Niet, 4 seizoen banden.. dus daar kom ik prima mee weg in dat bermgras.

Maar goed, ik bedoel gewoon zijwaarts vanaf een (half) klaverblad toerit.. of zoals van de week dus: aanschouwend vanaf de tegenoverliggende rijbaan op de snelweg.
Moderator: Moderatoren
Niet, 4 seizoen banden.. dus daar kom ik prima mee weg in dat bermgras.
Want? Flitsen als er iemand op de geleiderails knalt?
Geen enkele geleideconstructie is bestand tegen krachten die haaks op de constructie worden 'losgelaten'. Zelfs een H4b begeeft het.
Reactie van de Provincie Zuid Holland:Robonus schreef: ↑do 22 okt 2020, 8:55Langs de N470 (Kruithuisweg) Delft hebben ze bij herstructurering de geleiderail vervangen door een smaller type. De werkzaamheden zijn nog niet helemaal klaar. Maar de oplossing die ze hebben gekozen om aan te sluiten op de leuningen van de kunstwerken is absoluut een no-go. In de oude situatie was dat ook al zo (dan met brede geleiderail) maar ik heb het idee dat de kantstreep meer naar de buiten richting de geleiderail toe is verschoven. Daardoor komt het onbeschermde puntstuk wel erg dichtbij:
Ook de beëindiging voordat de leuning begint is niet juist. Doordat die niet gekoppeld is, is er geen doorgaande trekwerking. Als je in de meters voor de leuning tegen de geleiderail rijdt klapt deze zonder pardon om, waardoor je alsnog frontaal op de leuning zal botsen en kans hebt om door de leuning gespiest te worden.
Meer screenshots dan dashcam in de spoiler:
- SPOILER: TOON
- TOEVOEGING
- Zojuist een heel goed telefoongesprek gehad met de uitvoerende partij. Hierbij is uitvoerig uitgelegd hoe de vork in de steel zit. Lang verhaal kort, de opdrachtgever heeft deze situatie voorgeschreven ondanks andere aanbevelingen. Persoonlijk hoop ik dat deze pijnpunten in de toekomst alsnog aangepakt kunnen worden. De snelheid gaat trouwens naar 80 km/h, de bebording moet nog worden toegevoegd
Waarschijnlijk moet er eerst weer een dodelijk ongeval plaatsvinden voordat men het gaat inzien..