Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Snelwegenkenner » di 12 jun 2012, 21:06

Noord Brabant is allergisch voor klaverbladen, anders was dit knooppunt allang een klaverblad geweest. Geen enkel klaverblad in Noord Brabant.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Victor » di 12 jun 2012, 21:10

^^ Wat een onzin :lol:
We hebben gewoon niet meer kruisende snelwegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Kaaiman » di 12 jun 2012, 23:28

^^ Maar des te meer TOTSO's, met name de A58 en A59.

Het beste kun je KP Hooipolder inderdaad meteen ombouwen tot een volwaardig knooppunt zonder allerlei ingewikkelde concessies te doen.

De fasering kan misschien zelfs met behulp van een 'stuiverconstructie' zoals o.a. met KP Oudenrijn en KP Hoevelaken is gebeurd: eerst de buitenste verbindingsbogen aanleggen en die door middel van tijdelijke viaducten aan elkaar koppelen, zodat je één gigantisch vierkant verkeersplein krijgt.

Behoudens enkele nacht/weekendaansluitingen kan het verkeer dan gewoon blijven doorstromen op beide snelwegen, misschien met zelfs nog met een betere afwikkeling dan nu het geval is. Mocht er een rechtdoorrijbaan uit het verkeer genomen moeten worden om bijvoorbeeld een definitief kunstwerk over of onder een rijbaan door te bouwen, dan kan het verkeer verder gewoon via het verkeersplein worden afgewikkeld, bij voorkeur dan wel in de zomer of een andere minder drukke periode.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

habke
stadsweg
Berichten: 448
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door habke » di 12 jun 2012, 23:47

^^ Dat hoeft niet eens, je kunt beginnen met aan beide zijden van de huidige viaducten nieuwe viaducten te bouwen langs de A27 voor de parallelbanen, daarna kun je de oude viaducten slopen en de A27 tijdelijk over de nieuwe parallelbanen lijden. Je kunt dan tegelijkertijd ook de directe verbindingsbogen aanleggen en als laatste kun je dan de 4 lussen aanleggen.
Dan blijft het verkeer tenminste doorstromen.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door JB81 » wo 13 jun 2012, 8:54

Snelwegenkenner schreef:Noord Brabant is allergisch voor klaverbladen, anders was dit knooppunt allang een klaverblad geweest. Geen enkel klaverblad in Noord Brabant.
Klaverbladen zijn dan ook hopeloos verouderde ondingen.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door sirdanilot » wo 13 jun 2012, 9:08

^Voor lagere intensiteiten zijn klaverbladen prima. Ook om een drukke afrit up te graden (zoals bijvoorbeeld knooppunt hooipolder...) zijn klaverbladen erg geschikt. Ze zijn ook relatief makkelijk uit te breiden met een turbineboog (zoals gebeurd is bij knooppunt Deil).

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door petervdveen » wo 13 jun 2012, 12:33

Als je de rechtdoorgaande verbindingen van de A59 zonder VRI zou hebben, dan is het probleem toch zo goed als opgelost?
Dan heb je namelijk enkel nog VRI's voor het afslaande verkeer en ik denk dat dat wel te handelen is.
Als je dan bypasses maakt voor rechts-afslaand verkeer heb je alleen links afslaand verkeer dat eventueel moet wachten voor een verkeerslicht.

Je zou dan een tunnel of een viaduct voor de A59 moeten maken.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door sirdanilot » wo 13 jun 2012, 14:38

Een viaduct voor de A59 kan niet, want die komt dan zo hoog te liggen dat dit overlast gaat veroorzaken voor omwonenden in Raamsdonksveer. Het wordt dan dus sowieso een tunnel.

Je zou inderdaad, als mijn oplossing te duur is, ook voor een A59-tunnel kunnen kiezen en de verkeerslichtenboel op maaiveld omvormen tot een mega-rotonde. Als je dan ook nog rechtsafbypasses bouwt is het probleem al een stuk kleiner. Maar voor nauwelijks meer geld heb je een ongelijkvloers knooppunt zónder weefvakken, dus...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Kaaiman » wo 20 nov 2019, 8:26

Eens kijken of we een soort ontwerpboek Hooipolder kunnen samenstellen. Dit staat nu in het tracébesluit:
Afbeelding

Helaas zijn de meeste schetsen uit deze draad in de composthoop van Imageshack vergaan. Maar we komen vast wel weer ergens.
sirdanilot schreef: ma 11 jun 2012, 14:06 Gorkum-Waalwijk, hoop ik dan toch.

En sinds wanneer kost een klaverblad ZEVENHONDERD MILJOEN?! Geen van beide wegen ligt verdiept, er hoeven geen extra kunstwerken te worden gebouwd.... :facepalm:

Ik had ergens ooit een plaatje gepost van een minder ruimtevretend alternatief. Het nadeel hiervan is dat er een dure tunnel moet worden gebouwd. Maar dat moet minder dan zevenhonderd miljard kosten, vermoed ik.

Afbeelding
sirdanilot schreef: di 12 jun 2012, 0:27 @René: ok, Ik heb de boel nog even op een bestaand knooppunt (bij Geldermalsen) gelegd en grotere lussen getekend. Maar ik ben natuurlijk geen civiel technicus dus technisch en qua hellingen, verkanting en zichtlijnen zal het toch nooit kloppen. Ik weet wel dat de breedte onder het A27 viaduct voldoende is, en die op het A27 viaduct zelf ook. Ook weet ik dat er bij de Heemraadssingel plaats is voor een afrit, die de oude afrit raamsdonksveer vervangen kan. Verkeer richting Utrecht kan via oprit Geertruidenberg, en verkeer vanaf Breda zal enigszins moeten omrijden door de nieuwe afrit.

Afbeelding
Schelpenpaadje schreef: di 19 nov 2019, 10:26Bij deze dan maar vast mijn inzendingen voor een knooppunt Hooiklaverpoldermolen:

Afbeelding

Afbeelding

T.a.v. boogstralen: Bij het teken heb ik :KP: Kreuz Bonn-Siegburg als referentie gebruikt en de bogen (met name de klaverlussen) nog een stuk vergroot.

Ik vind zelf de eerste het meest geslaagd: de kwadranten noordwest en zuidoost passen binnen de bestaande bebouwing en hiervan zijn de lussen vergelijkbaar met :KP: Badhoevedorp en ze kunnen eventueel nog worden vergroot met een groter ruimtebeslag.

Beide varianten vereisen een uitbreiding van het bestaande kunstwerk en het toevoegen van twee extra kunstwerken, maar dan heb je wel een volledig ongelijkvloers knooppunt, zonder weefvakken, met acceptabele ontwerpkenmerken.

De :AS: Raamsdonk op de A59 behoeft wel een aanpassing. Deze heeft in de huidige situatie al een erg korte in- en uitvoegstrook en hier zou wel een erg korte weefstrook ontstaan. Je zou de oostelijke op- en afrit kunnen laten vervallen (=halve aansluiting), of deze alleen laten aansluiten op de verbindingsbogen (=via de aansluiting geen verkeer van en naar Waalwijk mogelijk). Een acceptabele concessie of investering behoeft verdere uitwerking. gaat ook in het huidige plan van RWS dicht zie ik. Dus dit is geen beperking. Sterker nog, het kan aan die kant allemaal nog net wat vloeiender dan ik heb getekend.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Kaaiman » wo 20 nov 2019, 8:51

In de jaren '90 is trouwens wel een onderzoek gedaan naar kortetermijnmaatregelen voor het knooppunt, maar een langetermijnontwerp ontbreekt helaas: http://publicaties.minienm.nl/documente ... indrapport

Ook in andere publicaties kon ik niets vinden. Maar er moet toch ergens een ontwerpje gemaakt zijn om de geschatte kosten te kunnen berekenen, lijkt me.

Hieronder voor de volledigheid nog wat ontwerpen die het nieuws en/of de politiek hebben gehaald, in willekeurige volgorde:
SPOILER: TOON

VVD:
Afbeelding
https://twitter.com/KBurgerDirven/statu ... 5825894400

PVV:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Platform Raamsdonk:
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Schelpenpaadje » wo 20 nov 2019, 9:49

Hier maar even verder inderdaad :top:
Kaaiman schreef: di 19 nov 2019, 21:59 Je zou inderdaad wel een referentieontwerp verwachten dat aan die turbineboog ten grondslag ligt. Bij mijn weten is dat helaas op dit forum echter nog nooit voorbij gekomen.
Ik mag hopen dat het geplande ontwerp toekomstige aanpassingen niet moeilijker maken... De rechtsafslaande bewegingen vereisen sowieso geen extra kunstwerken, vreemd dat niet in elk geval die meteen worden meegepakt.

Voordeel van de ruime turbine is dat daarbinnen ruimte overblijft voor lusjes en bogen. Ook de voorgestelde opheffing van de aansluiting Raamsdonksveer biedt meer ruimte. De schaarste aan de (noord)westkant blijft echter. Een lus in het noordwestkwadrant lijkt erg krap te worden, wat betekent dat je voor die relatie niet ontkomt aan extra kunstwerken.

Toevallig had ik al even gekeken wat er in combinatie met de geplande turbine mogelijk is:
Afbeelding
NB: ik heb puur gekeken naar het knooppunt zelf en de schets t.h.v. de bestaande aansluiting niet aangepast. De verschillen aldaar met het RWS-plan moet je er dus even bij bedenken.

Ik ben uitgegaan van de kunstwerken die na de geplande turbine aanwezig zijn. Je ziet dat als je voor de relatie Waalwijk -> Breda iets anders wilt dan een krappe klaverlus, er t.o.v. een klavermolen een extra kunstwerk nodig is. Doordat de turbine buitenom gaat (in tegenstelling tot de windmolenboog) hoeft het gele lusje eigenlijk pas af te takken na het hoofdkunstwerk.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je een eindversie van het RWS-ontwerp en een klavermolen precies uitvoert, maar ik zou zeggen dat deze opties qua kunstwerken en grondwerk vergelijkbaar zijn, terwijl voor een turbinevariant veel meer grond ruimte is.

Als ik kijk naar de discussie in hoeverre er bij Hooipolder überhaupt sprake is van een fileknelpunt, zou ik opteren voor het effectief inzetten van financiële middelen en ruimte. Oftewel geen dure turbineboog met een beperkt oplossend vermogen, maar liever een doelmatig ontworpen volledig knooppunt.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Victor » wo 20 nov 2019, 19:11

Bedankt Kaaiman voor de opgraaf-actie :)

@ Schelpenpaadje, ik zou de windmolenbogen in jouw schetsen nog wat meer ruimte geven, vanwege de dijklichamen er omheen. Een typisch kenmerk van de klavermolenknooppunten die we in Duitsland zien.

Ik heb even drie varianten op een rijtje gezet wat betreft de windmolenbogen over de snelweg heen of eronder door.
We hadden al Mönchengladbach, daar gaan ze over de A52 heen:
https://www.google.nl/maps/@51.2106723, ... a=!3m1!1e3

Breitscheid is dan een opmerkelijke mengvorm, waar de windmolenbogen over de A52 heen gaan door maar dezelfde A52 wel over de A3 heen:
https://www.google.nl/maps/@51.3489113, ... a=!3m1!1e3

Jackerath is dan de vorm die (in jouw schets) voor Hooipolder in aanmerking zou komen, met de A61 over alles heen en de windmolenbogen eronder door.
https://www.google.nl/maps/@51.0364986, ... a=!3m1!1e3

Oveka
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 14:10

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Oveka » do 21 nov 2019, 17:41

Schelpenpaadje schreef: wo 20 nov 2019, 9:49 Hier maar even verder inderdaad :top:
Kaaiman schreef: di 19 nov 2019, 21:59 Je zou inderdaad wel een referentieontwerp verwachten dat aan die turbineboog ten grondslag ligt. Bij mijn weten is dat helaas op dit forum echter nog nooit voorbij gekomen.
Ik mag hopen dat het geplande ontwerp toekomstige aanpassingen niet moeilijker maken... De rechtsafslaande bewegingen vereisen sowieso geen extra kunstwerken, vreemd dat niet in elk geval die meteen worden meegepakt.

Voordeel van de ruime turbine is dat daarbinnen ruimte overblijft voor lusjes en bogen. Ook de voorgestelde opheffing van de aansluiting Raamsdonksveer biedt meer ruimte. De schaarste aan de (noord)westkant blijft echter. Een lus in het noordwestkwadrant lijkt erg krap te worden, wat betekent dat je voor die relatie niet ontkomt aan extra kunstwerken.

Toevallig had ik al even gekeken wat er in combinatie met de geplande turbine mogelijk is:
Afbeelding
NB: ik heb puur gekeken naar het knooppunt zelf en de schets t.h.v. de bestaande aansluiting niet aangepast. De verschillen aldaar met het RWS-plan moet je er dus even bij bedenken.

Ik ben uitgegaan van de kunstwerken die na de geplande turbine aanwezig zijn. Je ziet dat als je voor de relatie Waalwijk -> Breda iets anders wilt dan een krappe klaverlus, er t.o.v. een klavermolen een extra kunstwerk nodig is. Doordat de turbine buitenom gaat (in tegenstelling tot de windmolenboog) hoeft het gele lusje eigenlijk pas af te takken na het hoofdkunstwerk.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je een eindversie van het RWS-ontwerp en een klavermolen precies uitvoert, maar ik zou zeggen dat deze opties qua kunstwerken en grondwerk vergelijkbaar zijn, terwijl voor een turbinevariant veel meer grond ruimte is.

Als ik kijk naar de discussie in hoeverre er bij Hooipolder überhaupt sprake is van een fileknelpunt, zou ik opteren voor het effectief inzetten van financiële middelen en ruimte. Oftewel geen dure turbineboog met een beperkt oplossend vermogen, maar liever een doelmatig ontworpen volledig knooppunt.
Het afsluiten van de op- en afritten 34 is het grootste probleem voor het sluipverkeer op het onderliggend wegennet met name in Waspik en Raamsdonk met een toename van 60-80%, alsook slecht voor de ontsluiting van Geertruidenberg, Raamsdonksveer en Raaamsdonk.
In het TB ontwerp van RWS gaat de vrije rechtsaffer-NW door de ruimte onder het viaduct wat nu gebruikt wordt om als uitvoeger. Aan de zuidzijde loopt de verbindingsboog over de op- en afritten.
De vrije rechtaffers in het knooppunt Hooiklaverpoldermolen geven dezelfde overlast zowel aan de noord als zuidzijde. (geen weefvakken).

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Jackbauer1350 » ma 27 apr 2020, 22:44

Afbeelding
De A59 nabij Hooipolder kijkend in de richting Made.

Afbeelding
Westelijke zijde van het knooppunt.

Vanuit de auto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eigenlijk piepklein stukje N59 onder het viaduct door. De opstelstroken voor de kruising hebben nog snelwegstatus.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Basjuh1981 » di 28 apr 2020, 10:13

^^ Twingootje had de verkeerde strook te pakken? :lol:

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door EtienneM » di 28 apr 2020, 10:22

^^ Lijkt me dat die Twingo gewoon vanaf A27 Noord de A59 oprijdt hoor, daar moet je met de verkeerslichtenregeling meerdere rijstroken oversteken :) .
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 586
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Sibren » di 28 apr 2020, 10:37

In het Kader Wegontwerpproces van Rijkswaterstaat staat op pagina 22 een tekening van Knooppunt Hooipolder als volledige klaverturbine/molen. Eén van de semidirecte bogen heeft het overleefd tot in het tracébesluit.

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Basjuh1981 » di 28 apr 2020, 10:45

EtienneM schreef: di 28 apr 2020, 10:22 ^^ Lijkt me dat die Twingo gewoon vanaf A27 Noord de A59 oprijdt hoor, daar moet je met de verkeerslichtenregeling meerdere rijstroken oversteken :) .
Dat kan ook ja :lol:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Schelpenpaadje » di 28 apr 2020, 10:49

Sibren schreef: di 28 apr 2020, 10:37 In het Kader Wegontwerpproces van Rijkswaterstaat staat op pagina 22 een tekening van Knooppunt Hooipolder als volledige klaverturbine/molen. Eén van de semidirecte bogen heeft het overleefd tot in het tracébesluit.

Afbeelding
Ik zie wel wat overeenkomsten met mijn schetsje

In het ontwerp van RWS zitten meer kunstwerken en het kost meer ruimte.
Als dat er maar niet voor zorgt dat realisatie nog langer op zich laat wachten...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door waldo79 » di 28 apr 2020, 10:53

In het noordwestelijke kwadrant zullen er wat woningen gesloopt moeten worden. Zal men niet blij worden in Raamsdonksveer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Vinny » di 05 mei 2020, 13:45

Een volledig conflictvrij knooppunt zonder iets te slopen is denk ik zo goed als onmogelijk. Jammer dat ze in Raamsdonksveer niet zo blij zijn maar dat is dan niet anders. Ze hadden in de jaren '80 en '90 maar iets moeten doen in plaats van huizen bouwen in de oksel van het knooppunt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Seat Ibiza » di 05 mei 2020, 17:48

waldo79 schreef: di 28 apr 2020, 10:53 In het noordwestelijke kwadrant zullen er wat woningen gesloopt moeten worden.
Bedoel je dan de woningen die net links naast de zwarte lijn staan? Liggen die te dicht bij de weg om te kunnen handhaven?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door waldo79 » di 05 mei 2020, 17:50

Misschien is dat overdreven, maar ze krijgen minimaal hoge geluidswering voor zich. Meer dan enkele tientallen meters zal het niet zijn.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Seat Ibiza » di 05 mei 2020, 17:56

^^
De drie huizen aan de Diepenbrockstraat (22-24-26) liggen inderdaad heel dicht op die nieuwe verbindingsweg.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Wouter N14 » di 05 mei 2020, 18:09

Ik mag toch aannemen dat R'veer zich zeer bereidwillig zal opstellen. Zij worden ook fors beter bereikbaar en ze zijn verlost van decennia lang stilstaand verkeer. Oh wacht, we zijn in Nederland...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Victor » di 05 mei 2020, 18:21

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de bewoners van die Diepenbrockstraat dat laten gebeuren.
Een satellietbeeld zegt meer dan een Openstreetmap plaatje:
https://www.google.nl/maps/@51.6877612, ... a=!3m1!1e3
Nu zit er nog enigszins wat bescherming tussen hun woning en het snelwegverkeer in de vorm van bos.
Ga je hier nog willen wonen als er pal achter je huis een muur komt?
https://www.google.nl/maps/@51.6876982, ... 312!8i6656

Ernie
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 10:32

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Ernie » vr 31 jul 2020, 11:53

Vinny schreef: di 05 mei 2020, 13:45 Een volledig conflictvrij knooppunt zonder iets te slopen is denk ik zo goed als onmogelijk. Jammer dat ze in Raamsdonksveer niet zo blij zijn maar dat is dan niet anders. Ze hadden in de jaren '80 en '90 maar iets moeten doen in plaats van huizen bouwen in de oksel van het knooppunt...
Met de verbreding van de A27 de weg een stuk naar het oosten verleggen?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Seat Ibiza » vr 31 jul 2020, 12:38

^^
Op zich goed idee om de A27 zo'n 100 tot 200 meter naar oosten te verleggen, maar ik denk dat de budgetten daar te klein voor zijn.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Victor » vr 31 jul 2020, 13:23

^^ Ergens hierboven (quote uit 2012) vroeg iemand zich in hoofdletters af waarom een klaverblad 700 miljoen zou moeten kosten...
Nou, dat dus ;)
De A27 zou verlegd moeten worden.

Stroomweg
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 18:04

Re: Aanpassen/verbeteren van KP Hooipolder

Bericht door Stroomweg » zo 02 aug 2020, 12:40

Uiteindelijk zal het uitkopen en aanleggen van een geluidswal/muur nog goedkoper zijn dan verleggen denk ik.
Hoewel ook in het geval van verleggen (en dus een nieuw viaduct bouwen) het toch geen 700 miljoen hoef te kosten?

Plaats reactie