[N325] Nijmegen - Knp Ressen en Arnhem - Knp Velperbroek
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [N325] Nijmegen - Knp Ressen en Arnhem - Knp Velperbroek
De meeste werkgelegenheid in Arnhem zit ten noorden van de Rijn, waarvan een behoorlijk deel dicht bij de N325. Dat verklaart waarom het in de ochtendspits geen grote problemen oplevert (die richting is open) en in de avondspits wel.
Ik denk dat de N325 te druk is voor een 2+0 systeem met 1 rijstrook per richting. Je krijgt dan enorme files die vermoedelijk een groot deel van het aansluitende wegennet lamleggen.
Bijkomend probleem is wellicht dat nachtwerk duur is en provincies en gemeenten daar minder snel voor kiezen dan Rijkswaterstaat. Ik weet niet hoe het zit met de N325, maar in Zwolle is er ook forse hinder op de N337 / IJsselallee die versmald is naar 1 rijstrook per richting en daar wordt ook een behoorlijk deel van de tijd niet gewerkt.
Ik denk dat de N325 te druk is voor een 2+0 systeem met 1 rijstrook per richting. Je krijgt dan enorme files die vermoedelijk een groot deel van het aansluitende wegennet lamleggen.
Bijkomend probleem is wellicht dat nachtwerk duur is en provincies en gemeenten daar minder snel voor kiezen dan Rijkswaterstaat. Ik weet niet hoe het zit met de N325, maar in Zwolle is er ook forse hinder op de N337 / IJsselallee die versmald is naar 1 rijstrook per richting en daar wordt ook een behoorlijk deel van de tijd niet gewerkt.
-
- 2x5 autosnelweg
De toegang tot de N325 vanaf het lokale wegennet wil behoorlijk vollopen. Mijn indruk is dat er een mix is van veel intern verkeer in Arnhem wat naar de bedrijventerreinen wil en de stad wil verlaten in combinatie met regionaal en zelfs doorgaand verkeer. Wat dat betreft wreekt het zich dat de weg niet geheel ongelijkvloers is bij intensiteiten van boven de 70.000 voertuigen.
-
- autoweg
De renovatie van de welbekende/beroemde Waalbrug bij Nijmegen valt "iets" duurder uit dan gepland aldus de Gelderlander. https://www.gelderlander.nl/nijmegen/re ... ~aa2371d7/
Begroting was € 40.000.00,00 maar door het beruchte Chroom6 gebeuren zijn de kosten gestegen naar € 65.000.000,00. De schilder/opknapbeurt van de boogconstructie wordt 10 jaar uitgesteld.
Begroting was € 40.000.00,00 maar door het beruchte Chroom6 gebeuren zijn de kosten gestegen naar € 65.000.000,00. De schilder/opknapbeurt van de boogconstructie wordt 10 jaar uitgesteld.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- stadsweg
Ach...
Erger vind ik het dat we nog tien jaar met deze schandplek opgescheept zitten, het ziet er niet uit
Erger vind ik het dat we nog tien jaar met deze schandplek opgescheept zitten, het ziet er niet uit
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- dorpsstraat
Inderdaad, er is wat overgeschilderd maar met de verkeerde kleur, nog afgezien van de hoeveelheid graffiti.
Gaat de brug dan spoedig onder de boog open?
Asfalt en voegovergangen zijn klaar. Alleen nog optisch gezien strepen trekken
Gaat de brug dan spoedig onder de boog open?
Asfalt en voegovergangen zijn klaar. Alleen nog optisch gezien strepen trekken
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
-
- autoweg
Blijkens een artikel in De Gelderlander, https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ni ... ~a796606e/, is de gemeente Nijmegen niet blij met het uitstellen van de schilderbeurt met een periode van 10 jaar. Kan nog leuk worden daar in de Keizer Karel stad.
Met vriendelijke groet,
-
- Forumbeheerder

-
- expressweg
Zolang het uitstellen van het onderhoud geen gevolgen heeft voor de levensduur en lange termijn kosten, vind ik het uitstellen geen probleem. Oorspronkelijk was het de bedoeling om het schilderen tegelijk met het vervangen van het rijdek uit te voeren.
-
- stadsweg
Er is wel een belofte aan de Nijmegenaren gedaan, we zouden een lichtinstallatie krijgen die de brug in verschillende kleuren (oa in de NEC kleuren) kan uitlichten. Als compensatie werd dat er een beetje ingewreven voor de overlast. Nou als we daar ook 10 jaar op moeten wachten 

-
- dorpsstraat
Volgens mij nog niet gemeld maar fase 4 van vorig jaar gaat dan toch gebeuren. Onderhoud aan de A325 en N325 bij Ressen vanaf afslag Elst richting Nijmegen, tot in ieder geval Oosterhout een afsluiting tussen 27 juli en 31 juli.
-
- autoweg
Dat van die chroom6 verf op de Waalbrug.. dat had vooraf niet voorzien/bedacht kunnen worden?
Ik denk dat dergelijke bouwwerken met coatings uit de jaren 70/80/90? als vanzelf wel dat chroom6 kunnen/zullen bevatten?
Ik denk dat dergelijke bouwwerken met coatings uit de jaren 70/80/90? als vanzelf wel dat chroom6 kunnen/zullen bevatten?
-
- 2x5 autosnelweg
17 augustus gaat de weg weer open. In het weekeinde daarvoor is de Waalbrug volledig dicht vanwege afrondende werkzaamheden (o.a. belijning en verwijderen tijdelijke situatie).
-
- autoweg
Nou ja, de brug is nooit geheel dicht geweest natuurlijk (op tijdelijke afsluitingen na dan).
Maar goed, RwS moet het fietspad aan de oostzijde nog maken.. de steigers zijn pas einde van het jaar weg en dus kan ook dan pas verkeer hoger dan 3,1 meter weer over de brug. (las ik bij omroep Gelderland).
Kortom, die oversteek rijdt prettig, geen files en ook stad in gaat nog verbazend goed (buiten spitstijden), vind ik.
Maar goed, RwS moet het fietspad aan de oostzijde nog maken.. de steigers zijn pas einde van het jaar weg en dus kan ook dan pas verkeer hoger dan 3,1 meter weer over de brug. (las ik bij omroep Gelderland).
Kortom, die oversteek rijdt prettig, geen files en ook stad in gaat nog verbazend goed (buiten spitstijden), vind ik.
-
- 2x3 autosnelweg
Inmiddels alweer een week of drie geleden reed ik over de brug "De Oversteek", Nijmegen binnen. Ik dacht dat die in mijn ogen absurde vmax van 50 inmiddels was aangepast naar 70. Niet dus...

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Voorzitter

Gelukkig mag ik 's avonds en 's nachts op de A73 met 130 km/u langs Nijmegen rijden, dat compenseert dan weer.

-
- autoweg
Jongens, probeer nou eens gewoon die 50 / 55 km/h op de cruise controle.. en geniet van het uitzicht op de waal.. (okay, in een personenauto zit je daar misschien wat te laag voor om het mooi te zien). Echt, je went er aan.. heus. 
Het is helemaal niet logisch om alleen die brug 70 km/h te maken. De toeleidende wegen zijn al 50 km/h én zullen dat zeker blijven, zeker met de woonwijk in aanbouw net na/voor de brug.

Het is helemaal niet logisch om alleen die brug 70 km/h te maken. De toeleidende wegen zijn al 50 km/h én zullen dat zeker blijven, zeker met de woonwijk in aanbouw net na/voor de brug.
-
- 2x3 autosnelweg
Die hele weg kan prima 70 km/u tussen de Neerbosscheweg en de N325. Kan in het buitenland op vergelijkbare wegen, dus hier ook. Die 50 km/u is puur NIMBY piepeltjes pleasen.
-
- stadsweg
Het is in Nijmegen zo goed, overal 50km/u, nergens vergissen. Maar helaas het was. Op de Neerbosschebrug hebben ze 70 km/u ingesteld en zie zeker stadinwaarts zijn er nu om de haverklap kettingbotsingen. Brug af en dan voor de verkeerslichten van de ANAC rotonde. Op de Energieweg gaan hogere snelheden ook averechts werken met de rotondes. In ieder geval is vergissen in Nijmegen eigenlijk niet aan de orde, overal 50 km/u op de hoofdroutes. Ik vind het prima heb me er op ingesteld en die paar seconden winst hier en daar zijn verwaarloosbaar. ;-)
ps: heb 50 jaar mijn rijbewijs en helaas drie maal een boete gehad voor te snel rijden :-)
ps: heb 50 jaar mijn rijbewijs en helaas drie maal een boete gehad voor te snel rijden :-)
Laatst gewijzigd door peter51 op za 03 okt 2020, 7:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Wegnummerfotograaf
Ik begrijp het verband met NIMBY niet.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Ja, dat 70 km/h bord merkte ik laatst ook op. Dát heeft toch geen zin voor alleen die brug? Stad in moet je toch afremmen voor de kruising.. en stad uit moet je snelheid maken om de brug over te komen .. en als je dan een groene zone hebt.. ja, dán kan je met 70 km/h de kruising over knallen en de A73 oprijden.. maar dat is niet zo.. dus weinig nut daar, wat mij betreft.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- verkeersader

het vorige was echt in een verschrikkelijke staat
-
- stadsweg

Nu moet ik weer via het fietspad (met de auto pak ik altijd de Oversteek ;-) )
-
- dorpsstraat
Er staan sinds augustus al geen stijgers neer. Dus behoudens die veredelde rioolbuis is die hoogtebeperking onzinnigDurashift schreef: ↑di 04 aug 2020, 21:29 Nou ja, de brug is nooit geheel dicht geweest natuurlijk (op tijdelijke afsluitingen na dan).
-
- 2x2 autosnelweg
In juli ben ik er ook nog overheen gekomen richting noorden. Vond het wel gaaf zo helemaal aan de buitenkant te rijden. 

-
- autoweg
Volgens mij mist er een raai in de signalering op de brug tussen Arnhem (Westervoort aansluiting) en Arnhem (Huissen aansluiting).
Gistermiddag waren drie voertuigen op elkaar gebotst, op 2/3 van de brug (van Zuid naar Noord) daar waar de berm weer begint. Rechterstrook afgekruisd. Maar, het laatste matrixbord was een rood kruis.. en daardoor was er geen aankondiging meer mogelijk van het opheffen van de maatregel.. dus wanneer ik nou weer (legaal) naar rechts mocht...
Er lijkt wel plek te zijn, op het portaal vlak voor/na de verkeerslichten op het kruispunt naar Westervoort.
Gistermiddag waren drie voertuigen op elkaar gebotst, op 2/3 van de brug (van Zuid naar Noord) daar waar de berm weer begint. Rechterstrook afgekruisd. Maar, het laatste matrixbord was een rood kruis.. en daardoor was er geen aankondiging meer mogelijk van het opheffen van de maatregel.. dus wanneer ik nou weer (legaal) naar rechts mocht...

Er lijkt wel plek te zijn, op het portaal vlak voor/na de verkeerslichten op het kruispunt naar Westervoort.
-
- dorpsstraat

-
- verkeersader
Volgens De Gelderlander wordt de trajectcontrole op de N325 , Pleijroute medio volgende maand aangezet.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/opge ... ~ac5b7a1f/
https://www.gelderlander.nl/arnhem/opge ... ~ac5b7a1f/
-
- 2x5 autosnelweg
Even voor mijn beeldvorming: het gaat alleen over het trajectdeel over de Sacharovbrug? Er zitten ook wat stukjes met 70 in op de andere delen van de weg.
-
- Wegnummerfotograaf
Alleen daar staan afgeplakte trajectcontrole-borden (als ik 2 weken geleden goed gekeken heb).
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.