Dat kruispunt ligt te dicht bij de tunnel voor een Haarlemmermeeraansluiting, en voor een halfklaverblad hebben ze indertijd de trambaan te dicht tegen de weg aangelegd. Wat vermoedelijk niet anders kon met de tram als derde tunnelbuis. Dat in het noordoostelijke kwadrant nu geen ruimte meer is voor twee lussen, heeft het niet makkelijker gemaakt, maar dat is niet echt iets waaraan je dan nog de schuld kan geven. Overigens heb ik het idee dat de ombouw van het kruispunt van 2019 de hinder op de IJburglaan wel redelijk heeft verminderd. Maar als we na ontwikkeling Sluisbuurt en Baaibuurt veel meer afslaand verkeer tussen Zuiderzeeweg en IJburglaan zullen krijgen, is het mogelijk niet meer genoeg.Vinny schreef: ↑za 01 feb 2020, 16:55 Alles kan, als je maar geld wil uitgeven. Ik vrees dat Zeeburg nu zo volgebouwd raakt dat elke goede oplossing uit het zicht raakt. Zelf zou ik ook de kruising tussen de IJburglaan en de Zuiderzeeweg ongelijkvloers maken. Maar dat is nu ook al redelijk onmogelijk geworden![]()
Grappig trouwens dat je de naam Zeeburg nu gebruikt voor alleen het Zeeburgereiland. Hoewel het eiland deel uitmaakt van het voormalige stadsdeel Zeeburg, was Zeeburg ten tijde van het stadsdeel (en doelenkeuze voor afrit s114) eerder een verzamelnaam voor Indische Buurt, omgeving Veemarkt en herontwikkeld Oostelijk Havengebied.