nickdh schreef: ↑vr 18 sep 2020, 6:21

Calais vanaf Antwerpen? Ansich ben ik voor, maar het lijkt me vrij moeilijk om nog toe te voegen aan de bestaande doelen voor de E17: Lille, Gent en Sint-Niklaas.
Ik vind het persoonlijk zo onlogisch niet, maar, ik moet erbij er dan ook bij zeggen dat ik op een snelweg liever lange-afstand doelen dan lokale doelen zie. Sint-Niklaas is wat mij betreft zo'n lokaal doel en zou dus prima vervangen kunnen worden door Calais, als je b.v. vindt dat met een 4e doel de borden te vol zouden worden. Anders gewoon laten staan natuurlijk.
nickdh schreef: ↑vr 18 sep 2020, 6:21
Lille dekt bovendien ook wel Noordwest-Frankrijk af vanaf Antwerpen.
Die redenering volg ik niet: Lille als richting voor Calais vanuit NL/BE gezien, ik geloof niet dat in de praktijk iemand die associatie zou leggen, laat staan die route zou volgen. Jouw voorstel om Calais te bewegwijzeren vanaf Gent zou een misschien een goede oplossing kunnen zijn.
Maar ik denk dat, vanuit de Benelux gezien, Calais richtbepalend is voor de UK. En om die reden de moeite van het bewegwijzeren waard.
In Frankrijk ligt dat iets anders omdat je bijvoorbeeld vanuit het zuiden of oosten komend door de borden 'Lille' te volgen vanzelf de A26 tegenkomt. Lille is dan ineens logisch als richting. Dus dan dekt Lille inderdaad de regio NW-F.