Mobiliteitsbeleid Rutte III

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5060
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Rogier » zo 29 dec 2019, 21:46

Rein schreef: zo 29 dec 2019, 19:41 Nabijheid van bebouwing lijkt me geen criterium. Qua voorzieningen langs ASW’s is het in die hoek bijzonder karig. Tussen Heemskerk (A9) en Muiderberg (A1) of Breukelen (A2) zit nu geen enkele VZP. Is beide rond de 50 km. Dat zijn voor Nederlandse begrippen behoorlijke afstanden.
Inderdaad en zo groot zijn de bomen ook weer niet, anders zouden er veel minder bomen verwijderd worden. Dat men over duizenden bomen praat, geeft al aan dat de bomen misschien lang zijn, maar tegelijk ook 'smal' zijn. Het bos zit in de stakenfase en dan is de natuurwaarde van het bos vrij laag. Je ziet wel vaker dat RWS verzuimd om bepaalde bosgebieden (in de bermen van A6 bijvoorbeeld) uit te dunnen, waardoor deze bossen niet goed kunnen uitgroeien.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » vr 19 jun 2020, 18:06

Rijksoverheid schreef: Versnellen en investeren in infraprojecten

Het kabinet wil de bouwsector en de vele mensen die er werken zo goed mogelijk door deze zware tijd heen helpen. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) heeft voor een eerste pakket om bouwwerkzaamheden te versnellen ruim 44 miljoen euro beschikbaar en haalt de aanbesteding voor de A58 en de A1 naar voren. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) investeert 29 miljoen euro in een aanpassing van het stationsgebied in Rijen. Door het opheffen en ondertunnelen van twee spoorwegovergangen kunnen er meer treinen rijden en wordt de veiligheid en leefbaarheid van de omgeving vergroot.

Om de bouwers in de grond- weg- en waterbouw te ondersteunen hebben minister Van Nieuwenhuizen en de sector eerder afgesproken dat er waar mogelijk werk naar voren wordt gehaald. Dit heeft nu een eerste pakket aan werk opgeleverd waarmee in totaal ruim 44 miljoen euro is gemoeid. Het gaat dan met name om onderhoudswerkzaamheden aan de Nederlandse infrastructuur, zoals het versneld uitvoeren van asfaltwerkzaamheden, onderhoud en renovatie aan sluizen, tunnels of bruggen of werk voor de kustlijnzorg. De aanleg van een innovatieve rijstrook en verzorgingsplaats op de A58 tussen Tilburg en Eindhoven wordt sneller op de markt gezet en ook het grote project voor de verbreding van de A1 tussen Apeldoorn en Azelo wordt dit jaar nog aanbesteed in plaats van in de loop van volgend jaar.

(...)

Extern onderzoek bevestigt het al eerder geschetste beeld dat Prorail en Rijkswaterstaat ook na 2021 fors meer budget nodig hebben voor beheer en onderhoud en vervanging en renovatie. Het gaat voor Rijkswaterstaat in de periode 2022-2025 om een bedrag tussen de 1 en 1,4 miljard euro per jaar. De budgetbehoefte voor ProRail is circa 7 miljard euro voor de periode 2022-2025 en circa 14 miljard euro voor de periode 2026-2034. Wanneer deze bedragen worden afgezet tegen de beschikbare budgetten is er 3 miljard euro extra nodig voor de periode 2022-2034.
Volledig bericht: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aprojecten

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door mavas » za 20 jun 2020, 9:26

Dat zijn goede berichten! Ik las ook dat andere overheden zoals de provincie ook extra wil investeren vanwege de coronacrisis. Het zal voornamelijk onderhoud zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door captain007 » ma 22 jun 2020, 10:47

^^ Ben alleen benieuwd of er daarna dan nog wel wat in het vat zit. Het is leuk om veel werk naar voren te halen, maar dan droogt denk ik daarna wel het werk op. Zoveel nieuwe projecten zitten er nu ook niet meer in de pijplijn namelijk.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Via » wo 24 jun 2020, 10:51

Leuk bericht, maar ik maak me eerlijk gezegd wel zorgen over de werken die gemeentes gaan uitstellen. Er zijn ongelooflijk veel gemeentes die financieel in zwaar weer zitten door o.a. jeugdzorg en daar komt nu minder inkomsten en meer uitgaven door corona bij. Vaak is infra dan een geliefd eerste bezuinigingsobject voordat in de buurtcentra e.d. wordt gesneden. Ik vraag me dus af of de met name middelgrote en kleinere infrabedrijven niet eerst een enorme dreun gaan krijgen...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » vr 07 aug 2020, 22:59

Chris schreef: di 17 sep 2019, 16:08 Het blijkt dat dit jaar aanzienlijk minder geld uitgegeven wordt dan een jaar geleden voorzien was.
SPOILER: TOON

In de begroting die op prinsjesdag 2018 is gepresenteerd, was € 3,1 miljard voor hoofdwegen, waarvan € 1,46 miljard voor aanleg voorzien. In de huidige begroting is voor 2019 dat verminderd met respectievelijk -700 mln en -890 mln.

Dat kan komen doordat projecten niet zijn gestart zoals gepland. Volgens de begroting 2019 geldt dat echter alleen voor de N33 Zuidbroek - Appingedam. Wel is het mogelijk dat bijvoorbeeld voor de A10 Zuid en ViA15 niet de hoeveelheid geld is uitgegeven als verwacht, dat zou dieper uitgeplozen moeten worden. En het is mogelijk dat sommige aanlegkosten zijn gewijzigd naar PPS, want de uitgaven daaraan waren wel bijna 200 miljoen hoger dan verwacht.

Je ziet normaal wel verschillen, maar 700 - 900 miljoen (dat is rond de 30%!) is wel ongebruikelijk veel.

Afbeelding
Ik volg Tenderned en de procedures van tracéwetplichtige projecten, maar ik denk dat 2020 op eenzelfde probleem afstevent als 2019: veel lagere investeringen in de wegenbouw door de stikstofcrisis. Er wordt amper wat in de markt gezet wat meer is dan groot onderhoud, zowel door gemeenten als provincies en het rijk. En qua besluitvorming lijkt bijna alles op z'n gat te liggen, er gaat een stuwmeer ontstaan van vertraagde projecten.

Eerder werd al geconstateerd dat de verlaging van de maximumsnelheid en de theoretische stikstofruimte die daarbij vrij komt nog niet ingevuld lijkt te worden met concrete projecten in de woningbouw en wegenbouw. Nu wil ik het in dit topic niet inhoudelijk over stikstof gaan hebben, maar er lijken nog geen resultaten te zien van deze maatregel, de vraag is wanneer het wel komt. En of het überhaupt wel zin heeft gehad.

De coronacrisis heeft de aandacht ook wat verschoven natuurlijk, maar de regelgeving omtrent natura 2000 / stikstof is een structureel probleem dat economisch herstel enorm kan hinderen. De orderboeken van de bouwbedrijven kunnen gaan opdrogen, daar werd vorig jaar al voor gewaarschuwd. Er zijn actueel maar 5 grotere wegenbouwprojecten in uitvoering, dat zijn er minder dan wij grote bouwbedrijven hebben.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » do 27 aug 2020, 22:02

Een uur podcast op de fiets met Cora van Nieuwenhuizen.

https://www.nporadio1.nl/politiek/26050 ... grijden-af

Rekeningrijden zou geen issue meer zijn omdat met (deels) thuiswerken al een groot deel van de fileproblematiek wordt opgelost. Verder komen allerlei onderwerpen van het ministerie van waterstaat en infrastructuur aan bod.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door fonsoy » do 27 aug 2020, 23:10

Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe versie van een steunpakket. Het zou goed zijn voor de bouwbedrijven om een paar grote opdrachten in de markt te zetten, dan is voor hen een steunpakket niet meer nodig. Ik heb het gevoel dat het gebrek aan grote opdrachten niet alleen in de wegentak speelt maar ook in veel andere grote infratakken.

sanderl
autoweg
Berichten: 1139
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door sanderl » vr 28 aug 2020, 6:56

Grote opdrachten zijn leuk voor de grote jongens; en dan levert het nog pas na tijden geld op. De gemiddelde kleinere aannemer heeft daar niets aan. Die moet het hebben van een herprofilering of een rotonde hier en daar. Dus om nou te zeggen dat met een paar grote opdrachten de bouwwereld geen steun meer nodig heeft lijkt mij niet juist.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Basjuh1981 » vr 28 aug 2020, 10:08

Chris schreef: do 27 aug 2020, 22:02 Rekeningrijden zou geen issue meer zijn omdat met (deels) thuiswerken al een groot deel van de fileproblematiek wordt opgelost.
Dat zal toch ook wel tijdelijk zijn. Ik verwacht niet dat dit voor altijd blijft.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » vr 28 aug 2020, 10:18

sanderl schreef: vr 28 aug 2020, 6:56 Grote opdrachten zijn leuk voor de grote jongens; en dan levert het nog pas na tijden geld op. De gemiddelde kleinere aannemer heeft daar niets aan.
Kleinere bouwbedrijven liften vaak mee op grote projecten als onderaannemer. Die kunnen dus wel degelijk profiteren van grote opdrachten.

Overigens is al besloten om geen mega DBFM contracten meer in te zetten, dus dat opent ook een deur voor de middelgrote bedrijven om ook wat meer rijksinfra projecten te doen.

Waar de kleine aannemers het meeste last van hebben is dat gemeenten steeds meer in de financiële problemen komen en projecten en onderhoud worden uitgesteld. Ik zie hier in Zwolle dat de laatste ~5 jaar ook gebeuren, onderhoud wordt langer uitgesteld en opgeknipt in kleinere deelprojecten. Waar ze voorheen één traject in één keer opnieuw asfalteerden doen ze het nu in 3 deelprojecten over een periode van 2 of 3 jaar. Wegen worden steeds meer een lappendeken van asfalt van verschillende jaren.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Kaaiman » vr 28 aug 2020, 15:03

Tsja, eigenlijk wordt het hoog tijd dat de Nederlandse gemeenten collectief artikel 12 worden. Het is van de zotten dat gemeenten in decentralisaties zoveel taken erbij hebben gekregen zonder geld om die fatsoenlijk uit te kunnen voeren. En het kennelijk bij het Rijk ook samen niet voor elkaar krijgen om meer geld te krijgen. En je vraagt je soms af: waar is de oppositie gebleven om de regering hierop te wijzen. :rooie:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » wo 09 sep 2020, 16:24

Volgende week is het weer prinsjesdag, de begroting 2021 zal gepresenteerd worden.

Gezien het feit dat dit kabinet meer de rit uitzit dan echt een visie toont op mobiliteitsbeleid verwacht ik niet echt grote wijzigingen. Het doorzetten van geplande projecten. Op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn maar de visie voor ontbrekende hoogwaardige wegen ontbreekt een beetje. In Oost-Nederland zijn nog steeds rijks N-wegen die een fatsoenlijke upgrade nodig hebben. En de A4-Zuid natuurlijk.

Het meeste valt wellicht nog te verwachten van het 'Wopke-Wiebesfonds', al krijg ik de indruk dat men dit vooral ziet om onrendabele spoorprojecten van te financieren, het gonst in de regionale media al een tijdje over de 'Lelylijn' (Zuiderzeelijn 2.0) en de Nedersaksenlijn.

Hopelijk komt men met een strategie om het stikstofprobleem op te lossen en weer terug te gaan naar een normale maximumsnelheid op de autosnelweg (120-130).

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door jelger » wo 09 sep 2020, 17:03

Chris schreef: wo 09 sep 2020, 16:24 Gezien het feit dat dit kabinet meer de rit uitzit dan echt een visie toont op mobiliteitsbeleid verwacht ik niet echt grote wijzigingen. Het doorzetten van geplande projecten.
Sowieso is een dergelijk begrotingsjaar (gebroken door verkiezingen) vrijwel per definitie beleidsarm. Het huidige begrotingsjaar 2020 was traditioneel de laatste kans om nog beleid in gang te zetten. Immers, na de verkiezingen in maart zit er een andere Tweede Kamer dus kun je daar als kabinet niet van op aan, en sowieso is een demissionair kabinet niet veel meer dan op het huis passen, behalve in enkele gevallen. Uiteraard zal de corona situatie leiden tot veel ad hoc samenwerking tussen Kamer en kabinet, net zoals na het gevallen Rutte-I kabinet in 2012 toen er daadkrachtig ingegrepen moest worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » di 15 sep 2020, 15:23

De begroting infrastructuurfonds 2021: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... oting-2021

Ik schrok even van het enorme bedrag wat er aan spoorwegen is toegekend in 2021: € 9 miljard, dat is meer dan 4 keer zoveel als normaal. Dit heeft blijkbaar te maken met de omvorming van ProRail tot zbo, hiervoor is € 7,1 miljard eenmalig opgenomen als rente en aflossing.

Voor 2021 is € 2,88 miljard gebudgetteerd voor hoofdwegen. Dat is meer dan 2019 en 2021. In 2023-2024 loopt dit op naar € 3,5 miljard per jaar.

Afbeelding

Ook belangrijk: het MIRT 2021: https://www.mirtoverzicht.nl/mirt-overz ... /mirt-2021

In het MIRT staat weinig nieuws. Veel vertragingen vanwege stikstof, verder niet echt nieuwe dingen. De echte besluiten vallen in het BO MIRT dat in het najaar is (meestal november).

Wel ongelukkig dat men bij het deel 'Oost-Nederland' een illustratiefoto van knooppunt Eemnes heeft gebruikt. Als je wil voorkomen dat de regering het imago heeft van een Randstadvisie... Eemnes valt niet eens in de MIRT-regio Oost-Nederland.

In de begroting kom ik ook weinig nieuws tegen. Beleidsarm lijkt me een redelijke goede kwalificatie voor de begroting van IenW.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5060
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Rogier » di 15 sep 2020, 18:53

Was ook te verwachten. In het laatste begrotingsjaar ga ik ook geen grote stappen zetten. Ik had wel liever gezien dat men bijvoorbeeld meer onderhoudszaken naar voren had gehaald. Getuige de stikstofproblematiek kan dit ervoor zorgen dat de aannemers in elk geval werk overhouden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Vinny » wo 16 sep 2020, 7:18

Dit heeft blijkbaar te maken met de omvorming van ProRail tot zbo, hiervoor is € 7,1 miljard eenmalig opgenomen als rente en aflossing.
Dat is natuurlijk absurd. Hier worden vooral managers en juristen blij van, want dit komt de gewone treinreiziger natuurlijk absoluut niet ten goede :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jeff
expressweg
Berichten: 3004
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Jeff » wo 16 sep 2020, 8:03

^^ Ik weet zeker dat dat mes aan 2 kanten snijdt

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » wo 28 okt 2020, 11:19

Aantal geopende kilometers rijstrook per kabinetsperiode:

Afbeelding

Uit: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -jaar-2021

Jeff
expressweg
Berichten: 3004
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Jeff » wo 28 okt 2020, 11:24

^^ Screenshot/snipje geeft naar mijn idee een vertekend beeld.
Veel van de nieuwe KM's zijn "voorgezet" door de "crisis spoedwet" van Dhr. Eurlings.

Pas vanaf 2017 / 2018 is het 'eigen werk'.

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Bluemoon23 » ma 09 nov 2020, 9:09

Artikel in het Financieel Dagblad
Voor infrabedrijven droogt de stroom aan opdrachten heel snel op
Na stikstof en pfas kwam corona: klap na klap krijgen grond-, weg- en waterbouwers. Opdrachten van gemeenten blijven uit, de omzet keldert. 'We moeten het werk opzoeken, alles oprapen.'

https://fd.nl/achtergrond/1363234/voor- ... el-snel-op

Veelal zelf gecreerde crisissen waarmee bedrijven kapot gaan en er vele banen op de tocht staan
Goed gedaan Rutte !
Laatst gewijzigd door captain007 op ma 09 nov 2020, 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet toegestaan volledig artikelen te quoten

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Via » ma 09 nov 2020, 18:20

^^
Ik snap die mening wat betreft gecreëerde problemen wel, maar ik ben toch ook van mening dat er in de infra te veel bedrijven voor te weinig werk zijn. Zou voor de markt goed zijn als er capaciteit wegvalt. De vakmensen kunnen zo bij andere bedrijven aan het werk, want daar is en blijft wel een groot tekort aan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » do 19 nov 2020, 18:37

Over het groeifonds (en een terechte vraag van Dijkstra):

Afbeelding

https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ember-2020

Overheden staan een beetje watertandend bij het groeifonds om megalomane OV plannen of juist onrendabele spoorplannen van te financieren, zo lees je links en rechts in de media. Maar over wegen blijft het stil, het groeifonds kan daar ook voor gebruikt worden, ik denk bijvoorbeeld aan de N18, N35, N36, N50, N57 en N59 die nu vaak buiten de boot vallen qua prioritering.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Palance » do 19 nov 2020, 19:01

Waarom mogen er geen mededelingen worden grdaan?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Vinny » do 19 nov 2020, 20:50

Het kabinet kan er nu niet nog eens slechte PR bij hebben :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door boe! » do 19 nov 2020, 22:31

Palance schreef: do 19 nov 2020, 19:01 Waarom mogen er geen mededelingen worden grdaan?
Dat staat in de kamerbrief van 30 oktober.
Vinny schreef: do 19 nov 2020, 20:50 Het kabinet kan er nu niet nog eens slechte PR bij hebben :nothanks:
Waarom altijd van die negatieve aannames?
Kamerbrief schreef:Om alle ruimte te bieden voor de Kamerbehandeling van het Nationaal Groeifonds
is besloten om de projectvoorstellen uiterlijk 1 januari 2021 naar de
beoordelingscommissie door te geleiden. Tot die tijd worden er geen
mededelingen gedaan over ingediende projecten. Dat geeft de indieners ook meer
tijd om hun voorstel te vervolmaken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door waldo79 » do 19 nov 2020, 22:36

boe! schreef: do 19 nov 2020, 22:31
Palance schreef: do 19 nov 2020, 19:01 Waarom mogen er geen mededelingen worden grdaan?
Dat staat in de kamerbrief van 30 oktober.
Kun je je voorstellen dat niet al die kamerbrieven tot op de letter worden uitgespeld :hm:

En over die negatieve aanname: ik proef in die reactie van Vinny wat sarcasme.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door jelger » do 19 nov 2020, 23:50

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door boe! » vr 20 nov 2020, 7:24

waldo79 schreef: do 19 nov 2020, 22:36 Kun je je voorstellen dat niet al die kamerbrieven tot op de letter worden uitgespeld :hm:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar in de screenprint van Chris staat letterlijk de betreffende kamerbrief met datum genoemd, dus dan hoef je er maar een op te zoeken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Rutte III

Bericht door Chris » vr 20 nov 2020, 17:35

Op 25 en 26 november staan weer de bestuurlijke overleggen MIRT gepland. In deze 'BO MIRT' wordt het MIRT door de minister en staatssecretaris met de regio's besproken. De laatste jaren kwam hier eigenlijk meer infra-nieuws uit dan tijdens prinsjesdag.

Plaats reactie