Het hangt ook van je doel af. Voor dagjesmensen is het ideaal. Voor een hele dag in de binnenstad zou ik dat overwegen, maar mijn bezoeken aan Amsterdam zijn doorgaans zeer gericht, voor één of enkele winkels. En daardoor dus ook relatief kort, waardoor ik het op en neer reizen van/naar een P+R teveel gedoe vind, en het ook teveel tijd kost. En de laatste keer dat ik bij een optreden in Paradiso was heb ik ook gewoon ergens in de buurt geparkeerd, 's avonds na zo'n optreden wil ik gewoon direct naar huis kunnen rijden.Schelpenpaadje schreef: ↑ma 27 jan 2020, 20:10 Dat het nog steeds mogelijk is om met de auto in het centrum van Amsterdam te komen en te parkeren is voor mij al jaren geen reden meer om dat ook te doen.
De stad heeft voor buitenstaanders prima P+R's en OV. Ik doe daar graag mijn voordeel mee, zowel voor mijn portemonnee als voor de zekerheid op een bepaalde tijd op een bepaalde plek te kunnen zijn, ook al moet ik daarvoor misschien een keer overstappen of een stukje lopen.
Voor alle generieke winkels, die ook wel ergens anders zitten, ga ik eerder naar een andere stad dan Amsterdam.