[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door fonsoy » ma 02 dec 2019, 10:40

De dealer hoeft niet te verdwijnen. Zelfs bijna geen grond in te leveren. Dit zou te maken hebben met een bepaalde sloot die daar ligt en een hoge waarde heeft voor de omgeving. Dit verhaal hoorde ik van een van de medewerkers van diezelfde autohandel. Daardoor moet overigens wel o.a. de pastorie van de kerk verdwijnen.

Ik zie trouwens in die visualisaties geen ruimtereservering voor 2x5. Dat lijkt me op deze weg echt wel noodzaak (begreep elders in dit topic dat daar rekening mee gehouden was).

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » ma 02 dec 2019, 10:54

^^ Beide rijbanen hebben bij de overkluizingen nog een vluchtstrook welke eventueel kan worden opgeofferd voor een reguliere extra rijstook.

Afbeelding

Overigens lijken de huidige verbouwplannen voor de autodealer rechtstreeks verband te houden met de verbreding van de A9. RWS meldt namelijk:
RWS schreef:Aan de zuidkant van de A9, vlak voor de overkapping Oude Dorp, bouwt autodealer Van Poelgeest een nieuw bedrijfsgebouw. Dit gebouw is zo ontworpen dat de gevel fungeert als geluidscherm.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door paolie » ma 02 dec 2019, 15:32

Durashift schreef: za 30 nov 2019, 20:43 ^^^ Die één na laatste foto in de spoiler laat, wat mij betreft, zien hoe kort van Poelgeest BMW op de A9 gebouwd staat en daar dus mag blijven staan.. terwijl de Tango weg moet. Naar mijn idee staat dat in dezelfde lijn.. maar goed, kennelijk is er toch verschil.
de Tango gaat hier weg omdat er te weinig ruimte is voor een volledige verzorgingsplaats.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » ma 02 dec 2019, 19:50

https://live.staticflickr.com/65535/491 ... 9cf8_c.jpg\

Het is vast eerder op het forum aan bod gekomen, maar waarom een afritbord zonder bestemming? :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » di 03 dec 2019, 14:07

Een berichtje over de ombouw bij Amstelveen van RWS.
RWS schreef:Stadshart Amstelveen bereikbaar tijdens werk A9BAHO

De op -en afritten bij de Keizer Karelweg (aansluiting 5 Stadshart Amstelveen) blijven tijdens de verbreding en verdiepte aanleg van de A9 Badhoevedorp-Holendrecht (A9BAHO) open, zowel vanuit Amsterdam als Schiphol.

Voor de fundering van de verdiepte ligging worden palen geboord in plaats van geheid en dat levert aanzienlijk minder geluidsoverlast op. Dat waren de belangrijkste boodschappen aan de ruim 500 bezoekers tijdens de informatiebijeenkomsten over de A9BAHO afgelopen dinsdag en woensdag in de Schouwburg in Amstelveen.

plannen bekend gemaakt

Begin oktober heeft Rijkswaterstaat het contract getekend met aannemer VEENIX voor de verbreding en verdiepte aanleg van de A9BAHO. Dit betekende dat ook de plannen van de aannemer bekend gemaakt konden worden. Tijdens de informatiebijeenkomsten in de Schouwburg in Amstelveen waren medewerkers van RWS, VEENIX en de gemeente Amstelveen aanwezig om de ruim 500 bezoekers te vertellen wat hen de komende jaren te wachten staat.

Bereikbaarheid Amstelveen

In eerste instantie was Rijkswaterstaat ervan uitgegaan dat de op- en afritten 5, bij de Keizer Karelweg, voor een langere periode afgesloten zou moeten worden om de verdiepte ligging te kunnen bouwen. Door de gekozen bouwmethode van VEENIX is dit niet nodig. De op- en afritten worden wel tijdelijk verlegd zodat aannemer VEENIX de betonnen bak voor de verdiepte ligging kan bouwen.

Ook de kruisende verbindingen tussen het noorden en zuiden van Amstelveen blijven open tijdens de bouw. Op 5 van de huidige 6 locaties kan het (fiets)verkeer de A9 kruisen. Het Bovenlandpad blijft tijdens de bouw alleen open voor voetgangers. Na de bouw kunnen voetgangers en fietsers gebruik maken van de overkapping.

Planning

Begin 2020 start VEENIX met het verwijderen van bomen. Deze werkzaamheden lopen door tot half maart. Daarna start het broedseizoen van de vogels en mag er niet meer gekapt worden. Na het verwijderen van de bomen vinden diverse onderzoeken plaats zoals archeologisch onderzoek en onderzoek naar kabels en leidingen. Ook wordt gestart met het inmeten van bouwterreinen. Vanaf juni 2020 start VEENIX met het slopen van panden in het Oude Dorp en het bouwen van tijdelijke bruggen over de A9. Klik hier voor de volledige planning.

Verdiepte ligging

In 2021 worden aan de zuidzijde van de A9, ter hoogte van het Stadshart, tijdelijk extra rijstroken gerealiseerd, een zogenaamde ‘bypass’. Deze bypass maakt het mogelijk om al het verkeer op de zuidzijde van de A9 te laten rijden. Zo kan VEENIX starten met de bouw van de noordzijde van de verdiepte ligging. Als de noordelijke bak klaar is, wordt het verkeer verplaatst naar de noordzijde, en gaat dan door de noordelijke bak rijden, zodat VEENIX de zuidelijk bak kan gaan bouwen. Bekijk hier hoe de bouw van de verdiepte ligging in z’n werk gaat.

Beperken (geluids)hinder tijdens bouw

De werkzaamheden aan de A9BAHO zullen de komende jaren (geluids)hinder met zich mee brengen voor de omgeving en het verkeer. VEENIX heeft in haar plannen verschillende maatregelen opgenomen om deze (geluids)hinder zoveel mogelijk te beperken. Zo worden bij het aanbrengen van de fundering van de verdiepte ligging de palen geboord. Deze methode geeft veel minder overlast dan het heien van palen. Ook wordt de grond waar de damwanden in komen voorgeboord. Dit zorgt eveneens voor veel minder overlast voor de omgeving. In de buurt van het Keizer Karel College en de Piet Hein school worden werkzaamheden die veel geluidsoverlast met zich meebrengen zoveel mogelijk buiten schooltijden uitgevoerd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » di 03 dec 2019, 14:12

Een plaatje met de (huidige) planning voor de werkzaamheden. Er is onder meer sprake van een periode van 3 jaar voor het inklinken van de voorbelasting. De werkzaamheden zouden in 2026 gereed moeten zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » di 03 dec 2019, 15:22

Dat is goed nieuws inderdaad voor Amstelveen als de op- en afrit 5, inclusief de onderdoorgang in bedrijf kan blijven.
Het enige nadeel is dat bij aansluiting 4 (Ouderkerk/Amstelveen-Oost) er al diverse investeringen zijn gedaan door de gemeente, zoals verbreding van wegen en kruispunten. Dit is gedaan om meer verkeer te kunnen verwerken als aansluiting 5 tijdelijk dicht zou gaan. Die investeringen zijn nu weggegooid geld, als ze tijdelijk blijven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » wo 04 dec 2019, 10:51

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/257815/t ... -de-amstel

De Tweede Kamer verzoekt de regering de bouw van het tankstation te annuleren, aangezien men vindt dat er voldoende alternatieven zijn. Ben benieuwd of dit doorgaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » wo 04 dec 2019, 10:54

Het contract is al gegund dus dat lijkt mij te laat...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8710
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door captain007 » wo 04 dec 2019, 11:09

^^ Lastig verhaal denk ik. Het argument over de pompstations is een, ik denk dat een ander probleem het gebrek aan parkeerplaatsen is in de regio. En het is ook niet zo dat langs de snelwegen in de regio er zoveel verzorgingsplaatsen zijn. Als je vanuit Haarlem komt en bijvoorbeeld richting Utrecht rijdt, is de eerste die je tegenkomt net na Breukelen. Als je richting Almere gaat, kom je er pas een bij Muiden tegen. Dat er langs het OWN ook tankstations zitten, maakt eigenlijk niks uit, want die voorzien een ander publiek en behoefte (buiten het tanken om dan).

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » wo 04 dec 2019, 11:50

^^ Als oplossingen voor het gebrek aan parkeerplaatsen kun je ook bestaande VZP's kunnen uitbreiden met extra parkeerruimte, of nieuwe plaatsen aanleggen waar je alleen kunt parkeren. Reden om niet voor die opties te kiezen zal zijn dat je er geen pachter op kunt zetten om de kosten (investering in grond+infra en onderhoudskosten) terug te verdienen.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » wo 04 dec 2019, 12:24

Toch wel typisch, vroeger was het logisch om een gebied van ruimtereservering vol te zetten met bomen, om het tijdelijk wat op te leuken. Nu doen ze moeilijk als die bomen weer gekapt moeten worden. Gevolg, dat er nu voor ruimtereserveringen geen bomen geplant worden om moeilijkheden in de toekomst te voorkomen. Ergo, worden er wellicht in totaal minder bomen geplant.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » wo 04 dec 2019, 12:30

^^ De mensen die zich hiertegen verzetten zijn van hetzelfde slag als het volk dat natuur en biodiversiteit een warm hart toedraagt, maar vervolgens aan de hekken van een natuurgebied gaat staan protesteren en bijvoeren als de natuur wat te veel met rust wordt gelaten.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » wo 04 dec 2019, 13:44

Schelpenpaadje schreef: wo 04 dec 2019, 11:50 ^^ Als oplossingen voor het gebrek aan parkeerplaatsen kun je ook bestaande VZP's kunnen uitbreiden met extra parkeerruimte, of nieuwe plaatsen aanleggen waar je alleen kunt parkeren. Reden om niet voor die opties te kiezen zal zijn dat je er geen pachter op kunt zetten om de kosten (investering in grond+infra en onderhoudskosten) terug te verdienen.
Buiten een VZP bij Heemskerk (ca 25 km noordelijker) is er o de hele A9 van Alkmaar tot Diemen geen enkele VZP op dit moment. Bestaande VZP's uitbreiden is dus geen echter optie. En een nieuwe VZP aanleggen op een andere plek is denk ik ook lastig. Ik zie niet in waar die zou moeten komen. Tussen KP Velsen en KP Rottepolderplein zou kunnen, maar daar zit je met minder doorgaand verkeer en het ligt in het gebied van de Stelling van Amsterdam. En voorbij KP Rottepolderplein zijn er teveel knooppunten en afslagen en is er geen ruimte voor.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » wo 04 dec 2019, 13:49

^^
En laat die VZP bij Heemskerk nou toevallig óók op ruimtereserveringsgebied te staan. Als de A8 wordt doorgetrokken met de Golfbaanvariant dan moet die VZP een heel eind richting alkmaar verplaatst worden. Gevolg nóg een grotere tussenafstand.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » wo 04 dec 2019, 13:50

Rein schreef: wo 04 dec 2019, 13:44
Schelpenpaadje schreef: wo 04 dec 2019, 11:50 ^^ Als oplossingen voor het gebrek aan parkeerplaatsen kun je ook bestaande VZP's kunnen uitbreiden met extra parkeerruimte, of nieuwe plaatsen aanleggen waar je alleen kunt parkeren. Reden om niet voor die opties te kiezen zal zijn dat je er geen pachter op kunt zetten om de kosten (investering in grond+infra en onderhoudskosten) terug te verdienen.
Buiten een VZP bij Heemskerk (ca 25 km noordelijker) is er o de hele A9 van Alkmaar tot Diemen geen enkele VZP op dit moment. Bestaande VZP's uitbreiden is dus geen echter optie. En een nieuwe VZP aanleggen op een andere plek is denk ik ook lastig. Ik zie niet in waar die zou moeten komen. Tussen KP Velsen en KP Rottepolderplein zou kunnen, maar daar zit je met minder doorgaand verkeer en het ligt in het gebied van de Stelling van Amsterdam. En voorbij KP Rottepolderplein zijn er teveel knooppunten en afslagen en is er geen ruimte voor.
Vandaar dat ik ook noemde dat je er, als het gaat om een gebrek aan parkeerplaatsen, ook alleen een parkeerplaats zou kunnen aanleggen. Met als bonus dat je ruimte hebt voor meer parkeerplaatsen of behoud van een deel van het groen. Maar als er óók behoefte is aan een tankstation en evt. andere voorzieningen dan ben ik daar niet tegen hoor, het was puur een reactie op het bericht van captain007 ;)

Als ik die actievoerders was zou ik niet inzetten op tegenhouden, maar op 'we begrijpen dat dit een ruimtereservering is en dat die zou wijken, maar gezien de waarde die intussen is ontstaan zien we de verloren bomen elders dubbel en dwars gecompenseerd'. Er vanuit gaande dat je makkelijker ruimte kunt vinden voor groen dan een andere plek voor deze vzp.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » wo 04 dec 2019, 13:57

Het is weinig onderscheidend voor de bomenkap of er een tankstation komt of niet. Beleid is ook dat verzorgingsplaatsen een tankstation hebben of anders gesloten worden. En er is wel vraag naar zowel een tankstation als parkeergelegenheid langs de autosnelwegen. Die tankstationlocaties in de Randstad worden echt niet voor miljoenen geveild als er geen vraag naar zou zijn.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » wo 04 dec 2019, 14:25

Wat me in dit verhaal rond de bomenkap en de motie in de Tweede Kamer behoorlijk stoort, is dat het idee om op die plek een VZP met tankstation aan te leggen op zijn zachtst gezegd niet echt nieuw is en dit bovendien al jarenlang bij een iedere belanghebbende bekend verondersteld mag zijn. Ik ben zelf in 2016 bij een informatiebijeenkomst in het Raadhuis van Ouderkerk a/d Amstel geweest en daar hingen enorme illustraties met wat er zou komen. En op die illustraties was toch behoorlijk duidelijk waarneembaar dat er een VZP zou komen op die plek. Ik heb zelfs foto's van die illustraties gemaakt waarop die VZP gewoon duidelijk te zien is (en waarop trouwens nog veel minder bomen te zien zijn dan op de recentere illustraties):

Afbeelding

Ik kan me herinneren dat het in 2016 stampvol was op de informatieavond en ik ga ervan uit dat iedere belangstellende én elke criticaster uit die plaats en omliggende gebieden daar aanwezig was dan wel anderszins vertegenwoordigd was.

Kortom: voor iedereen in de omgeving was ruim drie jaar geleden (en mogelijk nog wel veel eerder) duidelijk wat er stond te gebeuren en daarmee ook dat er wat boompjes en struweel zou moeten sneuvelen. Ik vind het dan opmerkelijk dat er dan anno 2019 opeens zware protesten komen tegen de kap van 10.000 bomen (alsof we het over een groot bos hebben in plaats van een klein gebiedje waarop wat bomen maar vooral wat kleiner groen staat, zie foto's JackBauer van afgelopen weekend), dat er vrij veel handtekeningen tegen de kap worden opgehaald, dat de media dit opeens belangrijk vindt én dat de landelijke politiek meent zich hier te elfder ure nog eens mee meent te moeten bemoeien. :facepalm:

Vooral dit laatste is toch eigenlijk diep triest te noemen. Als ze die bomen zo belangrijk vinden, hebben ze al jaren terug alle mogelijkheid gehad om er iets tegen te doen. Om dan op dit moment nog een motie in te dienen en collectief te steunen zegt heel wat over de betreffende politieke partijen. Wellicht kunnen ze beter bezig houden met actuelere en zinnigere onderwerpen, of lopen ze overal zo achter de feiten aan?

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door paolie » wo 04 dec 2019, 15:50

mavas schreef: di 03 dec 2019, 15:22 Dat is goed nieuws inderdaad voor Amstelveen als de op- en afrit 5, inclusief de onderdoorgang in bedrijf kan blijven.
Het enige nadeel is dat bij aansluiting 4 (Ouderkerk/Amstelveen-Oost) er al diverse investeringen zijn gedaan door de gemeente, zoals verbreding van wegen en kruispunten. Dit is gedaan om meer verkeer te kunnen verwerken als aansluiting 5 tijdelijk dicht zou gaan. Die investeringen zijn nu weggegooid geld, als ze tijdelijk blijven.
Die investeringen zijn door RWS gedaan, niet door de gemeente. Afrit 4 heet tegenwoordig overigens Amstelveen/Ouderkerk a/d Amstel

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » wo 04 dec 2019, 16:28

Het consortium VEENIX heeft ook een financial close bereikt voor de verbreding van de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht. Dit is een DBFM met een looptijd van 14 jaar. De waarde van de financial close bedraagt € 850 miljoen, op Tenderned is te zien dat het gegund is voor € 559 miljoen.

Dit is het grootste PPS contract in Nederland dat in 2019 gegund is.

Macquarie: https://www.macquarie.com/us/about/news ... ht-project

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » wo 04 dec 2019, 19:27

Die bomen moeten sowieso toch al wijken voor de breder wordende rijbanen? Wel of geen VZP.
Maar het protest zal dan vast ook wel voor de verbreding an sich zijn.

Vind het veel erger dat er weer een SNUP verdwijnt. :dyn_hyp:

Afbeelding
Ik moest lachen toen ik bord las. Denken die lui nu echt dat men tijdens doorreis de A2 verlaat en over de N201 helemaal naar Vreeland rijdt om daar te gaan tanken en weer terug te rijden? Laat staan dat de gemiddelde weggebruiker weet dat er daar eentje is.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » wo 04 dec 2019, 19:41

^^ Volgens mij zijn het dezelfde tegenstanders van grote evenementen waar veel stikstof bij vrijkomt (bv. een Formule 1 GP van Nederland) en van Schiphol

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 dec 2019, 19:44

Ach, de beroepsdemonstranten. Die hebben de hele dag niets te doen, dus gaan ze maar de hele dag zeuren en procederen. Je moet er maar zin in hebben...

Wel leuk dat ze het oude tankstationpictogram hebben gebruikt :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 901
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » wo 04 dec 2019, 20:32

Jackbauer1350 schreef: wo 04 dec 2019, 19:27
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik moest lachen toen ik bord las. Denken die lui nu echt dat men tijdens doorreis de A2 verlaat en over de N201 helemaal naar Vreeland rijdt om daar te gaan tanken en weer terug te rijden? Laat staan dat de gemiddelde weggebruiker weet dat er daar eentje is.
Dan kan je net zo goed naar Haarrijn doorrijden. 6 km verder maar volgens Google zelfde tijd. En je bent al een stuk verder (Tenzij je naar Hilversum moet)

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Durashift » wo 04 dec 2019, 23:17

Rein schreef: wo 04 dec 2019, 14:25 Wat me in dit verhaal rond de bomenkap en de motie in de Tweede Kamer behoorlijk stoort, is dat het idee om op die plek een VZP met tankstation aan te leggen op zijn zachtst gezegd niet echt nieuw is en dit bovendien al jarenlang bij een iedere belanghebbende bekend verondersteld mag zijn. Ik ben zelf in 2016 bij een informatiebijeenkomst in het Raadhuis van Ouderkerk a/d Amstel geweest en daar hingen enorme illustraties met wat er zou komen. En op die illustraties was toch behoorlijk duidelijk waarneembaar dat er een VZP zou komen op die plek. Ik heb zelfs foto's van die illustraties gemaakt waarop die VZP gewoon duidelijk te zien is (en waarop trouwens nog veel minder bomen te zien zijn dan op de recentere illustraties):
(..)
Het is misschien wel een leuk idee om die betrokkenen nu nog eens te vragen wanneer zij zich werkelijk bewust waren van de plek van die vzp. ;)
Of zijn er aantekeningen / notulen van die avond waarin het onderwerp te lezen valt?

Ik denk dat lang niet alle mensen daar zich werkelijk bewust waren van de gevolgen van dat wat op de tekening getoond werd. Op zo'n avond zijn er ook zoveel indrukken.. en men komt daar, denk ik, veelal met een bepaalde verwachting/verhaal omtrent hun persoonlijke situatie binnen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Overigens, denk dat de vzp voor vrachtverkeer (die inderdaad op dat stuk wel een vzp kan gebruiken) rap vol zal staan met 'wachters' voor Schiphol. Zoals je bij het brugrestaurant A4 ook ziet. Daar is voor regulier (vracht)verkeer dat een pauzestop moet maken haast geen ruimte omdat de VZP door een aantal (luchtvracht) vervoerders als standplaats wordt gebruikt.
(via Abcoude kan men eenvoudig keren en terug naar Schiphol rijden)

Ik vind dat Schiphol groep hierin een rol moet pakken en op hun gebied een fatsoenlijke parking voor transportbedrijven moet faciliteren. Op Schiphol rijk is nog wel wat ruimte, d8 ik.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 901
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » zo 08 dec 2019, 22:14

Ik zag vandaag een aantal grondverzetmachines (van die grote Volvo-grondvervoerwagens) in knooppunt Holendrecht op of naast de wisselstrook staan.

Het werk daaraan ligt al een tijd stil vanwege klaar in het project IXAS.

Zijn dit voorbereidingen van het VEENIX-project? Of voorbereidingen voor de afbouw van Holendrecht?

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Hensepens » vr 07 feb 2020, 8:58

Bij de A9 tussen Aalsmeer en Amstelveen wordt al driftig gekapt. De nodige bomen zijn als weg aan de zuidelijke kant. Ook aan de noordzijde bij het viadukt over de Ringvaart wordt gekapt.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door PeterSchoeber » vr 07 feb 2020, 22:30

^^ In verband met het broedseizoen, dat op 16 maart precies begint, eindigt het kapseizoen een dag ervoor op 15 maart. Vandaar dus dat er her en der volop gekapt wordt in deze periode van het jaar om er maar voor te zorgen dat de projecten geen vertraging oplopen omdat er geen bomen en struiken meer gekapt kunnen worden na 15 maart.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door boe! » za 08 feb 2020, 15:38

PeterSchoeber schreef: vr 07 feb 2020, 22:30 In verband met het broedseizoen, dat op 16 maart precies begint
Een broedseizoen dat op papier op 16 maart begint. Daar hebben de vogels geen boodschap aan. De zachte winter zorgt er voor dat het broedseizoen eerder begint en eigenlijk zouden kapwerkzaamheden dan ook eerder moeten eindigen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » za 08 feb 2020, 16:11

Voordat er kapwerkzaamheden daadwerkelijk beginnen wordt er sowieso gekeken of er geen nesten zijn. Ook buiten het broedseizoen.

Plaats reactie