Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » za 03 okt 2020, 22:37

Er had ook Zandvliet bijgezet kunnen worden als eerstvolgende afrit.
Over Zandvliet gesproken: Hoewel een Belgische afrit staan er grotendeels Nederlandse borden. Gaan die nog een NBA-versie krijgen of gaan die ooit door Belgische bewegwijzering vervangen worden?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » za 03 okt 2020, 23:54

verfmeer95 schreef: za 03 okt 2020, 21:36 ^^ Brugge en Gent gaan via de Liefkenshoektunnel, dus worden op dit punt niet echt goed meer afgedekt door Antwerpen. Brussel is dat nog wel.
Ik vraag me wel af of deze doelen nu ook óp knooppunt Markiezaat bewegwijzerd worden. Zeker Brugge zou handig zijn om verkeer om te leiden bij een gesloten Westerscheldetunnel.
Nee, zo te zien niet.
https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geo ... 53005S.png

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door waldo79 » zo 04 okt 2020, 0:02

Brussel is niet noodzakelijkerwijs de dominante richting voor verkeer vanuit Nederland. Komende van de A4 is Luik/Eindhoven ook een relevante richting om de R1 te verlaten.

Brugge via de Westerscheldetunnel. Veel te veel gedraai en geslinger. Bovendien kom je daar nog een substandaard stuk in Zelzate tegen waarbij het over het geheel langer is. En het dekt geen enkele Nederlandse bestemming af.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » zo 04 okt 2020, 10:09

^^ Ik had daar toch liever Gent geschrapt en daar Liege en Brussel neergezet. Zo heb je meteen een voorbereidend overzicht van allerlei richtingen/uitvalswegen van de R1 als je Antwerpen nadert:

- E19 voor Brussel
- R2/E34 voor Brugge (en in mindere mate Gent)
- E34/E313 voor Liege

Gent komt immers al tevoorschijn bij :KP: Antwerpen-Haven. Dan zou je alleen een vorkbord voor rechtdoor nodig hebben met Brussel, Luik en Antwerpen. Breda kan wachten tot aan :KP: Antwerpen-Noord.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Hajo » zo 04 okt 2020, 15:31

Nieuw volg-bord gespot:
- A12 vanuit Arnhem richting Den Haag, net voor :KP: Lunetten:

Utrecht - Science Park
H UMC
volg Ring-Oost

Er staat iets soortgelijks op de A27 ten zuiden van :KP: Lunetten. Kon het niet zo snel lezen wegens een bestelbus rechts van me.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 04 okt 2020, 15:33

Hajo schreef: zo 04 okt 2020, 15:31 Nieuw volg-bord gespot:
- A12 vanuit Arnhem richting Den Haag, net voor :KP: Lunetten:

Utrecht - Science Park
H UMC
volg Ring-Oost
Foto’s staan op een van de vorige pagina’s van dit topic.
Of kijk op wegnummers.nl ;)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Hajo » zo 04 okt 2020, 15:45

^^ Dat had ik natuurlijk kunnen weten... :surrender: :D

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » zo 04 okt 2020, 15:59

Palance schreef: za 03 okt 2020, 22:37.
Over Zandvliet gesproken: Hoewel een Belgische afrit staan er grotendeels Nederlandse borden. Gaan die nog een NBA-versie krijgen of gaan die ooit door Belgische bewegwijzering vervangen worden?
Goeie vraag. Ik denk dat de afspraak die bij de aanleg is gemaakt leidend is. Dus zal hier, tenzij er nieuwe afspraken worden gemaakt, bij vervanging hier wel Nederlandse bewegwijzering verschijnen. Er is in elk geval nog geen plan voor uitgewerkt.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » zo 04 okt 2020, 16:01

nickdh schreef: zo 04 okt 2020, 10:09 ^^ Ik had daar toch liever Gent geschrapt en daar Liege en Brussel neergezet. Zo heb je meteen een voorbereidend overzicht van allerlei richtingen/uitvalswegen van de R1 als je Antwerpen nadert:

- E19 voor Brussel
- R2/E34 voor Brugge (en in mindere mate Gent)
- E34/E313 voor Liege

Gent komt immers al tevoorschijn bij :KP: Antwerpen-Haven. Dan zou je alleen een vorkbord voor rechtdoor nodig hebben met Brussel, Luik en Antwerpen. Breda kan wachten tot aan :KP: Antwerpen-Noord.
Heeft alles met ontbrekende continuering te maken. Voor Gent en Brugge is dat maar een klein stukje, voor andere bestemmingen is dat de hele A12 tot aan de E19.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » zo 04 okt 2020, 16:05

^
Dat klopt niet helemaal. Luik en Brussel verschijnen net zo vroeg als Gent en Brugge.
https://www.google.nl/maps/@51.3232257, ... 312!8i6656


Het doel Antwerpen-Havens verdwijnt van de borden in Rotterdam? Er komt een strip met Antwerpen overheen zo te zien.
https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geo ... 72250S.png

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 04 okt 2020, 17:29

^^ Nee dat lijkt me niet. Je ziet hier op een punt waar de A29-richting en de A16-richting Antwerpen nog dezelfde kant uit gaan, dus zal er Antwerpen staan. Op de splitsing tussen beide wordt het Antwerpen tegenover Antwerpen-Havens. Omdat de eerste tussen het Vaanplein en Ridderkerk nog niet bewegwijzerd staat, is nog even sprake van popnagels.

Overigens is het gat tussen het Vaanplein en de eerste vermelding Antwerpen op Ridderkerk nu nog maar iets van twee borden (bij het plaatsen van NBA rond het Vaanplein was de eerste vermelding Antwerpen op de A16 volgens mij pas zuidelijker). Dat is in zoverre een situatie die roept om een snelle oplossing. Maar die resterende twee borden hebben wel al vier doelen op het paneel en de borden op dezelfde raai zijn ook best wel vol. Dus het zal ten koste van een ander A16-doel moeten. Logischerwijs is dat Dordrecht, maar dat staat nog op een paar borden onderaan A15-opritten. Men zal dan ook die moeten popnagelen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Via » ma 05 okt 2020, 9:38

De bewegwijzering voor de A24 staat ook in de database:

Knooppunt Vlaardingen: https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geo ... 000/75549/
Knooppunt Rozenburg: https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geo ... 000/75550/

Opvallende zaken: de TOL-aanduiding in het wegnummer A24 en bij Rozenburg op enkele borden ten onrechte A20 i.p.v. A15. Hopelijk wordt dat gecorrigeerd voordat het boven de weg hangt.

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door tsov » ma 05 okt 2020, 9:54

En Hellevoetsluis gaat dus verdwijnen ten gunste van Middelburg?
Of was dat al bekend?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » ma 05 okt 2020, 10:15

^^ Opvallende keuze. Zeeland zal er niet blij mee zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » ma 05 okt 2020, 10:17

Ik vraag me wel af of dat A24TOL duidelijk is voor de weggebruiker. Je zou als leek, of als buitenlander ook kunnen denken dat het een onderdeel van het wegnummer is, net zoals WEST, OOST, etc. Ik zou dat TOL toch wel apart neer hebben gezet in wit op blauw en tussen haakjes.

Heel apart dat Middelburg er op komt te staan, terwijl de N57 alleen maar slechter en slechter wordt. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » ma 05 okt 2020, 10:19

^^ Sowieso is het apart dat voor (Midden)-Zeeland twee verschillende doelen gebruikt worden. Middelburg en Vlissingen. Waarom geen Vlissingen op de A15 en N62? Of alternatief, waarom geen Middelburg op de A58/A4? Dat vind ik iets teveel vasthouden aan een systeem, waarbij uniformiteit binnen het systeem mist, en twee doelen op nog geen 5 km van elkaar beiden op 80+ km staan aangegeven via verschillende routes.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sanderl » ma 05 okt 2020, 10:36

mavas schreef: ma 05 okt 2020, 10:17 Heel apart dat Middelburg er op komt te staan, terwijl de N57 alleen maar slechter en slechter wordt. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Hoe wil je dan? Vanaf knooppunt Rozenburg is Middelburg 50km omrijden via de A4. Die afstand maak je echt niet goed met een (100 km/h...) snelwegroute.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » ma 05 okt 2020, 10:43

mavas schreef: ma 05 okt 2020, 10:17 Ik vraag me wel af of dat A24TOL duidelijk is voor de weggebruiker. Je zou als leek, of als buitenlander ook kunnen denken dat het een onderdeel van het wegnummer is, net zoals WEST, OOST, etc. Ik zou dat TOL toch wel apart neer hebben gezet in wit op blauw en tussen haakjes.
Op dit servicebord komt dan weer geen TOL te staan.

En natuurlijk maar te hopen dat deze fout nog hesteld wordt (er staat A20 ipv A15)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 05 okt 2020, 11:28

BHJ schreef: ma 05 okt 2020, 10:19 ^^ Sowieso is het apart dat voor (Midden)-Zeeland twee verschillende doelen gebruikt worden. Middelburg en Vlissingen. Waarom geen Vlissingen op de A15 en N62? Of alternatief, waarom geen Middelburg op de A58/A4? Dat vind ik iets teveel vasthouden aan een systeem, waarbij uniformiteit binnen het systeem mist, en twee doelen op nog geen 5 km van elkaar beiden op 80+ km staan aangegeven via verschillende routes.
Gelukkig staan die twee verwijzingen nooit in concurrentie met elkaar. Vanaf de N57 is het altijd Middelburg geweest; op de A58 en toeleidende wegen Vlissingen. Beide zijn uiteindelijk bekend genoeg om als Zeeuws einddoel te kunnen dienen.

Vind het hoe dan ook wel opvallend dat hier al Middelburg mag verschijnen van de Zeeuwse tegenbeweging. Desalniettemin praat je natuurlijk maar over een paar kilometer dat het doel “oprukt”, want op de aansluiting A15-N57 stond het altijd al. In de tussentijd verwacht ik dat de A15 verder oostelijk gewoon het doel Hellevoetsluis (N57) zal houden. Wat, met de huidige uitbouw van de N57 en A29-A4, ook logisch is naarmate je dichter bij Rotterdam komt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » ma 05 okt 2020, 11:47

sanderl schreef: ma 05 okt 2020, 10:36
mavas schreef: ma 05 okt 2020, 10:17 Heel apart dat Middelburg er op komt te staan, terwijl de N57 alleen maar slechter en slechter wordt. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Hoe wil je dan? Vanaf knooppunt Rozenburg is Middelburg 50km omrijden via de A4. Die afstand maak je echt niet goed met een (100 km/h...) snelwegroute.
Zoals hierboven al meerdere keren staat, we hebben altijd begrepen dat de provincie Zeeland pertinent tegen het bewegwijzeren van Middelburg is omdat dat "sluipverkeer" zou trekken over de N57. Andersom geldt dat ook voor Rotterdam, dat nog niet op de A58 wordt vermeld, maar pas op de N57 zelf.
En om die reden wordt de route over de N57 steeds slechter (en onveiliger) met meer rotondes en verkeerslichten en lagere rijsnelheid.

Dan is het des te opvallend dat Middelbrug al ten noorden van Rotterdam gaat verschijnen, ook al is het de snelste route. Je zou eerder verwachten dat met Hellevloetsluis of Brielle gewerkt zou worden als je de redenatie van de provincie Zeeland zou volgen. Middelburg zou ik juist ten zuiden van de Maas/het Scheur verwachten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » ma 05 okt 2020, 12:13

Wacht even hoor... dus Middelburg verschijnt bij Rotterdam, maar Rotterdam staat niet bij Middelburg. Of wordt het daar nog bijgeplakt als nieuw N57-doel? :hamertjetik: En ondertussen verdwijnt Vlissingen van de A58 ten oosten van Roosendaal, terwijl het al vermeld stond bij Eindhoven. Ik raak de draad met Nba steeds meer kwijt :|
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » ma 05 okt 2020, 12:17

^^ We missen gewoon een netwerkdoel in Zeeland :idea:
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » ma 05 okt 2020, 12:19

We missen niks, doelen genoeg met Vlissingen, Middelburg en Zierikzee. Er is alleen geen enkele reden om langeafstandsverkeer over de N57 te sturen, daarvoor hebben we nou juist ook net de A4 bij Steenbergen voltooid.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » ma 05 okt 2020, 12:22

Ik had liever [TOL [A24]] gezien in plaats van de tolvermelding erachter. Middelburg "boven" Rotterdam vind ik een positieve verandering. Wat ik dan niet snap is dat Naaldwijk Maassluis vervangt en dat men nog steeds dat Europoort/Maasvlakte als gecombineerd doel gebruikt.

Antwerpen wordt dus nu al vanaf Rozenburg genoemd. Ansich positief voor (vracht)verkeer vanuit de Europoort. Ik ben benieuwd hoe men daar bij het Vaanplein een mouw aan gaat passen aangezien de A29 en A16 min of meer gelijkwaardig zijn vanaf daar, en de vermelding -Havens schijnbaar komt te vervallen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 05 okt 2020, 12:43

^^ Op het Vaanplein denk ik toch echt dat Antwerpen-Havens zal blijven, zie mijn post van gisteren 17.29 uur. En daarmee dus ook dat Antwerpen zelf over de A16 geleid zal worden. Bij calamiteiten zullen de DRIPs ongetwijfeld de rest doen.

De keuze voor zowel Breda als Antwerpen verbaast dan ergens wat, dus misschien heb ik het toch mis. Nu krijg je twee afslaande doelen in dezelfde richting. Wat dubbel opvallend is doordat dat stroomafwaarts op de A15 de ruimte beperkt voor een doel als Utrecht, dat hier nog afslaat. Het is ook niet echt in overeenstemming met het hele netwerkdoelen-model om twee netwerkdoelen achter elkaar te zetten in dezelfde richting.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 05 okt 2020, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sanderl » ma 05 okt 2020, 12:47

Wouter N14 schreef: ma 05 okt 2020, 12:13 Wacht even hoor... dus Middelburg verschijnt bij Rotterdam, maar Rotterdam staat niet bij Middelburg. Of wordt het daar nog bijgeplakt als nieuw N57-doel? :hamertjetik: En ondertussen verdwijnt Vlissingen van de A58 ten oosten van Roosendaal, terwijl het al vermeld stond bij Eindhoven. Ik raak de draad met Nba steeds meer kwijt :|
Misschien mis ik iets hoor, maar nergens staat dat Middelburg vanaf Rotterdam over de N57 wordt verwezen. We hebben het over knooppunt Vlaardingen waar het verschijnt. Dat is ruim ten westen van de stad. En gezien het afstandsverschil (50km), m.i. dan ook meer dan logisch. Vanaf Rotterdam zal er geen verwijzing zijn en is de A4 gewoon de 'normale' route.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 05 okt 2020, 14:02

mavas schreef: ma 05 okt 2020, 10:17 Ik vraag me wel af of dat A24TOL duidelijk is voor de weggebruiker.
Ik vind het heel duidelijk. Het witte geeft al aan dat het geen onderdeel is van het wegnummer. Bovendien staat het erachter, dus verwarring met RING A20 e.d. is er niet.
mavas schreef: ma 05 okt 2020, 11:47 En om die reden wordt de route over de N57 steeds slechter (en onveiliger) met meer rotondes en verkeerslichten en lagere rijsnelheid.
Je kunt zeggen van de N57 wat je wil, maar de rotondes en stoplichten maken het niet onveiliger. In tegendeel.
Pino schreef: ma 05 okt 2020, 11:28 In de tussentijd verwacht ik dat de A15 verder oostelijk gewoon het doel Hellevoetsluis (N57) zal houden.
Ik meende dat Hellevoetsluis wordt vervangen door Brielle.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Kaaiman » ma 05 okt 2020, 14:14

Voor het eerst sinds de ultrakorte A74 weer een compleet nieuw A-nummer op de borden. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 05 okt 2020, 14:35

harry schreef: ma 05 okt 2020, 14:02
mavas schreef: ma 05 okt 2020, 10:17 Ik vraag me wel af of dat A24TOL duidelijk is voor de weggebruiker.
Ik vind het heel duidelijk. Het witte geeft al aan dat het geen onderdeel is van het wegnummer. Bovendien staat het erachter, dus verwarring met RING A20 e.d. is er niet.
Vind het absoluut positief inderdaad. Nog los van het voor/achter het wegnummer helpt hier trouwens ook dat de A24 niet zal kruisen met de ring.
Pino schreef: ma 05 okt 2020, 11:28 In de tussentijd verwacht ik dat de A15 verder oostelijk gewoon het doel Hellevoetsluis (N57) zal houden.
Ik meende dat Hellevoetsluis wordt vervangen door Brielle.
Wist ik niet, maar het verandert het punt niet dat hier geen Zeeuws doel zal komen te staan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » ma 05 okt 2020, 14:36

Is er eigenlijk al een symbool voor tolwegen ontwikkeld? Een symbool met muntjes wordt in sommige landen gebruikt maar fysieke betalingen zijn juist steeds minder gangbaar. Dan moet je denk ik aan iets van een valutasymbool denken.

Zweden:
Afbeelding

Noorwegen:
Afbeelding

Portugal:
Afbeelding

Plaats reactie