Verkeer is een samenspel waarbij je anticipeert op omstandigheden, zoals drukte, het weer en het gedrag van andere weggebruikers. Jouw mentaliteit is er eentje van ikke, ikke, ikke. "Ik moet altijd de maximum snelheid kunnen rijden", of "ik moet en zal altijd mijn voorrang opeisen". Niet alleen hier, maar ook in veel van je andere filmpjes te zien. Het zal vast aan de leeftijd liggen, want ik herken wel wat van zulk gedrag toen ik zelf net mijn rijbewijs had. Naarmate je ouder wordt zul je hopelijk inzien dat het er niet altijd om gaat om je zo snel mogelijk te verplaatsen of altijd je voorrang op te eisen. Tel eens tot 10, druk niet altijd meteen op de claxon, etc. Je zult merken dat je steeds relaxter zult rondrijden.sven_engelen schreef: ↑ma 27 jan 2020, 17:29Ik kom met 135 aanrijden en verwacht nooit dat die grijze skoda naar links komt. No way dat ik dan ga remmen als ik de ruimte heb en zo'n domme actie niet verwacht
![]()
Sven_engelen's dashcamsels
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Sven_engelen's dashcamsels
-
- Hoofdmoderator
Aan alles wat je hier zegt is te merken dat je nog een hoop hebt te leren.sven_engelen schreef: ↑ma 27 jan 2020, 17:29Ik kom met 135 aanrijden en verwacht nooit dat die grijze skoda naar links komt. No way dat ik dan ga remmen als ik de ruimte heb en zo'n domme actie niet verwacht
![]()
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Voorzitter
Dit zie je toch aankomen? Dit is mijns inziens absoluut geen onverwachte actie, en gezien het tragere verkeer ervoor ook geen vreemde actie. Ik zie hier echt niks schokkends, en zo lang claxonneren vind ik wat overdreven.
-
- autoweg
Enige kritiek op de Skoda die ik heb is dat hij zijn richtingaanwijzer aan moet doen voordat hij naar links gaat, maar zelfs dan had je deze al lang aan zien komen.
Als je met 135 niet snel genoeg kan reageren op mensen die opeens jouw rijstrook op kunnen komen, moet je geen 135 rijden.
Als je met 135 niet snel genoeg kan reageren op mensen die opeens jouw rijstrook op kunnen komen, moet je geen 135 rijden.
-
- Voorzitter

-
- expressweg
-
- 4x3 autosnelweg
Dat busje in het middelste filmpje vraagt ook om die inhaalactie op rechts.
-
- expressweg
LinkIs inmiddels al 4 maanden geleden en heb nog steeds geen boete gehad. Tijdelijke snelheid was 70. Achja...
Svenlo
-
- 2x3 autosnelweg
Zijn Belgenboetes veel? Google 'es?

Dat laatste is wel erg forsANWB schreef:Boetetarieven - Buiten de bebouwde kom
Overschrijding van 10 tot 40 km/h: vanaf € 53 en € 6 per overschreden kilometer en een mogelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van 8 dagen tot maximaal 5 jaar.

-
- autoweg
Bij mij kwam er ook een keer een pas na 7 maanden binnen, ik zou niet te hoopvol worden.
-
- expressweg
Even wat overgebleven dashcamsels:
Link
LinkBandje van de heftruck achterop rookte een beetje
LinkOndertussen ergens in de Ardennen zat een jongen die 7 kleuren in de broek poepte doordat hij iets verdachts hoorde... Ik krabte dus een aantal kinderkopjes in het midden met mijn onderkant. Ik zeg het je... dat doe je maar 1 keer.
LinkDe Corsa vindt het met zijn 1.2 motor niet leuk om een helling van 8% in de 5e versnelling te trekken. Gevolg was dat ik terug moest naar de 3e versnelling om vaart te maken uit de 80 van Verviers.
Svenlo
-
- 2x4 autosnelweg
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- expressweg
-
- autoweg
De auto naast je irriteert me een stuk meer. Haal je nou in of niet...

-
- autoweg
Is dit bij de trajectcontrole bij Leiden? Daar wordt je altijd op zo'n manier ingehaald als je net onder de flitsmarge rijdt. Meestal helpt je knipperlicht naar links aangooien wanneer je achter een vrachtwagen terecht komt wel, dan krijg je de ruimte. Een schoonheidsprijs verdient het inderdaad niet.
-
- autoweg
Of dat ze er heel dicht achter zitten en nog een vrije rijstrook over hebben om je in te halen, maar gewoon te lui zijn om op te schuiven en je voorbij te gaan. Daar word ik de laatste tijd echt moe van.
-
- autoweg

Maar een vriend van me doet dat dus ook (onbewust). Heel raar (en niet fijn voor de voorligger). Ik laat dan altijd maar even m'n gas los, dan starten ze meestal wel met inhalen.
-
- expressweg
LinkDegene die naast me zat schrok zich rot
LinkOkay wellicht was het niet slim om naar rechts te gaan maar als ie richting had gegeven had ik daar ook niet aan gedacht.
Svenlo
-
- 4x3 autosnelweg
-
- expressweg
Pff ik weet het echt niet. Schrok me wel rot!
LinkNog eentje die ik vergeten was: Onnodig links. De compilatie van onnodig linksrijders gisteren...
Svenlo
-
- Hoofdmoderator
Je had er überhaupt niet aan moeten denken. Voorbeeld van onvoldoende verkeersinzicht: je ziet dat de Audi serieus inloopt op de motor dus je had al moeten voorspellen dat ie naar links zou komen. Of ie nou richting aangeeft of niet, maakt daarin niet uit. Je kunt dus wel boos op de bestuurder van de Audi worden, maar je moet vooral boos zijn op jezelfsven_engelen schreef: ↑zo 05 jul 2020, 21:12Okay wellicht was het niet slim om naar rechts te gaan maar als ie richting had gegeven had ik daar ook niet aan gedacht.

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- expressweg
LinkLekker remmen
LinkFlikker der maar voor. Je had maar zo'n 500m hoor
LinkEerst ellenlang in mijn dode hoek hangen om hem vervolgens aan het eind van de invoeger maar eens naar links te gooien
LinkIk hoef niets te zeggen hierover
Laatst gewijzigd door sven_engelen op do 09 jul 2020, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Svenlo
-
- 2x3 autosnelweg
Ach ja, vrachtwagens die op die manier naar links komen. Je kan het dagelijks ergens filmen.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik vind het knap dat Sven vanaf die positie kan zien dat Jezus achter het stuur zit.
-
- 2x3 autosnelweg
Zeer gekende flitspaal. Normaal is de snelheid daar 90, dus het kan best dat hij nog steeds pas vanaf 90 (97 in de praktijk) flitst.sven_engelen schreef: ↑wo 08 apr 2020, 22:12LinkIs inmiddels al 4 maanden geleden en heb nog steeds geen boete gehad. Tijdelijke snelheid was 70. Achja...
-
- autoweg
Worden flitspalen aangepast tijdens werkzaamheden? Ik ging maandag in de ankers voor de flitser op de E19 bij Mechelen omdat de Vmax daar 50 is door werkzaamheden, maar dat werd me door de rest van het verkeer niet in dank afgenomen.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 2x4 autosnelweg
Jij bent degene die hier actie moet ondernemen, niet bakwagenmeneer. Bakwagenmeneer gaat uiteindelijk dan toch maar naar links, omdat hij ziet dat jij het zelf niet redt.sven_engelen schreef: ↑do 09 jul 2020, 19:48LinkEerst ellenlang in mijn dode hoek hangen om hem vervolgens aan het eind van de invoeger maar eens naar links te gooien
-
- expressweg

Svenlo
-
- 2x2 autosnelweg
Ik weet niet hoe de regels in Duitsland exact zijn, maar de pagina's die ik even doorzocht heb spreken nergens over een verplichting naar links te gaan. Als de linkerstrook vrij is, dan kun je dus invoeghulp verlenen.sven_engelen schreef: ↑vr 10 jul 2020, 19:52als er zoveel voertuigen op de invoegstrook zitten die ook nog eens kort is en de linkerrijstrook is leeg, dan dien je invoeghulp te verlenen.

In jouw filmpje zie ik echter diverse voertuigen achter het vrachtwagentje...