Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » zo 26 apr 2020, 14:19

^^^^ Ik heb je nu een aantal keer zien schrijven dat de grens met Duitsland nog open is voor (personen) verkeer.

Zoals ik de regelgeving lees, is de grens inderdaad niet op slot.. maar met de maatregel om direct 14 dagen in quarantaine te moeten (immers, je bent langdurig in NL verbleven) wordt het een slot op de grens dat feitelijk wel, in mijn ogen.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » zo 26 apr 2020, 14:25

^^ Dat geldt niet als je even de grens overgaat om te tanken of boodschappen te doen. De afspraak zou zijn dat je als inreizende Nederlander bij een meerdaags verblijf in quarantaine moet, maar er zijn verschillende berichten en bronnen die elkaar tegenspreken.

Hier staat dat je mag tanken en boodschappen doen, maar op een hele dag winkelen zou een boete van minimaal 200 euro staan.

En hoe gaat het nu met ontmoediging aan de grens? Schiet mij maar lek... :dontknow:

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » zo 26 apr 2020, 14:52

^^^ Denk dat dat een vertaal 'probleempje' is.. dat 'meerdaagse verblijf'. Dat slaat op het verblijf in het land waar de in DLD inreizende daarvoor verbleef.

Officiële link:

https://www.bmi.bund.de/SharedDocs/pres ... uesse.html
(..) Für Reisende, die nach einem mehrtägigen Aufenthalt im Ausland nach Deutschland einreisen, soll künftig eine zweiwöchige verbindliche Quarantäne angeordnet werden. Hierzu werden derzeit zwischen Bund und Ländern einheitliche Kriterien abgestimmt. Eine entsprechende Anordnung auf der Grundlage von § 28 und § 31 Infektionsschutzgesetz wäre durch die Länder zu erlassen. Ausnahmen sind für tägliche Pendler, dringende und kurzzeitige beruflich veranlasste Reisen (z. B. Geschäftsreisende, Servicetechniker), für Personen, die beruflich bedingt grenzüberschreitend Personen, Waren und Güter transportieren sowie für Reisende im Transit auf dem Weg in das Land ihres ständigen Aufenthalts vorgesehen. (..)
Dat zo'n honorair consul op 1limburg iets begin deze maand vertelt.. is door de actualiteit ingehaald, lijkt mij.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door boe! » zo 26 apr 2020, 14:56

Wesso schreef: zo 26 apr 2020, 14:25 ^^ Dat geldt niet als je even de grens overgaat om te tanken of boodschappen te doen.
Je mag niet de grens over om te tanken en boodschappen te doen.
Einreisen zu touristischen Zwecken, Einkaufs- oder Besuchsreisen sind nicht mehr gestattet.
:arrow: https://www.bundespolizei.de/Web/DE/04A ... 2bodyText9
(Artikel 2: Einreise)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » zo 26 apr 2020, 16:19

^^ Verschil tussen theorie en praktijk. Er zijn op veel plekken langs de grens geen controles en even boodschappen doen of tanken wordt in de praktijk gedoogd.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » zo 26 apr 2020, 16:57

^^^ niet gesnapt worden, bedoel je? ;)

De lokale ondernemer zal, denkend aan zijn liquiditeit, het wel okay vinden.
Aan de andere kant: waarom nu niet binnen onze landsgrenzen de boodschappen (en dus €'s uitgeven) bij de middenstand? Kunnen het goed gebruiken, toch?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » zo 26 apr 2020, 17:40

Voor de Penny Markt in Elten ziet het er slecht uit als er geen Nederlanders meer komen. Ik las dat 90% van de klanten daaruit bestaat. En kijk, wat benzine betreft is de Nederlandse middenstand daar niet echt bij gebaat, maar de staat wel vanwege de accijns. Vandaar dat 'Ruttebenzine' door sommigen nogal geboycot werd (maar of dat nog steeds zo is op dit moment weet ik niet).

poller1
stadsweg
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door poller1 » zo 26 apr 2020, 18:04

Italië kondigt vanavond (ca 21u) een versoepeling in fases aan... ook voor de toeristische sector zit er iets in, maar of er al termijnen bekend zullen gemaakt worden voor reizigers vanuit het buitenland weet ik niet.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » zo 26 apr 2020, 18:21

Ik neem aan dat de meeste landen een beetje naar elkaar stilzwijgend zitten te kijken tot zowat begin juni als het gaat over internationaal reizen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » zo 26 apr 2020, 18:50

Oorspronkelijk had ik voor juni een reis naar het Italiaanse deel van de Alpen geboekt. Dat lijkt me, ondanks dat het wellicht mogelijk wordt, niet de meest verstandige exercitie.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » zo 26 apr 2020, 19:27

Los van de hele coronauitbraak daar vraag ik me ook wel af hoe erg de Italianen nog op ons zitten te wachten, na het hele gedoe met de Eurobonds. Kan me voorstellen dat sommige mensen nu niet graag een geel kenteken zien verschijnen daar.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door jelger » zo 26 apr 2020, 19:34

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op wo 10 mar 2021, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » zo 26 apr 2020, 19:50

Chrysa schreef: zo 26 apr 2020, 19:27 Los van de hele coronauitbraak daar vraag ik me ook wel af hoe erg de Italianen nog op ons zitten te wachten, na het hele gedoe met de Eurobonds. Kan me voorstellen dat sommige mensen nu niet graag een geel kenteken zien verschijnen daar.
Het chauvnisme van Fransen en Italianen smelt als sneeuw voor de zon als je hun cultuur apprecieert en er je euro's wil spenderen.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » zo 26 apr 2020, 20:01

Tja, maar er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die je autolak krast en je vakantie is meteen niet zo leuk meer.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door brytje008 » zo 26 apr 2020, 20:03

^^ Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Aardig wat Italianen met flink wat temperament.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » zo 26 apr 2020, 20:08

En hier in Nederland gebeurt dat ook:formeel zijn er rond mijn woning geen eigen parkeerplaatsen . Sommige buren hier menen zich dat recht toe te kunnen eigenen door auto's van anderen die op "hun" (?) plek staan te gaan bekrassen.
Voor dat soort dingen kan ik dus gewoon thuis blijven....

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Pino » zo 26 apr 2020, 20:15

brytje008 schreef: zo 26 apr 2020, 20:03 Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Aardig wat Italianen met flink wat temperament.
Temperament zeker, maar meestal ook een grote afkeer van politiek en bijbehorende spelletjes. Maar goed, je hebt maar één idioot nodig...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ds79m » zo 26 apr 2020, 20:16

brytje008 schreef: zo 26 apr 2020, 20:03 ^^ Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Aardig wat Italianen met flink wat temperament.
Als het de gewone man op straat niet is, dan is het hun overheid wel. Met het huidige begrotingstekort kun je er op wachten dat ze nog massaler gaan beboeten voor futiliteiten als een broodje eten in het park, een tramkaartje verkeerd afstempelen of met je huurauto een vage milieuzone inrijden. En dat is niet hypothetisch, want dat gebeurt nu al heel veel.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » zo 26 apr 2020, 20:19

Chrysa schreef: zo 26 apr 2020, 20:01 Tja, maar er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die je autolak krast en je vakantie is meteen niet zo leuk meer.
Nog nooit gehad, de enige road rage die ik ooit ontvangen heb was door een Nederlander die zwaar onder de coke in z'n ongekeurde V6 Mustang dacht m'n 147 achteruit te kunnen duwen in Menton, Frankrijk, rond 22h30. Ik ben de volgende dag nog naar de gendarmerie gelopen om m'n verhaal te doen en de flitserboete van de achtervolging die daarna kwam heb ik dan ook nooit ontvangen. Dat was 2016. Die auto is ondertussen al weer verkocht en ik hoop dat de debiel in kwestie ook al z'n loon heeft ontvangen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeroen » zo 26 apr 2020, 20:25

Chrysa schreef: zo 26 apr 2020, 20:01 Tja, maar er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die je autolak krast en je vakantie is meteen niet zo leuk meer.
Ik denk dat dat in de praktijk wel mee valt. Italianen blaffen harder dan ze bijten, voor fysieke aggressie ben ik in Nederland banger dan in Italië. Bovendien hebben ze het toerisme straks meer dan ooit nodig om er weer bovenop te komen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » zo 26 apr 2020, 20:52

Durashift schreef: zo 26 apr 2020, 16:57 ^^^ niet gesnapt worden, bedoel je? ;)
Mwa. Voor sommige ritten tussen Nederlandse bestemmingen (bv. van Schoonebeek naar Ootmarsum of van Aalten naar Gennep) is een route via de Duitse grensstreek logisch en dan even tanken of boodschappen doen zal in principe geen probleem zijn. Naar CentrO gaan om een dagje te shoppen is een ander verhaal.
Aan de andere kant: waarom nu niet binnen onze landsgrenzen de boodschappen (en dus €'s uitgeven) bij de middenstand? Kunnen het goed gebruiken, toch?
De supermarkten hebben de afgelopen weken anders niet over omzet te klagen gehad, en zullen dat de komende tijd ook niet hebben. Mensen hebben toch wel boodschappen nodig.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Pino » zo 26 apr 2020, 23:04

Italië gaat op 4 mei fase 2 in. De beperking op verplaatsingen zonder geldige reden wordt daarbij ingeperkt van “in het algemeen” naar “buiten de regio”. Waarmee gedoeld is op de 20 politieke regio’s. Het wordt me niet helemaal duidelijk hoe daarbij wordt aangekeken tegen verkeer uit buitenlanden; ik vermoed hetzelfde als verkeer tussen regio’s.

https://www.agi.it/cronaca/news/2020-04 ... o-8441004/

De praktijk
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 01 apr 2020, 0:33

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door De praktijk » zo 26 apr 2020, 23:17

Km357 schreef: zo 26 apr 2020, 18:21 Ik neem aan dat de meeste landen een beetje naar elkaar stilzwijgend zitten te kijken tot zowat begin juni als het gaat over internationaal reizen.
Ik denk dat men vooral eerst naar de eigen cijfers kijkt.

En als er dan weer gereisd kan/mag gaan worden, dan gaat men naar landen kijken.

Ik heb er een beter gevoel bij als er morgen een vliegtuig vol Chinezen zou landen, inplaats van een vliegtuig vol Amerikanen.

De praktijk
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 01 apr 2020, 0:33

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door De praktijk » zo 26 apr 2020, 23:24

jelger schreef: zo 26 apr 2020, 19:34 In Oekraïne is vóór het weekend ook een roadmap voor verlichting maatregelen bekend gemaakt. Dat behelst vijf stappen langs criteria. De huidige maatregelen blijven in ieder geval t/m 11 mei van kracht.
https://www.unian.info/society/five-sta ... 72496.html

Belangrijker voor dit draadje, er is door Minister President Shmygal een uitspraak gedaan over het (her)openen van de grenzen ( geldt ook voor vliegverkeer zoals ik het lees) :
Ukraine's border may be opened one month after other European countries take such measures themselves. This was stated by Prime Minister of Ukraine Denys Shmygal in an interview with RBC-Ukraine.
Bron: https://112.international/politics/ukra ... 50725.html

Uiteraard is dat ook verbonden met het stappenplan, niet alleen wil men de grenzen openen een maand na andere Europese landen, maar men verbindt er ook binnenlandse voortgangscriteria aan.

Met andere woorden: Oekraïne blijft voorlopig gesloten voor vakantie bezoek.
Finland gave permission for 1,500 workers to come to Finland; just 200 have arrived from Ukraine so far.
Last week one flight bringing seasonal farm workers arrived in Finland, but because of the new government decree in Kiev, it will be the only one landing in Finland.

However according to the farmers' lobby paper Maaseudun Tulevaisuus, Ukraine will not allow any of its citizens to travel overseas to take up seasonal work in Finland or any other country.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door jelger » zo 26 apr 2020, 23:46

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op wo 10 mar 2021, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

De praktijk
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 01 apr 2020, 0:33

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door De praktijk » ma 27 apr 2020, 0:52

jelger schreef: zo 26 apr 2020, 23:46En ook eigen burgers komen niet zomaar meer weg.
Als eigen burgers al niet weg mogen. Al is het maar om geld tegaan verdienen. hoeveel kans, of wanneer denk je dat ze dan toeristen willen hebben.

Zo keek ik vandaag het NOS Journaal.
Bij Brussels Airlines worden vliegtuigen ingepakt omdat ze voor langere tijd stil blijven staan.
Niet die voor 3 maanden niet gaan vliegen, maar voor langere termijn.

KLM denkt in 2023 pas terug naar normaal te zijn.

Ik lees op dit forum van mensen die aan vakantieplannen denken.
Als ik dan schrijf dat je dat waarschijnlijk wel kan vergeten, word het zwartzichtig genoemt.

Blijkbaar denken Brussel Airlines en KLM er toch net zo over.

De economie ligt voor een groot deel stil.
Ik denk dat toch eerst de economie weer op gang moet komen.
Finacieel merken we er nu nog niet zoveel van, want de regering strooit met Miljarden.

KLM 2-4 Miljard. Ok dat snap ik nog.
Nu de KNVB die voor geen balletje trap 400 Miljoen denkt nodig te hebben…….
Ik ben benieuwt hoe diep de zakken zijn………
De eerste scheurtjes kwamen vandaag al.
Klaver: Als grote bedrijven een tweede hulppakket willen, dan word dat als lening.

Mijn quote ging over Finland waar met een tekort gaat krijgen aan bessen, aardbeien plukkers.
Maar ook in NL hoor je zulke berichten. Aspergestekkers etc.
Duizende werkelozen die geld toe gesmeten krijgen, en terwijl kan met producten niet van het land krijgen.

Men mag mij een zwartkijker noemen. Maar ik denk dat dit nog wel 2 jaar gaat duren, en we zware tijden krijgen.
Heb ik geen gelijk, is het voor mij alleen een meevaller.
Mensen die denken dat over 2 maanden alles weer normaal is, die gaan een zware dobber krijgen als blijkt dat het nog wel 2 jaar gaat duren.

We kennen allemaal de maatregelen in NL. Blijf zoveel mogelijk thuis.
Het is mooi weer en……….
Snap ik ook wel, want er kwam een BOA in beeld. De boete is 399€, maar die schrijft die natuurlijk niet uit, hij waarschuwt mensen.
Want daar leren ze van.....
Ik ''lach'' straks als blijkt dat na Koningsdag, 2 weken later, het aantal ziekenhuis opname weer enorm toeneemt.
NL terug in een lock down, midden in de Zomer.

Zoals ik het ziet. Mensen gaan er 'massaal' op uit…….. Met 2-3-5 mensen in een park op het gras zitten.
Ga dat lekker thuis doen.
Of 'massaal'' door een winkelstraat lopen. Kijken kijken, en niet kopen.
Kopen doen we immers op internet.

@Sorry, ik liet me eigen even gaan. Maar mijn mening. :facepalm:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » ma 27 apr 2020, 9:06

Hmmm, het is wel makkelijk oordelen van 2000 km afstand. Ik ben in de ochtend een ommetje gaan maken. Zodra je de stad verlaat zijn er genoeg plekken waar het weldadig rustig is.

En inderdaad tegen samenscholing moet men optreden, maar dat is zeker niet het algemene beeld.

Ik benadruk dat er genoeg mensen zijn die snakken naar vakantie, maar over het algemeen is er het besef dat veel niet kan.

Daar komt bij dat juist hier ruimte wordt geboden om te inventariseren waar reizen wel mogelijk is.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » ma 27 apr 2020, 9:14

Zonder meer mee eens.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 27 apr 2020, 9:27

Even wat meer ontopic. Kroatië inreizen is niet toegestaan, behalve voor eigen inwoners, vrachtvervoer en transitverkeer van/naar de buurlanden.

Vrachtverkeer is verplicht gebruik te maken van een beperkt aantal grensovergangen: Macelj en Bregana met Slovenië, Goričan en Duboševica met Hongarije, Bajakovo met Servië, Nova Sela, Slavonski Šamac en Stara Gradiška met Bosnië-Herzegovina (de grens met Montenegro is gesloten voor vrachtverkeer).
Verder is al het transitverkeer verplicht gebruik te maken van de snelwegen. Als er een grensovergang wordt gebruikt op het OWN, moet men zo snel mogelijk de dichtstbijzijnde snelweg opzoeken. Het gros van de grensovergangen is echter gesloten, met name de kleinere.

Transitverkeer mag slechts van een beperkt aantal verzorgingsplaatsen gebruik maken. Ergens anders stoppen of de snelweg verlaten is verboden.

Wie het land in mag reizen met Kroatië dus als eindbestemming moet verplicht 14 dagen in isolatie. Er worden wel enkele uitzondering op gegeven, waaronder hulp- en zorgverleners.

Vandaag is er wel een versoepeling van de maatregelen ingegaan. Concreet houdt het in dat het OV weer begint te rijden en winkels deels opengaan. In Zagreb wordt men geadviseerd (dus niet verplicht) om met handschoenen en mondkapjes in het OV te reizen in de bus (trams rijden nog niet, deels door de aardbevingschade van enkele weken geleden). In trams in Osijek moet men wel verplicht handschoenen en mondkapjes dragen.

Treinen gaan ook weer rijden en het netwerk van ferry’s wordt ook hersteld. Wie met de auto reist op een ferry is nu echter verplicht in de auto te blijven zitten en mag niet uitstappen.

In Kroatië dient men overigens 2 meter afstand van elkaar te houden. Deze regel en bijbehorende handhaving blijft.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » ma 27 apr 2020, 15:30

Coen Tunnel schreef: zo 26 apr 2020, 20:52
Durashift schreef: zo 26 apr 2020, 16:57 ^^^ niet gesnapt worden, bedoel je? ;)
Mwa. Voor sommige ritten tussen Nederlandse bestemmingen (bv. van Schoonebeek naar Ootmarsum of van Aalten naar Gennep) is een route via de Duitse grensstreek logisch (..)
Voor corona wel ja, nu niet.

Plaats reactie