Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » ma 20 apr 2020, 19:39

^^ Bij de passagiersuitgang staat er Amsterdam route Rotterdam: https://goo.gl/maps/cdA9aJvkRbRrVfFT6
Je wordt dus via de A20 naar de A4 gestuurd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » ma 20 apr 2020, 19:47

Coen Tunnel schreef: zo 19 apr 2020, 23:06 Maar jouw voorstel heeft alleen maar zin als je Antwerpen in een vroeg stadium (vanaf Valburg) aangeeft.
Ik had eerst nog staan "voor mijn part vanaf Valburg" maar had dat toch maar weggehaald om discussie te voorkomen :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

omaylie
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door omaylie » ma 20 apr 2020, 20:19

Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 18:03 ^^ Ik heb slechts herinneringen. Meerkerk was rechtdoordoel, ik geloof met een afstand van 11 km, en stond onder Gorinchem en Breda op het bord. In de bordendatabase van RWS is niet te zien wat er stond afgedekt, en Streetview gaat maar terug tot 2009. De wegwijzer is al een oudje, uit 1997. Meerkerk heeft daar sowieso gestaan tot ergens in de eerste helft van de jaren '00.

Onder Lexmond stond, als ik het goed heb, Ameide als tweede afslaan doel aangegeven.
Als Meerkerk het rechtdoordoel was, wat stond er dan op dit bord onder Meerkerk? De regelafstand is hier wat groter, dat kan betekenen dat er een industrieterrein of een andere zwart op wit bestemming eronder zat. Dat was dan ook de reden waarom ik dacht dat er bij mijn vorige post een industrieterrein onder Breda zat.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 20:47

^^ Goede vraag. Inderdaad is daar bij Noordeloos Meerkerk ook over een ander doel gepopnageld, en een beduidend langer doel.

Dan denk ik dat jouw hypothese toch hout snijdt en er in eerste instantie Lexmond en Meerkerk voor de afrit heeft gestaan, en Industrieterrein Meerkerk voor rechtdoor. In een later stadium is Meerkerk weggehaald bij afrit Lexmond, en is Meerkerk tijdelijk als rechtdoorbestemming toegevoegd op het afstandenbord (ik weet zeker dat dat er heeft gestaan ergens begin deze eeuw, ik vond het altijd zo'n opvallend bord). En is bij afrit Noordeloos Industrieterrein Meerkerk vervangen door gewoon Meerkerk.

Later is Meerkerk helemaal weggehaald bij Lexmond.

Waar mijn herinnering aan Ameide vandaan komt weet ik dan niet precies. Daar was ik ook niet 100% zeker van.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 20 apr 2020, 21:01

Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 19:29 Utrecht op de A20 zou ook geen overbodige luxe zijn.
Op weg naar Utrecht is het vanaf Hoek van Holland min of meer gelijkwaardig om over Rotterdam of Den Haag te rijden. Kom je vanaf de Westlandse veiling, dan kom je toch echt op de A12 uit. Dus mogelijk is dat een reden dat Utrecht niet vermeld staat aan het begin van de A20. Het had zeker niet misstaan, maar je zit op zich ook nog wel op een punt waarvan je kunt zeggen dat Rotterdam wel zo'n beetje alles daarachter dekt. Kom je vanzelf weer terug op het A50-verhaal van eerder vandaag.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » ma 20 apr 2020, 22:23

Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 20:47 ^^ Goede vraag. Inderdaad is daar bij Noordeloos Meerkerk ook over een ander doel gepopnageld, en een beduidend langer doel.
Schoonhoven? Dat staat namelijk bij de "rotonde " beneden vermeld.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 22:31

^^ Daar zeg je me wat. Dan zou het nog steeds gekund hebben dat Ameide oorspronkelijk onder Lexmond stond, en Meerkerk rechtdoor werd verwezen op de borden uit 1997, die misschien een verandering inhielden van de situatie voor 1997.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door evos » di 21 apr 2020, 15:12

omaylie schreef: ma 20 apr 2020, 17:56Zelf denk ik aan Meerkerk onder Lexmond en industrieterrein Meerkerk onder Breda. Maar heb ik ook gelijk?
Ja (blijkt uit oude aantekeningen).
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Dennal
stadsweg
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Dennal » wo 22 apr 2020, 10:57

Dennal schreef: zo 19 apr 2020, 21:30 Nieuw afstandbord A50 bij Eerde.

Afbeelding
Eindhoven is wel wat dichterbij komen te liggen! Toevallig viel dat mij gisteren op.
https://www.google.nl/maps/@51.5782424, ... 312!8i6656
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 22 apr 2020, 18:52

Op de A7 vanaf Groningen staat Oldenburg op de borden.
Bij Zuidbroek staat een bord "Oldenburg route Bremen", op het knooppunt zelf Bremen rechtdoor, en vervolgens een bord "Bremen route Oldenburg".

Dit laatste is nu gewijzigd: er is een nieuw bord geplaatst bij Oudeschans (zal wel vervanging van schade zijn).
Men heeft daar Bremen op gezet en op alle andere borden vanaf Zuidbroek de tekst "Oldenburg" overgeplakt.

En uiteraard is het bord "Bremen route Oldenburg" verwijderd.

Foto's:
Afbeelding
Voorbeeld ten westen van Zuidbroek

Afbeelding
Vanaf hier Bremen.

Afbeelding
Overgeplakt, na afrit 45.

Afbeelding
Overgeplakt, na afrit 46.

Afbeelding
Overgeplakt, na afrit 47.

Afbeelding
Het nieuwe bord na afrit 48.

Ik hen trouwens geen foto van het bord na afrit 49, want ik wilde Duitsland niet in. Ik neem aan dat er hier ook is overgeplakt.
Afbeelding
(foto 2012)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » wo 22 apr 2020, 18:58

Dat werd eens tijd. Ik ben ook wel benieuwd of er op de A37 nog Bremen toegevoegd gaat worden aangezien dat bijna direct na de grens vermeld wordt.

Nu ook nog Hannover op de A1 na :KP: Buren en Koblenz op de A73 na :KP: Rijkevoort, en dan zit het wel snor met de Duitse doelen op de Nederlandse snelwegen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » do 23 apr 2020, 15:10

harry schreef: wo 22 apr 2020, 18:52 Men heeft daar Bremen op gezet en op alle andere borden vanaf Zuidbroek de tekst "Oldenburg" overgeplakt.
Ook de afstand naar Bad Nieuweschans is overgeplakt en lijkt bij elk bord een kilometer verder te liggen dan weleer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 23 apr 2020, 16:47

nickdh schreef: wo 22 apr 2020, 18:58 Dat werd eens tijd. Ik ben ook wel benieuwd of er op de A37 nog Bremen toegevoegd gaat worden aangezien dat bijna direct na de grens vermeld wordt.

Nu ook nog Hannover op de A1 na :KP: Buren en Koblenz op de A73 na :KP: Rijkevoort, en dan zit het wel snor met de Duitse doelen op de Nederlandse snelwegen.
Bremen op de A37 vanaf Hoogeveen zou niet verkeerd zijn. Hannover op de A1 prima, maar niet ten koste van Osnabrück, maar als extra doel er bij. En Köln vanaf Waterberg of minstens Oud-Dijk.

Koblenz vanaf Rijkevoort is een beetje veel. Venray en Venlo zijn hoofddoelen, Maastricht hoort er als netwerkdoel nog bij (komt na Rijkevoort gelukkig wel op de afstandsborden), Boxmeer staat ook bij Rijkevoort aangegeven. Met Koblenz zou je op het rechtdoorbord bij KP Rijkevoort vijf doelen krijgen, aannemende dat Maastricht ook nog een keer toegevoegd gaat worden. Goed, Venray zou je kunnen laten vervallen tot na de aansluiting Boxmeer. Ik snap enerzijds de wens om een scheiding te maken tussen de routes via Venlo en via Köln, anderzijds is de route via Köln naar Koblenz niet heel veel langer (het scheelt 16 km) en er is een TOTSO minder omdat je niet die drie vervelende TOTSO's bij de bruinkoolgroeve Garzweiler hebt.

Met 100 km/u overdag in Nederland kan de route via Köln in filevrije omstandigheden wel eens een tikje sneller zijn of in ieder geval heel dicht in de buurt komen, ondanks de 16 km omweg. Want de route via Venlo kent ook nog snelheidsbeperkingen bij Breyell, Mönchengladbach, en op het deel rond Garzweiler. Via Köln heb je natuurlijk op de A1 snelheidsbeperkingen, maar al met al is die A57 ook niet zo'n ramp in filevrije omstandigheden. Op het stuk tot aan Kamp-Lintfort is het sowieso vaak wat rustiger en kun je goed doorrijden.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » do 23 apr 2020, 18:19

Rijkevoort-Zaarderheiken is simpel op te lossen. Venray als hoofddoel laten vervallen, want het heeft weinig knooppuntfunctie. Hooguit voor het woon-werkverkeer in de Peel en omgeving.

[A73] Maastricht, Venlo, Koblenz
[A77] Köln, Krefeld (of Kamp-Linfort?), Boxmeer

Alleen zit het echte probleem hem in Zaarderheiken. Juist daar heb je teveel rechtdoordoelen (Koblenz, MG, Köln, Maastricht en Roermond). Want hoe ga je Köln sturen, ook via de BAB61 of de BAB40? Ikzelf zou zeggen, plaats een volgbord of geef het op een DRIP aan over welke route Köln het best te bereiken is...

...maar ook daar zit weer een keerzijde aan. Als het goed is hadden NRW en RWS een pact gesloten Köln op de A67 vanaf Eindhoven ook al aan te geven, wat de lege regels op de afstandenborden dus verklaart.

Betreffende Hannover op de A1 als toevoeging ben ik het eens, alsmede Köln vanaf Grijsoord. Dan moet je wel ietsje ingetogen zijn met doelen tussen dat knooppunt en Oud-Dijk. Je hebt namelijk de A348 ook nog met het niet onbelangrijke Zutphen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » do 23 apr 2020, 19:24

^^ In alle gevallen moeten we ons bedenken dat meer dan één buitenlands doel in lijn redelijk uitzonderlijk is, ook internationaal. Het komt heel kort voor de grens wel voor, maar op grotere afstand is het toch al snel teveel van het goede, juist ook als je naar verkeersintensiteiten kijkt. Dus Hannover is echt iets voor na Oldenzaal, Köln iets voor Oud-Dijk.
nickdh schreef: do 23 apr 2020, 18:19 Alleen zit het echte probleem hem in Zaarderheiken. Juist daar heb je teveel rechtdoordoelen (Koblenz, MG, Köln, Maastricht en Roermond). Want hoe ga je Köln sturen, ook via de BAB61 of de BAB40? Ikzelf zou zeggen, plaats een volgbord of geef het op een DRIP aan over welke route Köln het best te bereiken is...

...maar ook daar zit weer een keerzijde aan. Als het goed is hadden NRW en RWS een pact gesloten Köln op de A67 vanaf Eindhoven ook al aan te geven, wat de lege regels op de afstandenborden dus verklaart.
Op basis van wat er tot nu toe verschenen is, lijkt men in te zetten op een route over de A61. En dan vermoed ik over Kerpen, maar A52-A57 blijft een optie. Met DRIPs kan dan uiteraard nog een suggestie worden gedaan om onder concrete omstandigheden toch de A40 te pakken, gevolgd door hetzij A57 hetzij A3.

Als er op Zaarderheiken een doel moet sneuvelen om Koblenz mogelijk te maken, ben ik snel klaar: Mönchengladbach. Grote stad, daar niet van, zelfs groter dan Koblenz, maar weinig richtinggevend als je verder al Koblenz (= Linksrheinisch) en Köln (= Rechtsrheinisch) op de borden hebt staan.

Maar in wat bredere zin sta je op Zaarderheiken zelf eigenlijk behoorlijk vrij. Maastricht moet er gecontinueerd worden, evenals Koblenz in deze hypothese, en er moet iets Venloos. Maar Roermond, Köln en Mönchengladbach hoeven vanaf de A73-noord nog niet vermeld te worden. Vanuit Eindhoven kan het ook uit, want daar zit je alleen vast aan Köln en iets Venloos (al is een A73-zuid-doel daar wel onvermijdelijk). Waar je Zaarderheiken dus nog heel redelijk kunt inkleden, is de A73-passage van Venlo wat uitdagender. Want al vrij snel moet je Roermond gaan continueren vanaf OWN. En dan zit je met vier doorgaande doelen (Köln, Koblenz, Roermond, Maastricht), aan te vullen met lokale geleiding. En dat is het punt dat je niet ook Mönchengladbach erbij kunt hebben, zodat je het dus ook maar moet laten afvallen stroomopwaarts.
Laatst gewijzigd door Pino op do 23 apr 2020, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2020, 19:29

harry schreef: wo 22 apr 2020, 18:52 Op de A7 vanaf Groningen staat Oldenburg op de borden.
Bij Zuidbroek staat een bord "Oldenburg route Bremen", op het knooppunt zelf Bremen rechtdoor, en vervolgens een bord "Bremen route Oldenburg".

Dit laatste is nu gewijzigd: er is een nieuw bord geplaatst bij Oudeschans (zal wel vervanging van schade zijn).
Men heeft daar Bremen op gezet en op alle andere borden vanaf Zuidbroek de tekst "Oldenburg" overgeplakt.

En uiteraard is het bord "Bremen route Oldenburg" verwijderd.

Foto's:
Afbeelding
Het nieuwe bord na afrit 48.
Ik reed er op 14 maart nog toen ik mijn achtkleppertje even ging testen in Duitsland (voor zover dat kan met een achtklepper :roll: ). Toen stond er nog niks, maar wel een pylon die waarschijnlijk de locatie aangaf voor het nieuwe bord(?).

Let trouwens niet op de datum en kwaliteit van de camera. Ik probeerde voor het eerst mijn action cam voor de grap even uit in mijn auto.

Afbeelding
Слава Україні

Gebruikersavatar
Westfrisiaweg
dorpsstraat
Berichten: 218
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 21:33
Locatie: Heerhugowaard

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Westfrisiaweg » do 23 apr 2020, 19:31

nickdh schreef: ma 20 apr 2020, 22:23
Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 20:47 ^^ Goede vraag. Inderdaad is daar bij Noordeloos Meerkerk ook over een ander doel gepopnageld, en een beduidend langer doel.
Schoonhoven? Dat staat namelijk bij de "rotonde " beneden vermeld.
https://www.google.nl/maps/@51.8981737, ... 312!8i6656

Dit bord staat op die rotonde. Lijkt toch ind. Meerkerk te wezen.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Emil » do 23 apr 2020, 23:50

harry schreef: wo 22 apr 2020, 18:52 Dit laatste is nu gewijzigd: er is een nieuw bord geplaatst bij Oudeschans (zal wel vervanging van schade zijn).
Men heeft daar Bremen op gezet en op alle andere borden vanaf Zuidbroek de tekst "Oldenburg" overgeplakt.

Afbeelding
Het nieuwe bord na afrit 48.
Vanuit het netwerkdoelen perspectief had hier naast Bremen eigenlijk ook Hengelo moeten staan. :yes: ;)

Maar even serieus, het is toch jammer dat Oberhausen in Duitsland op de BAB31 pas bij Meppen verschijnt. Anders was Oberhausen met zo'n 210 kilometer ook een goede aanvulling geweest als bestemming in zuidelijke richting.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Peter » vr 24 apr 2020, 10:27

Dat is nog een overblijfsel van de tientallen jaren dat de A31 onderbroken was. De meeste borden tussen Meppen en Oldenburg zijn nog (25-30 jaar) oude meuk, deels nog met een A31 over de A28 geplakt. Wellicht dat een deel eindelijk vervangen wordt en Bremen op de borden ten westen van Leer verschijnt, vermoedelijk als aanvulling en niet vervanging van Oldenburg.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 27 apr 2020, 12:04

Nieuwe NBA op de A50 richting zuiden (en dus helaas met zon tegen):
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het nieuwe pseudovorkbord op de A38 dat we tot nu toe alleen van veraf hadden gezien:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Nieuwe NBA op de A17:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
A16 afrit 20 (Dordrecht). Het viel me zaterdag op dat dit bord ook vernieuwd is:
SPOILER: TOON

Afbeelding
A12 vzp. De Andel. Kennelijk is er een nieuwe standaard dat er op 1500 meter deze bordjes staan en daarna verder geen reclame of openingstijden.
Ik heb ook op andere plekken oude borden en reclamezuilen zien verdwijnen.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dit bord is verdwenen:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » ma 27 apr 2020, 12:15

De afrit 'Industrie Moerdijk 0-400' is dus ook veranderd naar 'Moerdijk-West'. Ik heb dat op de Wegenwiki ook gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Via » ma 27 apr 2020, 12:37

Gelukkig dat men bij de laatste versie van de VZP-uitsmijters de aftakkingspijl weer een eigen regel geeft. Dat geprop van symbolen en pijl naast elkaar vond ik niet zo geslaagd.

De duidelijke scheiding tussen symbolen en logo's vind ik ook erg geslaagd. Goed om te zien dat de bewegwijzering in Nederland langzaamaan weer eens de goede kant uitgaat. Over het omgekeerde hebben we ook wel lang ergernis gehad hier...:)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » ma 27 apr 2020, 12:44

harry schreef: ma 27 apr 2020, 12:04 Nieuwe NBA op de A17:
Nog steeds geen E19 op Klaverpolder als ik het goed zie? :?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » ma 27 apr 2020, 15:26

Het is op het bord weliswaar niet te zien, maar u rijdt toch op de E negentien :top:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wesso » ma 27 apr 2020, 15:59

Hier is het geen E-negentien
Herschikking van routes: ik moet het nog zien
Wanneer komt het E-nummerschildje voor de A-zestien?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 27 apr 2020, 19:07

Wouter N14 schreef: ma 27 apr 2020, 12:44 Nog steeds geen E19 op Klaverpolder als ik het goed zie? :?
Ik heb begrepen dat E-nummers vanaf zijwegen niet meer worden aangegeven.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 27 apr 2020, 19:08

Chris schreef: ma 27 apr 2020, 12:15 De afrit 'Industrie Moerdijk 0-400' is dus ook veranderd naar 'Moerdijk-West'.
Alleen het vorkbord is daar nog niet op aangepast.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » ma 27 apr 2020, 19:09

:nuts: Serieus? Ook niet als er keus is tussen twee verschillende E-routes? Echt :facepalm:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » ma 27 apr 2020, 19:15

Vers asfalt op dit stukje A59 en zo te zien ook verse bebording:

Afbeelding
Gorinchem is Utrecht geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgbordje voor Gorinchem nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » ma 27 apr 2020, 19:26

De aansluiting Dussen is hier dus ook veranderd. Dit is de aansluiting Sprang-Capelle-West geworden. Ik heb de Wegenwiki een update gegeven ;)

Plaats reactie