[D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Pino » ma 18 mei 2020, 22:13

Coen Tunnel schreef: ma 18 mei 2020, 19:53 de Duitsers hebben wegen die een hogere prioriteit hebben.
De enige hoop die je kunt hebben is dat Rheinland-Pfalz dit wil gaan doorduwen. Die zoeken altijd naar iets waarmee ze hun lege midden een impuls kunnen geven, en de federale overheid moet ook dit soort handen een beetje gevuld houden. Ik denk echter dat de aandacht van RLP op het moment even bij de B50 ligt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door waldo79 » ma 18 mei 2020, 22:36

Maar what's in it voor RLP? Het is vanuit Mainz gezien ook een verre uithoek ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Pino » ma 18 mei 2020, 22:41

^^ Wat mij betreft niet heel veel. Maar dat kon je van de Hochmoselübergang ergens ook zeggen. En waar de deelstaat die altijd heeft neergezet als belangrijk onderdeel in een oost-west tussen Benelux en Zuid-Duitsland, hopen ze misschien op nog iets meer aanloop naar de A60-B50-corridor wanneer die echt volledig 2x2 is.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door GuteFahrt » do 25 jun 2020, 22:08

IQ[] schreef: vr 15 mei 2020, 11:10 Het wegdek tussen Prüm en Winterspelt wordt ondertussen steeds slechter, duidelijk dat de rijbaan aan het verzakken is. Op diverse stukken is het nu :A1-80: in de richting van België.
Zeer binnenkort gaat men ermee aan de slag. Vanaf aankomende maandag wordt de Baustelle opgetuigd en deze staat gepland tot oktober. Tevens neemt men Talbrücke Ihren bij Winterspelt onder handen. Dit jaar in rijrichting België, volgend jaar het kunstwerk met de rijbaan naar Wittlich.

https://lbm.rlp.de/de/aktuelles/detail/ ... nterspelt/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door IQ[] » vr 26 jun 2020, 8:59

Bedankt voor de info.
Gezien hoe het de vorige werkzaamheden ging, wordt het voor de richting Belgische grens >> Prüm via het OWN geleid. Maar ik laat me verrassen. Dat wordt maanden omrijden :geenlach: Wellicht dat ik weer over Koblenz richting Saarland ga rijden als alternatief (of andersom afhankelijk welke richting over OWN gaat).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 jun 2020, 11:58

^^ Via Koblenz (ik neem dat je het hoekje A61-A48 dan afsteekt via Mendig-Mayen) lijkt me nog wel logisch naar het noorden van Saarland. A4-A61-A1 en dan over de B51 naar de A60 is ook nog een optie. Iets korter, maar ongeveer even snel.

Via Luik en Luxemburg kan ook nog, als je bestemming Saarbrücken is of ergens in de buurt van de A8 ligt (Merzig, Saarlouis, Neunkirchen, etc.). Minder logisch als bv. Sankt Wendel je eindbestemming is.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door IQ[] » vr 26 jun 2020, 12:35

Dank je voor de suggesties. Ik moet in Homburg zijn, dus aan de A6 op het oostelijke randje van Saarland eigenlijk. Met route over Koblenz bedoelde ik eigenlijk via de A61, A63 en dan de A6 over Kaiserslautern, maar dat beviel niet zo heel goed eigenlijk, zeer veel druk verkeer. Ik zal die A48, met de door jou genoemde shortcut eens uitproberen. Luxemburg is vaak een probleem in de ochtendspits, dus vermijd ik liever die route.

Ernie
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 10:32

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Ernie » vr 26 jun 2020, 13:47

Via Messancy - Esch/Alzette - Schengen mijdt je de grootste drukte in Luxemburg

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 jun 2020, 13:53

^^ Is ook een optie, al is het soms ook wat tijdrovend om rond Athus/Pétange naar het begin van de Luxemburgse A13 te rijden.
IQ[] schreef: vr 26 jun 2020, 12:35Dank je voor de suggesties. Ik moet in Homburg zijn, dus aan de A6 op het oostelijke randje van Saarland eigenlijk. Met route over Koblenz bedoelde ik eigenlijk via de A61, A63 en dan de A6 over Kaiserslautern, maar dat beviel niet zo heel goed eigenlijk, zeer veel druk verkeer. Ik zal die A48, met de door jou genoemde shortcut eens uitproberen. Luxemburg is vaak een probleem in de ochtendspits, dus vermijd ik liever die route.
Het proberen waard. Ik heb die route meermaals van/naar Luxemburg gereden, zeker als ik in Mondorf-les-Bains in het zuidoosten moest zijn. Dan zit je tot aan Trier op de A48-A1.

Zodra je op de A48 zit is het vaak rustig, en dat zal het doorgaans ook wel blijven tot het Saarland. Het stukje B262 bij Mendig/Mayen rijdt doorgaans heel behoorlijk door met her en der ook inhaalstroken; de omweg via Kreuz Koblenz is dermate lang dat het niet loont, ook al is het volledig autosnelweg, en ook al haal je via Mayen niet altijd de 100 km/u.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door IQ[] » ma 06 jul 2020, 11:39

De A60 is op dit moment dicht tussen Bleialf en Prüm. Omdat de omleidingsroute dusdanig krap (in sommige bochten kunnen vrachtwagens elkaar niet passeren, waardoor het muurvast komt te staan) en glooiend is, is het de moeite om ruim om te rijden.
Coen Tunnel schreef: vr 26 jun 2020, 13:53 Het stukje B262 bij Mendig/Mayen rijdt doorgaans heel behoorlijk door met her en der ook inhaalstroken; de omweg via Kreuz Koblenz is dermate lang dat het niet loont, ook al is het volledig autosnelweg, en ook al haal je via Mayen niet altijd de 100 km/u.
Korte terugkoppeling: vandaag deze route gereden, grotendeels was het erg druk met vrachtwagens, die allemaal het hoekje wilden afsteken. 100km/h is slechts 1,5km toegestaan, de rest is of 80 of 70, maar dat haalde ik veelal niet door de vele vrachtwagens. Wellicht toeval, dat kan ;) A48 en de rest waren zoals verwacht rustig.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door marcel » za 11 jul 2020, 18:08

De route via de snelwegen is drie keer zo lang, dus zelfs als je gemiddeld 60 zou rijden is het nauwelijks mogelijk om via de snelweg sneller te zijn.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door omNOMNOMNOM » vr 25 sep 2020, 23:30

Eifelkreis erneuert Resolution: Klares Bekenntnis zum Ausbau der A 60
https://www.volksfreund.de/region/bitbu ... d-53488303

Als gevolg van de dramatische verkeerssituatie in de dorpen tussen de Belgische grens en Prüm tijdens de renovatie van de A60 op dat tracé heeft de Eiffelkreis Bitburg-Prüm maar weer eens een resolutie van stal gehaald die Berlijn ertoe oproept de A60 aldaar te verbreden naar 2*2 rijstroken. In Berlijn eisen ze echter een minimale belasting van 20.000 voertuigen per etmaal, in de praktijk zijn het er echter slechts 7000. De Eiffelkreis vindt echter dat door de afwezigheid van goede alternatieven en de regelmatig voorkomende ongevallen (met omleidingen door de dorpen tot gevolg) een verbreding gerechtvaardigd is.

Ik ben inmiddels een paar keer over de omleiding tussen Prüm en Winterspelt gereden en het heeft wel een zeer negatieve impact op de leefbaarheid in die dorpen. Ik was er afgelopen weekend weer (vorige keer begin juli) en de wegen waarover de omleiding loopt hebben duidelijk behoorlijk te lijden onder het (vracht)verkeer. Asfalt en bermen waren flink beschadigd en tevens waren vrijwel alle dorpen veranderd in 30-zones, ook waren overal posters opgehangen met het vriendelijk doch dringend verzoek rustig te rijden. Op het stuk tussen Pronsfeld en Habscheid zit een serie hele scherpe bochten bergop, leuk om eens met de motor te rijden of de wegligging van de auto tot het uiterste te testen, maar compleet ongeschikt voor vrachtverkeer.

Gebruikersavatar
Sondermaut
stadsweg
Berichten: 403
Lid geworden op: di 09 okt 2018, 20:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Sondermaut » zo 27 sep 2020, 21:01

Ik vraag me oprecht af welke ambtenaar er ooit heeft gekozen voor een stuk 2+1 in een Autobahn.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door waldo79 » zo 27 sep 2020, 21:03

Geen verkeersvraag voor een volwaardige uitbouw.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Pino » zo 27 sep 2020, 21:30

Gezien de verkeersintensiteiten en de kosten van aanleg van een tweede baan is die keuze wel te begrijpen. Eis hier volwaardig 2x2 en er had waarschijnlijk nog niets gelegen. Aparter is dan dat ze zo’n weg nog een Autobahn-nummer geven. Maar goed, je krijgt dan ook gele borden die het in ieder geval aan de weggebruiker wel duidelijk maken hoe het zit, en alle rest is administratie en uit welk federale potje de bijdrage voor aanleg moest komen. Dat is iets wat wij ons onze Nederlandse wegnummering niet echt een discussie is -het was uit het rijkswegen-fonds betaald en het nummer A60 was gewoon even kort N60 geworden-, maar Duitsland werkt wat dit betreft gewoon anders. Je moet het er maar op houden dat het feit dat dit A60 heet een verdubbeling nog enigszins op de federale politieke agenda helpt te houden.

Duitsland kent trouwens meer enkelbaans Autobahnen: A62 Landstuhl-Pirmasens, je had ook heel lang een stuk A8 ergens in het Saarland. Internationaal staat het trouwens ook niet alleen: zie een Zwitserse A13 over de San Bernardino, het feit dat de nodige US-Interstates ook in eerste instantie 1x2 zijn aangelegd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Coen Tunnel » zo 27 sep 2020, 22:58

Sondermaut schreef: zo 27 sep 2020, 21:01 Ik vraag me oprecht af welke ambtenaar er ooit heeft gekozen voor een stuk 2+1 in een Autobahn.
Je ziet wel vaker dat er bij lage intensiteiten eerst één snelwegrijbaan wordt aangelegd met ruimtereservering voor een tweede rijbaan. Dat is in Nederland ook zo met de N50 Hattemerbroek-Kampen, en eerder ook met de N33 Assen-Gieten.
Pino schreef: zo 27 sep 2020, 21:30Duitsland kent trouwens meer enkelbaans Autobahnen: A62 Landstuhl-Pirmasens, je had ook heel lang een stuk A8 ergens in het Saarland.
Ook nog een stuk A64 bij Trier met een paar dalbruggen, alsmede de A98 bij Laufenburg en Tiengen.

In bv. Frankrijk komt het ook wel voor, denk aan een vrij lang stuk van de A51 ten zuiden van Grenoble (nota bene met tolplicht), een tunnel in de A30, enkele enkelbaans bruggen in rustige snelwegen en enkele driecijferige A-nummers.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door SnarfFlevoland » zo 27 sep 2020, 23:14

^^ Een klein verschil met Duitsland en Zwitserland is wel dat Frankrijk deels op die enkelbaans stukken een autosnelwegstatus heeft, terwijl de Duitse A60, A62 of Zwitserse A13 op de stukken zonder minimaal 2x2 rijstroken 'gedegradeerd' worden naar autoweg (Kraftfahrstraße, Autostrasse). Zelfs de Gotthardtunnel heeft geen autosnelwegstatus, daarmee zijn de Zwitsers erg precies.

Oostenrijk kende ook stukken autosnelweg met slechts 1x2 rijstroken, waaronder vele tunnels (Pfänder, Roppener, Tauern, Katschberg, Bosruck, Gleinalm etc.) die inmiddels volledig 2x2 zijn uitgebouwd. Inmiddels zal daarvan de Karawankentunnel wel de laatste zijn. Daarvoor geeft Oostenrijk nog steeds niet alleen autosnelwegstatussen aan A-wegen, maar deels ook aan S-wegen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Pino » ma 28 sep 2020, 9:38

In Frankrijk heeft het er mogelijk deels mee te maken dat in principe alleen autosnelwegen in concessie mogen worden gegeven. De wettelijke definitie van autosnelweg schrijft daar ook niet voor dat er twee rijbanen zijn. Dat levert de wat paradoxale situatie op dat je een autosnelweg kennelijk substandaard mag aanleggen met een A-nummer als de regering (als opdrachtgever) daarmee akkoord is, maar dat je tegelijkertijd tegen het gebruik aanloopt dat men bij uitbouw van een N-weg naar A-weg keihard is door zo hier en daar nog twee kilometer die niet aan alle autosnelweg-regeltjes voldoet gewoon N-weg en autoweg te laten. Overigens zijn die Franse voorbeelden met enkelbaans tunnels en bruggen meestal wel voorzien van enige rijbaanscheiding, zodat het allemaal wat meer lijkt op 2x1 dan wat je op de Duitse A60 of de Zwitserse A13 ziet.

Zat nog eens wat te zoeken naar de verkeersintensiteiten op dit stuk A60. Die blijven gewoon superlaag, ook als je het bijvoorbeeld vergelijkt met austige autovías in Spanje. Tegelijkertijd zie je dan dus ook weer dat het tijdelijk moeten afsluiten van zo'n route flinke impact geeft. Mede omdat het hele OWN in de regio sterk gericht lijkt op noord-zuid-verbindingen, die binnen het Rijnland van oudsher natuurlijk veel dominanter zijn. Zit daar dan toch een rechtvaardiging in om maar naar 2x2 te gaan, wellicht met uitzondering van de dalbruggen?

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door marcel » ma 28 sep 2020, 13:52

SnarfFlevoland schreef: zo 27 sep 2020, 23:14 terwijl de Duitse A60, A62 of Zwitserse A13 op de stukken zonder minimaal 2x2 rijstroken 'gedegradeerd' worden naar autoweg (Kraftfahrstraße, Autostrasse). Zelfs de Gotthardtunnel heeft geen autosnelwegstatus, daarmee zijn de Zwitsers erg precies.
Klopt m.u.v. Jura: de A16 is wel snelweg op de enkelbaans stukken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door waldo79 » ma 28 sep 2020, 14:07

De A8 in Berner Oberland dan weer niet. Autostrasse.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door SnarfFlevoland » ma 28 sep 2020, 14:19

marcel schreef: ma 28 sep 2020, 13:52 Klopt m.u.v. Jura: de A16 is wel snelweg op de enkelbaans stukken.
Dat was vroeger zo inderdaad, maar dat betrof alleen het enkelbaanse stuk tussen Courgenay en Glovelier en dat is volgens mij inmiddels aangepast. Tussen Bure en Chevenez en alles na Delémont-Est hebben alle enkelbaans stukken (en 2+1) in ieder geval keurig een autowegstatus gekregen. Voor een klein stukje 2x2 tussen Court en Loveresse wordt de autowegstatus zelfs ultra-correct autosnelweg waar je dan ook even de 120 kunt aantikken, waarna het gas weer terug moet. Bij Mortiers is het ook heel kort even autosnelweg, maar de Vmax is daar vanwege de tunnel alsnog op 100 km/h gelimiteerd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Gerhard » vr 27 nov 2020, 23:51

Tussen Großlangenfeld en de Belgische grens kan je op de A60 rijden. Volgens mij al vanaf Prüm.
De andere kant op vanaf de Belgische grens tot afslag Großlangenfeld.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door SnarfFlevoland » ma 30 nov 2020, 11:29

^^
Großlangenfeld moest ik even opzoeken, was me totaal onbekend. Dat is dus de afslag Bleialf. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Chris » di 22 dec 2020, 16:08

Het Rüsselsheimer Dreieck (A60/A67) blijkt quasi op instorten te staan.

De viaducten verkeren al langere tijd in slechte conditie. Men heeft extra balken aangebracht om de viaducten van de A60 over de A67 te versterken, maar bij een aanrijding vorige maand is een aantal van die balken van het viaduct afgereden en op de A67 terecht gekomen.

De 2-strooks verbindingswegen zijn nu acuut naar 1 rijstrook versmald. In de komende tijd gaat ook een deel van de asfaltverharding van de viaducten gefreesd worden om de viaducten te ontlasten. Tevens wordt extra versterkingsmateriaal aangebracht (dwarsbalken en stutten).

Het is gepland om de viaducten op niet al te lange termijn compleet te slopen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Chris » vr 25 jun 2021, 21:22

Sinds 2017 worden de viaducten van het Kreuz Mainz-Süd (A60/A63) vervangen. Dit had in de zomer van 2020 gereed moeten zijn maar is inmiddels behoorlijk vertraagd. Er waren allerlei problemen en in september 2020 werd de bouw gestaakt omdat scheuren in het beton van de nieuw gebouwde viaducten waren gevonden. De aannemer moest daarna een herstelplan indienen maar alle voorstellen zijn door Die Autobahn afgekeurd. De werkzaamheden zijn sindsdien nog niet hervat en mogelijk wordt het contract ontbonden. Verkeer heeft hier dus al bijna een jaar hinder van een 'Geisterbaustelle' waar niks gebeurt.

Vanwege de semi-instorting van de Salzbachtalbrücke van de A66 bij Wiesbaden is dit overigens ook de primaire omleidingsroute.

SWR: Weiter Baustopp an Brücke am Autobahnkreuz Mainz-Süd

Satellietbeeld van 28 maart 2020:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Wouter N14 » za 26 jun 2021, 10:23

Scheuren in nieuw beton? Hoe krijg je dat voor elkaar... :s
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Hajo » za 26 jun 2021, 12:04

^^ Werken met een handleiding uit 1960... ;)

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Km357 » za 26 jun 2021, 13:50

Wouter N14 schreef: za 26 jun 2021, 10:23 Scheuren in nieuw beton? Hoe krijg je dat voor elkaar... :s
Tja bij het afritcomplex Aalter was dat ook het geval, het was net klaar en het mocht al hersteld worden. Te lage kwaliteit beton zei men toen.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door omNOMNOMNOM » di 29 jun 2021, 10:19

Je mag in die Baustelle ook nog eens maar 40 rijden... Ik kom er helaas wel eens langs op weg van Frankfurt naar Luxemburg en vice versa, zal daar alleen nog maar leuker worden gezien de afsluiting van de A66.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A060] Steinebrück (B) - Rüsselsheim

Bericht door Chris » vr 18 feb 2022, 21:34

Werkzaamheden aan het Kreuz Mainz-Süd (A60/A63). Hier is een tijdelijke vakwerkbrug gebouwd zodat het verkeer omgelegd kon worden. De bedoeling is dat het verkeer rond pasen omgelegd wordt over de nieuwe zuidelijke brughelft die op deze foto geasfalteerd wordt.

De regio Rhein-Main is wel een enorme bouwput trouwens. Overal in het netwerk worden viaducten en bruggen gesloopt en vervangen. Maar ik denk dat het voor doorgaand verkeer op de A3 en A5 nog het meest meevalt. Op de A60 tussen Bingen en Mainz worden dit jaar ook nog allerlei reparaties met een 2+1 systeem uitgevoerd, wat gezien de intensiteiten best wel eens problematisch kan worden. Als forens in de regio wordt je wel aardig gek van al die wegwerkzaamheden en afsluitingen.

Afbeelding
Foto: Die Autobahn

Plaats reactie