij onszelf. Begrijp me niet verkeerd dit is geen pitch voor een anti-vliegmaatregel. Ik heb zelf in studententijd jaren in de luchtvaartsector gewerkt. Ik draag het een warm hart toe. Maar de schoen wringt wel, als het gaat om het op vakantie willen blijven gaan met het vliegtuig, maar de lasten niet in je achtertuin dulden (maar aan anderen doorschuiven). In hoeverre is het correct dat allemaal op Schiphol en de omgeving daar te schuiven? En waarom moeten de bewoners dat wel accepteren, maar worden de bewoners rond andere vliegvelden ontzien?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Coen Tunnel » di 12 nov 2019, 21:20

jelger schreef: di 12 nov 2019, 20:53 En met 40 euro vliegtax rijdt Oost-Nederland naar Weeze, Düsseldorf etc.
En als overstappers niet belast worden, rijden Nederlanders uit de grensstreken toch lekker naar Bremen, Düsseldorf of Brussel, en pakken daar de KLM Cityhopper om op Schiphol dezelfde KLM-vlucht te nemen als die we anders zouden nemen. Ook nu, zonder een vliegtaks, is dat vaak al goedkoper. Dan genereert het straks misschien ook nog gewoon meer reizigers van/naar Schiphol. :mrgreen:
Misschien is de echte schaamte wel voor ogen hebben waar de schoen wringt. Namelijk bij onszelf. Begrijp me niet verkeerd dit is geen pitch voor een anti-vliegmaatregel. Ik heb zelf in studententijd jaren in de luchtvaartsector gewerkt. Ik draag het een warm hart toe. Maar de schoen wringt wel, als het gaat om het op vakantie willen blijven gaan met het vliegtuig, maar de lasten niet in je achtertuin dulden (maar aan anderen doorschuiven). In hoeverre is het correct dat allemaal op Schiphol en de omgeving daar te schuiven? En waarom moeten de bewoners dat wel accepteren, maar worden de bewoners rond andere vliegvelden ontzien?
Er zijn rond de meeste vliegvelden wel wat actiegroeperingen actief, die veel tegenhouden. Rond Lelystad bijvoorbeeld zijn die groepen tot oostelijk van Zwolle en op de Veluwe actief, klagend over het mogelijke lawaai. Maar als je een poll ziet op de website van de regionale krant, kan de opening van Lelystad Airport voor de meeste mensen niet snel genoeg komen. Wat mij betreft hoeven omwonenden van andere vliegvelden niet ontzien te worden. Maar Schiphol moet wel kunnen groeien, en dan niet met de zoveelste vakantievlucht, maar met netwerkverbindingen. Gelukkig wordt er zo nu en dan nog steeds wel wat toegevoegd, meest recentelijk de terugkeer van Saudia met rechtstreekse vluchten naar Jeddah.

Ook in het noorden zouden veel mensen best wel meer vluchten van en naar Eelde willen zien, het is slechts een klein clubje omwonenden dat zich roert en continu negatief is. Maar daar zou je natuurlijk ook wel vakantievluchten naar toe kunnen verplaatsen. De vakantievluchten vanaf Eelde zijn/waren vaak gewoon goed gevuld.

Ook in Maastricht is er volgens mij wel potentieel voor meer passagiersvluchten, maar wellicht dat dat ten koste gaat van de capaciteit aan vrachtvluchten.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Egbert » wo 13 nov 2019, 6:59

jelger schreef: di 12 nov 2019, 20:53
Ik heb 12 dagen geleden weer eens een nachttrein genomen, en dat is toch best wel fijn reizen.
Voor mij niet zo zeer. Ik heb helemaal geen probleem met treinreizen, ik doe het graag (niet voor woon-werk) maar ik slaap gewoon nauwelijks in een nachttrein. De coupé is krap, met 3 man is alles te krap, omkleden, ontbijten, zelfs als je zit is het niet fijn, nauwelijks zicht naar buiten, als je met de ÖBB gaat moet je al een deluxe coupe boeken wil je een eigen douche hebben, ik lag nu helemaal bovenin en dat ligt gewoon niet lekker (rugzak als onderkussen moeten gebruiken omdat de ligpositie anders helemaal ruk is) en dan moet je ook nog naar boven klimmen om in je bed te komen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Palance » wo 13 nov 2019, 8:06

Chris schreef: di 12 nov 2019, 9:54 Vliegschaamte in Nederland:
Daar heb ik sowieso geen last van.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door jelger » wo 13 nov 2019, 10:10

Coen Tunnel schreef: di 12 nov 2019, 21:20 Ook in het noorden zouden veel mensen best wel meer vluchten van en naar Eelde willen zien, het is slechts een klein clubje omwonenden dat zich roert en continu negatief is. Maar daar zou je natuurlijk ook wel vakantievluchten naar toe kunnen verplaatsen. De vakantievluchten vanaf Eelde zijn/waren vaak gewoon goed gevuld.
Als mensen in die omgeving dat zo graag willen, waarom wordt er geen actie voor gevoerd? Waarom zie ik de passie van burgers niet om vakantievluchten bij hun in de buurt te krijgen, vergelijkbaar met de passie en het temperament dat hier gisterenavond aan de dag is gelegd?

Juist ja, men vindt het uiteindelijk waarschijnlijk (aanname) niet belangrijk genoeg, en vindt het eigenlijk ook wel prima zoals het is: centraliseren op Schiphol in de Randstad.

Boos in de tegenstand kunnen we allemaal zijn, zien we ook op het Malieveld de laatste weken. Met passie ergens voor zijn is blijkbaar een lastiger opgave. Jammer ;) En een gemiste kans.

Enfin, mijn volgende vliegreis staat al in de steigers. :J30: Vanaf Schiphol.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Palance » wo 13 nov 2019, 17:47

jelger schreef: wo 13 nov 2019, 10:10 Als mensen in die omgeving dat zo graag willen, waarom wordt er geen actie voor gevoerd?
Omdat mensen nu eenmaal liever tégen iets actievoeren, dan vóór iets of voor een al bestaande situatie.
(Behalve Zwarte Piet :duck: )
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Vinny » wo 13 nov 2019, 20:02

Chris schreef: di 12 nov 2019, 9:54 Vliegschaamte in Nederland:

Afbeelding
Maar je vergeet te vermelden hoe rood die gezichtjes tegenwoordig zijn als ze uit het vliegtuig stappen.
SPOILER: TOON

Oh wacht, ze waren vergeten zonnebrandcrème te smeren toen ze naar een tropisch eiland gingen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Bongo » do 14 nov 2019, 10:14

Ik weet nog dat mijn ouders zo'n 15 jaar geleden er ook op tegen waren dat Vliegveld Weeze werd geopend als burger vliegveld (niet hard core demonstranten, maar toch) Nu vinden ze het fijn dat ze een luchthaven in de buurt hebben (<30 min. met de auto) voor hun winterzonvakantie :D. Daarnaast gaan ze ook veel met met de caravan op vakantie tijdens welke ze veel fietsen, dus met die carbon footprint valt het ook wel mee. :lol:
Eindelijk is er nu ook een vlucht van Weeze naar Kiev met Ryanair, dus dat scheelt ook.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door mavas » do 16 jun 2022, 19:56

Heeft het nog nut om te investeren in de luchthaven, nu vanwege alle milieumaatregelen het maximum aantal vluchten waarschijnlijk met 10% of meer moet verminderen?
Het aantal vluchten moet op de langere termijn van 500.000 naar 450.000 of misschien zelfs 420.000 dalen.

https://nos.nl/artikel/2432934-ook-op-l ... ilieueisen
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Investeringsplannen Schiphol

Bericht door Durashift » za 18 jun 2022, 15:13

Investeren in de goede dingen, lijkt mij, op een doelstelling van zo'n 400 duizend vluchten. Nu is die nieuwe A-pier natuurlijk op de groei gebouwd.. maar wellicht kan dan, op termijn, de oudste pier tegen einde levenscyclus afgebroken worden en de grondstoffen hergebruikt worden?

Plaats reactie