[A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar • Tracébesluit ViA15 bijna in orde

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » vr 19 jun 2020, 10:54

In dit geval kan de overheid of de rechterlijke macht het in de ogen van de bezwaarmakers bijna nooit goed doen.
Hopelijk krijgen we over een week of 8 eindelijk groen licht en kunnen we doooorrrr...

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » zo 21 jun 2020, 9:47

En nog een uitgebreid artikel over dit onderwerp in De Gelderlander. https://www.gelderlander.nl/lingewaard/ ... ~a521c59f/ voor het nodige leesvoer.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » zo 21 jun 2020, 10:28

PeterSchoeber schreef: zo 21 jun 2020, 9:47 En nog een uitgebreid artikel over dit onderwerp in De Gelderlander. https://www.gelderlander.nl/lingewaard/ ... ~a521c59f/ voor het nodige leesvoer.
Mwah op zich leuk artikel maar ik vind het vreemd dat ze de ADC toets niet noemen. Dat lijkt me juist in deze zaak 1 van de belangrijke punten waar het om draait in het gewijzigde Tracebesluit.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » zo 21 jun 2020, 10:52

^^ Dik kans dat de betrokken verslaggever daar nog nooit van heeft gehoord. Helaas heb ik een niet al te hoge pet op van de schrijf-/onderzoekskwaliteiten van de verslaggevers van lokale media.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » zo 21 jun 2020, 11:42

PeterSchoeber schreef: zo 21 jun 2020, 10:52 ^^ Dik kans dat de betrokken verslaggever daar nog nooit van heeft gehoord.
haha dat sluit ik zeker niet uit :lol: Ben benieuwd of we de komende dagen nog wat horen hoe de zittingsdagen zijn gegaan

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Jeff » zo 21 jun 2020, 12:22

hurricane schreef: di 28 apr 2020, 17:47 Als ik de nieuwsbrieven van RWS mag geloven was dit het voorlopig.
In september gaat men dan verder.

De volgende opstallen moeten nog worden gesloopt (doorgestreept is al gesloopt)

Rijndijk 1 Angeren, Lingewaard woning met bijgebouwen
Vossendel 4 Groessen, Duiven woning met bijgebouw
Den Oldenhoek 8 Groessen, Duiven kascomplex (kwekerij) met bijgebouw
Den Oldenhoek 6 A Groessen, Duiven woning
Den Oldenhoek 3 Groessen, Duiven Manege (stallen en rijbak)
Kerkakkers 52 Groessen, Duiven woning met bijgebouwen
Kerkakkers 37/39 Groessen, Duiven woning met bijgebouwen
Rijswijksestraat “ongenummerd” Groessen, Duiven 2 schuren + mestsilo
Rijswijksestraat 4 Groessen, Duiven woning + bijgebouw
Achtergaardsestraat 23 A Groessen, Duiven woning + bijgebouwen (boerderij)
Achtergaardsestraat 8 Groessen, Duiven woning + bijgebouw
Beerenclaauwstraat 12 Groessen, Duiven woning + bijgebouwen (boerderij)
Kamerstraat 2 Helhoek, Duiven woning + bijgebouw
Kamerstraat 13 Helhoek, Duiven bijgebouw (schuur)
Helhoek 6 Helhoek, Duiven woning + bijgebouw
Helhoek 6A Helhoek, Duiven elektriciteitshuisje
Helhoek 13 Helhoek, Duiven woning + bijgebouwen
Helhoek 13A Helhoek, Duiven woning + bijgebouw
Helhoek 15 Helhoek, Duiven woning + bijgebouw
Helstraat 15 Duiven woning + bijgebouwen (boerderij)
Kollenburgweg 9 Didam, Montferland woning + bijgebouw
Hengelderweg 28/30 Didam, Montferland dubbele woning + bijgebouwen
Edisonstraat “ongenummerd” Zevenaar schuur (clubhuis hondenscholen)
A12 Duiven verzorgingsplaats met brandstofverkooppunt
Heb je een update van deze lijst?
Ik waardeer 'm ;)

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » ma 22 jun 2020, 13:41

Jeff schreef: zo 21 jun 2020, 12:22 Heb je een update van deze lijst?
Ik waardeer 'm ;)
Thanks! :top: Afgelopen weekend nog gekeken, geen wijzigingen (helaas). Volgens de nieuwsbrief zou men in september verder gaan met slopen. Ik hou het in de gaten.

https://twitter.com/apHeller volgt namens De Gelderlander de zitting bij RVS. RVS heeft al aangegeven op zijn vroegst begin september uitspraak te kunnen doen. Misschien wel later. Helaas dus niet binnen de 6 weken.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » ma 22 jun 2020, 14:50

https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~a41df586/ voor het begeleidende stukje in De Gelderlander.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door sanderl » do 25 jun 2020, 9:55

RVS schijnt dit project te gaan vernietigen. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1402442 ... -te-worden

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door captain007 » do 25 jun 2020, 10:00

^^ Alleen zit het artikel waar naar gerefereerd wordt achter een betaalmuur van het FD. In de samenvatting lees ik iets over Natura 2000 en Stikstof (uiterwaarden zijn Natura 2000). Het is gewoon de vraag of de ADC-toets deze keer afdoende is. Dat wordt toch echt afwachten tot september hoe dat zit.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Rein » do 25 jun 2020, 10:05

Het artikel in het FD zegt feitelijk niets meer dan dat er bij de RvS bezwaren zijn ingediend waarbij onder meer als argument is aangegeven dat de gebruikte rekenmethode niet klopt. De bezwaarmakers stellen dat de meeste stikstofdepositie buiten het meetgebied valt en zo over het hoofd worden gezien. De advocaat van het Rijk gaat hier niet in mee en stelt dat de methodiek door het RIVM is gevalideerd. 'De reden van die vijf kilometer is eenvoudig, daarbuiten is de bijdrage aan de stikstofdepositie niet meer toe te rekenen aan een project', aldus de advocaat in de krant.
sanderl schreef: do 25 jun 2020, 9:55 RVS schijnt dit project te gaan vernietigen. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1402442 ... -te-worden
Uiteindelijk is het aan de Raad van State om de bezwaren te beoordelen. En die zou kunnen besluiten dat het tracébesluit vernietigd moet worden, maar die zou ook kunnen besluiten dat het project gewoon door kan gaan. Het lijkt me daarom veel te vroeg en volledig speculatief om te stellen dat de RvS het tracébesluit zal gaan vernietigen. Dat weet het FD niet, de Telegraaf niet en jij en ik ook niet. Behalve als jij één van de rechters bent wellicht. ;)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Seat Ibiza » do 25 jun 2020, 10:15

Dat artikel van de Telegraaf is echt jeukende stemmingmakerij:

Er moeten waarschijnlijk nieuwe berekeningen komen om de ’kwetsbare natuur’ te beschermen.
(natuur is niet kwetsbaar maar vooral lastig!)

Of

In de planning had de weg 2024 klaar moeten zijn en daarmee de files opgelost.
(stukje asfalt er bij en alle files zijn opgelost!)

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Schelpenpaadje » do 25 jun 2020, 10:29

^^ Stemmingmakerij is toch waarom Telegraaf-lezers graag De Telegraaf lezen? :top:

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » do 25 jun 2020, 11:13

Gisteren was er op Eenvandaag ook een item over dit onderwerp. Men beweerde dat de rekenmethode van de RIVM niet deugde.
Dit is wel de methode die nu voor handen is, daar zal de rechter neem ik aan op toetsen.

Het is even 12 weken rustig ademhalen en hopen op t beste (voor de A15).

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Lekkere Kwal » do 25 jun 2020, 11:34

^^ ik zag dat item ook en ik vond het erg jammer dat men dan alleen de criticasters aan het woord laat maar niet toetsen of dat nou eigenlijk klopt (of kan kloppen) wat ze beweren. Net als waar Nieuwsuur ook een handje van heeft. Dat er een verschil is tussen stikstofdispositie van wegverkeer en industrie lijkt mij logisch gezien het soort uitstoot, uitstoothoogte en volume, maar in het item werd het voorgeteld alsof er 'gewoon' maar een verschillend getal aan beide soorten was gehangen om het wegverkeer te bevoordelen. Ook met nog een bewering dat het RIVM een reactie had gestuurd dat ze het daarmee "eens" waren en later nooit meer een uitgebreide toelichting :s klinkt toch een beetje sterk allemaal

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Schelpenpaadje » do 25 jun 2020, 12:38

Ook als je alleen criticasters aan het woord laat kun je het nog inkleden als "zij beweren/vinden/claimen dat" in plaats van het als vaststaand feit te brengen.

Ik denk niet eens dat de media bewust partij kiest op inhoud of afzender. Eerder dat er te makkelijk wordt meegevaren op een verhaal in de hoop het nieuws van morgen te brengen. En dan is de versie "plan gaat stranden bij RvS" verleidelijker dan "bezwaarmakers zullen bot vangen".

Zelfs als je voor kiest het verhaal van één kant te belichten - zorgvuldig, duidelijk makend wat vast staat en wat niet - zou je nog steeds wederhoor moeten plegen. Gelukkig gebeurt dat vaak wel trouwens.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Rein » do 25 jun 2020, 12:57

Bepaalde media hebben er een handje van om zich, al dan niet vanwege bezuinigen, als verlengstuk op te stellen van actiegroepen, lobbygroepen etc. Die leveren een panklaar dossier aan waarin een bepaalde situatie in begrijpelijke taal wordt uitgelegd en wat met weinig tijd en moeite door het medium kan worden overgenomen. Vanwege journalistieke principes wordt voor de vorm nog wel wat aan hoor-en-wederhoor gedaan, maar men zit eigenlijk helemaal niet op een kritisch en onderbouwd tegengeluid te wachten omdat men dat écht aan het werk moet (wat tijd en geld kost). Want dan moet je de verschillende tegenstrijdige argumenten nader gaan onderzoeken, daar een eigen afweging in maken etc. En bovendien is het eindresultaat bijna per definitie minder 'smeuïg' dan het eenzijdige beeld wat door de actief- en lobbygroepen is geschetst.

Naar mijn idee werkt bovenstaande bij heel veel media zo. Nieuwsuur, EenVandaag en vooral ook Zembla hebben hier een sterk handje van. Maar ook het NOS Journaal en RTL Nieuws doen eraan mee. Helaas zijn er maar weinig mensen die hier doorheen weten te prikken of die dit als een probleem zien. Velen nemen hetgeen beweerd wordt voor zoete koek aan. Ik zelf kijk vanwege bovenstaande vrijwel nooit meer naar dit soort programma's. Tot zover :offtopic:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76279
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Chris » vr 26 jun 2020, 15:31

hurricane schreef: do 25 jun 2020, 11:13 Gisteren was er op Eenvandaag ook een item over dit onderwerp. Men beweerde dat de rekenmethode van de RIVM niet deugde.
Dit is wel de methode die nu voor handen is, daar zal de rechter neem ik aan op toetsen.
Dit zijn van die zaken waar journalisten of tegenstanders nog nooit wat van hadden gehoord, laat staan dat ze de materie begrijpen, maar omdat er iets in het nieuws komt wordt het aangegrepen om herrie mee te maken.

Voor de vernietiging van het PAS wist vrijwel niemand in Nederland dat stikstof überhaupt een probleem was. Ook de meeste actiegroepen niet, laat staan journalisten. Recentelijk werd dan beweerd dat de rekenmodellen een nauwkeurigheid geven die niet te maken is. Dit is ook niet nieuw, op dit forum kon je daarover maanden geleden al lezen, maar het haalt nu de media dus wordt het aangegrepen om lawaai mee te maken. En zo zal er nog wel weer wat komen in de toekomst.

Zolang het AERIUS model het enige is waar je mee kan rekenen en dat de Raad van State dit in het verleden ook voortdurend heeft geaccepteerd zie ik niet waarom het nu ineens niet zou kunnen. We berekenen geluid ook op 2 decimalen en dat is ook een theoretische benadering. Toekomstige situaties kan je nou eenmaal alleen met modellen berekenen. Ook al is dat een nauwkeurigheid die niet altijd realistisch is.

De ADC toets is in het verleden meermaals met succes doorlopen, zowel voor autosnelwegen (bijvoorbeeld de A24 Blankenburgtunnel) als voor andere projecten. Zou er werkelijk reden zijn dat het nu niet kan?

Vergeet ook niet dat actiegroepen voortdurend met wilde claims in de media komen dat de overheid wanbeleid voert en hun bezwaren zeker zullen slagen. In de praktijk falen dat soort bezwaren voortdurend maar dat komt veel minder in het nieuws. Er komt echt geen rectificatie van een eerder bericht dat de claims niet waar bleken te zijn.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » di 30 jun 2020, 21:42

De aannemerscombinatie die de verlengde A15 gaat aanleggen doet nu al onderzoek naar werken met minder hinder. Zo is men o.a. proeven aan het nemen met het drukken van damwanden i.p.v. het trillen ervan. https://www.gelderlander.nl/video/kanal ... gd~p154642 voor het verhaal uit De Gelderlander.

Uit ervaring kan ik jullie vertellen dat het drukken van damwanden stukken minder overlast veroorzaakt dan het trillen. Zeker als je geluid gedempte machines gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Durashift » zo 12 jul 2020, 0:44

Bij Haalderen, net na het viaduct (Bemmel - Huissen) is langs de Betuwe spoorlijn ook een werkterrein ingericht.
Lankelma is daar nu bezig met onderzoek.

nico
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 22:51

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door nico » di 14 jul 2020, 23:54


Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Naturist » do 23 jul 2020, 9:00

@Captain007, de grond walletjes met schuttingen zijn aangelegd met het doel op handhaving, kunt daar prima achter verscholen je lasergun op passanten richten.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » vr 31 jul 2020, 14:33

Kennelijk willen de bouwers er zoveel als mogelijk aan doen om de bouwhinder voor dit project te beperken. https://www.gelderlander.nl/lingewaard/ ... ~a94f7bf5/ voor een artikel over het maken van proefpalen.

Een schroefpaal gaat er altijd met minder overlast in dan een gewone heipaal dus de uitslag van deze proef lijkt mij niet moeilijk.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Durashift » za 01 aug 2020, 0:04

Misschien ook vanwege de nabij gelegen spoortunnel? Schroeven zal minder trillingen opleveren dan heien, lijkt mij.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door PeterSchoeber » za 01 aug 2020, 20:44

^^ Dat weet ik wel héél zeker, heb genoeg van dit soort werkzaamheden meegemaakt om het te kunnen beoordelen. Dat van die geboorde tunnels voor de Betuweroute zou inderdaad een redenen kunnen zijn. En vergeet de levertijd van palen, stenen, pannen, vloerplaten ook niet. Gisteren hoorde ik van een klant van ons, bouwbedrijf, toen ik drukwerk afleverde dat hun levertijden hadden van 26 weken voor de breedplaatvloeren.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door ACT-F » za 01 aug 2020, 21:33

hurricane schreef: vr 19 jun 2020, 10:54 In dit geval kan de overheid of de rechterlijke macht het in de ogen van de bezwaarmakers bijna nooit goed doen.
Hopelijk krijgen we over een week of 8 eindelijk groen licht en kunnen we doooorrrr...
Ik hoop het ook, want de huidige situatie over de A12 en Pleijroute is echt niet meer houdbaar.
Meer bitumen!

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Durashift » za 01 aug 2020, 23:12

PeterSchoeber schreef: za 01 aug 2020, 20:44 (..). En vergeet de levertijd van palen, stenen, pannen, vloerplaten ook niet. Gisteren hoorde ik van een klant van ons, bouwbedrijf, toen ik drukwerk afleverde dat hun levertijden hadden van 26 weken voor de breedplaatvloeren.
Lange levertijden van heipalen heb ik wel eens eerder gehoord inderdaad.
Aan de andere kant: ik las elders dat een grote kalkzandsteenfabriek in Groningen juist een kort gevulde orderboek heeft. Zo'n 3 maanden ipv een half jaar zoals voorheen gebruikelijk was.

Als ik dan kijk wat er aan voorraden staat bij steenfabrieken.. die in Oeffelt heeft het ramvol staan. Die in Lobith heeft de oven net gerenoveerd en kan dus ook weer volop draaien.

Ik las hier op het forum dat China nog wel wat productiecapaciteit over heeft. ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76279
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Chris » za 01 aug 2020, 23:35

Durashift schreef: za 01 aug 2020, 23:12Ik las hier op het forum dat China nog wel wat productiecapaciteit over heeft. ;)
Er wordt denk ik te naïef hiernaar gekeken door de bouwsector. Vroeg of laat zal er een groot contract worden gekaapt door een Chinees bouwbedrijf, wij denken dat dat een ver van ons bed show is, maar dat is het niet. De schok in de bouwsector zal groot zijn. De Chinezen zijn dichterbij dan wij denken, ze zijn al projecten in de EU en Noorwegen aan het uitvoeren. Als een Hochtief of Ferrovial het kan, dan kan een bedrijf met een generieke naam waar wij nog nooit van gehoord hebben zoals China State Engineering Corporation o.i.d. het ook. Vooral nu DBFM contracten zijn afgezworen door Rijkswaterstaat.

habke
stadsweg
Berichten: 448
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door habke » ma 17 aug 2020, 10:25

Ik heb het topic niet helemaal door gelezen, mijn excuses daarvoor, maar ik had wel een vraag.
Ik reed vandeweek over de A18/N18 tussen KP Oud-Dijk en Lichtenvoorde. Wat me opviel was de hoge hectometrering langs de weg. Bij Oud-Dijk begint deze met 189.2. Is dit gedaan omdat ze misschien toch weer van plan zijn om hier A15/N15 van te maken, zoals het vroeger ook was? De hectometrering zou dan in overeenstemming zijn met die van de rest van de A15 (inclusief de doortrekking).

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door captain007 » ma 17 aug 2020, 10:32

^^ Nee dat heeft te maken dat de A/N18 administratief nog bij Rijksweg 15 hoort. Dus die hectometrering is altijd gekoppeld geweest aan de A15. Dat zullen ze ook niet zo snel aanpassen, aangezien dat nogal wat geld kost om alle paaltjes te vervangen en de nieuwe locaties administratief door te voeren in alle systemen. Ik denk dat het wegnummer ook echt niet meer aangepast wordt, aangezien dat wel ingeburgerd is.

Plaats reactie