[A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar • stikstofberekening goedgekeurd
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar
Voor ons was het op weg naar vakanties altijd de eerste stop en bestuurderswissel. Heb daar in de vroege ochtend op 170 kilometer van huis heel wat thermoskannen koffie opengedraaid.
De verzorgingsplaatsen op het eerste deel van de A3 vind ik niet echt om over naar huis te schrijven qua inrichting, onderhoud en voorzieningen.
Ben benieuwd hoe Bergh-Zuid wordt aangepakt. Jammer dat het niet is opgenomen in de scope van het project A15/A12. Nu sluiten de planningen van afsluiting en uitbreiding niet op elkaar aan?
De verzorgingsplaatsen op het eerste deel van de A3 vind ik niet echt om over naar huis te schrijven qua inrichting, onderhoud en voorzieningen.
Ben benieuwd hoe Bergh-Zuid wordt aangepakt. Jammer dat het niet is opgenomen in de scope van het project A15/A12. Nu sluiten de planningen van afsluiting en uitbreiding niet op elkaar aan?
-
- autoweg
Volgens "De Gelderlander" worden de eerste panden inmiddels gesloopt https://www.gelderlander.nl/montferland ... ad104b5fc/
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- polderweggetje
Dit is de Hengelderweg 28. Ik kan op de kaart niet meteen het nut van sloop zien, maar misschien hebben ze er een op- of afrit voor in de planning.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op do 13 feb 2020, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto verwijderd i.v.m. auteursrechten. Het is niet toegestaan foto's waar auteursrechten op zitten zomaar te gebruiken!
Reden: Foto verwijderd i.v.m. auteursrechten. Het is niet toegestaan foto's waar auteursrechten op zitten zomaar te gebruiken!
-
- Voorzitter

De huidige aansluiting Zevenaar gaat verdwijnen en wordt vervangen door deze aansluiting aan de A12, en de nieuwe aansluiting Zevenaar-West waar de A15 op de N810 zal aansluiten.
-
- autoweg
En weer haalt dit project de krant. https://www.gelderlander.nl/zevenaar/ga ... ~ac91580f/ voor een verhaaltje in "De Gelderlander"
Met vriendelijke groet,
-
- verkeersader

Hier zaten we toch wel erg lang op te wachten. Eindelijk een behandelingsdatum (reeks). Uitspraak dan waarschijnlijk ergens in augustus / september gok ik.
-
- verkeersader
Bij deze aan aantal foto's ten noorden van het Pannerdensch kanaal die het begin van de sloopwerken laat zien.
- SPOILER: TOON
-
- expressweg
Denk dat die hekken tot het plafond mogen reiken, is het niet de wind die je er onderuit zal blazen, dan zijn het wel de mensen die - levensmoe - het Pannerdens kanaal als laatste rustplaats zullen kiezen.

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
- Forumbeheerder

-
- autoweg

Je hoort trouwens ook nauwelijks of niet van zelfdodingen door in het water te springen vanaf een brug. Helaas kiest men voor een snellere door door voor de trein te springen.
Met vriendelijke groet,
-
- autoweg
Ik vraag me ook af hoe dodelijk zo'n sprong zal zijn. Maar dat je er weinig over hoort heeft ook te maken met dat het moeilijk te herleiden is van welke brug een aangespoelde overledene is gesprongen, als er al aan te zien is dat men gesprongen is (en niet 'gewoon' door verdrinking/onderkoeling is omgekomen).
-
- dorpsstraat
In Nederland hoor je er inderdaad weinig over, maar de Golden Gate Bridge heeft wel een aantrekkingskracht op mensen die zichzelf van het leven willen beroven. Daar is ook een documentaire over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=aY6fxHP--CoPeterSchoeber schreef: ↑do 20 feb 2020, 9:17Ik denk zelfs dat het merendeel van de bruggen over de grote rivieren geen extra hoog hekwerk hebben om zelfdodingen te voorkomen. Een enkele brug uitgezonderd vanwege de windschermen die er staan zoals langs de Waalbruggen bij Ewijk.
Je hoort trouwens ook nauwelijks of niet van zelfdodingen door in het water te springen vanaf een brug. Helaas kiest men voor een snellere door door voor de trein te springen.
Alleen heb ik geen notie of de Golden Gate Bridge zoveel hoger is dan de grote Nederlandse overspanningen, waardoor dus de kans op het macabere "succes" groter of kleiner is.
Volvo XC40 T5 (10/2020)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)
-
- autoweg

Een dodelijke val vanaf 15 meter in het water zie zo snel gebeuren omdat je onderwater verdwijnt en je val daardoor gebroken wordt.
Met vriendelijke groet,
-
- 4x3 autosnelweg

De maximale hoogte waarop je nog een val in het water zou kunnen overleven ligt zo rond de 50 meter (bron). Dat zijn hoogtes waarop het water je val bepaald niet meer breekt; daarboven breek je in principe al je ribben en is het effect min of meer hetzelfde als in stilstand geraakt worden door een trein op volle snelheid. Zelf één keer een sprong gemaakt vanaf een meter of tien (Rode Brug in Amsterdam Oost), en dan voel je al een beetje dat dat 'meegeven' van water eindig is. Neemt niet weg dat de hoogte van een brug over het Pannerdens Kanaal -of zelfs maar de Brienenoord- volstrekt onvoldoende zou zijn om uit het leven te stappen. Al zouden mensen die het proberen door een combinatie van verkeerd terecht komen, onderkoeling en uiteindelijk verdrinking nog best hun doel kunnen bereiken.
-
- verkeersader
Ik krijg een beetje een ongemakkelijk gevoel bij dit onderwerp. Ik ben geen mod, dus als ik m'n mond moet houden hoor ik het graag, maar mag ik een verzoek indienen om dit via een ander kanaal te bespreken?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forumbeheerder

-
- autoweg
Afgelopen maandag was het (vermoedelijk) 'raak' bij de Maasbrug in Gennep. Op de walkant weliswaar.
https://www.1limburg.nl/dode-gevonden-b ... starticles
https://www.1limburg.nl/dode-gevonden-b ... starticles
-
- verkeersader
Bij deze weer aan aantal foto's van de (sloop)werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door hurricane op za 07 mar 2020, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
-
- verkeersader
Wellicht heeft het met het broedseizoen te maken, op de pagina van RWS A15/A12 valt te lezen:PeterSchoeber schreef: ↑za 22 feb 2020, 21:29Merkwaardig te zien dat er tenminste 3 bedrijven betrokken zijn bij deze sloopwerkzaamheden. Had RWS zoveel haast, of de aannemers geen capaciteit, dat er zoveel bedrijven aan het werk zijn. Er zit tenminste één voor mij bekend bedrijf tussen.
Vooruitlopend op de uitspraak van de Raad van State voeren we alvast werkzaamheden uit die alleen dit seizoen gedaan kunnen worden. We moeten bijvoorbeeld rekening houden met het broedseizoen. Door de voorbereidingen nu al uit te voeren, verstoren we geen dieren en is het projectgebied vast ‘vrij’ voor GelreGroen die straks snel aan de slag wil.’
-
- Moderator
Tja, ze willen natuurlijk zoiets als dit voorkomen:

N35 Zwolle - Wijthmen 21-04-2018-5 by European Roads, on Flickr
Dat was bij de verdubbeling van de N35 bij Zwolle, er zaten vleermuizen in waardoor het niet gesloopt kon worden.

N35 Zwolle - Wijthmen 21-04-2018-5 by European Roads, on Flickr
Dat was bij de verdubbeling van de N35 bij Zwolle, er zaten vleermuizen in waardoor het niet gesloopt kon worden.
-
- verkeersader
-
- dorpsstraat
En inmiddels is men bij Bemmel gestart met het kappen van bomen die op toekomstige tracé staan.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
Ps. De groeten van Playertwo
-
- verkeersader
-
- Forumbeheerder
Vandaag maar eens mijn camera weer uit de motteballen gehaald. Heb dit keer het traject Valburg - Pannerdensch Kanaal bekeken. Als onderdeel van het project wordt tussen Valburg en Ressen de A15 straks naar 2x3 rijstroken verbreed. Daarnaast worden de verbindingbogen Eindhoven - Bemmel en vice versa verbreed naar 2 rijstroken. Tijd voor voorplaatjes en er is soms al wat te zien, aangezien men nu echt met voorbereidende werkzaamheden is begonnen zoals eerder al gemeld. De hele fotoserie kan je hier bekijken en de reportage in de spoiler.
-
- 2x2 autosnelweg
Uitgaand van Google Maps lag die verbindingsboog eerder wel gewoon rechtdoor. De knik is toegevoegd om de snelfietsroute samen met de hoofdrichting Valburg->Bemmel met één viaduct te kunnen kruisen. Die keus zal destijds vast voorzien zijn op een toekomstige rijbaanindeling. Wordt dit kunstwerk straks gebruikt voor de hoofdrijbaan?captain007 schreef: ↑za 07 mar 2020, 18:30
Hier kijk je naar knooppunt Ressen. De ruimtereservering is duidelijk zichtbaar. Wat niet goed te zien is dat er ook over de snelfietsroute Arnhem - Nijmegen nog extra kunstwerken voor de hoofdrijbaan moeten worden gerealiseerd. Wat ik mij ook afvraag is waarom de verbindingsboog Nijmegen -> Bemmel een raar knikje heeft, terwijl het ruimtebeslag een meer rechtere verbindingsboog voorzag? In elk geval wordt dit straks rechtgetrokken, omdat de toekomstige rangeerbaan meer naar buiten moet komen te liggen:
![]()
-
- Moderator
Mooie update!
Ik heb dat stukje tussen het knooppunt Ressen en Bemmel denk ik maar 2 of 3 keer gereden maar dat van die schuttingen is mij wel bijgebleven. Ik heb ook nooit begrepen waarvoor dat is. Een soort geluidsmaatregel wellicht, maar dit is anders dan je normaal ziet. Misschien is het wel een stukje kunst wat wij niet begrijpen
De RIMOBs vliegen nu als paddestoelen uit de grond trouwens.
Dat van die brandschade is wellicht iets om te melden aan Rijkswaterstaat? Ik kan mij voorstellen dat een weginspecteur daar nou niet geregeld komt.

Ik heb dat stukje tussen het knooppunt Ressen en Bemmel denk ik maar 2 of 3 keer gereden maar dat van die schuttingen is mij wel bijgebleven. Ik heb ook nooit begrepen waarvoor dat is. Een soort geluidsmaatregel wellicht, maar dit is anders dan je normaal ziet. Misschien is het wel een stukje kunst wat wij niet begrijpen

De RIMOBs vliegen nu als paddestoelen uit de grond trouwens.
Dat van die brandschade is wellicht iets om te melden aan Rijkswaterstaat? Ik kan mij voorstellen dat een weginspecteur daar nou niet geregeld komt.
-
- Forumbeheerder
Die knik lag er al eerder in. Zie ook oudere topografische kaarten:Schelpenpaadje schreef: ↑za 07 mar 2020, 18:58 De knik is toegevoegd om de snelfietsroute samen met de hoofdrichting Valburg->Bemmel met één viaduct te kunnen kruisen. Die keus zal destijds vast voorzien zijn op een toekomstige rijbaanindeling. Wordt dit kunstwerk straks gebruikt voor de hoofdrijbaan?

Met betrekking tot de vraag over de viaducten vanwege het snelfietspad. Het huidige viaduct aan de zuidzijde wordt straks gebruikt voor de hoofdrijbaan richting Zevenaar. Ten zuiden daarvan moet nog een twee nieuwe komen voor de rangeerbaan en verbindingsboog. Zie ook de kaart uit het TB:

Ik ga dat gelijk even doorzetten. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.
-
- autoweg
Ik ben ze ook op de A12 tegengekomen voorbij Harmelen (richting Den Haag).
-
- 2x2 autosnelweg
Die kaart maakt veel duidelijk inderdaad
Is dit nieuw? Of spoor van een eerdere fasering of reservering?

Is dit nieuw? Of spoor van een eerdere fasering of reservering?