Dat tankstationbord ziet er ook nog niet zo oud uit.
Moderator: Moderatoren
Dat klinkt leuk, en niet geheel toevallig past dat ook precies qua afritnummering. Maar het zorgt er wel voor dat het gat in de A4 psychologisch niet meer bestaat, en dat de kansen voor een A4 tussen Benelux en Klaaswaal verder verkleinen.
De vervanging van deze begint ook met A004Jackbauer1350 schreef: ↑za 20 jun 2020, 14:42 Dat gedeelte is natuurlijk ook rijksweg 4. Benieuwd of andere borden op dat gedeelte tussen Klaaswaal en Sabina ook die bordcode hebben.
Of de huidige "RING A15" omnummeren naar "RING A4" tussen Benelux en Vaanplein, en vanaf daar verder als normale A4. Vraag is dan hoe je dat gaat invoeren bij Knooppunt Benelux vanuit het noorden. Een vermelding "A15-RING A4" past niet op één regel tussen de pijlen, tenzij je een symbool voor de Ring gebruikt a la Mandelsoft
Niet gezien (het nieuwe bord wel, maar de code niet
Of dat moeilijke gedoe achterwege laten en volgborden zetten:
Voor de goede orde: De foto die ik heb gepikt is van harry's website, en daar staat dat de foto uit 2018 is
Nee dank je, we hebben met Nba al genoeg volg- en routeborden dankzij alle discontinuïteiten. Over Nba gesproken...Jackbauer1350 schreef: ↑za 20 jun 2020, 17:30 Of dat moeilijke gedoe achterwege laten en volgborden zetten:
In de richting Rotterdam ter hoogte van het ooit geplandeKlaaswaal " [A4] volg *plaatsnaam* route [A29] [A15]"
En vanuit de Beneluxtunnel voor de andere richting
"[A4] volg route Bergen op Zoom [A15] [A29]"
Met bij Klaaswaal een bord met "(doorgestreepte)[A29] / [A4]"
In het hier en nu is al besloten dat over uiterlijk 2 jaar bij reguliere vervanging het gedeelte Klaaswaal-Sabina als A4 wordt aangeduid.Palance schreef: ↑za 20 jun 2020, 15:24 Maar misschien komt het er nooit van. We hebben al die blunder gehad met hectometerpaaltjes die A4 aangaven op dat traject, ondertussen allemaal overgeplakt met A29. Het kaartje op de wegenwiki bij de A4 klopt dus ook niet.
Ik vind dat je met dit soort administratieve zaken in het hier en nu moet kijken, niet hoe het er misschien ooit uit zal komen te zien.
In deze situatie ontkom je niet aan volgborden denk ik zolang de A4-Zuid nog niet is aangelegd. Klaaswaal is het officiële eindpunt van de A29. Er ligt geen natuurlijk punt om over te gaan naar een ander wegnummer. Dan zal je in ieder geval daar toch een volgbord moeten plaatsen om aan te geven dat de rest van de snelweg A29 is en dat de A4 bijWouter N14 schreef: ↑za 20 jun 2020, 17:49
Nee dank je, we hebben met Nba al genoeg volg- en routeborden dankzij alle discontinuïteiten. Over Nba gesproken...
![]()
Vind dat eigenlijk een onzalig idee, maar het verklaart wel waarom dingen als bordcodes daar nu al op worden aangepast.
Wellicht wel, voordat de A4 in West-Brabant was aangelegd was het deel tussen Sabina en Dinteloord natuurlijk nog A29. Dat duurde tot 2013.Wouter N14 schreef: ↑za 20 jun 2020, 21:53 Meest pragmatisch (en klantvriendelijk) was natuurlijk gewoon een A29 Vaanplein - Zandvliet, administratief rw4. Mocht ooit in een verre toekomst toch een wijze commissie besluiten tot het doortrekken van de A4 naar Klaaswaal, dan kan je dát wegnummer daar laten eindigen in plaats van de A29. Is dat overwogen?
Dat meen ik ook wel zeker te weten inderdaad.Coen Tunnel schreef: ↑zo 21 jun 2020, 0:13 Het stukje tussen Bergen op Zoom-Noord en KP Zoomland is in 1990 volgens mij wel gelijk als A4 geopend, dat heeft bij mijn weten nooit A29 geheten.