[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » vr 06 nov 2020, 20:58

^^ :G2: zit op 1:45 ;)

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » vr 06 nov 2020, 20:59

^^ :worship:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 07 nov 2020, 13:16

Wat plaatjes van de inmiddels flink kaalgeslagen A9 bij Amstelveen deze ochtend:

Afbeelding
IMG20201107104406 by DutchRoadMovies, on Flickr


SPOILER: TOON

Afbeelding
A9Li Amstelveen-Stadshart by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A9Li viaduct Amsterdamseweg by DutchRoadMovies, on Flickr
Dit viaduct gaat verdwijnen.

Afbeelding
A9Li afrit Amstelveen-Stadshart by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
Afrit richting Keizer Karelweg by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
St. Annakerk Amstelveen by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A9 kijkend richting Badhoevedorp by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
DSCN1744 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
Amsterdamseweg viaduct A9 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A9 kijkende in de richting Holendrecht by DutchRoadMovies, on Flickr
Links de pastorie die moet wijken voor de verbreding.

Afbeelding
Kazernepad met tramlijn noordelijk van de A9 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
Kazernepad viaduct A9 by DutchRoadMovies, on Flickr
Ook dit viaduct zal afgebroken worden.

Afbeelding
DSCN1722 by DutchRoadMovies, on Flickr
Vanaf de andere zijde.

Afbeelding
A9 vanaf Kazernepad by DutchRoadMovies, on Flickr
Rechts achter de bomen de St. Annakerk.

Afbeelding
Panoramafoto A9 vanaf Kazernepad by DutchRoadMovies, on Flickr
Voorheen stond het hier vol met bomen en was dit uitzicht er niet.


Afbeelding
DSCN1749 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
DSCN1751 by DutchRoadMovies, on Flickr
Dit is ter hoogte van de SNUP.

Afbeelding
DSCN1752 by DutchRoadMovies, on Flickr
De zendmast links is nieuw. Voorheen stond er eentje aan de rechterzijde van de A9 maar daar moet de verbreding komen.


EDIT: Een keine toevoeging:

Voor vergelijk een paar plaatjes uit een fotoserie van een paar jaar geleden.
SPOILER: TOON

Afbeelding
A9 Amstelveen by DutchRoadMovies, on Flickr
Vanaf het kazernepad in oostelijke richting...

Afbeelding
DSCN1228 by DutchRoadMovies, on Flickr
...en in westelijke richting. De St Annakerk is door de bomen niet te zien.

Afbeelding
DSCN1251 by DutchRoadMovies, on Flickr
Vanaf de Amsterdamseweg kijkend richting het viaduct Kazernepad.

Afbeelding
DSCN1246 by DutchRoadMovies, on Flickr
Vanaf de Amsterdamseweg kijkend in de richting Badhoevedorp.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » wo 11 nov 2020, 17:12

De S112 bij de ovonde op de tunnel.
Afbeelding
2020-11-11_05-08-17 by DutchRoadMovies, on Flickr

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Hensepens » do 12 nov 2020, 13:46

de cirkel is rond. Dat laatste deel tussen afrit Amstelveen/Ouderkerk en Holendrecht.. zo herken ik het weer van de jaren 70 toen de weg net was geopend.

Geen bomen...maar werelds uitzicht over de polder...

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » zo 15 nov 2020, 22:01

En het laatste stukje "oude" A9 tussen de spoorlijn Amsterdam-Utrecht en metrostation Gaasperplas is verleden tijd.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » vr 20 nov 2020, 23:49

Op 8 november 22:00 is de oude "openlucht" A9 tussen de S112 en S113 dicht gegaan.
Ik woon in de Grubbehoeve, en slaap altijd met mijn slaapkamerraam dicht. Wat mij al die eerste nacht van 8 op 9 november opviel is dat ik ineens geen geruis van wegen meer hoorde, wat ik de 11 jaar dat ik hier woon als achtergrondgeluid gehoord heb.
Gelukkig zijn er hier nog elke 10 minuten 2 metro's en regelmatig vliegtuigen om van wakker te worden (al gaan beiden een stuk minder de laatste tijd).
Die eerste nacht heb ik desondanks niet goed geslapen - al gelijk op zondagnacht zijn ze begonnen met allerlei afbraakgeluiden, die tot diep in de nacht doorgingen. Opvallend, want andere nachten hebben ze niet doorgewerkt.

Op dinsdag 10 november heb ik een wandelingetje langs de A9 gemaakt:
SPOILER: TOON

Afbeelding
De ovonde bij de S112 in wording - en opvallend dat er gelijk behoorlijk wat grond verzet is. Rechts de rijplatenbaan die toegang is tot het werkterrein en ook nog noodroute voor de brandweer.

Afbeelding
Afslag Weesp zal niet meer terugkomen. Er is een bouwweg naar bovenop het tunneldak gemaakt.

Afbeelding
De afrit S112, het stroopte hier al redelijk op om 12:40

Afbeelding
Langs de Langbroekdreef is ineens een bouwhek verschenen, en zijn bijna alle geluidsschermen in de afgelopen anderhalve nacht en dag verdwenen. Het geluidsscherm aan de noordkant van de A9 was al eerder weg. De rode kruizen staan nog aan.

Afbeelding
Op de Langbroekdreef is het richting S113 flink druk.

Afbeelding
Geluidsschermen verwijderen

Afbeelding
Bij de kruising Langbroek/Loosdrecht/Kromwijkdreef bij het Gaasperplasstation staan verkeersregelaars.
Op vrijdag de 13e, in de avondspits, heb ik nog een wandelingetje gemaakt.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Er was behoorlijk wat verkeersdruk, het stond vast tot onder de kruising met de spoorlijn Amsterdam/Utrecht (verder kon ik niet zien, Google gaf aan dat de weg afgesloten was)

Afbeelding
Het bedieningsgebouw met de tunnelmonden. Het grondstorten voor het park is hier op de tunnel al vrijwel klaar.

Afbeelding
Dit bord is over twee dagen niet meer nodig. Er is in de loop der jaren flink wat weggestickerd, getuige ook streetview
Eerst hing het bord op een portaal, de pijl en de S112 zijn verplaatst, en er is een 2 bij gekomen (wat betekent dat?) en rechtsonder is ook iets weggestickerd dat er in 2015 nog niet op zat...

Afbeelding
Op de voorgrond, het geluidsscherm van de aftit. Daarachter de afrit zelf (tussen geluidsscherm en barrier), daarachter de oude A9 richting Diemen en al weggefreesd (onder de hopen) de oude A9 ri Holendrecht. Dan de bovenkant van de damwand (deze blijft in de grond zitten als waterkering, uiteraard wordt de kop wel afgesneden), en daarachter het dak van de tunnel op de PRB S111→Diemen, en daarachter de uitstulping waar afrit Holendrecht → S112 omhoog komt.
Opvallend dat Bijlmermeer niet afgeplakt is, dat kan je immers sinds de S112 onderbroken is (25 september) beter via de afrit S113 bereiken.

Afbeelding
Wat er met dit bord gebeurd is ... geen idee. Gokje met hagel beschoten, vervolgens vocht erachter en lijm losgelaten?

Afbeelding
De ovonde, nu voorzien van alle VRI's. Het grote grondwek is al klaar. Wel mist er nog de toplaag asfalt

Afbeelding
Portaal met rode kruizen, inmiddels zijn alle geluidsschermen weg

Afbeelding
Bij het westelijke bedieningsgebouw loop je zo de oude snelweg op en over.

Afbeelding
En daar lage een installatie met VRI's en 2 tunnelafsluitborden, aan. Ik gok dat deze bij de oprit S113 horen, en alvast aangesloten zijn omdat ze terugmelding hebben en de tunnelinstallatie anders in de flip gaat.

Afbeelding
Rechts de afrit S113, links de oude oprit S113 ri Utrecht die al in 2015(?) gesloten is en sindsdien toegangspoort voor het bouwterrein van IXAS is. Wat een heerlijk klassiek "Einde snelweg"-bord.
Op maandag 16 november nog een klein rondje tegen de schemering. Inmiddels (vanaf de avond hiervoor) is ook de route S111→S112 afgesloten, en wat ik niet uit het bericht op het bezoekerscentrum had gehaald, de oprit S113.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Oprit S113 is buiten gebruik, de grond voor de nieuwe (die ook tijdelijk is tot de kruising Langbroek/Loostdrecht/Kromwijkdreef wordt verplaatst) wordt aangewalsd. Rechts de uitgang van de PRB S111/S112→Diemen.
Het asfalt van de rijbaan ri Diemen over het metroviaduct ligt er nog, maar voor de rijbaan ri Holendrecht is het al verwijderd

Afbeelding
Dit bord is afgeplakt omdat de oprit dicht is. Maar om dan ook maar de bestemmingen Utrecht, Haarlem en S113 af te plakken (vanaf hier immers wel bereikbaar) is wat vreemd...

Afbeelding
... temeer daar bij de kruising Langbroek/Loostdrecht/Kromwijkdreef de S113 (correct) niet afgeplakt is, maar de richting Utrecht en Haarlem (niet, terwijl dat ook sinds 25 september (en tot 23 november) niet meer de juiste route is.

Afbeelding
De afgesloten af- en oprit S113, de afrit definitief, de oprit tijdelijk.

Afbeelding
10 voor 5 vrijdagmiddag - Tijd voor weekend, het werkmaterieel wordt netjes opgesteld
Gisteravond, donderdag 19 november, heb ik met een goede camera en lenzen nog wat foto's gemaakt. Disclaimer: Ik heb het werkterrein betreden, maar er is geen enkele belemmering om dat te doen: er is geen hek, geen lint, geen sloot waar je overheen moet.
Sterker nog, bij het bedieningsgebouw Oost was een bouwkeet waar mensen in zaten, maar die zijn niet naar buiten gekomen, ondanks dat ik 3½ uur op het werkterrein heb rondgelopen. Uiteraard heb ik wel voorzichtig gedaan, maar het blijft een bouwterrein, aardedonker (zwart asfalt, maanloze nacht, en veel bouwlampen die niet de grond verlichten maar wél in je ogen schijnen zodat je weinig nachtzicht opbouwt)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Op de A9, boven de metro bij Gaasperplas, kijkend richting het westen, richting S112. Het portaal met de rode kruizen is weg en de toplaag asfalt is weggeschraapt (vaak wel 20 cm)

Afbeelding
[offtopic]Vanaf dit viaduct kan je ook heel mooi foto's van de metrobaan maken, voor de OV-spotters onder ons.

Afbeelding
Zicht richting de oostelijke tunnelmond, en daarachter de brug over de Gaasp, en nog verder de spoorbruggen over het Amsterdam Rijnkanaal (en, op deze foto bijna niet te zien, maar achter de een-na-linker lantaarnpaal ook de pijlers van de Muiderbrug van de A1 over het Amsterdam Rijnkanaal,

AfbeeldingNet ten westen van het viaduct over de metro: een vluchtdeur in de oude geluidsmuur. Maar de muur is boven de barriers inmiddels verwijderd. Hierachter is ongeveer een meter ruimte, direct daarachter de damwand (ongeveer tot heuphoogte) en daarachter het tunneldak, een stuk lager.

Afbeelding
Nogmaals zicht richting het westen. In het midden de damwand. Links het weggefreesde asfalt (pikzwart), rechts het tunneldak, met plassen erop. Dit ligt een meter of 7 lager dan de snelweg (die immers over de metrobaan moet, terwijl het tunneldak er onderdoor gaat, het wegdenk in de tunnel ligt dus nog eens 6 meter lager.

Afbeelding
Een bultje met weggegraven asfalt. Dit was de enige bult asfalt die ik zag, voor de rest zijn ze snel met wegwerken.

Afbeelding
Het opgestelde werkmaterieel

Afbeelding
De oude afrit. Het "lichtend pad" is waar het asfalt nog herkenbaar is, waarschijnlijk als werkweg. De doorgaande rijbaan is al compleet weggegraven

Afbeelding
Zoom van de lantarenpalen langs de A9 voorbij de tunnelmond, en over de Gaaspbrug.

Afbeelding
Nogmaals de oude afrit, rechts de kruising met VRI en links de oprit met daarachter de tunnel van de HRB, die het verst oostwaarts doorloopt (Waarschijnlijk om de uitlaatgassen zo ver weg van de bebouwing uit te laten stoten)

Afbeelding
Inmiddels is de oprit geasfalteerd. Dit is een behoorlijk scherpe bocht met flinke verkanting. Het zou mij niets verbazen als de eerstkomende weken hier een paar auto's uit de bocht vliegen. De oprit komt vrij kort na de tunnelmond van de PRB samen. Opvallend is de slagboom (en boven mij, buiten beeld, een arm met 2 verkeerslichten, waarschijnlijk die die ik in de wandeling van 13 november naast het oostelijke tunnelgebouw zag liggen.) Opvallend, want dit is een "gewone" oprit en je rijdt hier niet meer een tunnel in.

Afbeelding
De tunnelmond van de PRB. Te zien is dat hier nog een toplaag geasfalteerd moet worden, terwijl dit over op dat moment zo'n 78 uur open moet gaan voor het verkeer.

Afbeelding
De PRB, kijkend richting S112. In de verte is de oprit S112→Diemen te zien en links daarvan de 2 banen die van de S111 komen. Opvallend is dat hier de 3 rijstroken al in de tunnel samenkomen, en niet zoals in de andere 3 secties van de PRB rond de S112 met een dubbel doorgetrokken streep met chevrons ertussen (tenminste, dat neem ik aan voor het deel tussen S111→S112).
Daarmee is dit een van de weinige (of zelfs de enige?) linker oprit in Nederland, én volgens mij de enige samenvoeging van rijbanen in een tunnel, met uitzondering van de Ketheltunnel in noordelijke rijrichting, waar het puntstuk net in de tunnelmond ligt..
P.S. voor de archieven heb ik ook de fasering bijgewerkt en verduidelijkt.
P.P.S. Op Openstreetmap heb ik de situatie van maandag al ingetekend.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IQ[] » za 21 nov 2020, 18:37

én volgens mij de enige samenvoeging van rijbanen in een tunnel
De KWA-tunnel in de N2 heeft er ook eentje ;)

Durashift
expressweg
Berichten: 2564
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Durashift » zo 22 nov 2020, 19:46

Jackbauer1350 schreef: za 07 nov 2020, 13:16 Wat plaatjes van de inmiddels flink kaalgeslagen A9 bij Amstelveen deze ochtend:

(..)
Inderdaad, ik vind het maar een kale boel zo langs de A9. Het heeft een noodzaak.. maar toch had het wel iets, zo'n bomenrij langs de snelweg aan de rand van stedelijk gebied.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » zo 22 nov 2020, 22:12

Vandaag nog een klein stukje langs de tunnel gefietst, ditmaal langs de westelijke tunnelmond.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Blik vanaf de Haarlbergerweg bij de IKEA. De CADO's stonden open, later toen ik aan de andere kant was gingen ze een voor een dicht, met een oranje zwaailicht erbij

Afbeelding
Het zuidelijkste tunneltje in het Haarlbergpad. Hier is al heel wat weggehaald

Afbeelding
De spooronderdoorgang voor de tijdelijke A9. Dit viaduct is straks maar 5 jaar in dienst geweest, het zal volgens mij opgevuld worden met zand. (Jammer, zou wel een leuke bandjesruimte zijn net zoals De Bunkert in Rotterdam (in een oud rioolgemaal)

Afbeelding
Kabels langs de berm van het project. Okee, het zijn tijdelijke kabels, maar het heeft me dit hele project verbaasd hoe die gewoon los in de berm lagen. Wat zou er gebeurd zijn als er een graafmachine deze hele bundel door zou halen?

Afbeelding

Afbeelding
rechts de PRB van S111→ Diemen, links van de chevrons de PRB Holendrecht → S112 en in de linkerbuis de HRB Holendrecht → Diemen.

Afbeelding
Over 7 uur mogen de auto's er door

Nog een filmpje (opklik) van het testen van de noodinstallaties bij de S112 getest.
Volgens mij was de omroep "Attentie! Attentie! Dit is een noodsituatie. Verlaat uw voertuig en neem de nooduitgang" en dan in het Engels.
Door het stadionspeakereffect (behoorlijk tijdsverschil tussen de verschillende speakers) was er echter niets van te verstaan.
Ik geloof dat er tussen de speakers een daadwerkelijk tijdsverschil zit en ze allen naar achter gericht zijn, zodat het geluid van alle speakers "gelijk" loopt, maar dit werkt natuurlijk alleen ín de tunnelbuis.
Spannend, over 7 uur mogen de auto's er door. Ik moet nog even denken of ik morgenochtend met de auto er doorheen rij, want ik werk morgen ergens waar ik normaliter niet gratis kan parkeren.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 23 nov 2020, 18:36

Video van de parallelbuis en de ovonde in de S112.
Link
Opvallend is dat er maar één wegwijzer is vanuit de tunnel. Wel logisch, want er is niet echt ruimte om nog een vooraankondiging in de tunnel te hebben. Vanuit de tunnel moet je vrij snel oriënteren op de ovonde.
-Blokmarkering van het weefvak van de afrit Bijlmermeer-H-Buurt direct na de ovonde is wel vrij kort. En door de helling wordt je ineens met de dubbel doorgetrokken streep geconfronteerd.
-Van de afstelling van de VRI en dus de doorstroming was hier nog niet echt iets over te zeggen aangezien het erg rustig was deze rit.
-De kruispunten van de S113 met de Loosdrechtdreef en de toerit ( :AS: 1) naar de A9 worden de komende periode nog aangepast.
-En zo te zien hangen alle rotondeborden ondersteboven.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » ma 23 nov 2020, 19:09

Dat viel mij ook op in je video ja: dat weefvak is onnodig kort. Ik snap de functie van die doorgetrokken streep niet.


Wat moet er nou nog aangepast worden bij de S113? Komt dat er eigenlijk uit te zien zoals op de website ixas staat? Of blijft het min of meer hetzelfde als de huidige situatie?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 23 nov 2020, 19:18

^^
Afbeelding
Bron

Kromwijk-/Loosdrechtdreef wordt dus de doorgaande richting war dat nu nog de Langbroek-/Loosdrechtdreef is.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 23 nov 2020, 20:36

Gaaf, Jack! Wat was je rij-indruk van de ligging van oprit S113?

Het busstation Gaasperplas hangt straks niet meer aan de kruising. Dat betekent dat lijn 49 2x over deze kruising moet (en dus 4x door een VRI ipv 2x nu).

Daarentegen is deze VRI nu een starre regeling, dus misschien wint bij goede afstelling de bus nog wel tijd.
(Weetje: Amsterdam past vziw bij alle VRI's nog VETAG toe, waar de meeste wegbeheerders al volledig over zijn op KAR).

Ook apart: in het groenplan staat een busbaan op het laaste stukje van de Kromwijkdreef (ten zuiden van het viaduct over het water) met ook een boog om busverkeer vanaf de A9 (Diemen) naar het noorden mogelijk te maken. Daar is echter nu geen busrelatie en ik zie hem er ook niet snel komen. Bij de afrit IJburg (vanaf de A9) is ook al een ongebruikte busstrook. Doet de tekenaar maar wat of zegt de VRA "doe maar, jullie betalen toch en beter mee verlegen dan om verlegen"?

In het laatste webseminar werd gesproken over een tankstation dat hier ergens zou komen, maar waar is mij nog niet duidelijk. Weer op de oude plek (ten zuidwesten van het viaduct over het water)?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » ma 23 nov 2020, 20:48

Beginnen ze daar volgend jaar pas mee :o
Ik dacht dat ze daar al lang mee bezig waren.
Kunnen ze daar pas aan werken als de oude A9 weg is dan?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 23 nov 2020, 20:56

Men gaat dat stukje Kromwijkdreef en Loisdrechtdreef verlagen. En eerst moet het viaduct van de oude A9 over de Kromwijkdreef en het talud worden weggegraven. De afrit vanuit knoopunt Diemen van aansluiting 1 kruist straks het tunneldak richting de nieuwe kruising.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 23 nov 2020, 21:00

Jackbauer1350 schreef: ma 23 nov 2020, 20:56 Men gaat dat stukje Kromwijkdreef en Loisdrechtdreef verlagen.
Ik vind Loisdrechtlaan een mooiere straatnaam. :lol:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 23 nov 2020, 21:10

IIVQ schreef: ma 23 nov 2020, 20:36 Gaaf, Jack! Wat was je rij-indruk van de ligging van oprit S113?

Oogt wat raar dat scherpe bochtje met die afstreping van de rechterstrook. Al was dat altijd al wel een beetje een raar ding.
In de uiteindelijke situatie zal dit nog wel wat veranderen.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mhkamp » vr 27 nov 2020, 21:57

Vraag als vrachtwagenchauffeur zijnde:

Komende vanaf Amsterdam (A10) staat in de middenberm dit voor de wisselbaan:
:C22:
(E)
:C7a:

Wanneer kantelwalspaneel op 'Wisselbaan open' staat zie ik dit:
:C7: :C10:

Wat klopt er niet?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » za 28 nov 2020, 9:14

Bedoel je :C22: + :C7:?

Gevaarlijke stoffen hoeven niet in een vrachtwagen vervierd te worden, kan ook in een busje.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mhkamp » za 28 nov 2020, 10:11

^^

Zoals ik het aangegeven heb, zo staat het er ook.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » za 28 nov 2020, 12:17

Jij vraagt "Wat klopt er niet" dus mijn reactie was een gok naar het antwoord wat er niet klopt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » za 28 nov 2020, 14:10

Er zou hetzelfde moeten staan denk ik :dontknow:

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik de vraag wel wat vaag gesteld vind. Ik vind het zelf ook wat vreemd dat wanneer de wisselbaan open is er andere geslotenverklaringen van toepassing zijn, maar dat zou de intentie van de wegbeheerder kunnen zijn. Beter stel je die vraag aan Rijkswaterstaat.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door boe! » za 28 nov 2020, 15:07

mhkamp schreef: vr 27 nov 2020, 21:57 Vraag als vrachtwagenchauffeur zijnde:

Komende vanaf Amsterdam (A10) staat in de middenberm dit voor de wisselbaan:
:C22:
(E)
:C7a:

Wanneer kantelwalspaneel op 'Wisselbaan open' staat zie ik dit:
:C7: :C10:

Wat klopt er niet?
Dat kantelwalskaneel is volgens mij een oud paneel dat alleen de onderste twee borden kan tonen. Blijkbaar heeft men gemeend dat ook vervoer van gevaarlijke stoffen en bussen geweerd moeten worden van de wisselstrook en heeft men extra borden bijgeplaatst. Idealiter zou je dat allemaal op één kantelwalspaneel willen zien, maar wat ik ooit heb begrepen van de experts op dit forum is dat je dat niet eventjes aanpast.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mhkamp » za 28 nov 2020, 19:55

^^ Het is wel tegenstrijdig. Óf je zet er geen bord neer , óf je plakt het kantelwalspaneel af.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Durashift
expressweg
Berichten: 2564
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Durashift » za 28 nov 2020, 23:01

IQ[] schreef: za 21 nov 2020, 18:37
én volgens mij de enige samenvoeging van rijbanen in een tunnel
De KWA-tunnel in de N2 heeft er ook eentje ;)
Dat wist de omgevingsmanager van de Gaasperdammerweg ook niet. Die vertelde (op de radio) bij de opening reuze trots dat dit uniek was voor de tunnel.. :)

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » vr 04 dec 2020, 17:34

Ik ben vandaag 2x over het verkeersplein in de S112 bovenop de Gaasperdammertunnel gereden, van noord naar zuid en terug, en ik moet zeggen dat ik het nogal een gedrocht vindt.
Ik heb een niet heel hoge auto, en ik vind de ligging van de rijstroken totaal niet duidelijk. Verkeer snijdt heel makkelijk in je rijstrook, en ik werd zuidwaarts bijna aangereden door een auto die uit de tunnel kwam, rechtsaf sloeg en buiten zijn rijstrook stuurde.

Afbeelding
Uitsnede van het groenplan Gaasperdammerweg

Komende vanuit het noorden heb je 4 rijstroken: 2 voor linksaf de tunnel in richting Almere, 1 voor rechtdoor naar Gaasperdam en 1 voor rechtsaf, de tunnel in naar Amstelveen.
Even zuidelijker, op de rotonde, heb je 4 rijstroken, 2 linksaf ri almere en 2 rechtdoor naar Gaasperdam.

Als je ten noorden van de rotonde op rijstrook 1, 2 of 3 zit, dan wordt je totaal niet met hulplijnen over de kruisende weg geleidt naar waar je ongeveer op de rotonde zelf moet uitkomen, en vanuit het zuiden geldt eigenlijk hetzelfde.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Piles » vr 04 dec 2020, 18:11

Ziet er beetje uit als verkeersplein Lunetten onder de A12. Ga je vanuit verschillende richtingen ook van 2 naar 2x2 rijstroken. Vind je prima je weg als je beetje om je heen kijkt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » vr 04 dec 2020, 19:04

Je kan wel mooi vanuit :KP: Diemen over de S112-strook in de tunnel via het plein toch bij :KP: Holendrecht uitkomen.

Dat er via de tunnel niet legaal in ieder geval,vanaf de S112 naar de S111 en andersom te rijden is vind ik wel een misser eigenlijk.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » vr 04 dec 2020, 19:34

Piles schreef: vr 04 dec 2020, 18:11 Ziet er beetje uit als verkeersplein Lunetten onder de A12. Ga je vanuit verschillende richtingen ook van 2 naar 2x2 rijstroken. Vind je prima je weg als je beetje om je heen kijkt.
Verkeersplein Lunetten is wel 250m in diameter, het "ei" hier is zo'n 60m breed en 110m lang. En als je hier vanuit het noorden komt kom je ook nog van een heuveltje, waardoor je het verkeersplein pas laat kan overzien.
Jackbauer1350 schreef: vr 04 dec 2020, 19:04 Je kan wel mooi vanuit :KP: Diemen over de S112-strook in de tunnel via het plein toch bij :KP: Holendrecht uitkomen.
Ja, als je een foutje maakt is dat handig. Je kan echter sneller gewoon de HRB nemen ;-)
Jackbauer1350 schreef: vr 04 dec 2020, 19:04 Dat er via de tunnel niet legaal in ieder geval,vanaf de S112 naar de S111 en andersom te rijden is vind ik wel een misser eigenlijk.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat valt hartstikke mee. Bij de S112 vanuit het zuiden komend kan jesneller over de Meerkerkdreef/Meibergdreef, vanuit het noorden ben je over de Karspeldreef niet sneller (want toch 5 verkeerslichten tegen 2). Maar bijna niemand moet direct bij de afrit zijn. Als je al naar de Praxis moet is Meibergdreef sneller. Als je naar de IKEA moet is de Karspeldreef sneller (of wat ik zou doen: Bijlmer-Flierbos-Hoogoord-Foppinga-Karspeldreef, dan sla je net de VRI's waar je het langst moet wachten over.

Alleen voor mensen uit zeg het zuidwesten van Weesp die naar de IKEA moeten is het wel een gemis. Ook ik nam vroeger als ik naar de IKEA reed altijd oprit 1 en afrit 3. Maar het is niet zo dat je enorm veel tijd kwijt raakt: de VRI's ten zuiden van de A9 zijn allemaal modern en redelijk goed afgesteld (behalve Meibergdreef/Meerkerkdreef) terwijl de VRI's bij de S111 je echt enorm lang kan wachten in de spits.

Plaats reactie