Ook bij

Moderator: Moderatoren
Om de Utrechtsebaan/A12 (stad in) van Den Haag op te komen vanuit Leiden gaat ook via de parallelbaan (A4)Coen Tunnel schreef: ↑do 23 apr 2020, 19:58A12 vanuit Den Haag naar A27 richting Houten bij KP Lunetten kan ook alleen via de parallelbaan.
Waar zou die tunnel moeten komen?Jackbauer1350 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 18:51Denk ook dat er dan langzaamaan aan een Hellegatstunnel nagedacht moet worden voor de toekomst.
Dit kan sowieso geen kwaad.En dan niet na aanleg tunnel de bruggen slopen maar, net als bijvoorbeeld bij de Botlekbrug/Botlektunnel en Calandbrug/Thomassenunnel, de brug in stand houden voor vervoer gevaarlijke stoffen, regionaal verkeer (N59) en als alternatief bij calamiteiten in de tunnel
Zoiets dus? Naar Vlaams model...Wouter N14 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 22:27"Gewoon" een fatsoenlijke tuibrug bouwen westelijk van Willemstad. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
In een la ligt nog een afgevallen ontwerp van Santiago Calatrava voor een nieuwe Morandi-brug om alsnog ergens gebruikt te worden...Zoomland schreef: ↑zo 05 jul 2020, 14:18![]()
Hoewel twee hoge bruggen goedkoper uit kunnen vallen zit je met het probleem dat het tracé inherent dicht op de bebouwde kommen van zowel Spijkenisse als Oud-Beijerland moet liggen (300 à 400m, waar vaste bruggen in snelwegen elders in het land meestal een kilometer van de bebouwde kom af liggen). Ik betwijfel dat omwonenden erg vrolijk gaan worden van uitzicht hebben op een hoog viaduct en die zullen dan ook ongetwijfeld een actiegroep gaan beginnen.
Brug of tunnel, dit was inderdaad wat ik bedoeldeWouter N14 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 22:27"Gewoon" een fatsoenlijke tuibrug bouwen westelijk van Willemstad. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ah, nou snap ik pas wat een Stroomweg is!
Hahaha xD