Ja, dat is precies wat ik zeg. Fijn dat je het met mij eens bent.
Dat is niet alleen niet ongebruikelijk, het is standaard.
Het is voor zover ik weet:

Waarbij links van de | de doorgaande rijstroken zijn en rechts ervan de uitvoegstrook/het weefvak.
Moderator: Moderatoren
Ja, dat is precies wat ik zeg. Fijn dat je het met mij eens bent.
Dat is niet alleen niet ongebruikelijk, het is standaard.
Dat
Ik heb echt nog nooit, maar dan ook nooit iemand horen zeggen dat de A28 de stad Zwolle in tweeën splijt en volgens mij wordt dit ook totaal niet zo ervaren.De snelweg zal Zwolle dan niet langer splijten
Hij is aardig goed weggewerkt. De Minervalaan loopt bijvoorbeeld parallel aan de A28, maar die is achter groen verscholen: https://www.google.nl/maps/@52.5193791, ... 312!8i6656
Dat zegt helemaal niks.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 nov 2020, 19:22 De snelweg lag er eerder dan de tweezijdige bebouwing....
Het spoor en station Zwolle zijn in de 19e eeuw net buiten de toenmalige bebouwde kom aangelegd. Voor de A 28 geldt in wezen hetzelfde. In de jaren '50 kreeg Zwolle al zijn randweg en deze was ook in de polder. Volgens mij bestond het tracé al in de Tweede Wereldoorlog, maar daar kan ik op topotijdreis niets over terug vinden.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 nov 2020, 19:22 De snelweg lag er eerder dan de tweezijdige bebouwing....
Wellicht kunnen de Duitsers en de Engelsen samen wat woningen ruimen rond Zwolle. Het De Haag van Overijsselharry schreef: ↑wo 11 nov 2020, 21:15Dat zegt helemaal niks.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 nov 2020, 19:22 De snelweg lag er eerder dan de tweezijdige bebouwing....
Het geldt op veel meer plekken. Bijvoorbeeld de A12 in Den Haag.![]()
Dat klopt, de bouw van de toenmalige rondweg langs Zwolle startte in 1938 en is kennelijk in 1941 opengesteld. Later is dit omgevormd tot de A28. In die tijd was er nog geen bebouwing ten noorden van de A28. Holtenbroek is vanaf de vroege jaren '60 aangelegd, Aa-landen iets later in de jaren '60 en Westenholte in de jaren '70.Vinny schreef: ↑do 12 nov 2020, 20:47Het spoor en station Zwolle zijn in de 19e eeuw net buiten de toenmalige bebouwde kom aangelegd. Voor de A 28 geldt in wezen hetzelfde. In de jaren '50 kreeg Zwolle al zijn randweg en deze was ook in de polder. Volgens mij bestond het tracé al in de Tweede Wereldoorlog, maar daar kan ik op topotijdreis niets over terug vinden.
Welke OWN-relaties bedoel je dan?
De Ring is al heel fatsoenlijk uitgebouwd. Ken steden die het met veel minder moeten doen.Schelpenpaadje schreef: ↑do 12 nov 2020, 22:30Welke OWN-relaties bedoel je dan?
Binnen de grenzen van Zwolle zie ik weinig ruimte om nog veel capaciteit toe te voegen. Of moet ik denken aan een extra weg voor lokaal verkeer onder of boven de A28?![]()
Tja, het tracé van A9 (destijds nog rijksweg 6) was ook al jaren bekend toen Badhoevedorp eigenwijs besloot toch aan de andere kant ervan te gaan bouwen. En nu ligt de A9 er toch omheen.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 nov 2020, 19:22 De snelweg lag er eerder dan de tweezijdige bebouwing....
Verder uitbouwen van de Ring-Noord en afsluiten van de afritten Zwolle-Zuid (vanuit het noorden), Zwolle-Centrum en Zwolle-Noord (vanuit het zuiden).
Maar inderdaad, dit gaat pas in een verdere toekomst spelen.
Ook daarvoor geldt dat men gebouwd heeft op stokoude tracés. In 1925 stond dat al op de kaart als het Groote Loopveld. In bredere zin geldt dat overheden in het verleden weinig moeite hebben genomen om doorgaande wegen op genoeg grote afstand bij de bebouwde kom te houden en een ruime begrenzing waar geen nieuwbouw mogelijk was. Je ziet nu soms wel heel dure tunnelprojecten om dat weer te herstellen (Amstelveen, Maastricht). Groningen, en in dit topic relevant: Zwolle lijken met maatregelen op het huidige tracé ook een eind te komen. Of het allemaal robuust genoeg is zal de tijd leren denk ik.Denk dat dit voor het bouwen aan de zuidzijde van het tracé bij Amstelveen destijds ook wel geldt dat de komst van die snelweg al lang en breed bekend moest zijn.